LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] direct meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
marije h
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:56

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marije h »

Hoi Kiereweed,

U bent me voor, ik had nog geen tijd gehad om te mailen. Direct meubel heeft zoals afgesproken de tweede dag gebeld en belde vandaag dat de bank 5 januari geleverd kan worden. Dat is dus al heel snel en daar ben ik heel blij mee. Ik heb wel gevraagd of ik voor de tijd een duidelijke foto kan zien, op internet was die heel onduidelijk. Het lijkt ons wel een bank die we precies zoeken en we krijgen hem thuis geleverd voor de prijs van 350 euro, die er op internet bij stond. Ben heel benieuwd, heb er nu wel weer vertrouwen in.
Maar ik kan me ook voorstellen dat andere mensen heel boos zijn en er niks meer mee te maken willen hebben, dat had ik in eerste instantie ook, maar ik vind ook dat je iemand een tweede kans moet geven.... en we hebben zelf natuurlijk ook belang bij de bank.

vriendelijke groeten en alvast een fijne jaarwisseling

marije h
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:56

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marije h »

Ik zou nog even laten weten hoe het verder ging, wij hebben toch besloten het bankstel niet te nemen, omdat we hem niet in het echt hebben gezien en we geen zin hadden om er weer 4 uur voor in de auto te gaan zitten.

marijke1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2009 12:29

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marijke1985 »

Ik dacht dat ze hem zouden thuisbezorgen....

marije h
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:56

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door marije h »

ja dat zouden ze ook, maar dan hadden we de bank van te voren niet in het
echt gezien, en het lijkt me dat je dan niet meer kunt zeggen we nemen hem niet, toch...

xSuzannex
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2010 09:57

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ook ik kwam terecht op de site van direct meubel.
werd gewaarschuwd dat het vast lokkertjes waren, en na wat zoeken kwam ik hier terecht.
ik begon toch wat te twijfelen of ik er wel of niet heen zou gaan, maar aangezien ik vond dat directmeubel in dit topic het netjes heeft geprobeerd op te lossen, ze toch maar de voordeel van de twijfel gegeven.
Gisteren ben ik er heen gegaan, en niets dan lof.
okee, de 2 banken van mijn keuze die op de site stonden waren er niet. het is idd niet bij te houden welke al verkocht zijn, welke er wel zijn, maar in de winkel weten ze het precies.
Ik heb het idee dat de site gewoon enkele weken, misschien maanden oud is en niet geupdate wordt. maar het is beslist niet zo dat je er naar toe gaat met het idee dat je een goedkope bank wilt scoren, en daar een dure wordt aangesmeerd.
na wat rondgekeken te hebben kwam er een vrouw om ons te helpen, dus ik leg uit dat ik een klein budget heb, dat ik 2 banken op de site heb gezien die naar mijn zin waren qua prijs en uiterlijk, om vervolgens eerlijk te horen te krijgen dat die er helaas niet meer zijn (geen smoesjes dat hij nét verkocht is)
daarna is ze samen met mij de winkel doorgegaan om te kijken wat er nog meer is in mijn prijsklasse en mijn smaak. en dat was er voldoende.
resultaat: een mooie 3 zits leren bank voor nog geen 500 euro, met een hocker waar ik meer dan 50% korting op heb gekregen, een tv meubel en een salontafel waar ook samen 100 euro vanaf is gegaan terwijl het al afgeprijsd was.

Mijn advies: pin je niet vast op die ene bank van de advertentie, maar ga er gewoon eens heen om de keuze te zien. wil je toch perse een bank of iets van de site, bel even op, volgens haar weten ze precies wat de voorraad is en als je zegt dat je vanaf ver komt houden ze het vast.
het is overigens niet dat ze niks hebben van wat er op de site staat
als je bij tv meubels kijkt, dat mooie kastje van 65 euro, die was er gewoon nog. mijn hocker heb ik ook terug kunnen vinden op de site

sonusfaber
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2009 23:17

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door sonusfaber »

[

michaelr
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jul 2010 05:44

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door michaelr »

