LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort SMS bundel niet geactiveerd, wel bevestigd!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jersr

Telfort SMS bundel niet geactiveerd, wel bevestigd!

Ongelezen bericht door jersr »

Onlangs een nieuw abonnement afgesloten bij Telfort in de laatste week van Oktober met sms bundel, netjes een bevestiging krijgen van mijn bestelling en dan komt het; een telefoonrekeing van 217 euro! Schijnbaar is ondanks de bevestgiging van het abonnement inclusief de sms-bundel hier iets goed mis gegaan!

Wat doe je dan? Netjes een emailtje sturen naar Telfort waarin je je verhaal uitlegt. Heel duidelijk erin vermelden welke factuur je bedoeld(periode november + factuurnummer) in welke periode je de bundel hebt aangevraagd. Zeggen dat je voor de komende factuur (periode december) weer een dergelijke bedrag verwacht. Vragen of er een gecorrigeerde factuur gestuurd kan worden. Vragen of de correctie voor de komende periode ook kan plaatsvinden.

Kortom een nette email, met een een duidelijk verhaal en een vriendelijk verzoek. En wat krijg je dan terug:
U heeft op 29-12-2009 een smsbundel aangevraagd. De kosten die u gemaakt heeft gaan over de periode 08.11.2009 - 07.12.2009.Uw smsbundel wordt tevens op 12/01/2010 geactiveerd, omdat men altijd 2 weken bedenktijd heeft.
HALLO!? Lezen jullie je klachten wel?! Er staat toch duidelijk in vermeld; in de laatste week van Oktober. "U heeft 19-12-2009 een sms-bundel aangevraagd" Goh?! Is dat toevallig ook de dag van de klacht? Is het dan raar dat ik na een rekening van 217 voor de TWEEDE KEER alsnog die sms-bundel aanvraag?! DENKEN JULLIE WEL LOGISCH NA DAAR BIJ TELFORT?! IS LEZEN NOU SERIEUS ZO MOELIJK?!

Rekening was inmiddels al betaald via automatisch incasso en ik zit met een groot probleem; een student die zijn studentenwoning nog maar net kan betalen. Waar moet ik mijn eten van betalen? Dat gaat nog met hulp van anderen nog wel lukken. Maar wat als mijn volgende factuur niet gecorrigeerd wordt? Wat als ik het geld wat ik teveel heb betaald niet terugkrijg? Dan kan ik mijn studentenwoning gedag zeggen! TELFORT BEDANKT!!

Ik heb ze nogmaals vriendelijk verzocht de klacht te herzien. Ik heb er echter weinig vertrouwen in. En dan nu het grootste probleem; Ik heb de kopie van het contract die ik destijds heb ontvangen niet meer in mijn bezit. Iemand tips of ideen hoe ik dit het best kan aanpakken?

-- To Be Continued --
Laatst gewijzigd door jersr op 02 jan 2010 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.

jersr

Re: Telfort SMS bundel niet geactiveerd, wel bevestigd!

Zojuist de 2e reactie van Telfort:
Graag ontvangen wij een kopie van uw contract waarin dit vermeld moet staan.
Ik heb deze echter niet meer (niet slim, ik weet het) en ik heb Telfort daarom ook verzocht mij een kopie toe te sturen. Ik heb destijds 100% zeker een email gehad, waarin mijn abonnementskeuze (inclusief sms-bundel) bevestigd werd.

kai19lands

Ongelezen bericht door kai19lands »

Als het bedrag met automatische incasso is afgeschreven, dan kan je dat terug laten boeken door de bank.
Als je Giro heb kan het het zelf terugboeken via internetbankieren.
Als je Rabobank heb dan moet je naar de bank gaan, de andere banken weet ik niet.

Je heb 30 dagen na afschrijving de tijd om het terug te boeken.
Van je Telfort factuur haal je het bedrag af wat zij voor smsjes hebben berekend en wat er over blijf maak je dan zelf weer over naar Telfort.

kai19lands

Je kan op je Telfort-Account kijken wat er bij je abonnementsgegevens staat.
Ik weet niet of je daar aangedacht of naar gekeken heb.

Ik heb namelijk vanaf juli z`n soort strijd met KPN, alleen betalen wat je moet betalen en het steeds terug laten boeken.

Als jij aan kan tonen dat je sms-bundel betaald, dan sta je in je recht om de smsjes te minderen in het bedrag van de factuur.

kai19lands

Als zij echt de bundel heeft is het niet comfor de afspraak van het abonnement, de telecom bedrijven mogen voor de wet geen geld behouden, wat niet aantoonbaar voor hun diensten is. Zij zijn verplicht het terug te boeken ivm het met de volgende facturen te verekenen.

kai19lands

Als zij echt de bundel heeft.

Dat is wat ik zei! Heb er ook op gewezen dat het wel aantoonbaar moet zijn.

jersr

Code: Selecteer alles

Je 2e tip: om e.e.a. na te kijken op de Telfort account is een goede

Op mijn Telfort account staan de 'onjuiste' gegevens (enkel het sim-only abonnement). Dit was overigens het eerste waar ik naar gekeken heb op het moment dat ik deze rekening ontving.

Wat is het overigens belachelijk dat het 2 weken duurt voordat de 'nieuwe' sms-bundel geactiveerd wordt! :|

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Beste Jersr,

Graag ontvang ik in een privé bericht uw gegevens (klantnummer/06-nummer).

Remco
Telfort webcare

jersr

Onlangs heeft u een mail gestuurd aan onze klantenservice. Hieronder vindt u onze reactie.

Onderwerp:Niet geactiveerde sms bundel

Reactie (xxx) - 04/01/2010 13:08Geachte xxxx, Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort. Wij zullen uw klacht in behandeling nemen, en u zo spoedig mogelijk op de hoogte brenegn van de uitkomst. Excuses voor het ongemak.
Nu vraag ik mij af of dit een reactie is op mijn 3e e-mail of dat de persoon 'telfort webcare' hier verantwoordelijk voor is. Het laatste verwacht ik overigens niet, aangezien ik dit bericht +/-0,5 uur voordat ik mijn gegevens aan "Telfort webcare" had gegeven, kreeg.

Ik had in ieder geval op z'n minst een kort inhoudelijk bericht van Telfort verwacht vandaag. Helaas heb ik deze niet mogen ontvangen. Ik ben benieuwd hoeveel tijd er zal verstrijken voordat dit probleem is opgelost. :roll: Ik hoop toch zeker voordat ik mijn volgende factuur krijg..

Telfort webcare
verified
Contacteer:

@jersr

Zojuist heb ik een bericht verzonden naar uw prive e-mailadres.

Daphne

jersr

Ik heb zojuist uw email gelezen en ik wil u bij deze nogmaals bedanken voor de gevonden oplossing m.b.t. dit probleem en de snelle afhandeling van deze klacht.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

@jersr

Dank u voor de positieve reactie. Ik ben u graag van dienst geweest.

Daphne

Gesloten