LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door juwita »

Volgens de in maart 2008 overeengekomen compensatieregeling (schadefooi) moeten de verzekeraars die tot de Delta Lloyd groep behoren uiterlijk in 2009 (dus nog 8 dagen te gaan !) de polisbezitters informeren over de concrete uitwerking van de schadefooi voor iedere polisbezitter.
Wie heeft er al een brief ontvangen en, zo ja, bracht deze een goed ''kerstgevoel'' :evil: ?

Greevie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2009 18:47

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door Greevie »

Wij kregen vandaag de langverwachte woekerpolisbrief die Ohra lang geleden had toegezegd. De kern van de brief luidt als volgt:

"Bij een klein deel van de klanten met een beleggingsverzekering vergen de berekening meer tijd. Tot onze spijt is dit ook bij uw verzekering het geval. Wij vinden het belangrijk om u een zorgvuldig berekende indicatie te geven van de tegemoetkoming en wij hopen op uw begrip hiervoor."


Kennelijk is die beleggingsverzekering die Ohra ons heeft verkocht zo ontzettend vaag en ondoorzichtig dat ze er zelf (na meer dan een jaar!!) ook niet uit kunnen komen. Beetje jammer omdat ik wel benieuwd was naar de eventuele tegemoetkoming die wij van hen ontvangen. Op een zekere manier toch ook wel weer grappig dat de indruk wordt gewekt dat ze er zelf na meer dan een jaar kennelijk ook niet uit kunnen komen :-)

Twan_Goirle
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2010 20:02

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door Twan_Goirle »

Helaas, ik heb ook nog niets gehoord.

Ik ben al sinds 2008 lid van Stichting Verliespolis maar over enige restitutie betreffende mijn hypotheekpolis van Delta Lloyd.... helaas.

Zijn er uberhaubt mensen die WEL al iets gecompenseerd gekregen hebben?

Ik ben benieuwd.

Groet, Twan

artenan
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2010 09:57

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door artenan »

Jaha, en wel op 30 december jl, met als verzenddatum: 01-12-09 !!!
Hierin wordt een vergoeding (fooi) aangeboden o.b.v. een onbekende berekening. Als je die vergoeding wilt ontvangen moet je het bijgevoegde A4tje opsturen. Hiermee verklaar je tevens dat je dan verder niets meer kan vorderen!!! Kortom: ze blijven het proberen. Voor ons is dit dus geen optie, want zonder berekening en uitleg ziet dit er zeker niet kloppend uit. Telefonische navraag (callcenter) geeft de volgende beperkte info: datum is om mensen te pushen! (ze blijven onbehoorlijk gedrag vertonen) en er zou al eerder een brief met berekening verzonden moeten zijn geworden :lol: . Belofte: die komt alsnog (Eerst zien, dan geloven). Wij zijn zeer benieuwd naar die uitleg en sturen het A4tje dus nog niet op.

Wie weet inmiddels meer hierover? Bij de stichting(en) vinden we hier nog niets over terug.

Twan_Goirle
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2010 20:02

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door Twan_Goirle »

Het is onbegrijpelijk dat Stichting Verliespolis in Oktober 2008 hoog van de toren blaast over een gesloten akkoord met Delta Lloyd en dat ze, anno 2010, alleen onze 'bijdrage' van 25 euri in hun zakken hebben gestoken.
Nee, nee, volgens mij allemaal GEBAKKEN LUCHT.

Het wordt tijd dat Tros Radar deze stichtingen eens flink aan de tand gaat voelen.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door juwita »

De smoesjes brief die OHRA klanten blijkbaar hebben ontvangen, komt wel zo'n beetje overeen met wat ik verwachte. Verzekeraars durven niet aan hun klanten te laten weten dat hen een fopspeen is voorgehouden met de zg. compensatieregeling. Degene die deze smoesjes en fooi niet pikken, moeten inmiddels wel uit kijken dat termijnen voor het opstarten van een klachtprocedure bij het KIFID niet verlopen. Ook voor het verjaren van schadeclaims. Zie mijn bijdrage elders op dit forum over naderbij komende verjaring.

artenan
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2010 09:57

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door artenan »

Juwita,
Kun je ons (mij) een beetje helpen je eerdere bijdrage terug te vinden op het forum? Zou namelijk graag iets meer terug willen zien van mijn betaalde "premie", aan de deltalloyd-groep.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Van ABN AMRO (Meegroeiverzekering, valt ook onder de compensatieregeling als afgesproken met Delta Lloyd) identiek standaard bericht ontvangen: "U hebt van ons het bericht ontvangen dat we u voor eind 2009 zouden informeren over een eventuele tegemoetkoming van uw beleggingsverzekering. Een zorgvuldige afhandeling van de tegemoetkoming vraagt veel tijd. Hierdoor kunnen wij u op dit moment nog niet informeren. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Wij zullen u zo spoedig mogelijk berichten".

Ik heb inmiddels een interne klacht gedeponeerd (voorwaarde voor KiFiD procedure) en uiteraard stuitingsbrief gestuurd. Ook aangemeld bij consumentenclaim.