Wij waren gisteren ook bij Direct Meubel i.v.m. de interessante folder die wij hebben ontvangen en hun internetsite. Een heel mooi bankstel gezien en natuurlijk het bed voor 500 euro. Daar aangekomen. Helaas deze actie is zo goed gelopen het bed hebben wij helaas niet meer. Toen een bank gezocht...weer het zelfde antwoord. Maar we lieten ons niet van de stuk brengen, wij rond gekeken, zien wij een bank voor in de winkel staan, en ja dit zou hem worden. De verkoper erbij gehaald, iemand anders was wel in de winkel maar, was ook niet in de winkel want hij had geen "dienst". Maargoed wij met de verkoper door de winkel en bij het bankstel gaven wij aan dat wij die wilden hebben. Mijn vrouw vroeg naar duidelijkheid over de prijs. Nou dit bankstel kost u 1195 euro....maar hoe zit dat met dat goedkopere dan. Dat is een veel dunnere stof, hij komt aan met een lapje van ongeveer 20 x 20 cm en van daaraf moet je dus maar bekijken hoe de bank er uit komt te zien. Mijn vrouw vraagt heeft u geen voorbeeld...nee sorry mevrouw. We gaven aan dat bankstel te willen hebben. Dat kan, daar zit momenteel 8 tot 10 weken levertijd op, ik vroeg gelijk....er staat toch direct leverbaar uit voorraad....reactie van de verkoper ja dat klopt echter dit bankstel loopt zo goed vandaar dat er geen voorraad is. Als we hem wilde hebben dan kon die besteld worden en misschien met wat korting....nou nee hoor, we zijn maar weggegaan. Dit zaakje stinkt...

Ik had al zo'n vaag voorgevoel dat dit niet klopte. Tegen andere mensen gaven ze aan dat ze problemen hadden met het internet bla bla bla., zonde van de tijd en energie. Kennissen hadden hier ook een bed gekocht....na een half jaar zeuren nog steeds geen reactie....en toen er een reactie kwam werd er gezegd dat de vorige eigenaar failliet was gegaan vandaar dat men hier niets van af wist...ja tuurlijk.....

Dat je als verkoper zo durft te werken....bha...

michaelr
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jul 2010 05:44

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door michaelr »

Vandaag naar Meubelmarkt geweest in Montfoort. Eerst maar eens gebeld of de bankstellen er nog waren die wij hadden gezien op het internet. Reactie van deze dame, ja hoor deze zijn er nog allemaal. Ik vraag nog, zijn alle vestigingen hetzelfde (behalve de grootte van het oppervlak). Ja overal bieden ze hetzelfde aan. In goede moed daar heen gegaan en kreeg toen een sterk vermoeden dat....ja hoor...meubelmarkt is gewoon hetzelfde als Direct Meubel. Wij de verkoper aangesproken...meneer ik verdien hier 2000 euro per maand met verkopen van het bankstel het maakt mij verder niet uit wat u hier van vind..

Dus wederom FLINK teleurgesteld. Dat dit zomaar kan.

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door 16again »

Over dit soort bedrijven kun je je beklagen bij de consumentenautoriteit:
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

-Reclame artikelen dienen in voldoende mate aanwezig te zijn
-artikelen dienen juist geprijsd te zijn. (dus dure stof, dan ook de dure prijs)
Bij voldoende klachten loopt bedrijf kans op een boete

michaelr
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jul 2010 05:44

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door michaelr »

Bedankt voor de url. Wij gaan deze zeker invullen. Maar ik geloof niet dat het echt zal helpen aangezien deze zaak ook al bij Radar onder de aandacht is. Het is gewoon een valse ........... etc.

mm-service
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2010 12:22

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door mm-service »

