LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
010portal4fun
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008 21:17

Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door 010portal4fun »

In de folder die inging op 10 juni stond een superstunt met Bjorn Borg onderbroeken voor rond de 15 euro. Op 10 juni ben ik gelijk bij openen van het Filiaal aan de pucinipasage in Capelle aan den IJssel naar binnen gestapt en vroeg naar de Bjorn Borg onderbroeken, echter vertelde de medewerkster mij dat ze al uitverkocht waren. Dit terwijl de actie deze dag zou beginnen en ik de eerste klant was.

Toen ben ik naar het filiaal in de Koperwiek te Capelle aan den IJssel gegaan 5 minuten verderop, echter vertelde ze mij hier dat ze uitverkocht waren. Hetzelfde verhaal op de filialen op de Oosterhof te Rotterdam en het filiaal op de Krimpenhof te Krimpen aan de IJssel.

In de wijde omtrek dus geen voorraad, gewoon een lokkertje, is dit niet gewoon verboden ??. Valse reclames, met superstunts die er niet zijn ??.

Ik heb een boze mail gestuurd naar Kruidvat en kreeg het volgende antwoord:

Naar aanleiding hiervan treft u onderstaand onze reactie aan. "het spijt ons te vernemen dat u de bjorn borg herenboxer uit onze folder niet heeft kunnen verkrijgen. in principe zijn al onze winkels bevoorraad met de bjorn borg herenboxer. echter, doordat de firma bjorn borg benelux haar afnemers heeft opgeroepen om de voorraad bij kruidvat op te kopen, en wij dit helaas niet kunnen verhinderen, is het niet mogelijk om gebruik te maken van de aanbieding. wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak." Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Dit is natuurlijk gewoon de reinste onzin want dinsdag a.s. zullen de Bjorn Borg dames onderbroeken in de reclame zijn, echter meldde ze me bij de Krimpenhof al dat zij deze niet geleverd krijgen.

Ik ga deze mail doorsturen naar Bjorn Borg Benelux met de vraag of dit inderdaad hun schuld is dat er geen voorraad is bij de Kruidvat. Indien dit niet zo is worden wij dus met zijn allen flink in de **** genomen !!.

En dit gaan zo haast met elke superstunt van de Kruidvat, wanneer komt hier een eind aan ??, dit is toch moedwillig de mensen afzetten, in de maling nemen en daar hebben zo zoals je ziet in de mail gewoon maling aan, want de leugen gaat door in de reply op mijn boze mail !!!

TROS RADAR BRENG DIT EENS AAN HET LICHT !!!.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door NewDutchie »

de mensen afzetten
U heeft geen onderbroeken gekocht dus U bent niet afgezet.

Mijn ervaring met Kruidvat (Lange Vie Utrecht) is dat de vakken met aanbiedingen al de dag voor ingangsdatum folder gevuld worden. Of dit handig is, ik denk persoonlijk van wel:

- 'savonds/s'nacht pas vullen kost meer geld (en welke medewerkster gaat 'snachts om 2 uur naar huis?
- pas vullen op de ingangsdatum is vragen om ellende; gezien de grote hoeveelheid aanbiedingen wordt men gillend gek (klanten en medewerkers)

Advies: ga gewoon op maandag al naar het Kruidvat, de artikelen die reeds in de vakken liggen worden gewoon verkocht tegen de aanbiedingsprijs.

010portal4fun
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008 21:17

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door 010portal4fun »

Afzetten bedoelt in de vorm dat als je er eenmaal bent toch weer impuls aankopen doet waarvoor je eigenlijk niet kwam. En dat je ze voor 6 euro duurder dus ergens anders moet gaan halen dan ze je doen laten geloven.

