LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poppeliers Eindhoven

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
jack45
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2005 08:54

Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door jack45 »

Jammer dat dit bedrijf zo ongelooflijk veel geld wil verdienen aan klanten.
wat is het verhaal , wij willen nieuwe meubels en kwam bij Poppeliers de meubels tegen die wij erg mooi vinden,we halen de verkoper erbij maar dan komt het , de tafel is niet de tafel die voor die prijs geleverd word net zoals de stoelen ,nee dat zijn andere , je zet een opstelling neer met een prijs , maar daar staan dus totaal andere meubels bij elkaar erg vreemd , maar oke , hij begint te rekenen .
zijn de meubels opeens het dubbele , ik zeg dat ik dat niet wil en erover na wil denken , ja als u nu kunt beslissen dan kan ik wel wat van de prijs af doen , maar ik trap daar niet in en wil er over na denken.
thuis gekomen vinden mijn vrouw en ik het toch te duur en besluiten niet terug te gaan naar Poppeliers en rijden naar Belgie waar we al eerder geweest waren en de meubels daar veel goedkoper zijn.

we komen op de weg naar Peer in Hechtel uit en gaan toevallig daar kijken en zien daar dezelfde meubels staan als bij Poppeliers , we halen de verkoper erbij ,en daar is het wel zoals wij het willen , met een voordeel we hebben €3300, uitgespaard om niet bij Poppeliers te kopen maar in Belgie , POPPELIERS WAAR HAAL JE DIE SCHANDALIGE PRIJZEN VANDAAN.
WIJ VOELEN ONS GENEPT ,EN ZIJN BLIJ DAT WE NIETS GEKOCHT HEBBEN BIJ JULLIE .
MENSEN LEER HIER VAN HET ZIJN GLADJAKKERS .
GA NAAR BELGIE

remco1980
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2009 15:34

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door remco1980 »

en rijden naar Belgie waar we al eerder geweest waren en de meubels daar veel goedkoper zijn.
Daar geef je je eigen antwoordt toch al? Maar volgens mij vergelijk je nu appels met peren :? :oops:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door crazyme »

jack45 schreef:......hij begint te rekenen .
zijn de meubels opeens het dubbele...........
jack45 schreef:......met een voordeel we hebben €3300, uitgespaard om niet bij Poppeliers te kopen ...........
Dus u heeft een eethoek gekocht van € 3300,- welke bij Poppeliers € 6600,- zou kosten ?

Hoe geloofwaardig is dit ?

Werkelijk ongelofelijk dat dit soor lulkoek gewoon op deze site geplempt mag worden.

remco1980
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2009 15:34

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door remco1980 »

Zal wel een concurrent zijn, met zijn bedrijfje in Belgie :?:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door ron1 »

Het zou best kunnen hoor.....goed opletten....seats and sofas is een optie....koop je elke 3 jaar een nieuw bankstel...poppeliers is erg duur...

stofzuigertje

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het kan dat er elders een aanbieding was.

Verder mag elke winkel zelf de prijs bepalen en de leerkwaliteit is ook van belang voor de prijs.

Sommige lijken op elkaar maar zijn van binnen totaal anders zonder dat het goed zichtbaar is.

Poppeliers in Alkmaar was zo eerlijk om 1 model te weigeren omdat ze veel klachten kregen maar de directie had het in de folder en ze moesten het aanbieden...
Dus per winkel is de service anders en hoewel ze niet mogen weigeren iets te verkopen... het was dus echt rotzooi en dus geen verkoop praatje om meer te verdienen maar een klanten lokker die meer bij S&S zou thuis horen.

Dus elke winkel heeft ander personeel dus niet iedere winkel van Poppeliers is slecht.

jack45
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2005 08:54

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door jack45 »

wat een domme antwoorden hier zeg , vreselijk.
er word geschreven dat we MEUBELS gekocht hebben , dus een complete inrichting alleen zonder bankstel.
en nee ik verkoop geen meubels en woon gewoon zelf in eindhoven.
Maar het blijkt voor sommige mensen moeilijk om te lezen.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door ron1 »

Het lijkt me ook niet meevallen om in Tilburg te wonen Jack,maar we begrijpen het wel, succes bij seats and sofas.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door jor »

jack45 schreef:wat een domme antwoorden hier zeg , vreselijk.
Stel domme vragen en je krijgt vanzelf domme antwoorden,voor de rest zal ik je niet te hard aanpakken want zoals ron1 tussen de regels door al melde is uit Tilburg komen zwaar genoeg :wink:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door ron1 »

Tropisch hardhout is een optie.

