LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELL belazert klanten met veel te dure Windows 7

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

DELL belazert klanten met veel te dure Windows 7

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ook ik heb zeer grote klachten bij DELL die klanten probeert te flessen. Ook ik heb die Rupa aan de lijn gehad. Grote fantast. Maar daar zit ook ene Wesley met een hoog sprookjesgehalte waar zelfs Erwin Krol (is ook sprookjesverteller) niet tegenop kan. Verder nog ene Brendan Groeneveld en out of the blue manager Berry Busser! :evil:

Het begint met een simpele vraag. Hoeveel kost Windows 7 voor mij. Op de site is hier niets over terug te vinden. Over heel Windows 7 is niks terug te vinden. Ja alleen als je een nieuwe computer hebt gekocht. Nu is mijn pc gekocht in september 2008 met Vista erop en had ik geen recht meer op de gratis update. Dus dan maar de betaalde update. Ehmm ff kijken kan het zo niet vinden is hun antwoord. Terwijl de prijzen op internet al overal bekend zijn weet Amerika verkoper Dell niet wat de prijzen zijn.

Ik bel nog maar een keer en krijg ene Wesley aan de lijn (de grootste fantasy man ever!) . Ik wil Windows 7 Home premium kopen, maar dat raadt hij me af. Home Premium is onstabiel volgens Wesley. Ik zeg hoezo instabiel? Nou u moet het zo zien the Ultimate (lees de allerduurste versie) heeft niks uitgekleed. Ik zeg hoezo uitgekleed. Ja zegt ie bij de goedkopere versies halen ze veel meer toeters en bellen er af waardoor ie minder stabiel loopt.

Ik bel Microsoft zelf maar eens en een zeer goede kennis Ic'ter van beroep. Zowel MS als mijn ic'ter hebben nog nooit van die onzin gehoord. De duurdere pakketten zijn voor andere doelgroepen en draaien evengoed als de goedkoopste versie.

Ik bel opnieuw DELL en krijg nu Rupa aan de lijn. Hij zegt dat ik beter de volledige versie kan kopen want anders zit je met Vista op de achtergrond waardoor ie trager wordt zoals voorheen bij Vista. Maar voor 112 euro heb ik de volledige versie. Ik zeg dat is goed, bestel maar. Nou dan moet Berry Busser u bellen. Ik zeg okay. Voorts wordt er gezegd dat de upgrade niet lekker loopt met op de achtergrond Vista. Hij zou net zo traag worden als Vista want Vista draait op de achtergrond. Ook dit verhaal wordt compleet de grond in geboord en klopt niet. Upgrade en volledige versie is precies hetzelfde pakket echter je mag alleen maar een upgrade hebben bij XP of Vista. De C schijf kun je wissen. Technisch verandert en niks het is puur een licentie verhaal aldus kenners. Zelf leftovers zoals dat heet vind je niet terug op je pc.

Ik blijf de hele dag thuis en Berry belt precies op een tijdstip dat ik even weg ben. Hij zegt daarbij dat ie morgen terug belt. Ik bel als ik thuiskom toch nog even naar Dell en vraag naar Berry Busser. Zijn collega zegt dat ie bezig is en dat ie me morgen terug belt.

Next day! Ik wacht tot 15.00 uur en bel zelf maar weer. Ehmm Berry Busser zegt u, die heb ik vandaag nog niet gezien zegt Brendan Groeneveld. Ik zeg lijkt me sterk hij heeft het zelfs ingesproken op mijn voicemail. Nou hier staat dat ie niet werkt vandaag. :evil:

Maar zegt Brendan ik kan u ook helpen. Ik zeg hem dat ik alles al heb doorgegeven aan Rupa maar niets staat in de pc bij Dell. Ik denk dat hij het op een kladboekje heeft geschreven zegt Brendan. Afijn wat wilt u. Leg het hem nogmaals uit en nu zegt hij dat Dell helemaal geen upgrades verkoopt en het zelfs niet aan mij mag leveren......(where is my hammer?) Anyway ik zeg dat er een prijs is afgesproken van 112 euro voor de gehele versie. Brendan kijkt in zijn systeem en is daar 10 minuten mee bezig en noemt allerlei prijzen op. Tja zegt ie, bij ons is het ook niet bekend. Vervolgens hoor ik een bedrag van 149,-. Ik zei oh ik dacht 112 euro? Nee zegt ie het is echt 149 euro. Ik zeg okay dan maar en hij stuurt mij een offerte (met hem nog aan de lijn) Dan zie ik een bedrag van 194,21!! :evil: Ik zeg dank je wel maar dit feest gaat niet door. Ik schrijf hem een pittige mail en verzoek terug te bellen door invisible Berry Busser. Krijg geen respons. Dell laat niets meer van zich horen.

Vandaag 5 januari komt er een mail binnen! Waarom ik nog niet heb betaald.

Vandaag heb ik ook de upgrade gekocht voor 98 euro. Gewoon in de winkel en Dell......wie was dat ook alweer :?:

jaccokoppes
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:35

Re: DELL belazert klanten met veel te dure Windows 7

Ongelezen bericht door jaccokoppes »

nvm
Laatst gewijzigd door jaccokoppes op 01 jun 2010 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: DELL belazert klanten met veel te dure Windows 7

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

PJ 66 schreef: Vandaag heb ik ook de upgrade gekocht voor 98 euro. Gewoon in de winkel en Dell......wie was dat ook alweer :?:
Lees ik je hele verhaal, wil ik je een gigantische tip geven.. Heb je het zelf al gedaan..

Ik wil mijn 4 minuten van mijn leven terug ;)

stofzuigertje

Re: DELL belazert klanten met veel te dure Windows 7

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Niet elke Windows Vista PC is geschikt voor Win 7!

Dus update op eigen risico....
Elke winkel verkoopt volledige versie van Win 7 in diverse varianten en bij aanschaf extra harde schijf is een voordelige OEM versie mogelijk waardoor je
Vista en Win 7 naast elkaar kunt draaien, dit is goedkoper dan los kopen!

Gesloten