LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Marv62
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:29

Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Marv62 »

Op 15 december heb ik een DELL Inspiron 1750 laptop besteld bij DELL.
De prijs voor de standaardconfiguratie bedroeg €399,-.
Als extra optie koos ik voor de ATI 4330 videokaart, waarbij vermeld stond dat hiervoor €60,- berekend zou worden. De configurator berekende echter €68,98.
De prijzen die bij de overige opties vermeld stonden werden wel correct doorberekend.

Hebt u een inspiron 1750 met ATI 4330 besteld in december dan is de kans groot dat u slachtoffer bent geworden van deze fout, die DELL ook na drie mailtjes blijft ontkennen, met als gevolg dat deze foutieve doorberekening nu (31-12-2009) nog steeds wordt gehanteerd.
Mocht u dus van plan zijn iets bij DELL te bestellen.....wees gewaarschuwd en reken alles goed na voordat u besteld!!!!

UPDATE 01-01-2010
Uit enkele reacties blijkt dat sommigen ervan uitgaan dat hier sprake is van een foutje van DELL. Dacht ik dus ook, vandaar dat ik DELL direct na de ontdekking een email had gestuurd. Reactie: "DELL levert artikelen tegen een totaalprijs, waarmee u als klant akkoord gaat als u de bestelling bevestigt. Verder hebben wij de door u beschreven fout niet waargenomen." Je zou verwachten dat een bedrijf blij is, als iemand hen op een fout wijst, zodat ze deze snel kunnen corrigeren. Maar DELL blijft ook na twee uitgebreide toelichtingen met schermprintjes, bij het standpunt dat er geen sprake is van een fout en dat klanten nou eenmaal een order sluiten voor een eindprijs. Dat bij de berekening van die eindprijs andere optieprijzen worden berekend dan zij vermelden, schijnt hen niet te deren.
Willens en wetens laat men de "fout" dus in hun configurator bestaan. Vandaar mijn waarschuwing. Het gaat niet om het bedrag, maar om de mentaliteit.
En ja, natuurlijk kun je de koop ook binnen 7 dagen ongedaan maken. Blijft echter nog steeds mijn goedbedoelde waarschuwing van kracht om tellingen van DELL zelf na te rekenen; voordat je iets bij deze cowboys bestelt, of binnen 7 dagen na de levering.
Moraal van het verhaal: als ik een supermarkt begin en het kasregister zodanig manipuleer dat het totaalbedrag stiekem met twee euro wordt opgehoogd bij iedere klant die meer dan 10 artikelen afrekent voor meer dan 15 euro, maak ik me dan schuldig aan bedrog, of kan ik met een gerust hart tegen die paar klanten, die een kassastrook misschien per ongeluk thuis toch nog eens natellen, zeggen dat zij door te betalen nou eenmaal akkoord zijn gegaan met het eindbedrag en dat dit bedrag daarmee dus correct is?
Bijlagen
Standaard confguratie ad € 399,-
Standaard confguratie ad € 399,-
dell1.jpg (95.6 KiB) 1492 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Met ATI 4330 kaart voor €60, dus totaalprijs wordt €459...ehhh..., ik bedoel €468,98 (huh???)
Met ATI 4330 kaart voor €60, dus totaalprijs wordt €459...ehhh..., ik bedoel €468,98 (huh???)
dell2.jpg (93.97 KiB) 1492 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Marv62 op 01 jan 2010 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Om het nu meteen oplichting te noemen, gewoon duidelijk een fout in het systeem. Dan wel de prijs achter het product is te laag, dan wel berekent hij het verkeerd. Stuur ze eens een mailtje.. heeft meer effect dan hier over oplichting te gaan spreken. Dan weet je ook waar je aan toe bent..

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door witte angora »

De prijs voor de standaardconfiguratie bedroeg €399,-.
Als extra optie koos ik voor de ATI 4330 videokaart, waarbij vermeld stond dat hiervoor €60,- berekend zou worden. De configurator berekende echter €68,98.
Je zou betalen 459 euro, werd dus 467,98, een verschil van 8,98, oftewel iets meer dan 2%...

Als bij de AH op maandagochtend de reclameprijs nog niet in de kassa zit roep ik toch ook niet meteen dat het oplichting is? Hooguit dat ik er moe van wordt dat ik opnieuw naar de servicebalie kan lopen. En dan gaat het heus wel over een aanzienlijk hoger percentage dan die 2% van jou.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door jor »

De prijs voor de standaardconfiguratie bedroeg €399,-.
Gezeur om niets, het kleine prijsverschil kan makkelijk zitten in het extra stroomkabeltje naar de voeding omdat deze videokaart meer stroom trekt.Zit dus dan niet in de standaardconfiguratie.Hoe moeilijk kan het zijn.

stofzuigertje

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Vogels....