Klazina18
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2010 13:21

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door Klazina18 »

Poppeliers zijn inderdaad een stelletje oplichters!!

Ooit een bankstel daar gekocht. Het bankstel wat in de winkel stond zou geleverd worden............
Eerst aanbetalen.
Het beloofde bankstel kwam dus niet.
Het werd een "soort gelijk"
Aan dit bankstel mankeerde van alles. Naden liepen scheef en na een maand kuilen van hier tot ginder.......
Na veel gedreig met advocaaten en een rechtzaak uiteindelijk geld retour gekregen en banken zijn ook retour gegaan.

NIET KOPEN BIJ POPPELIERS DUS!!!!!!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wij hebben ook een bankstel gekocht verleden jaar bij Poppeliers, dus nooit meer.
We hebben een door en door leer genomen, daar zit schijnbaar ook nogal veel
verschil in.
Duidelijk daar gevraagd dat we geen bankstel willen wat gaat 'doorzitten'.
Nee dat zou met dit bankstel niet gebeuren.
Naar 3 maanden kregen we al last van kuilen, contakt opgenomen met hun,
dan krijg je te horen dat je dat via de mail moet doen. (leuk voor mensen die geen internet + pc hebben).
Er is een monteur langs gekomen en heeft de binnenkant opgevuld zodat de
kuilen wat minder zijn geworden, hoor MINDER zijn geworden.
Heb er zoveel spijt van !

Mensen denk aub naar voordat u daar iets koopt !

anna88
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2010 18:30

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door anna88 »

Als je even ellende wil neem de tijd....

In juli 2007 zagen wij een mooie tafel met 6 leren stoelen staan en 2 witte leren banken, helemaal verkocht!... Deze gekocht en in November 2007 werden ze geleverd.

In Februari 2010 zakte er 1 bank door, deze laten reparen. Bij terugkomst na reparatie bleek deze opeens veel te hoog te zitten. Wij dachten dit zakt nog wel bij niet dus. Na een aantal maanden waren alle banken opeens doorgezakt daarbij is het leer (lees: ze noemde dit topleer!!) gaan bladeren en zijn er scheuren ontstaan. Een service monteut kwam lanst en deelde ons mede dat de bank overmatig vervuild was en daarom kapot is gegaan (1. wij zijn schone mensen dus waarom zouden we een witte bank nemen als wij vies zijn, precies) daarbij zakt een bank niet door al zou hij vuil zijn. Zijn conclussie de bank kan gerepareerd worden maar wij betalen 1 /3 van de kosten omdat dit precies na een jaar was. Ik gaf aan dat ik een nieuw bankstel wou en geen reperatie wilde voor iets wat al totaal waardeloos was. De meneer pakte zijn spullen in en wou gaan, hier moesten we 30 euro voor betalen. Toen ik aangaf dat ik wel de offerte wou omdat ik wou vergelijken en verder stappen gaf hij aan dit niet meer te willen doen omdat hij zijn spullen had ingepakt.... Een bankstel van top leer, na een jaar op alle 5 de zitplaatsen doorgezakt (wat was bevestigd door de 'service monteur') is gaan bladeren en scheurplekken tussen de naden had voor 2000??? daar maak je niemand blij mee...

Ik besloot mijn verhaal hier op tros radar te plaatsen, als zij niet naar mij willen luistern dan hoop ik andere wel? Tot mijn grote verbazing werd ik diezelfde dag binnen 2 uur gebeld namens de directie, na het lezen van mijn bericht hadden zij besloten dat ik wel een nieuw bankstel mocht uitkizen echter wel tegen 2/3de van de prijs omdat dit na het eerste garantiejaar wil en wij moesten verplicht het bericht van tros rader halen, zo gezegd zo gedaan...

nou hier begint het pas echt....

