LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
tinus68
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2009 10:13

Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door tinus68 »

sinds 01 juli 2009 heb ik tele2 20 mb all in pakket. Ja ik weet maximaal 20 mb. maar ik kom niet boven de 5,2 volgens speedtest.nl hun eigen (gemanipuleerde???) speedtest komt tot 8,5 mb
dit is nogsteeds veel te weinig vind ik. - zie bijlage (tv is uit, alleen internet aan)
waarom dit relaas; mijn tv beelden haperen. metname als ik de pc aan heb en tv kijk. Ik zit zelf in de IT en weet waarom dit zo gebeurd... bandbreedte!

mijn punt: Ik vind het misleidend dat je maar 5,2 mb krijgt van de 20 mb. het gaat me om het principe dat ik niet "normaal" tv kan kijken als de pc aanstaat.
Ik kan geen 2e decoder krijgen omdat ik te ver van de centrale zit!
DAT HADDEN ZE ME BIJ AANSCHAF MOETEN VERTELLEN! en niet achteraf op de Algemene Voorwaarden beroepen!

Verder zal het Webteam wel contact willen. Ik heb ze de kan gegeven dit af te handelen voordat ik op het forum iets zou zetten. Wordt ik gewoon naar de klantenservice verwezen! Maar die had ik al gebeld! Blijkbaar moet je eerst een hoop lawaai maken voordat men in actie komt!? waardeloos!
goed, ik heb heel veel zaken achterwegen gelaten en een goed dossier gebouwd.

Nu twee dingen:
Ik wil mensen waarschuwen!! geen televisie via ethernet en al helemaal niet bij tele2!
verder wil ik van m'n contract af en de helft van mn geld terug voor de ondeugedelijke dienst! - nee zegt de helpdesk, ik kan een boete betalen en de algemene voorwaarden weer lezen!
voor mij rest alleen de juridsiche weg nog.. zal wel lastig worden tegen zo'n mega bedrijf.. maar ja, mn rechtsbijstand premie heb ik dan ook niet voor niks betaald :-)


groet,
martijn
Bijlagen
speedtest.nl martijn.jpg
(15.56 KiB) 5859 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door Ulbe »

U hebt inderdaad een trage verbinding bij Tele2,

Heeft u al eens een andere snelheidstest geprobeert?,

Zelf heb ik een gemiddelde netto verbinding van 18Mbit, de testsite waar u een afbeelding van toont kan deze snelheden niet aan,

Probeert u de www.speedtest.net eens, deze test is veel betrouwbaarder dan uw tester www.speedtest.nl,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

de-techneut
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2009 20:04

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door de-techneut »

Het beste wat U kunt doen is het volgende:

Kijk eerst eens naar de afstand tussen Uw woning en de wijkcentrale: http://pcdb.bbned.nl

Vervolgens kun je je wijkcentrale (DSLAM) opzoeken op http://adsl.hunen.net/index.php?id=3, en aldaard kun je zien wat voor hardware men in de DSLAM heeft staan.

Ik weet, dit gaat over KPN DSLAM's, maar vergeet niet dat vrijwel bijna alle koperlijnen in Nederland aan de KPN toebehoren.

Zij hanteren tevens ook een bepaalde inzet beleid, die ik eventueel wel voor je kan posten, maar die zal ik dan eerst moeten scannen.

Laat ons even weten wat de uitkomsten zijn van deze checks, misschien kunnen wij je hier wel verder helpen. Of niet, als je bijv. te ver van de DSLAM woont (verder dan 3.5km) of als de DSLAM geen ADSL2/2+ hardware geinstalleerd heeft.

Hoor graag snel wat van je... :)

tinus68
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2009 10:13

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door tinus68 »

hallo de-techneut en ulbe, de speedtest.net geeft een 8,9 af als snelheid met alle apparaten uit. ik zou een theoretische 3 mb over moeten hebben als je 6 mb voor TV rekent. feit blijft dat:
a: het bij lange na geen 20 mb haalt
b: ik haperingen ervaar bij maar een beetje pc /download gebruik (restricted op 2 mb)
c: ik geen 2e decoder kan krijgen omdat we, en dat heb ik nu bevestigd gekregen van tele2 en via het kaartje, 3,5 km van de "centrale" afzitten.

mijn verhaal blijft dat het nog geen 50% is en ik dit van te voren had moeten weten, dan had ik e.e.a via kabel genomen omdat daat het TV signaal niet via ethernet gaat toch?!

