LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons laat het afweten met Garantie Packard Bell Easynote

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Dixons laat het afweten met Garantie Packard Bell Easynote

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Dit is de vraag die ik op 25 november 2009 had gesteld aan Dixons Nederland:
De oplossing van Dixons is nog steeds niet gekomen

Mijn dochter heeft van haar zuurverdiende centjes een laptop gekocht.Een Easynote, deze is op 9-10-08 bij uw firma aangeschaft.Ze heeft ook een aanvullende garantie/verzekering afgesloten. Nu is haar lader defect geraakt, het eigen risico is hoger dan de prijs van de lader. De winkel zegt dat Packard Bell soms een coulance hanteert en gratis een nieuwe lader verstuurd. Navraag bij PB geeft een ander antwoord. Namelijk dat dit niet het geval is. Is het niet zo dat de garantie termijn binnen EU landen minimaal twee jaar is?
Kunt u ook medenken aan een oplossing voor mijn dochter?

met vriendelijke groet,

Onderstaand treft u de mailwisseling aan tussen Dixons en mij.

Onderwerp
garantie lader

Contacthistorie
Reactie xxx 09/12/2009 11:18
Geachte heer,

U dient te handelen volgens de verzekeringsvoorwaarden vandaar dat wij u aanraden om contact op te nemen met hen.
In de polisvoorwaarden kunt u de contactgegevens van Harmony service center vinden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx
Customer & Product Care
Dixons BV
KvK-nummer: 16023821
Uw vraag 08/12/2009 15:14
Geachte mevrouw van Esch,
Mijn voorstel is dat ik een nieuwe lader koop en deze declareer bij de harmony garantieverzekering.
(Er is inmiddels al een melding van een defecte lader gemaakt bij Harmony)
Waarna Dixons mij de kosten van het eigen risico, zijnde 35 euro, terugbetaald.
Met vriendelijke groet,


Van: Dexcom C&PC [xxx]
Verzonden: dinsdag 8 december 2009 12:04
Aan: xxxxxxxxxxxxx
Onderwerp: garantie lader [Incident:
xxx]
Reactie (xxx) 08/12/2009 12:03
Geachte heer xxxxxxxxx,

Deze kosten betaald u alleen als er niks gevonden gaat worden aan de lader. Dan berekenen reparateurs de onderzoekskosten door.
Zij kunnen er ook voor kiezen om een prijsopgave te verstrekken voor een nieuwe lader.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx
Customer & Product Care
Dixons BV
KvK-nummer: 16023821
Uw vraag (Xxxxx Xxxxx) 07/12/2009 16:50
Geachte mevrouw van Esch,
Ik was vandaag nog bij het filiaal, hij zei dat de onderzoekskosten alleen al 75 euro bedragen, dus dat het geen zin heeft om de lader in te sturen.
Conclusie is dat de laptop wel op andere laders werkt maar dat de lader niet werkt.
Het is niet logisch om dan ook de laptop terug te sturen.
Vriendelijke groet,
Gerard Xxxxx


Van: Dexcom C&PC [xxx]
Verzonden: maandag 7 december 2009 15:19
Aan: [email protected]
Onderwerp: garantie lader [Incident: xxx]
Reactie (Jxxx) 07/12/2009 15:18
Geachte heer,

Vriendelijk dank.

Wij raden u aan om de unit inclusief lader aan te melden in het filiaal. Wij zullen beide begeleiden richting rc.
Aan de hand van uw geschiedenis kunnen zij bepalen of u recht op een tegemoetkoming heeft.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx
Customer & Product Care
Dixons BV
KvK-nummer: 16023821
Uw vraag (Xxxxx) 30/11/2009 11:47
Geachte mevrouw van Esch,
Heeft u kennis genomen van mijn onderstaande brief Betreft : laatste mogelijkheid tot herstel product d.d. 27-11-2009?
Met vriendelijke groet,
Xxxxx


Van: Dexcom C&PC [xxx]
Verzonden: maandag 30 november 2009 11:30
Aan: [email protected]
Onderwerp: garantie lader [Incident: xxx]
Reactie (Jessica van Esch) 30/11/2009 11:29
Geachte heer Xxxxx,

Vriendelijk dank voor uw melding.