Ik kan u vertellen dat de Bjorn Borg onderbroeken en nog vele andere reclames zoals de LCD televisie en DVD spelers nooit en te nimmer in de schappen heeft gelegen. Dit gaat zo met vele reclames, er staat nu zelfs op de website van Kruidvat een bericht met de excuses voor het niet op voorraad zijn van de dames Bjorn Borg onderbroeken met hetzelfde verhaal. Een terugkerende truc om je die winkel in te laten lopen en impuls aankopen te doen.

De forums op trosradar.nl en consumentenbond.nl staan vol met voorbeelden van artikelen die in de folder staan voor stuntprijzen en er gewoonweg niet zijn.


En de logica van de artikelen al maandag verkopen snap ik niet helemaal, zet dan in de folder dat ze maandag ingaan en niet op dinsdag maar okee. Ik kan dit niet handig vinden, het levert een hoop mensen op die teleurgesteld zijn en voor niks afreizen naar de Kruidvat, plus in de folder staat anders vermeld niet echt handig dus, of je moet van misleidende informatie houden.

Maar zo zie je de een is positief en de ander vind het maar niks, that is life, en een positieve happening voor het Kruidvat !

Bedankt voor het advies maar ook op maandag kan je hetzelfde verhaal horen, voorheen over de Ralph Lauren zonnen brillen e.d. en nu betreffende de Bjorn Borg damesonderbroeken. Ik loop in de pauze namelijk over het winkelcentrum Krimpenhof en kom dus bij opening langs het Kruidvat, het heeft helaas niet geholpen :?

hansmanders67
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2010 14:04

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door hansmanders67 »

Je ziet vaak dat dit soort winkels partijen of restanten opkopen die eigenlijk niet tot hun reguliere assortiment behoren. Immers, wat moet merkondergoed nou bij een drogisterij? Deze inkoop gaat in de regel buiten de officiële inkoopkanalen om, dus klagen bij de importeur heeft geen zin omdat zij hier simpelweg geen invloed op heeft.

Het verkopen van 'ongebruikelijke' producten is voor de winkelketen vaak een extra middel om mensen de winkel in te krijgen die hier eigenlijk nooit zouden komen. Overigens wordt er op Bjorn Borg Underwear dat 50% goedkoper is niet veel door de keten verdiend; men hoopt juist dat de bezoeker een koppelaankoop doet (scheermesjes, tandpasta, etc.).

Hoe dan ook, als je goedkoper dan normaal Bjorn Borg Underwear wilt kopen, dan is er een klein aantal winkels op internet die deze producten onder de adviesprijs aanbieden, bijvoorbeeld wow underwear of pluto sport.
Laatst gewijzigd door hansmanders67 op 30 jan 2010 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja maar vooral ook hier niet doen, je betaald nog steeds overdreven veel....op Marktplaats heb ik er enkele gekocht in de zogenaamde duoverpakking van dit merk....voor 16 euro incl verzenden..............voor 2 dus.....

marijke1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2009 12:29

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door marijke1985 »

Die zijn dus zo nep als het maar kan!
Zie je direct..

Voor 16 euro incl. verzenden kunnen ze nieteens ingekocht worden.....
Inkoop is iets van 18,75 excl. btw :mrgreen:

En de boxers bij de kruidvat, dat klopt wel.
Bjorn Borg koopt ze allemaal op, heb ook bij een winkel gewerkt waar ze BB verkopen en wij kregen ook de opdracht om alle boxers op te kopen en naar BB op te sturen.
Maar het is een goed idee om alvast maandag naar de kruidvat te gaan,lukt vaak wel :D

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door ron1 »

Nee mevrouw, die zijn origineel ! Niet nep, maar echt.

Dit zijn grootschalige partijen opgekocht door particulieren die voormailige iets oudere modellen hebben ingekocht met zeg maar 200 verpakkingen,en er later achter kwamen dat het toch niet zo lucratief was als ze dachten....

hansmanders67
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2010 14:04

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door hansmanders67 »

Nee mevrouw, die zijn origineel ! Niet nep, maar echt.