Zoals ik schreef....
Ik schreef niets en ik zie duidelijk de fout maar bij goed kijken zou ik niets bestellen en eerst vragen welke prijs nu de goede is.

Verder zou ik juist die kaart niet willen, omdat de gratis standaard kaart beter onder Linux kan werken als je ooit van Windows af wilt, en ook Google Chroom OS wat in 2010 zou moeten komen zou wel eens problemen kunnen hebben met drivers voor deze dure kaart......

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Om het nu meteen oplichting te noemen, gewoon duidelijk een fout in het systeem. Dan wel de prijs achter het product is te laag, dan wel berekent hij het verkeerd. Stuur ze eens een mailtje.. heeft meer effect dan hier over oplichting te gaan spreken. Dan weet je ook waar je aan toe bent..
De man heeft een mail gestuurd, staat toch duidelijk in zijn verhaal ?!
Goh, wat een oplichterij :roll:

Zoals pindakaaspotje al schrijft: gewoon een foutje, maar ja, dat klinkt niet zo spectaculair.
Gezeur om niets, het kleine prijsverschil kan makkelijk zitten in het extra stroomkabeltje naar de voeding omdat deze videokaart meer stroom trekt.Zit dus dan niet in de standaardconfiguratie.Hoe moeilijk kan het zijn.
Als bij de AH op maandagochtend de reclameprijs nog niet in de kassa zit roep ik toch ook niet meteen dat het oplichting is?
Vanaf welk bedrag is het dan wel oplichting ???
Dell ontkent de fout en verbetert niets, gaat gewoon zo door, dan kan ik TS alleen maar gelijk geven.
Ze hadden ook excuses kunnen aanbieden met evt een uitleg (mocht het door een kabeltje komen wat natuurlijk onzinnig is). Vervolgens die fout uit de website halen en klaar. Maar dat doen ze niet !

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanaf welk bedrag is het dan wel oplichting ???
Ouwe Aap, niet de hoogte van het bedrag bepaalt of het wel of geen oplichting is, maar de reden dat er teveel betaald wordt. Als een bedrijf de boel doelbewust bedonderd is er sprake van oplichting. Dat gevoel heb ik, en anderen met mij, hier niet, het lijkt hier eerder een foutje te zijn dat nog niet is rechtgezet. :?

Geniet van je ouwe dag en niet zo mopperen en chagrijnen a.u.b. Wees gerust een ouwe aap als je dat zonodig wilt, als je maar jong van geest blijft. :wink:

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Hahahahaa lol :lol:
Maak je geen zorgen !
Maar als ze nou hadden gezegd dat er ergens iets fout zit was het klaar. Dan had je gelijk. Maar dat doen ze nou juist niet, ze hebben niet eens de intentie om hun klant serieus te nemen en op zijn minst een uitleg te geven. Ze zeggen eigenlijk gewoon dat de TS gek is en dat hun niets hebben waargenomen.
Als je zo omgaat met je klanten vraag je (terecht) om problemen

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb nog even de screenshots bekeken. Dell berekent gewoon twee verschillende prijzen voor hetzelfde product.

Schijnbaar verkopen ze niet los (wat blijkbaar goedkoper zou zijn) maar alleen de combinatie. Beetje ongelukkig gekozen om het zo weer te geven, maar om dat nou oplichting te noemen als iemand een combinatie besteld en de combinatieprijs betaald? De prijs die Marv heeft betaald staat er toch echt.

Als je dat niet betalen wil dan moet je maar naar een winkel, kijken of je het systeem daar los kan peuteren tegen de prijs die je wilt. En dat zal je waarschijnlijk nog wel lukken ook.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

De screenshots zijn duidelijk. In de 1e geeft het een alternatieve videokaart aan voor € 60,- meer. Zodra je die optie aanvinkt komt er een totaalprijs die hoger is dan die € 60,- meerprijs.
Geinig detail is dat er in die 2e shot staat dat je € 60,- goedkoper uit bent met de standaard kaart. Als je daar dan vanuit gaat wordt de standaard configuratie ook ineens duurder ?
Het is gewoon een foutje, mar het punt is dat ze er niets mee doen.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is gewoon een foutje, mar het punt is dat ze er niets mee doen.
Dat ben ik wel met je eens, dit soort dingen kan voorkomen, maar als een klant duidelijk maakt dat er iets niet klopt moet je wel reageren.

Doen de supermarkten ook, als de kassaprijs hoger is dan de schapprijs krijg ik het verschil terug en wordt de schapprijs (voorlopig) weggehaald.

