LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
michielvanest
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2009 15:25

ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door michielvanest »

goedenmiddag ik wil iedereen waarschuwen voor energiedirect

mn vriendin heeft in november bij me gelogeerd en spreekt niet goed nederlands op een avond toen ik aan het werk was is er een verkoper van energie direct aan de deur geweest met de mededeling dat ie een monteur van mn huidige energie leverancier is en dat ie werkzaamheden moest verrichten aan de meterkast mn vriendin vertrouwde het niet helemaal en vertelde hem meerdere male met gesloten deur dat ie maar later terug moest komen na veel aandringen heeft ze uiteindelijk de deur open gedaan om het verhaal wat korter te houden de medewerker van energiedirect yousef heeft in mn papieren rekeningen enzo gekeken wat mn gegevens waren en een heel lang verhaal gehouden dat ze moest tekenen wat uit eindelijk gebeurd is .
ik kwam thuis en zag dat er een contract lag met een machteging van mijn rekening met haar handtekening ik heb zon 5 emails en telefoontjes gepleegd om het contract te verbreken alle zonder resultaat 24 december is er geld van mn rekening gehaald ondertussen heb ik aangifte tegen dit bedrijf gedaan wegens huisvredebreuk en misleiding vandaag heb ik weer contact gehad met energie direct en heb ik gesproken met mevr. lorain meade die was het volkomen met me eens en ze heeft met een leiding gevende gesproken en het kwam er op neer dat ik het maar moest uitzoeken
ik heb ondertussen zon 70 euro verbeld met ze 70 cent per minuut


wat ik me afvraag is ik ben de hoofdbewoner van dit adres ik had een contract bij essent en ik heb niks getekend kan dit zomaar???

graag zou ik ook wat advies krijgen wat te doen want ik word hier niet goed van ik ben er nu zon 2 maanden mee bezig en ik voel me ontzettend besodemieterd

m.v.g Michiel van Est [email protected]

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Je vriendin heeft bij je gelogeerd. Ze staat dus niet ingeschreven op jouw adres? Op de machtiging staat jouw bankrekeningnummer met haar handtekening? Indien antwoord beide ja dan kan dat uiteraard niet. Gewoon niet betalen en als het incassobureau komt de stukken laten zien. Hebben ze geen poot om op te staan. Wel meteen je huidige energie aanbieder bellen en meedelen dat je daar wil blijven. Die energie direct oplichters zullen waarschijnlijk tegen de huidige aanbieder zeggen dat je bent overgestapt. Wellicht schriftelijk bij huidige energieaanbieder stellen dat je aangifte gaat doen van bedrog bij politie en dat hun meewerken aan strafbaar feit indien ze je overzetten. Als je een advocaat kent die dit op schrift laten stellen. Papier van een advocaat maakt altijd meer indruk. Kan uiteraard ook rechtswinkel of rechtsbijstandverzekeraar zijn. Succes
NB: bovenstaande is op baisis van gezond verstand en praktijk situaties. Ben tenslotte enkel geschoold op de universiteit van het leven :wink:

michielvanest
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2009 15:25

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door michielvanest »

goedenmiddag ik wil iedereen waarschuwen voor energiedirect

mn vriendin heeft in november bij me gelogeerd en spreekt niet goed nederlands op een avond toen ik aan het werk was is er een verkoper van energie direct aan de deur geweest met de mededeling dat ie een monteur van mn huidige energie leverancier is en dat ie werkzaamheden moest verrichten aan de meterkast mn vriendin vertrouwde het niet helemaal en vertelde hem meerdere male met gesloten deur dat ie maar later terug moest komen na veel aandringen heeft ze uiteindelijk de deur open gedaan om het verhaal wat korter te houden de medewerker van energiedirect yousef heeft in mn papieren rekeningen enzo gekeken wat mn gegevens waren en een heel lang verhaal gehouden dat ze moest tekenen wat uit eindelijk gebeurd is .
ik kwam thuis en zag dat er een contract lag met een machteging van mijn rekening met haar handtekening ik heb zon 5 emails en telefoontjes gepleegd om het contract te verbreken alle zonder resultaat 24 december is er geld van mn rekening gehaald ondertussen heb ik aangifte tegen dit bedrijf gedaan wegens huisvredebreuk en misleiding vandaag heb ik weer contact gehad met energie direct en heb ik gesproken met mevr. lorain meade die was het volkomen met me eens en ze heeft met een leiding gevende gesproken en het kwam er op neer dat ik het maar moest uitzoeken
ik heb ondertussen zon 70 euro verbeld met ze 70 cent per minuut


wat ik me afvraag is ik ben de hoofdbewoner van dit adres ik had een contract bij essent en ik heb niks getekend kan dit zomaar???

graag zou ik ook wat advies krijgen wat te doen want ik word hier niet goed van ik ben er nu zon 2 maanden mee bezig en ik voel me ontzettend besodemieterd

m.v.g Michiel van Est [email protected]



ondertussen heb ik contact opgenomen met een advocaat en wederom met energie direct kosten me weer 20 euro en uitijndelijk werd er gezegd zoek het maqar uit en gooide ze de hoorn erop mensen echt waar pas op voor ze

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door elmo43 »

En volgens mij word dit soort praktijken alleen maar erger volgend jaar.

