LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
jolletje1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 14:43

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door jolletje1969 »

Wij hebben, op advies van mijn fysio destijds, zo'n 10 jaar geleden 2 tempur matraasen aangeschaft. Ok de prijs is behoorlijk, maar daar hebben we absoluut géén spijt van!!!
Ik heb al jaren fibromyalgie en 4 jaar geleden zelfs geopereerd aan een acute hernia, maar ik ben zo blij met deze matrassen.
Ons bed, is een houten bed met houten planken :idea: , door mijn vader zelf gemaakt. De matrassen passen er perfect in!
Elke morgen stappen mijn man en ik soepel ons bed uit, geen rug en nekklachten enz... wat HEERLIJK!!!!! :lol:
Het bed is wat stug als je er 's nachts instapt maar nog geen 5 min later al helemaal aan je lichaamstemp. aangepast!
Ik zou niets anders meer willen!!! :D

Ik wens een ieder, die deze matraasen overweegt aan te schaffen, ook veel slaapgenot toe!

pani
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2007 11:31

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door pani »

Wij zochten ook nieuwe matrassen en hebben diverse uitgeprobeert.
We konden steeds 2 weken proberen thuis daar wij rugklachten kregen en dus een juiste keuze moeten maken.
Wij sliepen op de temput matrassen heel slecht daar wij er diep in wegzakte en bij draaien dit een vertaging met zich mee bracht. Daarbij vond ik het niet prettig met zweten en klamheid. Dit is dan wel persoonlijk.
Hebben uiteindelijk pocketveermatras genomen daar wij er goed op slapen en voldoende steun geven. Nogmaals iedere matras is persoonlijk.

Paradiso
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2008 19:37

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Paradiso »

Edwin D Leen Bakker heeft wel duurdere matrassen dan die jij bedoelt. Heb er zelf één vandaan met pocketvering en een bovenlaag met traagschuim; heerlijk!

willemie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2009 16:37

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door willemie »

zelf hebben wij 3 jaar geleden tempur matrassen gekocht......en nog nooit zo goed geslapen!!
Eerst Auping matrassen met elektr. verstelbare bedbodems gekocht. Na 2 jaren had ik zo´n pijn in mijn rug dat ik het niet meer volhield. Dus naar de winkel en dit keer latex matrassen bezorgd. Kostenpunt nog eens 1000 Euro extra. Maar ook met deze matrassen kon ik absoluut niet goed slapen/ liggen. Dit keer geen pijn in mijn rug, maar in mijn nek. Iedere morgen wakker met hoofdpijn. Volgens mij lag het aan de Auping spiraalbodems. Ten einde raad naar een andere beddenzaak ( mijn man werd er ondertussen gek van.....van mij en het vele geld dat we ondertussen al hadden uitgegeven zonder resultaat)
En daar heeft me de verkoopster Tempur matrassen aanbevolen en ook heeeeeeel lang laten uitproberen. Ik moest van haar 3 kwartier op de matras blijven liggen.
Dus deze gekocht en.......nog nooit zo fijn en goed geslapen. Geen rugklachten meer, geen hoofdpijn.....niets. Heerlijk!
Zijn wel warmer, maar dat stoort niet.

stofzuigertje

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast een merk is het goede type matras ook van belang, en met zoveel mensen en voorkeuren is voor iedereen een ander matras nodig!

Ik kreeg een advies voor mijn en mijn partner 2 totaal verschillende te kopen!
Deze merkloze zijn goedkoper dan die grote merken maar komen dus duidelijk zichtbaar uit zelfde fabriek dus ook merkloos kan goed zijn..

We zijn ook 1 nacht vreemd gegaan... dus op elkaars matras en we wilde graag terug....
Dus nooit meer op die van partner tenzij het even voor iets anders was...

