LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Machtsspelletje online en afspraken

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door renegade66 »

wat een bende bij online.

verhaal in het kort.

in december kregen we onze maandelijkse rekening in huis en door een fout van onze kant was er te weinig overgemaakt, wij hebben tussen kerst en oudjaarsdag netjes gebeld met online en uitgelegd wat er was gebeurd. toen is de afspraak met de medewerker gemaakt dat uiterlijk 5 januari het restant overgemaakt zou worden. dit was volgens de medewerker geen probleem, hij zou er een notitie van maken.
vandaag is het 5 januari en wij hebben ons netjes aan onze afspraak gehouden en vanmorgen om rond 10:00 uur het restbedrag overgemaakt.
wat schetst onze verbazing? onze telefoon ( waarvan we afhankelijk zijn vanwege ons ernstig ziek dochtertje van 1 jaar) is doodleuk afgesloten.
ik bellen en vragen of er een foutje is gemaakt? nee hoor, u heeft een achterstand in de betaling, daarom bent u afgesloten werd er door dhr. xxx gezegd. ik heb hem netjes uitgelegd wat er was afgesproken en dat wij vandaag ook netjes betaald hebben. het speet hem heel erg maar dat klopt niet want het is nog niet binnen, Ja duuuuhhhh, logisch het is net overgemaakt. kortom hij wilde totaal niet verder helpen en kon dat zogenaamd ook niet. als u weer aangesloten wilt worden moet u ook de maand januari betalen en natuurlijk afsluitkosten. :twisted: dit is het toppunt :twisted:
ik kwaad opgehangen en mijn vrouw belt terug. krijgt ze dhr. xxx aan de lijn. wij weer alles helemaal uitgelegd en dat wij verwachten dat eenafspraak ook een afspraak is en dat we verwachten dat er ook van beide kanten aan gehouden wordt. ook dit had geen nut, hij kon ons verder niet helpen en wilde ons ook niet aan een meerdere of floorwalker doorgeven.
helaas viel onze mobiel toen uit en heb ik even later nog maar eens geprobeerd. toen kreeg ik Dhr. xxx aan de telefoon en die heeft ons een tijd in de wacht gehouden á 0,15 cent p/m en kwam tot de conclusie dat wij alleen maar weer aangesloten kunnen worden als we de factuur van januari volledig betalen. :?: :?: die factuur word pas rond de 26e afgeboekt :?: :?: hoe kunnen jullie die nu al opeisen dan? ik zou ook die van de rest van het jaar er alvast bij berekenen!!!!! dit is niet te geloven zeg, er zijn afspraken gemaakt en ik hou online daar aan.

het komt er op neer, het ziekenhuis kan ons niet bereiken vanwege ons zieke dochtertje, wat op dit moment heel belangrijk is vanwege haar niertjes die hard achteruit gaan (werken nog maar 4 %), wij kunnen het ziekenhuis niet bereiken als er wat met haar gebeurd en ik wil van online af maar heb nog een contract tot november.
Online is een slecht bedrijf, willen niets, denken alleen maar geld, geld, geld en de klanten, die hebben te doen wat wij willen. Hoe bedoel je macht :twisted: :twisted:
Laatst gewijzigd door renegade66 op 07 jan 2010 00:37, 2 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Hadden jullie de naam niet genoteerd van de medewerker waar de afspraak mee was gemaakt?
Ik weet ook dat dit altijd moet, maar vergeet het ook wel eens en dan heb ik niets om naar terug te grijpen.
Als je hem wel hebt genoteerd, vraag je toch naar degene die het je heeft
toegezegd, want ik vind echt dat dit onmenselijk is en ze kijken gewoon niet naar de reden waarom dit zo noodzakelijk is voor jullie.
Er was toch een duidelijke afspraak gemaakt en daar hebben jullie je aangehouden. Afspraak is afspraak.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door renegade66 »

ja dat klopt helemaal, ik verwacht dat een afspraak nagekomen word, dat doe ik ook namelijk. maar toen ik het aangaf dat ik die afspraak gemaakt had met die persoon zei XXX dat diegene die afspraak nooit mocht maken. en toen ik zei dat die fout door jullie medewerker gemaakt is is niet mijn probleem ik heb een afspraak. toen zei XXX, nee meneer dat is Uw probleem niet die van ons.