Toch is het toch echt zo dat bij Packard Bell de unit een jaar fabrieksgarantie heeft en de lader een half jaar.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx
Customer & Product Care
Dixons BV
KvK-nummer: 16023821
Uw vraag (Xxxxx Xxxxx) 27/11/2009 15:44
Volgens mij is er een garantie van een jaar gegeven op de laptop.
Nergens staat er dat de lader, een essentieel onderdeel van de laptop, daar niet onder valt.
Sterker nog op uw site staat nog steeds:


Garantie :

pick-up & return


Garantieduur :

12 maanden


Onderstaande mijn officiële brief.

Afzender
Xxxxx

[email protected]

Aan
Dixons b.v.
Goudenheuvel 47
5234 GA 's-Hertogenbosch
Telefoonnummer:
xxx

Betreft : laatste mogelijkheid tot herstel product
Amsterdam, 27-11-2009

Geachte heer/mevrouw,

Op 9-10-2008 kocht ik bij u een Packard Bell laptop, het betreft een Easynote mx37-v-058
Serienummer: sXxxxx
Deze laptop heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat de lader niet meer functioneert.
Ik verzocht u op 25-11-2009 met oplossing te komen dan wel de lader te herstellen. Tot nu toe bent u bent u daartoe niet bereid geweest. Door middel van deze
brief wil ik u voor de laatste keer de mogelijkheid bieden om bovengenoemde klachten op te lossen. Mocht u geen actie ondernemen naar aanleiding van dit schrijven dan zal ik het herstel door een andere partij laten uitvoeren. Bij deze stel ik u aansprakelijk voor de kosten die hieruit voortvloeien.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet,

Xxxxx Xxxx



Van: Dexcom C&PC [xxx]
Verzonden: vrijdag 27 november 2009 14:48
Aan: [email protected]
Onderwerp: garantie lader [Incident: xxx]
Reactie (xxx) 27/11/2009 14:47
Geachte heer Xxxxx,

Vriendelijk dank voor uw melding.
De Europese richtlijn is geen garantietermijn maar een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper.
Wij kunnen u niet tegemoet komen in de lader gezien deze een garantietermijn heeft van een half jaar.

Een lader los aanschaffen is in dit geval dan ook goedkoper omdat binnen de verzekeringsvoorwaarden de eigen risico doorberekend gaat worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx
Customer & Product Care
Dixons BV
KvK-nummer: 16023821
Automatische reactie 25/11/2009 17:05
Geachte heer of mevrouw Xxxx,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij hebben uw bericht in behandeling genomen.
U kunt binnen 5 werkdagen een antwoord verwachten.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dixons laat het afweten met Garantie Packard Bell Easynote

Ongelezen bericht door jor »

In de polisvoorwaarden kunt u de contactgegevens van Harmony service center vinden.
Het bijkopen van een extra verzekering bij Dixons ( en ook de andere aanbieders) is volslagen overbodig! Tel daar nog bij dat de verzekering loopt bij Harmony en je ziet het al verkeerd aflopen. Harmonie het bedrijf dat bij 95% van alle mobiele telefoons die worden aangeboden waterschade vind ( of zegt te vinden )en zo onder uitbetaling uitkomt. Ik denk dat je het verlies maar moeten nemen want dit word een lange exercitie voor een paar euro's die lang gaat duren( je waarschijnlijk nog verliest ook) en niets dan stress oplevert. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn heel verschillende dingen helaas.

keyboard_slasher
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 sep 2007 00:04

Re: Dixons laat het afweten met Garantie Packard Bell Easynote

Ongelezen bericht door keyboard_slasher »

Randapparatuur, zoals een adapter, vallen doorgaans buiten de garantievoorwaarden, als dit bij de harmony verzekering ook zo is, weet ik niet. Als ik jou was had ik gewoon een nieuwe adapter aangeschaft via: http://store.packardbell.com/home/adapt ... &p=2&i=206

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Dixons laat het afweten met Garantie Packard Bell Easynote

Ongelezen bericht door gerard1740 »

keyboard_slasher schreef:Randapparatuur, zoals een adapter, vallen doorgaans buiten de garantievoorwaarden, als dit bij de harmony verzekering ook zo is, weet ik niet. Als ik jou was had ik gewoon een nieuwe adapter aangeschaft via: http://store.packardbell.com/home/adapt ... &p=2&i=206
Bedankt voor de link,
Hier staat toch duidelijk onderaan dat de lader 1 jaar garantie heeft...