Dus ook wij moesten 2 totaal verschillende matrassen hebben....

grobbekuiken
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2009 18:18

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door grobbekuiken »

zoek je een matras met het zogeheten nasa-schuim?
er bestaan twee echte fabriekanten van dit schuim, dbc (hollands)
en nog één , waar tempur uit wordt gemaakt.

ik geef deze tip voor wie een mline matras interessant vind.

vraag of de matras traagschuim van de hollandse fabriek dbc bevat.
kijk vervolgens eens bij een kleine beddenwinkel of ze daar ook dbc traagschuim matrassen verkopen...

vergelijk de prijs van de merkmatras (van dbc), nu
met de identieke topmerk matras met de naam mline

voorbeeld: éénpersoons-mline topmodel , zo'n 1200,-
exact dezelfde matras zonder mline naam
uit dezelfde dbc fabriek, werkelijk waar geen verschil,
kost nu minimaal 300,- minder, scheelt in dit geval 600 tot soms wel
900,- of meer voor twee stuks..!

juist omdat de dbc traagschuim matras zo fantastisch is
vind ik dat je een dief van je portemonnee bent indien je deze
supermatras koopt via een keten als beter bed, droomdomein , en al die andere koekenbakkers..

ok, slaap zacht maar blijf wakker! :D

goederaad
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:12

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door goederaad »

Wij twijfelen of we tempur of Mline of Preventum willen gaan kopen.

Ook hastens is in onze gedachten.

Natuur of syntetisch

miertjevos
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2010 16:51

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door miertjevos »

Als iedereen nou eens naar een goede winkel zou toegaan waar de verkopers weten waar ze het over hebben dan is het allemaal een stuk duidelijker!!!!!
Tempur mag en kan je niet met een mline of traagschuim of wat dan ook vergelijken.
Het is visco elastisch temperatuur gevoelig materiaal!!!!!!
Wat alleen door tempur gebruikt wordt en door geen enkel ander merk.

Mensen zeggen hier dat tempur warm is!!! slechte verkoper heb je dan gehad. moet je niet afgeven op tempur.
Tempur is NIET WARM.......
op een tempur matras het je geen drukpunten meer waardoor je bloedsomloop zijn natuurlijke baan kan behouden waardoor het lichaam zichzelf warmer kan houden en dus wanneer je een dunner DONZEN dekbed gebruikt er niets meer aan de hand is en je gewoon heerlijk ontspannen kan slapen!!!!

Idereen die tempur verkoopt hoort dit te weten.
Als de mline of welke dan ook beter zou zijn dan tempur waarom wordt dan echt alleen tempur in heel veel ziekenhuizen gebruikt!!!! nog nooit een mline of goedkope traagschuim in een ziekenhuis gezien hoor!!!

Tuurlijk mline ligt ook prima, auping met traagschuim ligt ook prima. net als alle anderen. maar ga het aub niet vergelijken......

dank u.

bokko
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:47

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door bokko »

Ik heb mijzelf nu al een behoorlijke tijd verdiept in de diverse merken matrassen met traagschuim. Ik ben in meerdere winkels geweest om matrassen te testen.

In eerste instantie ging mijn gedachte uit naar een M-Line matras, maar daar kwam al snel verandering in. Zodra je op een Tempur matras hebt gelegen weet je pas echt wat lekker is. Ik raadt iedereen aan om dit zelf eens te proberen.
Ga niet aan het einde van de dag een matras proberen, want dan ligt alles lekker, maar ga vroeg op de dag. Neem de tijd, blijf gewoon eens een kwartier of misschien een half uur per matras liggen. Je moet er tenslotte een paar jaar op liggen. Let ook goed op de verkoper, het is belangrijk dat je goed advies krijgt en dat er tijd aan je besteed wordt. Bij een echte speciaalzaak wordt de stand van je nek, rug, bekken en benen beoordeeld.

Ik heb gekozen voor Tempur Sensation matras, omdat deze een iets andere samenstelling heeft waardoor je makkelijker kan draaien als je wat zwaarder bent. Indien je niet zo zwaar bent kan je ook gewoon makelijk draaien in de Royal variant.