Tenzij TS een heel onvriendelijk mailtje heeft gestuurd met gelijkluidende inhoud als hier (oplichterij enzo) dan kan ik me voorstellen dat ze bij Dell al zuchtend om koffie vragen en over gaan tot de orde van de dag zonder verder te kijken naar de inhoud van het mailtje. Maar dat is maar speculatie natuurlijk.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Daar heb jij weer gelijk in, maar ik kan mij dat niet voorstellen eigenlijk.
Er is er maar 1 die het weet en dat is de TS. Dus TS, post je mailverkeer eens hier :D

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door witte angora »

maar ik kan mij dat niet voorstellen eigenlijk.
Ik heb een aantal jaren op kantoor gewerkt, diverse functies, ik kan het me wel voorstellen eerlijk gezegd. Zou niet mogen, maar waarom zou het bijvoorbeeld ook niet kunnen gebeuren dat iemand een mailtje leest, denkt 'na de rookpauze kijk ik er even naar' en vervolgens dat hele mailtje vergeet.

Je wilt ook niet weten hoe mensen soms achter hun rug in de maling worden genomen.

Kan je wel iets vertellen, ik ben slechthorend, bij mijn eerste baan had ik een telefoon met een aparte versterker in de hoorn. Die kon je dus goed hard zetten.

Op een dag een hele kwade klant. Schreeuwen, schelden. Ik dus dat telefoontje op zijn hardst gezet, de hele afdeling lag blauw van het lachen.

Ik bedoel maar.

Marv62
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:29

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Marv62 »

@ Ouwe aap
Hierbij mijn mailverkeer met DELL

Eerste bericht van mij aan DELL

Gisteravond (15-12-09) heb ik 2 laptops van het type inspiron 1750 besteld (internet-ontvangstbewijs NLxxxx-xxxxxxxxx) , waarvoor ik vanochtend (16-12-09) het bedrag ad 1155,99 aan Dell heb overgemaakt via internetbankieren.
Bij beide laptops heb ik als videokaart gekozen voor de ATI4330 (vermelde meerprijs 60 euro).
Nu ontdekte ik zojuist dat uw configurator niet de vermelde 60 euro doorberekent als je deze video-optie aanklikt, maar 70 euro. Door deze fout in uw configurator, heb ik nu dus voor de videokaarten in beide laptops 20 euro meer betaald dan het bedrag dat u in de configurator vermeld staat. Aan een kant natuurlijk dom van mij dat ik dit nu pas zie, aan de andere kant moet ik er uiteraard vanuit kunnen gaan dat de prijzen die genoemd worden ook daadwerkelijk berekend worden. Omdat ik het bedrag voor de laptops zojuist dus al heb overgemaakt, wil ik u vragen om de teveel berekende 20 euro terug te storten op mijn bankrekening, zodra u mijn betaling binnen hebt. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.
--------------------------------------------------------------------
Reactie van DELL

Thank you for contacting Dell Online Customer Service.
As this is an online order you have received the same which you ordered , there is no manual intervention for online orders.
The total order value is EUR1,155.99. I confirm you that the price is correct on the order and there is nothing extra charges on the order.

Regards,
Aar******
Dell Online Customer Service
--------------------------------------------------------------------

Tweede poging van mijn kant om duidelijkheid te verschaffen (via een ander online formulier)

Ik heb vorige week, direct na mijn bestelling, ontdekt dat de configurator van Dell een fout bevatte, waardoor mij voor een ATI-videokaart 70 euro in rekening is gebracht, terwijl werd vermeld dat hiervoor 60 euro zou worden berekend. Ik heb 2 laptops besteld en dus 2 x 10 euro teveel betaald. Die 20 euro wil ik uiteraard terug hebben. Een collega van u dacht echter op mijn probleem te kunnen reageren door een mailtje terug te sturen dat volgens hem het bedrag wel juist was. Ik heb de schermprints naar hem opgestuurd, maar krijg geen reactie meer. Wettelijk gezien bent u verplicht tegen de prijs te leveren waarmee u adverteert.
--------------------------------------------------------------------

Reactie van DELL

Thank you for contacting Dell online customer service.
Please be assured that you have not been charged extra for any part. Dell's special offers change regularly and should be requested during their validity dates. The special offer to which you are referring had expired before or was introduced after you placed your order.
I am afraid, we will not be able to process any refund. I apologize and truly regret any inconvenience this matter has caused.
Regards,
Swe****
Dell Online Customer Service
--------------------------------------------------------------------

Derde poging van mijn kant om duidelijkheid te verschaffen, maar nu in het engels

My dear friend,

Since Dell seems not to have any Dutch speaking employees, I will try to make my case more clearly in English.

I am NOT - and I repeat NOT, my dear friend - referring to a special offer, in a way that I ordered 2 laptops for which a few days later DELL charged less money. That is of course a risk if you buy something. So please pay attention to the real problem, which is that your configurator in Holland contained a nasty bug when I ordered my two laptops AND STILL CONTAINS IT WRIGHT NOW. So please take a look at http://WWW.DELL.NL and do the same thing as I describe below, to find out the site really contains a bug.