Allemaal niet verrassend, zie mijn eerdere berichten op Woekerpolis subforum over ABN AMRO.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=120
Laatst gewijzigd door M. van Rossum op 24 mei 2010 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door juwita »

Beste Artenan,

Onder de onderwerpkopjes:
''Laat dwalingsclaim niet verjaren'' en
''Eigen onderzoeksplicht gedupeerden''

Alsmede bij enkele andere bijdragen door mij staat nuttige informatie. Ook de bijdragen van A. Wever /Wevera (op dit woekerpolis subforum van Tros Radar) bieden nuttige informatie.

artenan
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2010 09:57

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door artenan »

Dankjewel Juwita,
Hier ben ik weer een heel stuk wijzer van geworden. Ik stuur mijn A-4tje met "afkoop-voorstel" (tegemoetkoming van de kosten) nog maar even niet terug en heb me aangemeld bij consumentenclaim. Ook noteer ik vast in de agenda wanneer ik weer een stuitingsbrief moet gaan versturen, om de 2e verjaringstermijn van 3 jaar niet te laten verlopen.
Groet,
Artenan

marianne31
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2008 15:21

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door marianne31 »

Wij hebben ook een brief ontvangen met daarin.

Bij een klein deel van de klanten met een beleggingsverzekering vergen de berekeningen meer tijd.Tot onze spijt is dit ook bij uw verzekering het geval. Wij vinden het belangrijk om u een zorgvuldig berkende indicatie te geven van de tegemoetkoming en wij hopen uw begrip hiervoor.


Nou ik moet zeggen ons begrip is nu wel een beetj op heeft iemand ander wel al bericht gehad, want als ik dit forum leest hebben we allemaal dezelfde brief ontvangen

artenan
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2010 09:57

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door artenan »

Marianne31,
Nog een keertje dit forum goed lezen, zou ik zeggen. Dan ziet u dat er o.a. op 5 jan. jl. een berichtje staat over een andere brief. Daarnaast heeft Radar afgelopen maandag haar uitzending er weer aan besteed. En ook daaruit bleek dat er andere brieven waren verstuurd.
Misschien is het een idee om u ook aan te melden bij bv. http://www.consumentenclaim.nl

marianne31
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2008 15:21

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door marianne31 »

hallo

de uitzending van maandag heb ik gezien vandaar ook mijn berichtje omdat ik nieuwschierig was of andere mensen iets anders hadden gehoord.
Ik heb het forum goed afgelezen maar kon hier niks over vinden.
ook vroeg ik mijn af als je met terugwerkende kracht het geld terugkrijgt krijg je dat dan gestort of wordt dat verekend met de polis

Frankman
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:48

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door Frankman »

Vorige week opnieuw een brief gekregen van DLoyd ( ik heb een delta life woekerpolis)

helaas blijkt mijn polis en dus berekening ingewikkeld te zijn en moet men opnieuw de informatie over mijn tegemoetkoming uitstellen.
Daarnaast kan men nu ook geen waardeoverzicht meer sturen over 2009.
Er wordt niet eens meer gesproken over een termijn of datum wanneer ik iets van hen mag ontvangen. Ik krijg hier een slecht gevoel over en heb het idee dat
ik het initiatief helemaal kwijt ben. Wat kan of moet ik nu doen?

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Frankman schreef:Vorige week opnieuw een brief gekregen van DLoyd ( ik heb een delta life woekerpolis)

helaas blijkt mijn polis en dus berekening ingewikkeld te zijn en moet men opnieuw de informatie over mijn tegemoetkoming uitstellen.
Daarnaast kan men nu ook geen waardeoverzicht meer sturen over 2009.
Er wordt niet eens meer gesproken over een termijn of datum wanneer ik iets van hen mag ontvangen. Ik krijg hier een slecht gevoel over en heb het idee dat
ik het initiatief helemaal kwijt ben. Wat kan of moet ik nu doen?
Als ABN AMRO Leven gedupeerde val ik ook onder de Delta Lloyd Regeling.
In mijn brief stond dat men uiterlijk voor 1 juli 2010 zou reageren.
De regeling spreekt, zoals bekend over eind 2009, in eerdere brief aangekondigd voor februari 2010, nu dus 1 juli 2010.

Ondertussen kan iedereen:
a) kennis nemen van de regeling
https://www.woekerpolisclaim.nl/regeling_dlg.php
https://www.woekerpolisclaim.nl/faq_dlg.php
https://www.woekerpolisclaim.nl/downloa ... dgroep.pdf
b) ondertussen de schade beperken door opvolgen van de tips
https://www.woekerpolisclaim.nl/tipsvoorverbetering.php

NB
1) Er is nog geen Vaststellingsovereenkomst bekend
2) Er zijn nog geen Richtlijnen schrijnende gevallen bekend (waaronder compensatie voor inteereffect agv hefboomwerking OVR-premie)

Maar als antwoord op eerder gestelde vragen: de compensatie (if any) wordt uitbetaald en verrekend op moment van expiratie van de polis, dus op einddatum. Tot die tijd gewoon de polis uitzitten. Maar wel schade beperken door opvolgen van de tips.