Beste lezers van dit forum,

Graag willen wij bij deze reageren op bovenstaande geposte berichten over ons bedrijf.
Ten eerste willen wij graag het misverstand dat blijkbaar bestaat over een samenwerking tussen ons en Direct Meubel uit de wereld helpen.
Het betreft hier twee verschillende bedrijven, met verschillende eigenaren. Het enige dat wij met Direct meubel van doen hebben is dat wij beiden zaken doen met dezelfde transporteur en dat wij, evenals enkele andere bedrijven, af en toe restantpartijen en/of geannuleerde orders aan Direct Meubel verkopen. Echter op bestuurstechnisch niveau hebben wij geen enkele connectie met deze firma.
Wij willen bij deze graag ingaan op de klacht van michaelr, betreffende ons assortiment. Door onze bedrijfsvoering streven wij ernaar alle aangeboden producten in ons assortiment in de meest courante uitvoeringen (materiaal, kleur en opstelling) voorradig te houden. Dit voorkomt levertijden die onze directe concurrenten wel hanteren. Echter is het logischerwijs voor ons onmogelijk om elk model in elke mogelijke uitvoering en opstelling te tonen en op voorraad te houden.
Ook willen wij, gezien de ervaring van michaelr bij Direct Meubel, benadrukken dat het niet meer dan gebruikelijk is dat meubelen leverbaar zijn in verschillende uitvoering, materialen en kwaliteiten. Om de afzet van producten zo groot mogelijk te houden en om een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken, produceren meubel- en bankstelfabrieken vrijwel al hun producten in verscheidene kwaliteiten, stof- en houtsoorten. Ook voor de detaillist geldt natuurlijk dat deze zijn doelgroep altijd zo groot mogelijk wilt houden en er daarom vaak voor kiest om alle aan te bieden mogelijkheden in zijn assortiment op te nemen.
Dat meubelzaken bijna altijd adverteren met de goedkoopste optie, is een simpel voorbeeld van marktwerking en eerlijke concurrentie. Als meubelzaak A adverteert met de goedkoopste optie, zal meubelzaak B zich genoodzaakt zien dit ook te doen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Direct Meubel dit ook toepast. Dit is een branchegerelateerde ontwikkeling en dus is het onmogelijk om hier een individuele meubelzaak voor verantwoordelijk te houden. Uiteraard is de klacht over het tonen van een stofstaal volledig ongegrond. Bij bankstellen, gordijnen, karpetten en andere producten in deze categorie is het gebruikelijk andere kwaliteiten en kleur aan de klant te tonen in de vorm van een staal hiervan. Wij mogen ervan uitgaan dat dit algemeen bekent is en de frustratie hierover van michaelr totaal niet gefundeerd is.
Wij hopen door deze uitleg begrip te kweken voor de detaillist, welke op deze manier onterecht gedupeerd wordt door vaak ongegronde frustraties van consumenten. Het is uiteraard spijtig als u als consument niet direct het artikel vindt waar u wellicht al lang naar op zoek bent, maar er kan niet van een detaillist verwacht worden aan ieders eis qua assortiment te voldoen. Meubelen zijn een zeer trendgevoelig productgroep en uiteraard probeert elke verkoper hiervan een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken. Als u hier buiten valt is dit jammer, maar absoluut geen reden voor verwijten richting de aanbieder.

Met vriendelijke groet,

MM - Service

johnha
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 aug 2010 22:06

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door johnha »

Kijk eens op google streetvieuw en je weet gelijk genoeg over directmeubel - directmeubel.nl dat ze liegen, er staat een bus voor van mammoet wonen en dat is weer van dezelfde eigenaar als van garantie meubel in mijdrecht, terwijl er werd gezegt dat ze niks met garantiemeubel te maken hebben en dat het een concurrent is.. (die bus staat er in het echt trouwens heel vaak dus kan geen toeval zijn)

michaelr
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jul 2010 05:44

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door michaelr »

Waarom probeert men nu hun schade vrij te pleiten. Alle meubels die bij de één word geadverteerd is ook gelijk aan bij de ander. Precies zelfde plaatjes, sterker nog een medewerker vertelde het ons zelf dat zij beide bij elkaar horen. En als dat niet zou zijn dan is het wel heel vreemd dat alles hetzelfde is, zelfs de gemaakte praatjes zijn uit het hoofd geleerd. Daarbij vind ik het zeer onpasselijk dat als je een medewerkster telefonisch spreekt en dan vragen of er 3 verschillende banken nog aanwezig zijn, en zelfs gevraagd of het in bepaalde vestiging verschillend zou zijn kregen wij de reactie "nee hoor, zoals ik kan zien zijn de banken die u aangeeft er nog." Vanuit onze woonplaats naar de vestiging is zo'n 25 min rijden, daar aangekomen werd de sfeer al grimmiger (gevoels ervaring) en ja hoor met 1 persoon gesproken en nee hoor de banken zijn er niet die zijn al verkocht. Ja het gaat al zo snel, maar ik kan u wel wat anders aanbieden. De banken moeten uit China komen bla bla bla levertijd zo'n 10 weken...