ik vind dit een vorm van misleiding door tele2.
wel dank ik voor het meedenken! maar het verhaal verandert niet mijnsinziens.
het gaat om de beleving. Ik wil het liefst weer naar kabel terug vroeger bij @home nooit problemen. UPC wel qua telefoon verkeer..

groet,
martijn
Laatst gewijzigd door tinus68 op 30 dec 2009 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

10,34 en dat op deze tijd...
normaal sneller maar ik heb ook wel eens 7,02 gemeten in de avond uren als er een digitale file stond..
Dus ik meet dit jaar tussen de 7.02 en 15.43 dus tijd is erg belangrijk!
Probeer het eens morgen ochtend vroeg.

tinus68
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2009 10:13

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door tinus68 »

hallo stofzuiger,
nette snelheid! ik kijk echter graag TV wanneer iedereen dat doet en dat is 's avonds.
Als ik een dienst koop wil ik dat die goed is en ik die kan gebruiken. dat is die van TELE2 NIET !

ook hier: als ze hadden geadverteerd dat ik geweldig kan internetten en TV kijken in de ochtenduren dan had ik NOOIT hun product gekocht...

stofzuigertje

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als Internet is dit voldoende maar als TV kijken niet kan kun je wegens niet leveren wat belooft is na enige tijd klagen het contract Ontbinden.
Dus niet opzeggen want dan moet je het jaar volmaken.

Bij niet leveren goede TV dienst is zijn zij in gebreke te stellen en vraag voor 15 jan 2010 een goede TV signaal, indien niet per die datum ontbinden!

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Martijn,

Uw klacht is reeds in behandeling genomen. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

Met vriendelijke groet,
WebServiceTele2

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tele levert geen 20 mb maar tot 20 mb. Gemiddeld haalt Tele2 met hun 20 mb abo's niet meer dan 9 mb. Zie http://www.internetten.nl/kwaliteit-internetverbinding/ Deze volksverlakkerij wordt gedoogd door de OPTA.

zsazsa42
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2009 23:41

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door zsazsa42 »

Tele levert geen 20 mb maar tot 20 mb. Gemiddeld haalt Tele2 met hun 20 mb abo's niet meer dan 9 mb.

Tele2 doet hierin dus niets verkeerd, want men zegt tot 20 MB, dus wat is je probleem, Schurkjens?

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door SirPeter »

Advies: Neem eerst adsl en daarna bel je de technische helpesk op en vraag je wat de maximale snelheid van de lijn kan zijn.
Dan heb je voldoende informatie om een juiste pakket te kiezen. Ga niet uit van postcode checks maar laat de provider een actuele lijn test uitvoeren op een bestaande aansluiting.

stofzuigertje

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Test bij buren die al een ADSL verbinding hebben, liefst van zelfde maar andere providers gebruiken meestal zelfde lijnen en als die ook 20 mb aanboden....

Dus vraag eerst buren hoe de snelheid is, in diverse delen betalen mensen teveel, want bij Telfort is 4 mb goedkoper en gezien de 5.2 is die 20 mb aanbieding dus duurder maar slechts 20% sneller....

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door marietje224 »

wij hebben nu 3 jaar tele 2 niet omdat het goedkoop was?maar we wiste niet welke provider we wel moesten nemen,overal hoor je gezeur?
kpn...not..x4all not,we waren net van demon af die ons 4 mnd zonder internet had laten zitten en doodleuk zei,als u vaker belt des te langer duurd het..ja !! echt....en demon werd x4all,dus ook niet ,ja wat moet je dan,overal lees je doem verhalen over..nou tele 2 hoorde we goede verhalen..toch maar gedaan...en tot nu toe...geen problemen! afkloppen.man download,we kennen bellen en tv kijken tegelijk!! maar we zullen we dich bij een centrale zitten dat zeiden ze ook al.niet heel dicht maar maar hij is niet ver weg..

upc moet ik nooit meer daar zijn we mee begonnen.zal nu wel verbeterd zijn,maar na 4 uur..ahhhhhhhhhhhhhhhhhhha

dus ja overal is er gezeur
en idd martijn,je kan ze aanklagen op contract breuk,zei leveren niet wat ze beloofd hebben...maar het is idd tot 20 mb..
ik hoop dat je volgende provider beter is...

nou hoorde ik dat tele 2 bij kpn hoort ,weet iemand dit?niet dat het me uitmaakt?
maar dan weten we dat he :D