Daarnaast is voor mij nieuw:
Daarnaast kan men nu ook geen waardeoverzicht meer sturen over 2009

Maar ik heb dat overzicht ook nog niet ontvangen. Gezegd werd door ABN AMRO Services dat deze "centraal worden aangemaakt".

Frankman
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:48

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door Frankman »

ik snap ook niet waarom ze het overzicht over 2009 niet kunnen sturen. een duidelijke reden geven ze in de brief niet. ik heb het gevoel dat ze bewust de boel traineren

Frankman
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:48

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door Frankman »

AMSTERDAM -
Delta Lloyd komt zo snel mogelijk over de brug met compensatie voor consumenten die in het verleden te hoge kosten hebben betaald voor beleggingspensioenen.

Het gaat bij Delta Lloyd om vierduizend verzekerde regelingen. De verzekeraar verwacht hier de komende jaren ongeveer 40 miljoen euro voor uit te trekken. Dat heeft Delta Lloyd woensdag bekendgemaakt.

Nederlandse verzekeraars trekken in totaal 200 miljoen euro uit voor consumenten die in het verleden te hoge kosten hebben betaald voor beleggingspensioenen. Het Verbond van Verzekeraars maakte dinsdag bekend dat het om ongeveer 100.000 mensen gaat die in aanmerking komen voor de regeling
bron anp 24-3-2010

Alsof de duvel er mee speelt. Maar ja over de brug wil niet meer zeggen dat je een vergoeding krijgt op expiratiedatum. Ik had liever gezien dat ze de polissen per direct aanpassen. (alhoewel dat feitelijk broekzakvestzak is) Maar ik zie het liever direct zwart op wit

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Frankman schreef: Alsof de duvel er mee speelt. Maar ja over de brug wil niet meer zeggen dat je een vergoeding krijgt op expiratiedatum. Ik had liever gezien dat ze de polissen per direct aanpassen. (alhoewel dat feitelijk broekzakvestzak is) Maar ik zie het liever direct zwart op wit
Leuk persbericht, maar voorlopig staat zoals ik al schreef, dit zwart op wit:
Ondertussen kan iedereen:
a) kennis nemen van de regeling
https://www.woekerpolisclaim.nl/regeling_dlg.php
https://www.woekerpolisclaim.nl/faq_dlg.php
https://www.woekerpolisclaim.nl/downloa ... dgroep.pdf
b) ondertussen de schade beperken door opvolgen van de tips
https://www.woekerpolisclaim.nl/tipsvoorverbetering.php

NB
1) Er is nog geen Vaststellingsovereenkomst bekend
2) Er zijn nog geen Richtlijnen schrijnende gevallen bekend (waaronder compensatie voor inteereffect agv hefboomwerking OVR-premie)

Maar als antwoord op eerder gestelde vragen: de compensatie (if any) wordt uitbetaald en verrekend op moment van expiratie van de polis, dus op einddatum. Tot die tijd gewoon de polis uitzitten. Maar wel schade beperken door opvolgen van de tips.
Al kennis van genomen?
wordt uitbetaald en verrekend op moment van expiratie van de polis, dus op einddatum
Staat ook in die regeling.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Nog even dit: het persbericht heeft betrekking op pensioenen. Die werden bij alle regelingen omtrent woekerpolissen (beleggingsverzekeringen) nadrukkelijk uitgesloten. Dit hoewel in mijn geval ABN AMRO ook gewoon voor het zgn. Flexibele Pensioen Plan al deed of deze ook onder de regeling (in mijn geval : Delta Lloyd) viel. Met de bekende uitstelbrief dat pas 1 juli 2010 een indicatie kan worden gegeven.

Maar formeel is er dus nu sprake van een nieuw feit, samengevat:
De woekerpensioenen vertonen wat dat betreft veel overeenkomsten met de woekerpolissen die bij beleggingshypotheken werden afgesloten. Ook daar is inmiddels een regeling getroffen die slachtoffers deels compenseert voor teveel gemaakte kosten.

De nieuwe norm voor beleggingspensioenen bepaalt nu dat de kosten voor bestaande contracten maximaal 1,5 procent van het belegd vermogen en 9,5 procent van de premie mogen zijn
Bron: http://www.nrc.nl/economie/article25099 ... pensioenen

Frankman
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:48

Re: Al iets van Delta Lloyd (Ohra;NSF;Erasmus) gehoord ?

Ongelezen bericht door Frankman »

Al kennis van genomen?

Citaat:
wordt uitbetaald en verrekend op moment van expiratie van de polis, dus op einddatum
jazeker persoonlijk vind ik dit het meest schrijnende item van de overeenkomst. men gaat gewoon verder opdezelfde voet, dus er wordt geld ( premie) ontrokken uit mijn polis welke pas op einddatum wordt gecorrigeerd. Met mijn boereverstand voorkomen ze hiermee dat het ze nu veel geld kost, over gemiddeld 20 tot 30 jaar is dit geld toch minder waard en kost het ze in verhouding veel minder.

Gesloten