LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhoging van 6% bij ASR

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
inflames
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2009 21:17

verhoging van 6% bij ASR

Ongelezen bericht door inflames »

Vandaag (28-12)kreeg ik een brief van mijn tussenpersoon, mijn premie voor auto verzekering gaat 6% omhoog, heb wa verzekering, jaren schade vrij, bonus malus trede is maximum, mag dit op een termijn van 3 dagen zonder ruime aankondiging, zodat ik verder kan kijken voor goedkopere verzekering? Graag wat info hierover.

vinyljunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:49

Re: verhoging van 6% bij ASR

Ongelezen bericht door vinyljunk »

Ik zou zeggen, lees de polisvoorwaarden eens. Je krijgt niet voor niets een mooi stapeltje papieren. Staat het precies in.

stofzuigertje

Re: verhoging van 6% bij ASR

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.independer.nl en kijk of je elders goedkoper kunt verzekeren want bij verhoging mag je direct weg zonder de opzegtermijn die normaal geld van meestal 1 tot 3 maanden....

witte angora
Berichten: 30999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verhoging van 6% bij ASR

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij kun je binnen een maand na het verhogen van de premie/wijzigen van de voorwaarden opzeggen?

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: verhoging van 6% bij ASR

Ongelezen bericht door testcase »

klopt

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: verhoging van 6% bij ASR

Ongelezen bericht door Tassadar »

Inderdaad, je kunt opzeggen tot een maand nadat je geïnformeerd wordt over de premieverhoging. De opzegging gaat in op het moment dat de premieverhoging ingaat.

Je kunt dus tot 28 januari opzeggen per 1 januari. Het staat zo in de wet (BW 7:940), dus je verzekeraar kan het niet weigeren. Ze hadden dan zelf de premieverhoging veel eerder moeten aankondigen.

Ik heb laatst zelf zoiets gehad bij HEMA: per 9 december een aankondiging dat de premie per 1 december omhoog gaat. Ik heb toen op 18 december een nieuwe verzekering afgesloten en HEMA per 1 december opgezegd.

Gesloten