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Download hier het 100 of 1000mb bestand eens en bekijk dan de snelheid:

http://test.unet.nl/

Naar mijn mening nog altijd de beste manier om je snelheid te testen.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door SirPeter »

marietje224 schreef:nou hoorde ik dat tele 2 bij kpn hoort ,weet iemand dit? niet dat het me uitmaakt? maar dan weten we dat he :D
Neen, Tele2 gebruikt de KPN centrales en lijnen.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Er zijn blijkbaar enkele onduidelijkheden over de snelheid van internet via Tele2. Dit zou ik graag willen uitleggen. Tele2 levert internet tot 20 Mb/s. Of je deze snelheid kunt halen is afhankelijk van een aantal factoren, namelijk:
- De afstand van je woning t.o.v. de wijkcentrale.
- De kwaliteit van de bekabeling tussen je woning en de wijkcentrale
- De kwaliteit van je aansluitpunt (IS/RA)
- De afstand van je modem t.o.v. het aansluitpunt (IS/RA)

Als je iets download ben je ook afhankelijk van de uploadsnelheid van de server waarvan je download.

Om te controleren wat je down- en upload snelheid is, kun je de speedtest doen op speedtest.tele2.nl.

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

tinus68
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2009 10:13

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door tinus68 »

Best webservice team,
Ik weet niet of dit nu de afhandeling van mijn klacht is. Ik mag hopen van niet.
Dank voor de uitleg hierboven. In mijn geval was dit bekend. Waar het omgaat is dat het verschil TE groot is tussen geadverteerd en de werkelijkheid, en bij "normaal" gebruik de dienstverlening niet toereikend is. Dit had van te voren gecommuniceerd moeten worden en niet via kleine lettertjes...
Ik hoop dat telecomproviders ook iets van zorgplicht krijgen als in de fincanciele sector. Daar is "transparantie" omtrent producten en verwachtingen al wat verder ontwikkeld.
Iets van:
"geadverteerde snelheden zijn in praktijk minder dan de helft van de snelheid, U kunt hinder ondervinden bij het TV kijken als u gaat internetten".
(zoals in financieel: resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst) en dan de slogun groot in beeld bij elke advertentie!

Gevoelsmatig kan ik niets met een speedtest van een commerciele club. Ik heb liever een onafhankelijke voorzover dat mogelijk is. Voorbeelden zijn gelukkig door een aantal gegeven hierboven. (dank!)

Ik wacht af tot contact word opgenomen,

Mvg,
martijn

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als Tele2 je slechts 0,5 Mb/s levert, dan is dat óók tot 20 Mb/s.

Uiteraard weigert Tele2 uitspraak te doen wat nog redelijk is en wat niet. Daar zul je WebServiceTele2 niet over horen.

Landelijk gezien haalt Tele2 niet meer dan 9,3 Mb/s voor hun tot 20 Mb/s abo's. Een eerlijk mens zou dan denken: adverteer dan met tot 10 Mb/s.

Maar daar denkt Tele2 duidelijk heel anders over. Laaielichters.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door SirPeter »

Of wijzig het abo naar iets wat wel lukt. Sommige mensen vinden het niet erg om iets minder te krijgen.

Laat de helpdesk een meting verrichten wat de haalbare snelheid kan zijn. Weet u ook waar het probleem kan zitten. Bijvoorbeeld is 10+ haalbaar en de modem staat op zolder dan is 1+1=2
Als er inderdaad 6 haalbaar dan verzoekt u tele2 om tot een oplossing te komen. Hadden ze namelijk geen alles in 1 pakket mogen bieden omdat het technisch niet kan werken.

Geen mail sturen maar bellen naar Tele2 met mobiel. Anderen hier zullen zeggen dat u moet mailen maar met dit soort problemen gaat dat echt niet per mail. Te veel vragen die een helpdesk moet stellen om een goede analyse te kunnen maken. btw met mobiel bellen omdat de onzinnige instructies opgevolgd kan worden zoals de modem opnieuw opstarten. Kunt u mooi met die medewerker doen zodat u niet terug hoeft te bellen een tweede keer.

tinus68
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2009 10:13

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door tinus68 »

sinds het bericht van tele2 webserviceteam van 31 december niets meer vernomen. Zijn ze met vakantie? Is deze klacht zo uniek? waarom hoor ik niks?
we zijn bijna een week verder.......
ik houd jullie weblezers op de hoogte! Immers een gewaarschuwd mens telt voor twee!
groet,
martijn

Gesloten