Wij zoeken een nieuw bankstel uit... voor de helft van het orginele aankoop bedrag (tja wij zijn de beroerste niet, als iets meer kwalitatief en mooi is, daar hadden we ook wel voor betaald dacht ik zo). Ik moest na 2 dagen bellen om te vragen hoe lang de levering zou duren, nu zo gezegd zo gedaan, 3 dagen daarna gebeld, ze konden nog niks zeggen ik zou terug gebeld worden.... telefoontje kwam niet, dit nog zo een 3x op dezelfde wijzen tot ik beet had en mij werd beloofd dat de bank na 5 weken geleverd zou worden... Na vier weken belde ik om een bezorg afspraak te maken, maar de lieve mensen van poppeliers wisten niks van mijn bestelling af.... zo naar allemaal nou de bestelling zou direct doorgezet worden opnieuw 5 weken wachten.... Inmiddels een leverafspraak gemaakt, mijn vriend een dag vrij genomen hiervoor.... Ze zouden om half 1 komen, ik met mn nare onderbuik gevoel toch snel naar huis gereden omdat ik het niet vertrouwde en ja niet onterecht.... POPPELIERS kwam aan met de bank IN EEN TOTAAAL andere kleur niet om aan te zien, dit gaf ik direct aan... er werd na het hoofdkantoor gebeld nou mevrouw dit moet toch de goede kleur zijn dan heeft u het verkeerd besteld... ik direct naar de vestiging in nieuwegein gebeld om te vragen hoe dat kleur nummer eruit zag inderdaad geweven 3 kleuren bruin en niet leverkleurig dus na inmiddels 3 maanden wachten werd weer de bank meegenomen.... Ik zou gebeld worden voor een nieuwe afspraak en u kunt het raden... nee ik werd niet gebeld... na zelf 3x te bellen kreeg ik te horen dat de kleur niet eens bestond en dat het fout was gegaan, de bank werd opnieuw besteld zo vervelend allemaal tja tja.... Nu 4 weken weer gebeld voor een leverafspraak en mn broek zakte af, in het systeem was alleen bekend dat de verkeerde kleur bank waarmee ze langs kwamen bij mij zou moeten staan... ik zou terug gebeld worden want dit koste wat uitzoek werd... nou als je broek nog niet van je kont valt NEE ik werd niet teruggebeld... Ik zelf weer gebeld.... inmiddels half doorgedraaid ik bedoel mag je enigzings service verwachten?? Mijn complimenten wel voor het feit dat ik mijn belkosten hiervoor terug heb mogen ontvangen....

Nou bijna zo een 5 maanden later kregen we de bank binnen, een prachtige kasteelbank in super mooie kleuren... mensen vergis je niet in het oog die kan op iets totaal anders vallen als kwaliteit daar werten ze bij Poppeliers alles van.

Na 2 maanden begint het allemaal weer bij voor af aan.... De zitvlakken bestaan en schuinblokjes, en ja je kunt het raden na 2 maanden ALLE maar dan ook werkelijk ALLE vorm kwijt, en niet alleen dat de zitvlakken en de voetenbank totaaaaaaaal versleten in 2 maanden tijd de stof pluist al zo erg dat we het al zo een 10 cm omhoog kunnen trekken en lekker erop zitten doen we ook al niet meer.

Opnieuw een klachtenbrief gestuurd met fotos, de fotos spraken zo voor zich dat er dit keer geen service monteur langs hoefde te komen, we ontvingen een brief met het volgende, 5 weken later:

De stoffen kussens worden vervangen, deze kunnen opnieuw besteld worden.

Hierin mis ik toch wat informatie, zoals: Moeten wij zelf bellen doen jullie dit?? op wat voor een termijn??

Ik dus uiteindelijk weer een klachtebrief gestuurd met daarin het verzoek de bank op te komen halen en ons 2/3de van het orginele aankoop bedrag terug te betalen (in alle redelijkheid wat denken jullie!!??) Ook met de uitleg dat zij over kunnen blijven gaan op vervanging waaraan wij mee moeten betalen, zij blijven ook koste draaien en worden niet meer vrolijk van ons. Na deze brief werden wij een aantal weken later gebeld dat de brief doorgezet werd naar de directie en dat die week contact opgenomen zou worden. Ik moet zeggen dat ik er voor het eerst sinds maanden weer vertrouwen in had. Na 2 weken weer niks gehoord.

Ik vandaag gebeld, ik kreeg te horen dat mij gister een mail gestuurd was, ik niks ontvangen (hier nog nooit last van gehad). Hierop vroeg ik logischewijs naar welk email adres daar kon deze vrouw geen antwoord op geven, hoewel ze wel wist hoelaat deze gestuurd is).

