LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe meter hangt niet waterpas

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pjotertje

Nieuwe meter hangt niet waterpas

Ongelezen bericht door pjotertje »

Vandaag heeft de Eneco bij mij een nieuwe KWH meter geïnstalleerd. Maar nadat de monteur weg was heb ik eens voor de grap een waterpas op de meter gezet en ik zie dat de meter niet waterpas is de linker kant is lager dan de rechter kant.

Heeft dit gevolgen voor mijn verbruik of moet ik contact opnemen met Eneco.

Alvast bedankt

witte angora

Re: Nieuwe meter hangt niet waterpas

Ongelezen bericht door witte angora »

Heeft de installateur zelf een waterpas gebruikt om het ding te bevestigen? Nee? Dan is het ook niet nodig dat hij waterpas hangt.

Voor de zekerheid zou je inderdaad even contact kunnen opnemen met de Eneco, eventueel kun je de geschillencommissie inlichten. Je zou het ook nog even bij een bouwmarkt kunnen vragen, die hebben er vaak ook nog wel verstand van.

Meet even de hoek waarin het ding scheefhangt.

Het beste is er een foto van te maken om goed te laten zien wat je bedoeld, niet iedereen snapt het. Het beste is formaat 13 x 18. Mocht je contact opnemen met de geschillencommissie dan is het het beste om 2 foto's bij te voegen.

Laat je nog wel even weten wat er gezegd is? :twisted:

Waarom heb je er twee topics van gemaakt overigens? Is tegen de regels hier.

pjotertje

Geen idee ik was er zelf niet bij toen de Eneco er mee bezig was. Ik kwam thuis en toen was hij al klaar me moeder heeft de man binnen gelaten.

Me meter is nu niet waterpas de linkerkant van de meter hangt iets lager dan de rechter kant. Ik kan er geen foto van maken omdat ik nu geen digitale fototoestel er voor heb.

Maar heeft het invloed op het verbruik?? zo niet dan laat ik het veder wel zo.

Ja twee topics had de eerst verkeert geplaatst

witte angora

Ga er nou maar van uit pjotertje, dat een scheve elektrameter geen nadelige invloed heeft op je verbruik.

Geniet lekker van je woning en van het leven, maak je niet om alles druk, ok? :wink:

village

Ongelezen bericht door village »

gas meters werken op z'n kop vaak niet; dwz laten wel gas door maar registereren niks.
in hoeverre een andere hoek dat ook heeft...

pjotertje

witte angora schreef:Ga er nou maar van uit pjotertje, dat een scheve elektrameter geen nadelige invloed heeft op je verbruik.

Geniet lekker van je woning en van het leven, maak je niet om alles druk, ok? :wink:
Nou maak je niet druk?. Vandaag contact gehad met Eneco die bevestigen dat een scheve meter wel nadelige invloed heeft op het verbruik. Mijn verbruik zal door scheve meter juist sneller gaan. Morgen komt de monteur van Eneco terug en gaat alles corrigeren. En ik wordt voor deze 2 dagen gecompenseerd. Volgende keer maar oppassen wat je zegt :wink:

witte angora

Wat heb jij voor meter dan? Die van mij gaat digitaal. Ik ging ervan uit dat nieuwe meters allemaal digitaal gaan.

Heb jij nog zo'n oude dan met een draaischijf? Dan kan het inderdaad verschil uitmaken. Dan was mijn eerdere tip om even te bellen toch wel de correcte he.

En de tweede tip blijft ook lekker staan: Geniet van je woning en het leven, neem niet alles te zwaar op. :wink:

Gesloten