GEWOON BELACHELIJK, maar ik denk dat de bedrijven ook wel deze site in de gaten houden om hun zelf schoon te praten. Gewoon te GOEDKOOP voor woorden. BIJ DEZE ZAKEN IS HET ECHT GOEDKOOP IS DUURKOOP. Garantie tot aan hun 1ste drempel.

OPLICHTERS ZIJN HET GEWOON. Zeer onvriendelijk, onpersoonlijk........bha...Sorry maar Seats and Sofa's daar word je nog beter behandeld....EN voor betreffende zaak, nee wij hebben elders een bank gekocht...duurder...JA, maar we werden vriendelijk ontvangen en men bekeek gewoon naar wat men je wilt en niet wat men wilt verkopen

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door 16again »

Als meubelzaak A adverteert met de goedkoopste optie, zal meubelzaak B zich genoodzaakt zien dit ook te doen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Direct Meubel dit ook toepast. Dit is een branchegerelateerde ontwikkeling en dus is het onmogelijk om hier een individuele meubelzaak voor verantwoordelijk te houden.
Als automobilist A door rood rijdt, mag automobilist B dit dus ook??
De wet OHP is duidelijk wat wel en niet mag, hierin wordt niet gekeken wat de branchegenoten doen en laten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

johnha schreef:Kijk eens op google streetvieuw en je weet gelijk genoeg over directmeubel - directmeubel.nl dat ze liegen, er staat een bus voor van mammoet wonen en dat is weer van dezelfde eigenaar als van garantie meubel in mijdrecht, terwijl er werd gezegt dat ze niks met garantiemeubel te maken hebben en dat het een concurrent is.. (die bus staat er in het echt trouwens heel vaak dus kan geen toeval zijn)
Linkje. Wel grappig dat streetview :mrgreen:

Google Maps [lengte van de link aangepast door de Moderator]

Valkenburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2010 12:03

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Valkenburg »

Wij zijn op 28 juli (week 30) naar Directmeubel gegaan en hebben hier een complete woonkamer besteld. Een bankstel, hocker, dressoir, salontafel, eettafel en 6 eetkamerstoelen. Alles werd prima netjes geregeld en wij wilden de spullen in de 1e week van november laten leveren (week 44). Geen probleem werd er gezegd want de levertijd was 8 tot 10 weken. Ze hadden dus nog wat marge hierin.

Nu kregen wij gisteren een brief waarin staat dat de bank pas in de 3e week van januari 2011 geleverd kan worden door de weeromstandigheden in Azie waardoor de productie enorm vertraagd is. Dat betekend dus dat wij vanaf het moment van bestellen tot de verwachte leverdatum, maar liefst 25 weken moeten wachten op onze bank en dat is dus bijna 6 maanden!

Net gebeld met Directmeubel en hier werd aangegeven dat we een vervangende bank krijgen totdat de bank die wij hebben besteld geleverd wordt. Wij zijn al op internet aan het zoeken naar meer informatie, maar ik hoop via dit forum ook aan meer informatie te komen.

Mag Directmeubel dit zomaar doen of kunnen wij hier verder iets mee doen?
Wie weet of hier regels aan verbonden zijn?

We willen helemaal geen vervangende bank, maar gewoon onze eigen bank. We hebben niet voor niets die bestelling 14 weken van te voren gedaan! Wij verhuizen in week 44 naar een nieuwe woning en willen dan ook gewoon al onze nieuw gekochte spullen kunnen neerzetten!
Laatst gewijzigd door Valkenburg op 28 aug 2010 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Valkenburg schreef: Mag Directmeubel dit zomaar doen of kunnen wij hier verder iets mee?
Wat wil je er mee ?

De bank komt niet eerder.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

De bank komt niet eerder en er is geen enkele garantie dat die dan na een half jaar wel op tijd is. Ik zou ze eens ongezouten de waarheid zeggen.

michaelr
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jul 2010 05:44

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door michaelr »

als ik jullie was de gehele zooi annuleren want wie zegt dat zij dan nog bestaan. Daarnaast zijn het gewoon OPLICHTERS. Wat als de kleur niet overeenkomt met wat jullie besteld hebben????

michaelr
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jul 2010 05:44

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door michaelr »

ga naar:

http://advocaten.startpagina.nl/prikbord/

en stel daar je vraag. Ik denk dat zij wel bekend zijn met deze malafide organisatie

Gesloten