LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door gaal1944 »

De gedupeerden moeten zichzelf eens achter de oren gaan krabben, want of Jelle nu wel of niet nog deel uitmaakt van de Stichting is niet meer van belang. Deze Stichting moet zichzelf opheffen, hebben namelijk geen enkele "meer" waarde om de gedupeerden te helpen met hun problemen! Het zou mijn niets verbazen als de Stichting nu met de zelfgemaakte rekenmodule tevoorschijn komen! Die mocht immers niet op de site geplaatst worden, hiervoor zal je dan straks ook geld voor moeten betalen!

Wat was de naam ook al weer "checkdubbelcheck" nu die site is ook nog niet in de lucht dus............................

even geduld gedupeerden, het komt goed roepen de vrijwilligers op het forum van DSB-ramp, maar wat er goed komt zal wel een vraag blijven! :o

HermantB
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2009 01:22

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door HermantB »

@gaal1944,

Volledig met je eens! SSP heeft geen toegevoegde (anders dan negatieve...) meer voor de gedupeerden. Overigens naar mijn mening ook niet met een Jelle er bij, want die heeft ook niets meer laten zien na zijn mediasuccessen.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Tegen wie zou jelle dan nog moeten gaan procederen, de boel is failliet er is geen rooie cent meer in kas.
Een claim had waarschijnlijk meer kans van slagen als dsb niet ter ziele was gegaan. Bij de curratoren kun je wel een claim neerleggen maar wat krijgen is kansloos denk ik.

Nu straks alle spaar tegoeden terug zijn betaald door DNB zal het heel erg stil worden tot de schulden/hypotheken zijn verkocht aan de meest biedende partij.

Je kunt natuurlijk ook een bod doen op je eigen hypotheek zoals al eens eerder op dit forum gezegd is.

Marieke1231
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:49

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door Marieke1231 »

Sjors_B, weet je waarom banken DSB niet wilde overnemen, DSB niet wilde redden? Omdat ze teveel claims verwachtten! Die claims kunnen gedupeerden gewoon indienen bij de curatoren. Ook als een hypotheek/kredietportefeuille wordt doorverkocht kunnen gedupeerden de claim indienen bij degene aan wie het is verkocht. Daarom is de portefeuille op dit moment onverkoopbaar. Daarom is het belangrijk dat er met een goede onderbouwing een claim wordt ingediend. Misschien dat er niet genoeg geld in de boedel zit voor volledige toekenning, maar dan zal er naar verwachting nog bij DNB geprobeerd worden de schade te verhalen, dit omdat ook deze flinke steken heeft laten vallen!

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Jelle is slimmer dan jullie denken :mrgreen:

Marieke1231
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:49

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door Marieke1231 »

Aan zijn slimheid twijfel ik niet..... maar, leg uit? Bedoel je dat hij alleen verder gaat? Dat hij SSP gebruikt heeft om 'bekend' te worden? Dat hij het verhaal zo kan vertellen dat het lijkt alsof hij gelijk heeft?

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Ja dat denk ik dus ook, hij heeft de stichting gewoon gebruikt, het was voor hem heel vervelend dat DSB toch failliet ging, hiermee liep hij een inkomen van ongeveer een miljoen mis! Hij heeft met 6 dossiers de curatoren op proef gesteld en weet nu wat hij wel en niet moet doen om succes te behalen?

HermantB
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2009 01:22

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door HermantB »

Over de slimheid van jelle geen discussie met mij, dat is hij gewoon.
Maar of dat voldoende is om ook tot successen te komen voor en met anderen?? Daar zet ik toch wel mijn vraagtekens bij. Communicatief is hij zeer zwak, intermenselijke relatie kan hij niet of nauwelijks aangaan, zijn conduitestaat laat nou ook niet bepaald een successtory zien en iets niet afmaken of toezeggingen niet nakomen kenmerkt zijn handelen. Nou niet bepaald het figuur waar ik mijn kaarten op zou zetten.

Op dit moment heeft hij de media nog mee en dat helpt zolang er geen of onvoldoende tegenberichten komen. Gaat de beerput echt open bij SSP dan moet ik nog zien hoe positief Jelle hier uit kan komen…
(Geleend van het DSBRamp forum) Afwachten dus maar.

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Waarom zou je € 500,- gaan betalen voor een diepgravende analyse van je financiële situatie? Je kunt er op dit moment toch nergens mee terecht.

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door gaal1944 »

het is geen €500,- maar €654,50 inclusief BTW. van die €154,00 kunnen de gedupeerden een week eten!