het is gewoon op het schofterige af.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ben het daar totaal dus niet mee eens, met de firma dan, omdat de mederwerker het aanspreekpunt van het bedrijf is en die werd geacht, toezeggingen door hem gedaan, ook te mogen doen, daar vertrouw je gewoon op.
Je gaat niet aan iedereen die je wat toezegd vragen, hallo mijnheer, u mag dat toch wel en ik krijg daar dan geen PROBLEMEN mee?
Vroeger toen ik nog werkte, heb ik ook wel eens iets toegezegd, wat ik beter niet had kunnen doen,
maar mijn ex-werkgever kwam die belofte dan toch na, omdat ik zijn bedrijf
vertegenwoordigde. Zo gaat dan nu eenmaal.
We hebben niets te maken met een medewerker die dingen heeft toezegd uit naam van zijn firma, en dat eigenlijk dus niet mocht, want dan zit hij op een plaats, waar hij niet hoort te zitten.
Het bedrijf moest zich schamen, om de gemaakte afspraak niet na te komen.
Of de medewerker nu gemachtigd was of niet, de afspraak was gemaakt dus.
Klaar als een klontje voor mij.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik zou ze trouwens aansprakelijk stellen voor alles wat voortkomt uit het niet bereikbaar zijn, ondanks hun toezegging dat het geen probleem was, om later te betalen. Ze zijn echt verantwoordelijk voor wat nu gebeurd.
Dat kregen ze van mij, echt waar.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door renegade66 »

geloof mij dat gaat ook echt wel gebeuren, en helemaal als mijn dochtertje door hun gezeik in het ziekenhuis gaat belanden, ik weet niet wat voor medicijnen ze nu moet krijgen en hoeveel, ik ben namelijk op dit moment niet bereikbaar en kan op dit moment op geen enkele manier contact met haar arts opnemen. want het dichtsbijzijnde ziekenhuis voor mijn dochtertje is niet in friesland maar helemaal in nijmegen. maak me nu best wel zorgen....... het janken staat me nader dan het lachen, en niet voor mezelf maar, voor ons dochtertje.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Stuur die rot firma nu een mail en stel ze aansprakelijk enz. moet je eens kijken hoe snel ze je gaan antwoorden en probeer anders via de computer met het ziekenhuis contact te maken en zet er URGENT op.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door SirPeter »

Om even de advocaat van de duivel te spelen. "Uiterlijk 5 januari het restant overgemaakt zou worden". Of er is gezegd dat het geld 5 januari binnen moet zijn. Als dat het geval is dan heeft online zich aan de spelregels gehouden.

Ten tweede is het niet de bedoeling om namen van provider medewerkers hier te noemen, is tegen de regels.

Probeer tot dit verholpen is de telefonie door te laten schakelen naar een mobiel in verband met uw zieke dochtertje.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door renegade66 »

nee er is expliciet afgesproken uiterleijk 5 januari, en dan zou het voor 10 januari op hun rekening staan.

en waarom zou ik de namen niet mogen neerzetten op het forum? hun houden zich toch ook niet aan afspraken???

telefonie kan niet doorgezet worden omdat hij is afgesloten en dit via de site van online gedaan moet worden. en daar kan ik ook niet inkomen omdat ze dit ook hebben geblokkeerd.

ik zit dus met een groot probleem.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Je kan toch mailen naar online? Persoonsnamen worden weer verwijderd, hebben ze bij mij ook gedaan, wist niet toen dat het niet mocht.
Had de spelregels niet goed gelezen.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

renegade66 schreef:
helaas viel onze mobiel toen uit en heb ik even later nog maar eens geprobeerd.
renegade66 schreef:
het komt er op neer, het ziekenhuis kan ons niet bereiken vanwege ons zieke dochtertje, wat op dit moment heel belangrijk is vanwege haar niertjes die hard achteruit gaan (werken nog maar 4 %), wij kunnen het ziekenhuis niet bereiken als er wat met haar gebeurd
Sorry maar dan valt de nood toch wel mee? Ik bedoel als je online kunt bellen met je mobiel, kun je ook het ziekenhuis bellen emt je mobiel. Geef anders ook je mobiele nummer aan het ziekenhuis door.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door renegade66 »

de mobiel viel uit omdat we geen beltegoed meer hadden, wij hebben al ons geld verbeld naar online, en hadden geen geld meer om te bellen.

maar intussen is de hele boel weer actief, er is iemand zo slim geweest om eens verder te kijken dan hun neus lang is, na een boze brief met complete uitleg waarschijnlijk. neemt niet weg dat ik naar een andere provider overstap. ik wil niks meer met deze klant onvriendelijke provider te maken hebben.

toch iedereen bedankt voor de reacties.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Hoop dat het wat beter met je kindje gaat en jullie je wat minder zorgen hoeven te maken. Hoewel ik denk dat je kindje ernstig ziek is, omdat de nieren maar zoweinig functie hebben.

Sterkte ermee.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door renegade66 »

dank je jeanne,

zorgen blijven we ons wel maken omdat haar niertjes snel achteruit gaan, wij zitten af te wachten wanneer ze voor dialyse gaat krijgen. het is alleen afwachten wanneer.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Machtsspelletje online en afspraken

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ga een kaars opsteken bij de H.Rita voor je kindje. Ben zelf katholiek.
Zal vragen of ze een beetje voor de kleine wil zorgen.

Gesloten