Hallo Arjan en anderen in dit onderwerp,
Wij ontvingen half oktober 2009 (we zijn dan al over gegaan naar een nieuwe provider, Telfort) een rekening van ruim € 500,= en of we dit even terug gaan betalen. Wij hebben dit tegen gehouden, geblokkeerd via de Rabobank (gebeurd vaker bij hen door Ziggo-klanten, zo vernamen wij van een medewerker van de bank). Het grote bedrag werd dus tegen gehouden. Het werd alleen een paar weken rustig vanuit Ziggo en daarna kregen we een brief of we alsnog dit bedrag wilden betalen omdat geprobeerd was dit bedrag te incasseren.
Eerder dit jaar had ik al eerder Ziggo gebeld dat er iets niet helemaal goed ging met de kosten, nl. alleen maar € 39,95 p/mnd het 3-in-1 pakket, op onze factuur en onder MijnZiggo. Er werden geen gesprekstelefoonkosten meegenomen in de factuur. Hier hebben wij meerdere malen over gebeld en dus ook geklaagd. Dit zou allemaal goed komen vertelde men ons. Begin oktober, 5 okt., zijn wij echter over gegaan naar een andere provider, Telfort, door de vele problemen welke we bij Ziggo hadden met de telefoon. Dit was op zich ook al lastig, telefoon ging pas 4 dagen later over van Ziggo naar Telfort. (zie artikel
http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/? ... f7e13a9d10) Dit is gelukkig wel goed gegaan allemaal, zucht!!!
Uiteindelijk hebben we diverse malen een paar medewerkers gesproken bij Ziggo en nadrukkelijk gevraagd om een schriftelijke bevestiging in termijnen terug te mogen betalen (wij hebben tenslotte toch gebeld en deze kosten moeten terug betaald worden zijn wij er ons van bewust.
Al krijg je later de gespreks telefoon-kosten, betalen MOET je, je hebt een dienst gekregen van een provider waarvan je gebruik hebt gemaakt). Wij begrepen dat er intern bij Ziggo iets niet helemaal goed is gegaan met doorgeven van de telefoontikken, gesprekken, etc. Scheen een technisch iets te zijn wat bij ons, wellicht bij anderen ook herkenbaar, niet goed is gegaan tijdens mijn verhuizing uit Multikabel-gebied naar @Home-gebied.
Gelukkig hebben we nu toch, al probeerden wij met de administratie van Ziggo te regelen op 10 termijnen terug betalen, in 3 termijnen en € 150,-- korting aan de telefoontjes die we moesten plegen om al de problemen die wij hadden Ziggo te bellen, alles terug konden betalen. Totale terug betaling was nu € 350,-- in 3 maanden. Die korting vonden wij zelf al een hele verademing van tegemoetkoming met alle problemen (ook niet goed kunnen bellen, storing buiten onze schuld om, verkeerde levering modems, etc. etc.) welke wij hadden.
Ik hoop dus dat een ieder en vnl. Arjan, eerste van dit onderwerp, op een zo goed mogelijke manier, in termijnen, als het bedrag dat hij moet betalen, en ik denk dat dit hetzelfde probleem is wat wij dus hadden met het niet vermelden op de eerdere facturen, wordt opgelost.
Succes Arjan, en als er voor ons ook verdere vragen zijn, stel ze gerust!
Gr.
Frank&Tabitha