LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] clouding(mura defect) witte vlekken samsung lcd le46a552

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
sublow
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2008 22:17

clouding(mura defect) witte vlekken samsung lcd le46a552

Ongelezen bericht door sublow »

sublow: Drama dit toestel ,om meteen maar met de deur in huis te vallen.Ik heb verschrikkelijk veel last van clouding(witte vlekken) in alle 4 de hoeken van het beeld ook tijdens donkere scenes in films. Ik baal hier echt verschrikkelijk van en ben dus ook niet blij met dit toestel. Heb meteen de service van samsung gebeld en sturen dan een monteur, die komt tot de conclusie dat het aan de instellingen ligt .Zelf was ik niet thuis maar heeft mijn vriendin de monteur opgevangen, toen ik thuis kwam was het probleem nog steeds zo erg. Toen heb ik weer de service van samsung gebeld en die hebben toen het toestel meegenomen om te beoordelen en te testen, dit testen zouden ze dan doen met een zwart opgenomen dvd. Ik zag de bui al hangen !!! ,Ik wacht nu anderhalfe week op mijn toestel en moet er zelf achteraan bellen en ja hoor: niks geconstateerd toelaatbaar voor samsung begrippen ,hoe meten ze dit in vredesnaam? met een schuifmaat!!.Nu baal ik helemaal en krijg het gevoel niet serieus genomen te worden. Weer samsung gebeld ,en gevraagd wat zij nog voor mij kunnen doen.helemaal niks.Ik kan echt niet leven met dit toestel. Ik heb ze verteld dat ik nu andere stappen moet gaan nemen en dat ik mijn rechts bijstand in ga schakelen, tros radar ga ik informeren of zij mij en misschien andere mensen met dit nare probleem kunnen helpen, Ik haal de hoogste er bij, dit toestel is gewoon niet goed. Zelf werk erg veel met garantie gevallen bij de seat.Daar geldt GOED IS GOED en NIET GOED IS NIET GOED Trouwens heb ik in de winkel zelf het toestel beoordeeld en die had het probleem duidelijk Niet ik ga hier ook fotos van maken.
En ja de afstandbediening werkt ook slecht je moet hem exact op het rooie puntje richten voordat hij werkt,de monteur zei dat het een te grote afstand was, aan me hoela ,5,5 m. Het probleem clouding (witte vlekken) is ook goed te zien bij donkere scenes in films,ik volg van frustratie :evil: :evil: de film niet meer maar zit alleen op die witte vlekken te letten. Ook op een extern canaal (no signaal )dan zie je het probleem het ergst. Ik heb het toestel ongeveer 3 maanden en 50 uur gebruikt en in het begin had ik er geen last van,het wordt alleen maar erger. Ook zei de monteur dat ik dynamisch beter uit kon zetten dan was het probleem minder . Dat is het zelfde als je bij een auto de airco gebruikt de motor niet mooi loopt ,dit is gewoon niet te verkopen.
Ik denk dat dit probleem wel een uitzending bij TROS RADAR verdient omdat er veel meer mensen dit probleem hebben. Ik zou dat heel graag willen weten en schroom niet om te reageren , want echt voor zoveel geld verdien je betere service en een goed toestel dan dit toestel van Samsung LE46A552

Marcel

tuuut
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:36

Re: clouding(mura defect) witte vlekken samsung lcd le46a552

Ongelezen bericht door tuuut »

En wat doet je LEVERANCIER eraan? :?:

alfatrion
Berichten: 21954
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: clouding(mura defect) witte vlekken samsung lcd le46a552

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een rechtzaak met de fabrikant is kansloos. Je moet dit probleem aankaarten bij de verkoper waar je het product hebt gekocht. En hem er op wijzen.