Voor de notebook serie : EasyNote M
Technische gegevensAC Adapter EU / EasyNote M
Ingang : AC 100
240 V ~ 1,5 A, 50
60 Hz
Uitgang max. : 19,0 V @ 4,74 A (120 W)
Specifieke verkoopvoorwaardenGeen software aanbod met dit product 1 jaar garantie

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Dixons laat het afweten met Garantie Packard Bell Easynote

Ongelezen bericht door gerard1740 »

gerard1740 schreef:
keyboard_slasher schreef:Randapparatuur, zoals een adapter, vallen doorgaans buiten de garantievoorwaarden, als dit bij de harmony verzekering ook zo is, weet ik niet. Als ik jou was had ik gewoon een nieuwe adapter aangeschaft via: http://store.packardbell.com/home/adapt ... &p=2&i=206
Bedankt voor de link,
Hier staat toch duidelijk onderaan dat de lader 1 jaar garantie heeft...

Voor de notebook serie : EasyNote M
Technische gegevensAC Adapter EU / EasyNote M
Ingang : AC 100
240 V ~ 1,5 A, 50
60 Hz
Uitgang max. : 19,0 V @ 4,74 A (120 W)
Specifieke verkoopvoorwaardenGeen software aanbod met dit product 1 jaar garantie

Dixons erkent dat de garantie inderdaad een jaar is, daarmee geven ze toe dat de verwachting gerechtvaardigt is dat de levensduur van de lader minsten een jaar is...

Overigens is Dixons niet aangesloten bij de geschillencommissie, de reden laat zich raden.

Ik roep hierbij iedereen op om samen actie te ondernemen tegen Dixons, daarvoor is het belangrijk dat we dezelfde soort klachten verzamelen.

Schijnbaar denkt Dixons dat ze weg komen met hun slechte after sales.

stofzuigertje

Re: Dixons laat het afweten met Garantie Packard Bell Easynote

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kabelbreuk is meestal uitgesloten dus de lader zelf moet stuk zijn!

De voedingskabel is los te vervangen maar de dunne naar Laptop wil wel eens meer stuk gaan.
Als je een stoel op de dunne kabel uit transformator naar laptop zet kan deze bij lange tijd of gaan zitten al defect gaan.

Dus is die kabel schadevrij of is het platgedrukt of sporen van klem zitten...
dan is het uitgesloten van garantie.

Als de kabel wel goed is maar de transformator stuk is zou deze onder garantie moeten vallen.
Echter, het eigen risico is zo hoog bij deze dat ik liever een Universele Trust lader van € 54,95 zou kopen of een gebruikte want 99% heeft dezelfde voeding.
Een 10 jaar oude kan er dus ook nog meestal op, en 2e hands worden ze tussen de €5,- en € 30,- op marktplaats aangeboden.

Voor je een verzekering in winkel neemt, kijk ook wie deze aanbied en ik vind de eigen Packard Bell garantie hoewel ook niet bepaald goedkoop, stukken minder slecht dan deze van Dixons.

Ook hebben kleinere zelfstandige winkels betere service en zijn nauwelijks of niet duurder dan deze dozen verkopers en een speciaalzaak kan vaak zelf de reparatie uitvoeren zonder maanden wachten en veel gezeur, ik kom al jaren bij een kleine plaatselijke die meestal Koffie aanbied en binnen 15 minuten de meeste problemen op loste!
Dit is gratis zonder bij te betalen en die 2 jaar nemen zij wel erg ruim...
Dus service en betaalbare service is er nog wel met een beetje zoeken bij de betere vakhandel die niet is aangesloten bij grote dozen verkopers met mooie folders!

Gesloten