LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jerommeke
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:11

foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door jerommeke »

hallo,

gaarne uw advies in deze.

Mijn man wilde graag (mini) laptop voor kerstmis met 320 gb.
Ik had een budget van 4 a 5 honderd euro.
Wij kopen al ruim 20 jaar onze electronica bij deze zaak.
Ik heb geen verstand van laptops dus ben naar deze winkel gegaan die ons altijd goed geholpen heeft. Daar aangekomen hebben ze er 2 liggen beide van 160 gb.
320 gb zou ook niet binnen mijn budget passen.
Dus ik nam aan dat de winkel het wel zou weten en kocht de 160 gb.
Manlief was echter not so amused want er zat ook windows xp op en hij zei me dat ik duidelijk teveel heb betaald voor deze laptop en dat hij echt graag 320 gb had gewild en windows 7
Ik terug naar de winkel en nogmaals gevraagd.
Daaar werd verteld dat minilaptops nooit met vista zijn uitgebracht en met windows 7 nog niet zo erg verkrijgbaar plus een hoger prijskaartje.
Ik uiteindelijk de laptop geruild voor de andere, nog steeds 160 gb maar wel luxere uitvoering en 50 euro duurder.
Nog niet helemaal happy maar goed.
op de bon stond dus dat ze geen geld teruggaven(zie je dan pas NA aankoop)
Thuisgekomen toch op internet gaan zoeken naar winkels die vergelijkbare laptops verkopen maar wel met 320 gb en tot mijn verbazing zie ik ze te kust en te keur voor dezelfde bedragen als wat ik nu betaald heb en dan ook nog windows 7 erop.
Ik ben dus al 2 dagen aan het bellen maar men weigert mn geld terug te geven.
Ik kan nu wachten op de icter die evt volgende week kan bekijken of er 1 besteld kan worden maar dat systeeem heb ik met de behulpzame verkoopster al doorgenomen en het viel niet te vinden.
Vanochtend consuwijzer gebeld en ik kan mij beroepen op dwaling.
Ik had immers deze laptop niet gekocht als er 1 met 320 gb en windows 7 binnen mijn budget WEL had kunnen kopen.
Ik heb dus weer gebeld maar de man die ik moest hebben zou druk zijn, dat kan.
Ik heb mn verhaal weer uitgelegd aan de behulpzame verkoopster en haar gevraagd haar chef te informeren met het verzoek mij terug te bellen.
Ondertussen ving ik nog een gesprek tussen haar en die man op en laten we zeggen dat de man haar niet fatsoenlijk te woord stond ze kon grauw en snauw krijgen terwijl zij gewoon dr best doet.
Ik wacht dus nu op telefoon van die zaak.
ben als de dood om uitgefoeterd te worden en haat ruzie etc maar ik voel me belazerd en bekocht en misleid.
ik ging er vanuit dat zij kundig waren.
Wat kan ik nu nog meer doen?


mvg
fam B

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

van de fotobouw-website:
10 Dagen Afkoelingsperiode

Bij FotoBouw kunt u een artikel binnen tien werkdagen ruilen of retourneren. Het is wel van belang dat het product compleet en ongebruikt is en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.

Voordat u een artikel retour zendt, moet u in het bezit zijn van een retournummer. U kunt een retournummer aanvragen bij onze klantenservice.

Procedure Ruilen en Retourneren

Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u de volgende procedure aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen.

1.Meld bij onze klantenservice dat u een artikel retour wilt sturen.
2.U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek.
3.Na ontvangst van uw zending, stuurt FotoBouw een ontvangstbevestiging via e-mail .
4.Wij ruilen het artikel om (indien voorradig) of storten het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug, afhankelijk van uw wens.
Volgens de site heb je de mogelijkheid je geld terug te krijgen. Dit is echter wel een regel die van toepassing is bij online bestellingen maar dat staat er niet specifiek bij vermeld. Tevens is het ook erg klantonvriendelijk om met 2 maten te meten.

Verder geloof ik niet dat je heel veel kunt doen.

jerommeke
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:11

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door jerommeke »

bedankt voor je antwoord. Ik denk echter dat die voorwaarden dus alleen gelden bij internet aankoop?
Op mijn bon staat duidelijk wij geven geen geld terug.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

tja weet niet hoor maar :

"op de bon stond dus dat ze geen geld teruggaven(zie je dan pas NA aankoop)" en je komt hier al 20 jaar ????????????

Dan lees je dus al 20 jaar geen voorwaarden van die winkel om te beginnen dus beetje sterk verhaal , maar afgezien van dat binnen een periode van x-tal dagen kun je alles terugbrengen 8 of 10 soms 14 zelfs. maargoed het was voor kerst dus hoelang had je het al...?

naja misschien komt het goed misschien ook niet... maar dat wee tjezelf hetbeste denk ik na 20 jaar :mrgreen:

stofzuigertje

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij niet kunnen leveren, Windows 7 was in begin slecht te krijgen en nu wel.
Vista is voor mini laptop te zwaar en dus was 1 week wachten dus voldoende.