I choose the standard Inspiron 1750 for €399,-. So far so good.
In the option list I selected the ATI4330, for which DELL would charge me only € 60,- according to the text under this option.
Now here starts the trouble, because in the right column in fact DELL does not add € 60,- to the price, but € 70,-!!! The total price in the right column of the configurator changes from €399,- to €468,98. Perhaps in Ireland (or whatever country DELL is coming from) 468,68 minus 399 is 60, but in Holland and the rest of the world it really is 69,68!!!

So, my dear friend, since you are the second employee who gave me the same nonsense answer, apparently because you did not understand my text in Dutch (in which I had very clearly mentioned the problem), I suggest that you yourself place a dummy order for a DELL 1750 for € 399 on the Dutch DELL site and you go also for the ATI 4330 option for which you will find out that DELL mentions that it will cost you € 60,-. Then take a look at the right column of the screen and find out that DELL does not charge you the mentioned €60, but €70,-.

As I told before, this situation (bug) still exists today!!!! So, please do notice, for once and for all, that my problem has nothing to do with special offers or whatever and just face the fact that Dutch DELL configurator contained a huge bug when I ordered two inspiron 1750's and that the site STILL CONTAINS THIS BUG.

So, please FIX this bug, in order to not mislead other customers and just pay me back the
€ 20,- you charged too much.
Although I had already yesterday enclosed the screenshots, I have enclosed them one more time, since your answer showed me that you not looked at them.

Please do inform me before the end of this week if you do now understand the problem and if you now are willing to solve it by paying me back the € 20,- and fix the nasty bug on your site.
--------------------------------------------------------------------

Reactie van DELL

I certainly imagine your situation and wish I could take an immediate action and fulfill your request. But my hands are tied-up as we cannot do the needful for you as we see no error from our end[as you have mentioned below about the issue of our web].
Kindly note that our prices will be changing time & again depending on the offers which we run.
I am sorry as we cannot process your request in this regard.

Regards
Sati****
Dell online customer service

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja Marv, je noemt in alle drie de posts een bedrag van 20 euro, terwijl het toch echt 2 x 8,98, oftewel 17,98 is.

En dan nog 20 euro eisen ook.

Nu weet ik het ook even niet wat ik met jou en het bedrijf aan moet dat jij oplichter noemt omdat ze een paar euro teveel berekenen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

De mails waren duidelijk. Het is aan Dell om het uit te zoeken en het precieze bedrag te retourneren.
Belachelijk dat ze gewoon volharden in het Engels.
Ik vond de mail netjes, alleen die laatste zat wel wat irritatie in :)
Maar dat is begrijpelijk.
Ik heb geen idee wat je hieraan nog kunt doen :(

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Niet geschoten is altijd mis idd

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet geschoten
Eeeuh... schieten? Is te proberen, maar ik weet niet of de consequenties in verhouding staan tot die 17,98? :? :wink:

Marv62
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:29

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door Marv62 »

@Witte Angora

Misschien tegen beter weten in, blijf ik toch bij mijn standpunt dat 69,98 - 60 gelijk is aan 9,98 ;-)

Maar je hebt wel gelijk, als je zegt dat ik 0,04 teveel terug heb gevraagd. Die fout was mezelf nog niet eens opgevallen. Mijn computer heeft dit vast en zeker automatisch opgehoogd toen ik DELL in de adresbalk typte. ;-))

Maar of DELL die 19,96 euro nou wel of niet terugbetaalt, vind ik nog niet eens het belangrijkste. Want, laten we eerlijk zijn; ook met de onterecht berekende meerprijs blijft er sprake van een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Wat mij echter tegen de borst stuit, is dat DELL de fout gewoon ontkent en deze (inmiddels willens en wetens) laat bestaan (ook vandaag nog, bleek na een check). Daar word ik dus echt p*ssig van, want zoiets doe je gewoon niet, als zijnde een beschaafd bedrijf.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door DELL? (bekijk afbeeldingen en oordeel zelf)

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat jij nou eens helemaal gelijk hebben zeg.

Ik zag die 468,98, ging dus uit van 8,98 euro Sorry hoor, rekenfoutje, dat overigens nog door niemand was opgemerkt.

Maar als je verder de prijs/kwaliteitverhouding goed vindt (je noemde Dell anders wel een oplichter) is dan de kool nog het sop waard dat Dell hun fout ontkent?

Ik zou zeggen, vergeet Dell en geniet van je computers. Eeuh... dat wil zeggen... nou jah, je snapt wel wat ik bedoel. :wink:

Gesloten