De kuilvorming waar veel mensen het over hebben is nu juist waar het om draait bij deze matrassen. Het matras vormt zich naar je lichaam, waardoor je dus een optimale drukverdeling krijgt. Door deze goede drukverdeling krijg je een betere bloedsomloop en je zal minder draaien.
In de winkel zal er hoogstwaarschijnlijk een looiedet onder je rug of bil worden gelegd, deze verdwijnt in het traagschuim en je voelt het helemaal niet. Ik merkte het pas toen de verkoper zei dat ik al 5 minuten op een looiedet lag.

Ik kan niet wachten tot het bed wordt geleverd!
Over een paar maanden zal ik nog eens een bericht schrijven over mijn bevindingen.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Cr@m »

Nou ik heb tempur geprobeerd en M Line en nog diverse merken waar zo gezegt een laagje traagschuim in is verwerkt maar vind het helemaal niks. T is warm en moeilijk draaien. (voor mijn gevoel dan)

Ik lig nu overheerlijk op een matras van Vroomshoop

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voordat je zo'n Tempur matras koopt is de test van de Duitse Consumentenbond wellicht interessant. Scoort volgens tests in 2008 en 2010 nog nét niet "matig". De score is 3,9 (ausreichend). Vanaf 4,0 wordt het predikaat "mangelhaft" gegeven (onvoldoende). Deze tests zijn zeer grondig omdat ook op duurzaamheid wordt getest. Iets waar de Nederlandse Consumentenbond geen trek in heeft.

http://www.testberichte.de/p/tempur-tes ... richt.html
http://www.testberichte.de/preisverglei ... 28600.html

Wel een heel dure hekkesluiter :?

CSluiter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2010 11:13

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door CSluiter »

Wat betreft Tempur, wordt ook wel gezegd 'you love it OR you hate it' en natuurlijk is het geheel persoonsverbonden.

Er wordt inderdaad geklaagd over een aantal 'nadelen' van Tempur, maar het is natuurlijk inderdaad van belang dat je goed wordt geinformeerd door de verkoper in een beddenzaak.

Maar zijn de nadelen wel echt nadelen?
- Slechte ventilatie? Met het gegeven feit dat 80% van het vocht ´s nachts je lichaam verlaat via neus en mond, blijft er 20% over waarvan het meeste via hoofd en nek verlaat. Dus eigenlijk bestaat het probleem/nadeel niet!
- Warm? ´Tempur is zo warm´ betekent eigenlijk ´Tempur doet wat het moet doen´. Een goede bloedsomloop is het resultaat en daarbij ligt 85% van de klimaatsbeleving aan het dekbed, niet aan het matras.
- Slecht of niet draaien? Tempur zegt niet dat je helemaal niet draait, maar minder. Het lichaam bepaalt hoe vaak door hart-, nier- en andere lichaamsfuncties. Tempur zorgt er alleen maar voor dat je niet onnodig draait, want draaien haalt je uit je diepslaap.
- Tempur is hard? Klopt, vooral in de winter. Het tempurmateriaal past zich aan de warmte vd omgeving, dus als het koud is op je kamer, dan is je bed ook hard ja. Rustig gaan liggen is genoeg, drukverlagend materiaal werkt meteen op lichaamswarmte. Elektrisch deken kan dit ook voorkomen, maar slechts als voorverwarming boven het hoeslaken leggen voor 15 min (aanrader voor mensen met reuma en magere mensen zoals met annorexia).

Ik ben gelukkig met mijn Tempur: ik heb weinig tot geen last meer van mn rug en ik slaap naar mijn gevoel veel meer in hetzelfde aantal slaapuren als vroeger! I love it! :D

Miranda1963
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 jun 2005 10:00

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Miranda1963 »

Ik heb zware reuma en in het ziekenhuis sliep ik op een tempur matras. Hij was mij te zweterig. Ik heb nu een MLine traagschuim matras gekocht en hij bevalt prima. Ben super tevreden. Een goede keus als vervanging van de toch al dure Tempur.