Het is het verstandigst om te zorgen voor bewijs dat je binnen twee maanden de verkoper er op de gebreken hebt gewezen, als je dit niet kunt bestaat de mogelijkheid dat je rechten hebt verspeeld. Verder zie ik zo gauw geen donkere wolken bij een eventuele zaak tussen jou en de verkoper.

sublow
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2008 22:17

Re: clouding(mura defect) witte vlekken samsung lcd le46a552

Ongelezen bericht door sublow »

Ik heb de leverancier ingelicht,maar ben mijn lcd aanstaande woensdag al 4 weken kwijt .Ze wilde hem nu voor de 3 maal beoordelen
en wacht nu op een telefoontje.

nomoresamsung
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2010 09:22

Re: clouding(mura defect) witte vlekken samsung lcd le46a552

Ongelezen bericht door nomoresamsung »

Beste mede gedupeerde,

Helaas ben ik de bezitter van een Samsung LE40A656 met exact hetzelfde probleem. Na 3 weken zagen we al het begin van witte wolken in het beeld. Dit is steeds erger geworden. Het probleem is aangemeld bij Samsung en de interne display is vervangen. Direct dezelfde avond viel ons op dat het nu veel erger is geworden. Het valt mij op dat dit fenomeen het meest bij Samsung voorkomt.
Net als jij zou ik graag willen weten wie ik het beste aansprakelijk kan stellen, want de verkoper (high price, low service) verschuilt zich achter de fabrikant. Ook zou ik dit graag als onderwerp in een uitzending willen zien.

Totdat Samsung dit probleem eens serieus neemt zou ik de volgende oproep willen plaatsen: NOMORE SAMSUNG !!!!

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: clouding(mura defect) witte vlekken samsung lcd le46a552

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Toch kan het goed calibreren van de betreffende tv dit probleem waarschijnlijk grotendeels oplossen. Kijk eens rond op http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1020612 en zoek daar eens naar instellingen van gebruikers.

Probeer om te beginnen eens deze instellingen:
Most accurate settings
(This with the mode at movie). You must change the mode to movie. It's the first option in the picture menu. You will not be able to choose warm1 or warm2 if you don't!
Backlight = 6
Contrast = 85
Brightness = 49
Sharpness = 0
Color = 50
Tint = G50/R50

DETAILED SETTINGS

Black Adjust = Off
Dynamic Contrast = Off
Gamma = 0
Color Space = Custom
Red: R33 - G0 - B0
Green: R18 - G52 - B0
Blue: R11 - G0 - B51
Yellow: R49 - G53 - B0
Cyan: R22 - G46 - B56
Magenta: R37 - G0 - B43
Flesh Tone = 0
Edge Enhancement = Off
Xycc = Off

WHITE BALANCE

R-Offset = 26
G-Offset = 25
B-Offset = 22
R-Gain = 30
G-Gain = 25
B-Gain = 25

PICTURE OPTIONS

Color Tone = Warm 2
Digital N/R = Off
HDMI Black Level = Low (actually it's disabled when playing Blu-ray) <-- set this according to your source! If you use a PC, or a PS3/Xbox360 with expanded RGB levels, you might need to set this to normal!
Film Mode = off (disabled)
Blue Mode = Off

Energy Saving = Medium
Entertainment modes = Off
Tevens heeft een gebruiker van ALLE gebruikers de instellingen in 1 .doc geplaatst, zodat ze makkelijk terug te vinden zijn:

http://www.pictrace.com/i/LNxxA550settings.doc

Probeer vooral de instellingen die gebruiker Clicq gebruikt. Hij heeft er veel tijd in gestoken en zijn instellingen worden als de beste gezien in die thread.

nomoresamsung
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2010 09:22

Re: clouding(mura defect) witte vlekken samsung lcd le46a552

Ongelezen bericht door nomoresamsung »

Zoals eerder gemeld had ik ook last van dit probleem een monteur van het verkopende bedrijf heeft mijn toestel een factory-reset gegeven via de afstandsbediening. Na de reset waren de wolken (witte vlekken) verdwenen.
Hoe je een factory reset kan doen is eenvoudig te vinden via google.
Wel OPPASSEN dit menu is niet om mee te spelen !!!!

Hopelijk is dit ook een oplossing voor jullie en hoor graag het resultaat.

Het blijft natuurlijk vaag dat de eindverantwoordelijke "SAMSUNG" zich niet meldt.

ps: het veranderen van de instellingen in het gebruikers menu is verspilling van je tijd.

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: clouding(mura defect) witte vlekken samsung lcd le46a552

Ongelezen bericht door SonjaP »

Wat ik zo ontzettend raar vind is de service van Samsung. Ik zit zelf ook met een probleem met de led tv van Samsung UE32b600 (zie mijn topic op dit forum) en als je samsung belt krijg je gewoon nul op recest...

Tuurlijk, terug naar de leverancier, maar toch.. het zijn toch hun televisies??
Vind het een beetje vaag...

Gesloten