Zie onderwerp. Is toch vreemd.
Enecom maakt er uiteindelijk een jaargemiddelde van. Ik zeg tegen de medewerkster dat ik in jan/feb/mrt niet thuis ben, dus bijna niets verbruik aan gas en daarom mijn meterstanden wil doorgeven (gas is nml iets duurder geworden).
Nee dit kan absoluut niet....
Vreemd.
Iemand ervaring mee?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ander tarief per 1/1 en ik mag geen standen doorgeven....
Re: Ander tarief per 1/1 en ik mag geen standen doorgeven....
veel bedrijven hebben vaste contracten met einddatum op het einde van de maand, het kan zijn dat uw tarief is aangepast.
Indien u een variabel tarief heeft is 1-1 natuurlijk het moment om dit aan te passen.
Indien het om een gering verschil gaat is het de energiebelasting, deze is iets hoger.
Indien u een variabel tarief heeft is 1-1 natuurlijk het moment om dit aan te passen.
Indien het om een gering verschil gaat is het de energiebelasting, deze is iets hoger.
-
witte angora
Hoe groot is het verschil uiteindelijk denk je? Voor mij gaat de gas prijs iets omlaag, namelijk 0,63 eurocent per m3, terwijl de energiebelasting omhoog gaat met 0,59 eurocent per m3. Een verschil van 0,04 eurocent per m3.Enecom maakt er uiteindelijk een jaargemiddelde van. Ik zeg tegen de medewerkster dat ik in jan/feb/mrt niet thuis ben, dus bijna niets verbruik aan gas en daarom mijn meterstanden wil doorgeven (gas is nml iets duurder geworden).
Moet je om zulke bedragen nu echt zo'n heisa maken? Denk dat de postzegel alleen al duurder is dan wat je uitspaart.
Overigens is het zeker wel mogelijk om je standen tussendoor op te geven, ik heb dat ook een keer gedaan omdat ik in een spiksplinternieuwe woning zat en het voorschotbedrag veel te hoog was. Heb die standen keurig op de jaarafrekening gezien.
In zo'n geval mag je (vanuit de wet bezien) zeker de stand doorgeven.