Dit zijn grootschalige partijen opgekocht door particulieren die voormailige iets oudere modellen hebben ingekocht met zeg maar 200 verpakkingen,en er later achter kwamen dat het toch niet zo lucratief was als ze dachten....
Beste Ron, ik kom graag even terug op jouw post over Bjorn Borg Underwear op Marktplaats.nl.

De Bjorn Borg Underwear die op Marktplaats en vele andere handelssites wordt aangeboden, is in 99,9% van de gevallen namaak. Meestal geproduceerd in Turkije of in Azië en door een aantal personen in Nederland in grote hoeveelheden ingekocht, waarna ze door een vele kleine handelaren op de markt worden gebracht. Veel van deze namaak boxershorts vind je vervolgens voor een paar euro (ook de concurrentie in namaakhandel is moordend!) terug op Marktplaats.nl en Ebay. Op Marktplaats houdt de Namaakbestrijding streng toezicht op de geplaatste merkartikelen en het kan dan ook geen toeval zijn dat zo'n beetje alle advertenties met betrekking tot ondergoed van Bjorn Borg, vaak niet ouder zijn dan 1 dag. Dat komt omdat de Namaakbestrijding, of de merkhouder zelf, vaak al binnen enkele uren de advertentiesite verzocht heeft de betreffende advertentie te verwijderen. De grotere advertentieplatforms, waaronder Marktplaats, geven hier direct gehoor aan en wanneer een adverteerder herhaaldelijk in de fout gaat, wordt zijn of haar account geblokkeerd. Gevolg: veel adverteerders met een account van vaak niet ouder dan een paar dagen.

Hoe herken je origineel van namaak hoor ik jou, en waarschijnlijk ook vele anderen, zeggen. Laat ik beginnen met dat het voor een leek moeilijk te zien is of het om echt of om imitatie (namaak/replica) gaat. Veel printjes en kleurencombinaties zien er goed uit, maar blijken door Bjorn Borg Brands nooit officieel erkend te zijn. Toch zijn er een aantal punten waar je namaak ondergoed van Bjorn Borg aan herkent:

1. Altijd aangeboden in duopacks.
2. Extreem lage prijzen. Een Bjorn Borg boxershort van bijvoorbeeld 5 euro (of zelfs lager nog!) moet namaak zijn. Deze prijs zit ver onder de inkoopprijs.
3. Korting bij hogere afname (koop 1 duopack voor € 4,50, 5 duopacks voor € 4,25, etc.)
4. Bij de nieuwe collecties staat de maat aan de linkerkant op de sticker aan de voorkant van de verpakking. Veel verpakkingen op Marktplaats hebben de maat aan de rechterkant staan.
5. Er zit een sticker met de prijs op de achterkant van de verpakking geplakt. Meestal staat er zelfs De Bijenkorf erbij, terwijl deze producten geen enkele relatie hebben met De Bijenkorf. Pure misleiding dus.
6. De adverteerder praat gericht over boxers met een Gouden label of Rood label.
7. Ondanks dat de nieuwe collecties wel degelijk een rood label hebben, is het rode label in een originele Bjorn Borg boxershort groter dan dat in een namaak boxershort.
8. De stikwijze verschilt met die van originele boxershorts.
9. En het belangrijkste: De kwaliteit. Echte Bjorn Borg boxershorts zijn van een betere, fijnere stof gemaakt en blijven ook na het wassen in vorm.

Namaak vormt niet alleen voor Bjorn Borg een probleem, maar eigenlijk voor alle grote bedrijven in de fashionindustrie. Wat denk je van een Rolex horloge voor een paar tientjes of een Adidas trainingspak met twee strepen i.p.v. drie?