Uiteindelijk kreeg ik per telefoon het volgende te horen: Wij hebben besloten alleen reparatie aan te bieden dit is ons recht en dit doen wij, dit is gesloten wij komen hiermee onze plichten na en u kunt daar een andere mening over hebben maar daar kunnen wij in dit geval niet in mee. Ik vroeg haar waarom zij dacht dat reparatie een oplossing zou zijn aangezien de spullen in het eerste geval ook na 2 maanden er niet meer uit zagen, hierop was haar antwoord dat er nog ooit een klacht over deze bank of stof was binnengekomen... het enige wat in denk jammer dat ik niet in contact kan komen met waarschijnlijk al die mensen die dit wel ook hebben moeten ervaren... Hier eindigd het dus bij... Ondanks ALLE fouten die door hen zelf POPPELIERS gemaakt zijn kan ik nog steeds geen service terug verwachten.

Beste directie, ik wil jullie niet zwart maken, ik wil geen strijd blijven voeren, ik wil niet over 2 maanden weer aan dit traject beginnen...

Het enige wat wij graag willen is 2/3 van ons aankoopbedrag terug.... (1/3 komt te vervallen, wij hebben immers de banken even gehad, echter wel 2 jaar lang elende hiervan gehad)..... Ik hoop dat jullie via deze weg nogmaals naar mijn verhaal willen luisteren... Ik voel me niet blij of trots dit te typen allemaal het enige wat ik wil is deze bank kwijt en elders een nieuwe kopen en deze strijdpijl naast ons naarleggen... alstublieft...... gr. Fam. Winkens
Laatst gewijzigd door anna88 op 20 jan 2010 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilmi123
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2010 21:46

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door Wilmi123 »

Hallo Anna,,
Wij Hebben precies het zelfde probleem met Poppeliers.
Ook is bij ons de bank doorgezakt eerst een 2-zits daarna een 3-zits
ze zaten ook niet gelijk, dus hadden ze de 2-zits gerepareerd een lap
schuim ertussen gezet. Bankstel ging Plooien en blubberen aan de voorkant
nou zijn we al een aantal keer na Poppeliers gegaan en wilden zij dat wij ook 1/3 van de kosten gingen vergoeden. Bankstel was € 2200,- euro. ik ben niet van plan die kosten gaan te betalen, ik geef ze een week de tijd om het probleem op te lossen zo niet ga ik elke zaterdag bij Poppeliers in Oss alle Potentiele kopers inlichten over de kwaliteit en service van Poppeliers dar zullen ze echt niet blij mee zijn.

Groeten Wilma
Kunt u niet een E-mail adres doorgeven zodat we contact kunne opnemen met elkaar?
Hier is mijn E-mailadres zodat u mijn ook kunt mailen: [email protected]
Alvast bedankt

Wilmi123
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2010 21:46

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door Wilmi123 »

Even nog een aanvulling op mijn eerdere bericht ze noemen zich nu Woon Sqaure met in kleine lettertjes Poppeliers eronder. Ja ze zijn nu zo vaak in negatieve zin in het nieuws geweest dat de manager De heer XXXXXX gedacht moet hebben we moeten toch de naam poppeliers veranderen. Met onze meubels die niet uit duitsland wat word verteld maar uit Polen Hongarije of China komen ,ik heb contact met een oudere werknemer die daar weg is gegaan omdat de verkoopmethodes hem niet bevielen.Heb verschillende verhalen van hem aangehoord en ik kan je vertellen dat was niet meer normaal hoe ze daar te werk gaan maar mijn verhaal krijgt nog een vervolg, hou iedereen die het wil lezen graag op de hoogte ,word vervolgd groeten wilma : :evil:

anna88
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2010 18:30

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door anna88 »

[email protected]

is mijn email...

goed plan die winkel in, niet om hun te zieken maar wel om andere mensen deze ellende te besparen

anna88
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2010 18:30

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door anna88 »

typ bijvoorbeeld een trendhopper in 50% van de berichten zijn met positieve ervaringen...

trendhopper heeft 3 paginas

poppeliers 12 en werkelijk alleen maar klachten

prijzen geloof we trendhopper is goedkoper

Wilmi123
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2010 21:46

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door Wilmi123 »

ben( gezellig )even in de zaak in Oss geweest vonden ze niet echt geweldig maar ben er nog niet klaar mee,krijg maandag bericht,geen goed bericht dan kom ik (gezellig )weer eens op de koffie op een drukke zaterdag net zolang dat ze mijn probleem goed oplossen . :evil: :evil: :evil:

maus72
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:25

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door maus72 »