Heel nederland gaat naar de knoppen, en de regering lacht in zijn vuistje, en je moet het maar uitzoeken.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door bachanaal »

er zijn al jaren problemen met energie direct. het heeft me ooit 780 euro gekost om van ze af te komen. er moest zo nodig marktwerking komen van de VVD. sinds alles geprivatiseerd is is het een puinhoop op alle fronten; energie, zorg, thuiszorg, het spoor, aanbesteding OV (Arriva!) enz enz enz enz. :oops:

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door supercop1973 »

dat is dus ook een reden dat ik ook niet via de vastelastenbond aan Energie Direct verbonden wil worden.

De verhalen over dit bedrijf staan al jaren op internet en blijkbaar gaan ze gewoon dooor en trapt de burger er gewoon in of zorgt dit fijne bedrijf wel dat ze er in trappen. Bah...

ikkes
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 nov 2004 22:49

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door ikkes »

lijkt mij een gevalletje politie.
Ik kan me niet voorstellen dat een commercieel bedrijf hier opdracht toe geeft.
Wel kan ik me voorstellen dat een eikel die even snel geld wil verdienen en op 100% provisie basis werkt het zo doet.

EDdegekste
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2009 13:46

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door EDdegekste »

Helaas heb ik zo`n zelfde soort ervaring met dit "geweldige" bedrijf :(
Ze kunnen niets en willen niets (behalve geld zien natuurlijk).
Lees ook: Oversluiting zonder dit te weten.

michielvanest
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2009 15:25

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door michielvanest »

ik heb zo een afspraak bij de politie ook is er een medewerker van essent die zn nek voor me wil uitsteken.(bedankt).

en vandaag ga ik wederom met de ENERGIEDIRECT OPLICHTERS aan de slag.ik heb een afspraak staan met een advocaat die er mee aan de slag gaat.nogmaals het contract gecheckt.
ik had een contract bij essent ik was aan het werk en nu heb ik geen contract meer en heeft mn vriendin een contract bij DE ENERGIEDIRECT OPLICHTERS.
met mijn bankrekening nr en haar handtekening????
ik wijs de ENERGIEDIRECT OPLICHTERS er al 2 maanden op en het doet ze niets het is mijn probleem.

michielvanest
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2009 15:25

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door michielvanest »

energiedirect opgelicht



de politie is nu aan het uitzoeken of er meerdere aangiftes zijn ondertussen heb ik contact gehad met een medewerkster van essent en die heeft haar hulp aangeboden en mn verhaal aangehoord ik moet ook zeggen dat nadat ik jaren klant was van essent ik nooit een probleem heb gehad met ze .
energie direct heeft zich als een ziekte in mn leven gewurmd en heeft me nu al 2 maanden in de greep.

het is schandalig dat dit kan in nederland mensen wees gewaarschuwd energie direct zorgt voor een hoop narigheid .

Justme...
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2010 20:28

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door Justme... »

Wat ik er van weet is dat een energiecontract wettelijk gezien persoonsgebonden is. Veel mensen denken dat je een energiecontract alleen af mag sluiten als je de hoofdbewoner bent van een adres, maar dat is dus niet zo. Een contract is namelijk niet adresgebonden.

Dat betekent dus dat mijn buurman bijvoorbeeld een contract in kan vullen met mijn adres. Dus ook jouw vriendin mag een contract afsluiten op jouw adres, terwijl ze er eigenlijk niet woont.

Ik weet het, het is heel krom. Maar dat is wel hoe het werkt, helaas...

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Justme... schreef:Wat ik er van weet is dat een energiecontract wettelijk gezien persoonsgebonden is. Veel mensen denken dat je een energiecontract alleen af mag sluiten als je de hoofdbewoner bent van een adres, maar dat is dus niet zo. Een contract is namelijk niet adresgebonden.

Dat betekent dus dat mijn buurman bijvoorbeeld een contract in kan vullen met mijn adres. Dus ook jouw vriendin mag een contract afsluiten op jouw adres, terwijl ze er eigenlijk niet woont.