Bekijk deze filmpjes over namaakbestrijding eens, misschien dat je je gedachten dan wel bijstelt of datgene wat je via Marktplaats gekocht hebt nog steeds wel ECHT is :D

De Merkplaats: http://demerkplaats.nl/nieuws/plagiaat-scanner.php (tip: bekijk het stukje dat begint op 3:05)

Kassa! (Vara): http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/

Succes!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door ron1 »

Hansje, die IK heb gekocht op MP zijn echt......omdat 99,9 procent vals is, betekent nog niet dat die van mij ook vals zijn, mijn vrouw is er heel tevreden mee namelijk.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

ron1 schreef:Hansje, die IK heb gekocht op MP zijn echt......omdat 99,9 procent vals is, betekent nog niet dat die van mij ook vals zijn, mijn vrouw is er heel tevreden mee namelijk.
Daar valt inderdaad geen speld tussen te krijgen. Als je vrouw tevreden is MOETEN ze wel echt zijn inderdaad.

Toen ik in Turkije van een louche kofferbakverkopert een Louis Vuitton tas kocht voor 2 tientjes twijfelde ik aan de echtheid. Mijn vriendin is er echter ook tevreden mee. Dus KAN het geen namaak zijn. :roll: :roll: :roll:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door ron1 »

Voor 2 tientjes een tas van dit merk kopen dan had u moeten weten dat het imitatie was.Die worden overigens niet vanuit een kofferbak verkocht maar gewoon LEGAAL terplaatse op de gezellige markten van Turkije.

Een onderbroekensetje van een particulier die er in een wilde bui 200 had gekocht en ongeveer voor de helft van de prijs verkoopt op MP is een ander verhaal.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Voor 2 tientjes een tas van dit merk kopen dan had u moeten weten dat het imitatie was.Die worden overigens niet vanuit een kofferbak verkocht maar gewoon LEGAAL terplaatse op de gezellige markten van Turkije.
Ik zie dat sarcasme niet aan jou is besteed.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door ron1 »

U ontbreekt het aan realiteitszin, erg gevaarlijk anno 2010.Succes.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

ron1 schreef:U ontbreekt het aan realiteitszin, erg gevaarlijk anno 2010.Succes.
Je snapt het nog steeds niet he? Mijn kofferbak verhaal is NIET werkelijk gebeurd. Het was een sarcastische reactie op jou post.
Je post dat je vrouw tevreden is met de onderbroekjes en dat ze daarom wel echt moeten zijn. Dat is natuurlijk niet een reden om aan te nemen dat de onderbroeken daarom echt zijn. Vandaar mijn belachelijke voorbeeld waarbij het overduidelijk is dat de goederen nep zouden zijn. Maar echter met dezelfde redenering als jij los laat op jou onderbroeken redeneer ik deze producten 'echt'.

Sarcasme is alleen nooit leuk als het uitgelegd moet worden. :roll:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door ron1 »

Die met die paarse bloemetjes zijn het leukst.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door maybe »

Die met die paarse bloemetjes zijn het leukst.
Dat is niet waar. Mijn vriendin vind namelijk de groene het mooist. Als ik even met uw logica redeneer is dat dan ook zo. Dus het kan niet zo zijn dat die paarse het mooist zijn.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door brieziet »

haha, Ron1, je hebt helemaal gelijk, die onderbroeken zijn NIET nep, het zijn immers ECHT onderbroeken :)

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door ron1 »

maybe schreef:
Die met die paarse bloemetjes zijn het leukst.
Dat is niet waar. Mijn vriendin vind namelijk de groene het mooist. Als ik even met uw logica redeneer is dat dan ook zo. Dus het kan niet zo zijn dat die paarse het mooist zijn.

Hahahwhaha eindelijk iemand die mij begrijpt....ik snap je helemaal.Wihihihihi :lol:

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door macadamia »

We gaan voor de zeeman onderbroeken. Daar zijn er genoeg van :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Actie Kruidvat Bjorn Borg heren en dames onderbroeken

Ongelezen bericht door crazyme »

macadamia schreef:We gaan voor de zeeman onderbroeken. Daar zijn er genoeg van :D
Maar dan wel de échte !

Gesloten