XP is niets mis mee en Win 7 hoeft dus niet.
Ik zou liever een goedkopere Win 7 van 279,- kopen met slechts 160 Gb en een losse 1 Tb (1000Gb) externe met USB kabel voor totaal maar €349,-

Dus nog meer en het geheugen is soms van 1 Gb naar 2 Gb te zetten maar ze hebben maar 1 slot dus wisselen in oude inruilen is goedkoper dan 2Gb kopen en zelf in zettten want die losse 1 Gb kan ook in andere gestopt worden...

jerommeke
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:11

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door jerommeke »

ja we komen hier al 20 jaar! blijKBAAR dus naar volle tevredenheid dat we nu pas zien geen geld terug!Ook niet eerder nodig gehad.
De geruilde laptop is aangeschaft op de 24e december.
heb vandaag weer 3 maal contact gehad.
Ditmaal toch een vriendelijk iemand die zijn standpunt verteld en ik het mijne kan vertellen zonder afgesnauwd te worden.(ik blijf dus ook netjes zoals het hoort)
De persoon in kwestie was ik meen manager in ander filiaal en vond mijn klacht gegrond dus we wachten maar af, kan zoethouder zijn maar ik ga uit van het goede van deze medewerker.

jerommeke
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:11

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door jerommeke »

oja alles terugbrengen binnen aantal dagen kan zeker! is coulance van de winkel maar dan krijg je bv een waardebon en men kan je geen vergelijkbaar artikel leveren terwijl men jou wel heeft overgehaaLD tot aankoop.
ik hoorde immers dat 320 gb niet binnen mn budget zou passen en dan is er dus sprake van dwaling.
want die 320 gb kon ik wel degelijk krijgen zag ik achteraf maar ik koos voor mn vertrouwde winkel!

jerommeke
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:11

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door jerommeke »

stofzuiger ik snap je redenatie maar heb een eigenwijze man die gewoon graag 320 gb wil
en aangezien ik al paar jaar de mist in ga met zijn kadoos hahahaha
maar dan nog
ik heb gezegd wat ik wilde hebben, zij zeiden dat is in jou budget niet mogelijk, wat dus wel degelijk mogelijk was.
Als ik had geweten dat dat mogelijk was had ik de lap in andere zaak gekocht en even goede vrienden.
En was ik voor verdere aankopen gewoon weer naar foto bouw gegaan.

witte angora
Berichten: 32012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou aan de winkelier vragen op welke manier hij en jij uit elkaar denken te gaan...

Je bent al 20 jaar klant, foutjes kunnen gemaakt worden, maar als die foutjes niet worden rechtgezet is het toch over?

De keuze is aan hen.

jerommeke
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:11

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door jerommeke »

uiteindelijk om 10 voor 6 weer gebeld vanavond nadat mij vanmiddag weer was toegezegd dat men mij echt zou bellen.
10 minuten aan de lijn en uiteindelijk weer een gesprek opvangen wat ik niet mocht horen:
mevr b hangt nog steeds en wil je echt spreken wat moet ik doen?(de man was met klant bezig vertelde ze mij)
en vervolgens kreeg ik een bandje dat de zaak in eens gesloten was/.
Mijn man heeft de laptop opgegrepen en de bon en is als speer naar foto bouw gereden en daar de auto geparkeerd aan de achter uitgang en daar de eerste de beste de laptop in de hand gedrukt van we gaan het NU oplossen.
10 minuten later was hij terug met het geld!

Toch jammer als je het netjes probeert te doen en je toch als aso moet gedragen om je recht te gaan halen wat wij volgens consuwijzer dus aan onze kant hadden staan!


Jammer dat foto bouw op deze manier met haar trouwe klanten omgaat en dus zo kwijt raakt want wij zijn hier echt helemaal klaar mee!

witte angora
Berichten: 32012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door witte angora »

Zeker jammer, ook al is het contact zakelijk, je hebt toch een bepaalde binding met een zaak waar je al 20 jaar komt.

Het is te makkelijk om te zeggen dat er genoeg andere winkels zijn. Als je er echt klaar mee bent en daar niet meer wilt komen verlies je toch wat, denk ik.

Wat je bij dit bedrijf had, zul je elders niet zo makkelijk vinden. Helaas.

mark66
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2010 19:42

Re: foto bouw arnhem misleiding bij aankoop laptop

Ongelezen bericht door mark66 »

Foto Bouw!

Ook wij hebben zeer slechte ervaring met Foto Bouw!.En dat is dan gelijk ook bij de eerste aankoop geweest afgelopen najaar . Is misschien dezelfde man die zogenaamd altijd druk is als je met iets terugkomt wat niet juist is of niet klopt En gewoon dus mensen afschud zonder een oplossing .Misschien zijn ze daarom altijd maar opzoek naar personeel.
Wij hebben het er maar bijgelaten maar eigenlijk horen zulke types niet in een winkel te werken.
Iemand tips?

Gesloten