Ik weet het, het is heel krom. Maar dat is wel hoe het werkt, helaas...
Graag bewijzen, bovenstaande kan gewoon niet waar zijn!

ikkes
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 nov 2004 22:49

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door ikkes »

GezondVerstand10 schreef:
Justme... schreef:Wat ik er van weet is dat een energiecontract wettelijk gezien persoonsgebonden is. Veel mensen denken dat je een energiecontract alleen af mag sluiten als je de hoofdbewoner bent van een adres, maar dat is dus niet zo. Een contract is namelijk niet adresgebonden.

Dat betekent dus dat mijn buurman bijvoorbeeld een contract in kan vullen met mijn adres. Dus ook jouw vriendin mag een contract afsluiten op jouw adres, terwijl ze er eigenlijk niet woont.

Ik weet het, het is heel krom. Maar dat is wel hoe het werkt, helaas...
Graag bewijzen, bovenstaande kan gewoon niet waar zijn!
Het bovenstaande klopt, de energiemaatschappij krijgt van een natuurlijk persoon de opdracht om ergens stroom/gas te gaan leveren, of die persoon ook gerechtigd is dit te doen hoeft het energiebedrijf niet te controleren.

Het gevolg is dat als u vandaag de NEM belt voor half nederland dan worden deze allemaal geswitcht.
het leukste is dat als de persoon die zich aanmeld zegt dat het om een switch gaat dan word dit ook vaak aan de netbeheerder zo doorgegeven met als gevolg dat de persoonsgegevens bij de netbeheerder niet worden aangepast.
hierdoor betalen 2 mensen een deel van de kosten.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door Shine »

Graag bewijzen, bovenstaande kan gewoon niet waar zijn!
Ja het is wel zo.

Contracten zijn persoonsgebonden en niet woning gebonden.
Heb ik de pest aan mijn buurman kan ik, als ik kwaad wil, hem eenvoudig via het internet met een switch confronteren. Sterker nog: het postcodeboek, telefoonboek zijn erg gewillig. Als je echt loeren wilt draaien....

De gedachte achter dit nare systeem is dat de consument, na ontvangst van het voorlopige contract, nog 7 werkdagen de tijd heeft om er vanaf te zien. Hierna wordt dat voorlopige contract omgezet naar een definitief contract.
Met andere woorden: het zijn die 7 dagen bedenktijd die maken dat dit allemaal kan.
De ellende die hier achter wegkomt en het vele werk die de consument moet uitvoeren om dit weer ongedaan te krijgen, daar kijkt men niet naar.
Vergeet niet: dit alles is wettelijk zo geregeld!

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Dan is het wel te hopen dat je als slachtoffer binnen die 7 dagen er achter komt dat iemand je wat geflikt heeft. Je moet dus een bevestiging binnen krijgen van je nieuwe energie maatschappij...en ik vraag me af of ze die allemaal binnen de 7 dagens sturen(laat staan unberhaupt sturen).

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Shine schreef:
Graag bewijzen, bovenstaande kan gewoon niet waar zijn!
Ja het is wel zo.

Contracten zijn persoonsgebonden en niet woning gebonden.
Heb ik de pest aan mijn buurman kan ik, als ik kwaad wil, hem eenvoudig via het internet met een switch confronteren. Sterker nog: het postcodeboek, telefoonboek zijn erg gewillig. Als je echt loeren wilt draaien....

De gedachte achter dit nare systeem is dat de consument, na ontvangst van het voorlopige contract, nog 7 werkdagen de tijd heeft om er vanaf te zien. Hierna wordt dat voorlopige contract omgezet naar een definitief contract.
Met andere woorden: het zijn die 7 dagen bedenktijd die maken dat dit allemaal kan.
De ellende die hier achter wegkomt en het vele werk die de consument moet uitvoeren om dit weer ongedaan te krijgen, daar kijkt men niet naar.
Vergeet niet: dit alles is wettelijk zo geregeld!
Heeft u ook wetsartikelen of links naar officiele overheidswibsites waar deze wet te lezen is? Blijf het erg vaag vinden. Dus ik switch de buurman als hij op vakantie is en dan is hij de sjaak???

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door Shine »

links naar officiele overheidswibsites waar deze wet te lezen is?
Zie: De Energiekamer:
http://www.energiekamer.nl/nederlands/home/index.asp

welite82
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2009 16:02

Re: ENERGIE DIRECT heeft me opgelicht

Ongelezen bericht door welite82 »

Beste Michiel,

Hebben wij misschien last van dezelfde colporteur? Ook bij ons, kwam er een Youssef aan de deur. En ook hier is sprake van een vals contract.
Echter, niet ondertekend door ons, maar waarschijnlijk door hemzelf na het zien van papieren die hier op tafel lagen.

Wij hebben inmiddels al lang aangifte gedaan. Maar Energie Direct weigert af te zien van de rekening. Sterker nog, ze blijven volhouden dat de handtekening wel klopt. Wij zijn met hun in gevecht sinds Mei 2009. En het eind lijkt nog niet in zicht.

Succes.

Gesloten