Miranda

A-070
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2010 16:15

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door A-070 »

Geachte Mensen

Ieder lichaam is anders, de 1 vindt tempur lekker de ander M line en weer een ander vind traagschuim helemaal niks.
Slapen is heel persoonlijk, wij als verkopers/adviseurs kunnen u uitleggen wat iets doet en wat de kwaliteit is maar hoe het ligt dat voelt uw eigen lichaam het beste.
Het beste matras bestaat dus niet aangezien ieder lichaam zijn eigen voorkeur heeft.

Mocht u vragen hebben over bepaalde matrassen dan kunt u onafhankelijk advies vragen via [email protected]

Ik zit nu 12 jaar in het beddenvak en heb ieder merk wel zo'n beetje verkocht.

Met vriendelijke groet,

Ed bed

jakkermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2010 21:58

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door jakkermans »

Ik heb niet zulke goede ervaringen met Tempur matrassen.

Ze liggen ongemakkelijk en de service waar ik om verzocht toen een matras een keer kapot ging was erg matig. Het duurde ook allemaal erg lang voor ik geholpen werd.

CSluiter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2010 11:13

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door CSluiter »

Hallo Jakkermans,

Bedoel je de service van de winkel toen je Tempur matras kapot ging? Je hebt namelijk 15 jaar garantie op de matrassen van Tempur, nadat je je aankoop online hebt geregistreerd!

Voor het geval je dit niet wist :wink:

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door morundo »

Me love tempur,al jaren,sinds ik ooit 1 kussen had gekocht.NU compleet bed,het is wel erg duur,maar ik vind het de moeite waard.

Mayonees
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2010 19:23

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Mayonees »

Hoi,

Ik zie dat iedereen hier verschillende meningen heeft over Tempur e.d

Nu is mijn vraag:

Wat is nou precies het verschil tussen Tempur en NASA??

Behalve de prijs natuurlijk.

Mijn vader ligt namelijk om medische redenen al ruim 20 jaar op Tempur, ik heb helaas dezelfde klachten als hem en mag nu van de verzekering een matras uit komen zoeken. Zij hebben mij een lijstje toegestuurd met matrassen die binnen mijn verzekering vallen en daar staat zowel Tempur als NASA op.
Als ik dan op internet zoek wat het verschil is, kom ik er niet uit.

Dus zou iemand mij (onpartijdig) uit kunnen leggen wat het verschil nou echt is??

jedr
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 14:02

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door jedr »

Hallo,

Ik heb samen met mijn vrouw zo'n 5 jaar gelden 2 tempurmatrassen gekocht. Deze gaven in het begin voldoende steun en comfort, maar we merken nu allebi dat we elke ochtend wakker worden met stijve ruspieren.We denken dat "de rek" er uit is en de matrassen dus niet meer de steun geven die zoals in het begin. Het vershcil met een tempur matras die nieuw in de winkel ligt is volgens ons ook erg groot. Bij mijn eigen matras is 3 jaar geleden een keer wat waterschade geweest (opengewaaid dakraam) en deze is helemaal zacht op die plek.

Mijn vraag is in hoeverre ik met dit gegeven nog iets kan bereiken (geld terug of nieuwe matrassen)? Voor de waterschade zijn ze destijds al komen kijken en die werd niet vergoed, ook niet bij de verzekering (nalatigheid :-(.

Grt.

C.Linssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2010 10:20

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door C.Linssen »

Wie kan er iets zeggen over de combinaties van een bedbodem met een Tempur matras. Ik heb nu een lattenbodem en sinds gisteren een Tempur matras erop (gekocht via marktplaats). Volgens de verkoper in de winkel is die combinatie niet optimaal, en kon ik beter een schotelbodem kopen. Van Tempur zijn die natuurlijk ook weer veel te duur. Dus ik ga eerst even proberen en rondvragen of dat echt wel beter is.

Gesloten