Wij hebben ook twee jaar geleden een bank en een fauteuil gekocht bij de Trendhopper, maar die is ook al doorgezakt! Dus dat is ook de laatste keer geweest!!! :(

Mevr. Mauer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:11

Re: Poppeliers Eindhoven

Ongelezen bericht door Mevr. Mauer »

Geachte lezers,

Hier nog een bericht voor eenieder die een lange adem heeft;

In 2007 heb ik een 2 en een 3 zits gekocht bij POPPELIERS in Eindhoven. Echt leer welteverstaan.
Het begon ermee dat ze 7 weken later leverden. Niet leuk, maar ok ik blij want ik had tenminste mijn banken. 5 maanden later is een van de naden helemaal uitgescheurd. Een monteur kwam om hem te maken maar kon dit niet terplekke. De bank werd dus opgehaald. 2 maanden later was de bank pas gemaakt. Heel lelijk genaaid, maar ok, hij was tenminste weer heel. Enkele weken later, weer dezelfde naad uitgescheurd. Bank werd weer opgehaald, maar kon niet meer gemaakt worden. Ik kreeg een andere bank, 2 maanden later. Ik blij, maar enkele maanden later waren stiksel los, en op verschillende plekken begon de verf af te bladderen. Dit mag toch niet! ik weer gebeld, bank werd weer opgehaald en 2 maanden later kreeg ik hem weer terug, opnieuw geverfd. Een half jaar later begon WEER de verf eraf te bladeren, en niet eens op het zitvlak maar op de leuningen. Ik weer contact opgenomen, maar helaas want ik was nu 1 maand over de garantie heen. Pech dus. Ik een superboze brief geschreven over het feit dat ze over 1 maand vielen en ik wel 3x2 maanden=6maanden zonder mijn banken had gezeten. Maar, uit coulance zou ik een soort van tegoedbon krijgen waarmee ik, als ik een nieuwe bank ging kopen, korting zou krijgen!!!!
Nu heb ik Consuwijzer geraadpleegd en zij zeggen het volgende:

"U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Moet u van de verkoper dan wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken." (Dit is bij mij dus niet het geval omdat ik alleen maar ellende heb gehad elke paar maanden)

De man aan de telefoon van de Consuwijzer legde uit dat elk product een verwachte levenstermijn heeft. Mocht het product dan binnen die verwachte levenstermijn kapot gaan,, dan moet de verkoper deze repareren. Ook al is de garantie afgelopen van de verkoper. Als consument heb je altijd een WETTELIJKE GARANTIE.

Alle gekheid op een stokje, ik zit dus nog steeds met een kapotte bank en kan/wil nu geen nieuwe bank hoeven te kopen. Simpelweg omdat ik dat nu niet kan betalen en omdat ik vind dat de verwachte levenstermijn van mijn huidige bank nog niet is verstreken. Zeker omdat deze bank eigenlijk maar 1 jaar oud is, omdat ze hem hadden vervangen. Notabene: ik heb mijn banken altijd netjes onderhouden met speciale leercreme en leerpoets die ik bij Poppeliers zelf heb gekocht. Dus aan mijn onderhoud kan het NIET liggen!

Ik dacht als ze bij POPPELIERS niet willen luisteren, dan wilt men dat vast hier op Tros Radar wel! Mensen, mocht u willen overwegen om een bank te kopen bij Poppeliers/Woonsquare, denkt u er dan nog heeeeel goed over na. Voor u het weet zit u met dezelfde problemen als ik. Ik weet dat heel veel mensen wel tevreden zijn, maar als ik hier al die problemen lees van iedereen krijg ik toch een naar gevoel. :evil:

Ik overweeg nu om met heel mijn papierwerk (van alle corresspondentie en monteurbezoeken) naar de geschillencomissie te stappen. Ik weet niet of dat het helpt, maar ik heb het gevoel dat ik IETS moet doen. Ik ben een alleenstaande moeder en heb al genoeg kopzorgen, maar ik laat me niet op mijn dak zitten!! En anders naar de Ombudsman of consumentenbond!

[deel bericht verwijderd door Moderator]

Met vriendelijke groet,

Mevr. Mauer

Gesloten