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door Janny »

Nu de curatoren de belangenbehartigers buitenspel dreigen te zetten had Jelle gekozen voor een ander verdienmodel tw: schadeberekeningen maken a raison van € 375 tot € 575 ex BTW. Dit werd zelfs de grootste aanhangers van hem te veel en dat heeft volgens mij hem de kop gekost.
En alweer denken er mensen dat alles voor niets kan.
Waarom moet iedereen vrijwilligers werk gaan doen.Prima voor diegene die er voor kiest. Maar goed werk afleveren gaat nou eenmaal gepaard met onkosten en een salaris. Niemand kan van de lucht leven.
En waarom , wanneer je gedupeerd bent door iets of iemand denken dat je wel gratis geholpen zult worden.?
De gedupeerden kregen ook een salaris of uitkering.en dat is normaal, dus waarom zij die problemen willen helpen oplossen ineens alles bijna voor noppes moeten verrichten is mij een raadsel.
Iedereen verkoopt zijn kennis en kunde in een baan voor geld/salaris/honerarium/bonus, noem maar op.
Alle waar is naar z'n geld. nog een, De een zijn dood de ander z'n brood. Je zult het overal en altijd weer tegekomen
Janny

HermantB
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2009 01:22

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door HermantB »

Volgens mij gaat het helemaal niet over het feit dat hij geld moet verdienen. De versluierde manier waarop en ten koste van de gedupeerden heeft kwaad bloed gezet. Zowel bij Pauw en Witteman zat hij te draaien en ook voor de aanhangers van SSP heeft hij nooit echt duidelijk gemaakt hoeveel geld hij wilde verdienen. Dat wat er nu in de media bekend is gemaakt was bij geen gedupeerde bekend.
In die zin is Lakeman zorgvuldiger met zijn € 300 per uur en je ziet ook dat daar niet of nauwelijks commentaar op is.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door SJZ »

In die zin is Lakeman zorgvuldiger met zijn € 300 per uur
Hendrickx was ook eerlijk over hoeveel hij wilde: € 40.000 per jaar. Lakeman wil dus ongeveer 10 x zoveel verdienen. En dat noem jij "zorgvuldiger"?

HermantB
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2009 01:22

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door HermantB »

@SJZ
Dit is een sterk staaltje "uit de context halen".
De Lakmoesproef: sinds wanneer weet jij van die € 40.000 en hoe lang geleden heeft Lakeman al zijn verdienste aan stichtingswerkzaamheden bekend gemaakt??

De volgende fout die je maakt is dat je een uurloon niet op deze manier kunt vergelijken met een vast jaarsalaris, tenzij jij weet hoeveel uren Lakeman gaat declareren.

Succes verder met je pogingen.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door Henk25 »

Zijn er ook nog klanten op dit forum? Of enkel mensen die iets willen verkopen?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door ron1 »

Het laatste, ik heb nog een duopack bjorn borg onderbroeken voor u....geeft u de maat even door....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door SJZ »

hoe lang geleden heeft Lakeman al zijn verdienste aan stichtingswerkzaamheden bekend gemaakt?
Dat heeft Lakeman zelf vertelt in een uitzending van Radar. Mijn bron is dus Lakeman zelf. (Net zoals Jelle Hendrickx ook zelf vertelt heeft wat hij wil hebben.)
De volgende fout die je maakt is dat je een uurloon niet op deze manier kunt vergelijken met een vast jaarsalaris, tenzij jij weet hoeveel uren Lakeman gaat declareren.
Dat is waar, ik ben uitgegaan van ongeveer 1.300 uur per jaar. Voor de promotie van aandelenlease van Legiolease heeft Lakeman toen 1 mln gulden gekregen, terwijl het toen alleen maar ging om foldertjes (her)schrijven. Zulke mensen kunnen genoeg uren schrijven weet ik wel.

