LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] veren skoda afgebroken?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
robert03

veren skoda afgebroken?

Ongelezen bericht door robert03 »

ik heb een skoda fabia uit mrt 2000 met 92000 km, best karretje. nu heeft hij een week stilgestaan en wil ik weg is de veer aan de linkerzijde gebroken op 2 plaatsen? nu hoor ik van diversen mensen dat dit niet mag/kan zo spontaan, de ongeveren levensduur van zo'n veer is ong. 15 jaar. wie kan mij daar meer over vertellen. kan ik de dealer om een coulance vragen of niet?

stofzuigertje

Re: veren skoda afgebroken?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kijk eerst op een garage site / forum als www.problemcar.nl
andere merken hadden dit vaker en ik weet dit niet van VW groep met hun vele merken.

Verder kan een veer wel 50 jaar oud worden en ik rij daar dagelijks mee!
Dus 50 jaar oude veren die nog jaarlijks 25.000 Km afleggen en de teller staat nu op 1.400.000 Km en rijd gewoon op LPG3 dus schoon en zuinig met nieuwe motor want daar was niets meer leverbaar van....

Dus hoe kom je op 15 jaar?
Te hard materiaal zal breken in plaats van veren,
wel werden ze soms vervangen wegens te slap worden en dweilwagen rijd niet lekker.

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

@robert03,

Het gebeurt wel vaker dat veren spontaan breken. Je ziet het vaak bij auto's die of lang bij de handelaar of enige tijd in stalling gestaan hebben, maar ook bij auto's die dagelijks gebruikt worden.

Dit betreft, zoals in uw geval met een auto van 10 jr oud, geen productiefout of iets dergelijks. Normaal gesproken zal uw dealer u dan ook geen coulance geven.

Nijssen

Ongelezen bericht door Nijssen »

Het kan zijn dat je schokbrekers niet meer werken, niet goede schokbrekers kan binnen 2 maanden breuk van veren geven.
zou ze laten controleren bij je vertrouwde garage doe het niet bij kwikfit want dan moet je ze gegarandeerd vervangen.
is ook simpel zelf te controleren, op plaats schokbreker duwen, komt auto alleen terug naar boven dan zijn ze goed gaat auto op en neer veren dan zijn ze echt niet meer goed.
succes

Gesloten