HermantB
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2009 01:22

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door HermantB »

Laat ik het anders stellen (want ander blijven we in een vermeende discussie hangen over Jelle of Lakeman).
Het opstappen van 'het gezicht' van de gedupeerden (Jelle) uit SSP is een slechte zaak voor de gedupeerden. Zie De Pers waarin een zeer negatief beeld wordt geschetst over de door hen zo genoemde 'Tokkiesclubs'.
De kern en dat is het pijnlijke van het verhaal in De Pers is waar. Allerlei lieden hebben zich er op geworpen en niet alleen om de gedupeerden bij te staan, maar veel vaker om er zelf geld aan te kunnen verdienen.
Door het weggaan van Jelle bij SSP en zijn reden, wordt dit aspect (geldverdienen) nog eens versterkt.
En volgens mij gaat het daar helemaal niet om. Dat iemand moet worden beloond voor een geleverde dienst zal niemand betwisten, maar dan wel graag met een opgave vooraf en niet zoals Jelle heeft gedaan je eerst 'binnenpraten' met mooie smoesjes en daarna de tent verlaten als je niet krijgt wat je hebben wil. Het effect van dit handelen is dat de gedupeerden opnieuw op grote achterstand zijn gezet.

En die achterstand was er al voor de gedupeerden, daar betalen ze elke dag het gelag voor in de vorm van buitensporige maandlasten mede ontstaan uit aangesmeerde koopsommen en andere rommel die is verkocht door DSB.
Eigen schuld, dikke bult?? Nee, dat had ons, u of ik, net zo goed kunnen overkomen. De financiele producten zijn niet eenvoudig en transparant. Er is niet voor niets een zorgplicht opgelegd aan financiele dienstverleners door de wetgever. Het is niet meer of minder dan geschonden vertrouwen met als gevolg een verlies aan vertrouwen in de overheid. En daar plukken we iedere dag weer de wrange vruchten van nl. een maatschappij van 'Ikke eerst en lak aan de regels!!'.
Nu onze ogen sluiten voor het leed van een ander is gelijk aan het uitlokken van een volgend schandaal. Een schandaal waar we dan zelf misschien wel bij betrokken zijn. Maar het simpele feit dat we er zelf onder leiden maakt het objectief gezien niet erger of anders. Het komt voort uit het feit dat we in Nederland wel gewend zijn om op alles commentaar te geven, maar dan wel graag in de positie van 'Beste stuurlui aan wal'. Zelf actief worden, je mening omzetten in daden, reikt voor velen te ver. Dan wordt er iets van je verwacht nl. als deelnemer aan een sociale omgeving niet alleen te kijken naar je rechtspositie maar ook inzet te tonen om deze rechtsposities inhoud te geven. Wat doen dus, ook al is het zg alleen maar in het belang van een ander.....
Laatst gewijzigd door HermantB op 11 jan 2010 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door peewee »

Waar hebben we het in godsnaam over. Die clubs van Lakeman en Hendrickx moet wel een zeer kleine achterban hebben. De DSB sloot niet meer dan 12.000 hypotheken af. Het echt grote probleem (in juridische zin) bij DSB is door Consument & Geldzaken onderkend, namelijk de verboden koppelverkoop met consumptieve leningen. Dat betreft - zo begreep ik uit het verslag van de curator-- niet minder dan 125.000 kredieten, waarvan bij vermoedelijk tenminste een kwart, mogelijk de helft, verboden koppelverkoop heeft plaatsgevonden.
Nu gaat die Hendrixks blijkbaar een eigen club oprichten. Alsof er in Nederland nog geen consumentenorganisaties bestaan. Consument & Geldzaken waarschuwde al in 1999 en in 2003 tegen de laakbare handelswijzen van DSB in haar ledenblad. Ook de Consumentebond lag eerder herhaaldelijk in de clinch met Scheringa. Maar tja, de DSB klanten worden pas wakker en sluiten zich pas aaneen nadat het leed geschied is. Alsof je je huis tegen brand wil verzekeren terwijl het al in de fik staat. Bij een ''verzekeraar'' (belangenclub) die door onderlinge ruzies steeds verder desintegreert. Me dunkt een echte solist die Hendrikxs. Niet iemand aan wie ik mijn juridische belangen zou toevertrouwen. Volgens mij is hij niet eens jurist.

Marieke 123 hierboden slaat de spijker op de kop. Gewoon een claim indienen die goed juridisch onderbouwd is. Daar heb je vooral goede juristen voor nodig en geen ex-tussenpersonen a la Hendrikcx.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door SJZ »

De volgende fout die je maakt is dat je een uurloon niet op deze manier kunt vergelijken met een vast jaarsalaris, tenzij jij weet hoeveel uren Lakeman gaat declareren.
Volgens St. Hypotheekleed heeft Lakeman tot nu toe recht op € 240.000. Dat betekent dat hij tot nu toe dus 800 uur besteed heeft aan deze zaak.

(het is nog niet volledig uitbetaald omdat er nog onvoldoende donaties zijn binnengekomen.)

Gesloten