Hallo beste mensen,
Mijn ouders bellen al jaren met Preetium Telecom, via de analoge lijn van de KPN. No problem !
Nu echter heeft een dochtermaatschappij van Pretium, genaamd Suprieur, zijn intrede in de grote wereld gedaan, en zij bieden Internetbellen aan voor klanten van Pretium.
Nog geen probleem, zou je zeggen..........
Helaas dus wel !
Mijn ouders werden per brief benaderd door Suprieur of ze interesse hadden in internetbellen via Suprieur. Deze brief werd door mij, dochter, gelezen en ik heb met Suprieur gebeld. Ik heb hun uitgelegd dat mijn ouders NIET via de kabel kunnen bellen omdat ze dan het gewenste signaal (via analoge lijn die een extra telefoonbel aanstuurt in verband met slechthorendheid) niet meer kunnen ontvangen. Dit signaal is onmisbaar voor de extra bel.
De "meid" die ik aan de lijn had, meldde mij dat ze alles begreep, en dat ze alles in de computer gezet had en dat mijn ouders niet meer benaderd zouden worden inzake Suprieur Internet Bellen.
Helaas, niets is minder waar.
Een poosje later werd mijn vader gebeld met de mededeling of hij de informatieve brief inzake Suprieur Internet Bellen wel ontvangen had. Mijn vader (80+) wist echter op dat moment even niet waar het over ging en zei dat hij de brief niet gekregen had. Blijkbaar is toen gestart met het opmaken van het contract en er werd door de callcentermedewerker gevraagd of hij een nieuwe brief (lees contract) mocht sturen. Bandje werd gestart...........voicelog...........en mijn vader antwoordde dus volmondig JA. Tuurlijk.........een nieuwe informatieve brief, kan toch geen enkel kwaad ?
Jammer genoeg was deze brief dus een contract en dien je dit binnen 7 werkdagen te annuleren mocht je je toch niet willen abonneren.
Mijn ouders lezen de brief wel, maar beseffen niet dat dit een contract is.
Het blijft even liggen totdat ik de brief in handen krijg.
Helaas is de opzegtermijn al verstreken. Nu hoor ik u denken...........7 dagen wordt in de coulanceregeling voor ouderen van 72+ toch omgezet naar 3 maanden ? Helaas, ik moet jullie teleurstellen.
De coulanceregeling die Pretium met haar klanten heeft, kent Suprieur niet. Zij hanteren NIET dezelfde voorwaarden als het moederbedrijf.
En zo zit mijn vader vast aan een contract van één jaar Internetbellen waar hij helemaal niets mee kan doen !
De ATA (kastje voor signaal van modem naar telefoon) is geleverd en ook inmiddels al afgeschreven van de rekening, wel 45,00 euro.
Wij stappen morgen, 7 januari 2010 naar een advocaat, want bellen met zowel Suprieur als Pretium klantenservice heeft totaal geen resultaat opgeleverd. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd door beide bedrijven en op het hart gedrukt dat je een BRIEF moet schrijven.........telefonisch gaat dit niet !
Nee, maar wel TELEFONISCH mensen contracten opdringen, dat kan dus blijkbaar wel. Wat een omgekeerde wereld, vind ik dit.
Het zou bij de wet verboden moeten worden om mensen van 65+ nog mondeling contracten aan te laten gaan. Er is een volwassenregeling vanaf 18 jaar, maar deze zouden ze ook omgekeerd kunnen stellen bij mensen van 65 jaar of ouder.
Is het hier iemand met mij eens ?
U weet toch ook dat iemand van 80 of ouder niet meer alles begrijpt (zeker niet zo'n snelle callentermedewerkers-stem) en het niet kan volgen......?
Wees op Uw hoede voor de callcentermedewerkers van Suprieur alsook voor de collega's van Pretium.
Houd de boot af.................dan bent U straks goedkoper uit !
Dit is een GOUDEN TP !!!!!
Reacties altijd welkom.
Vriendelijke groet,
venne000
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom en dochter Suprieur !
-
MementoMori
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom en dochter Suprieur !
Beste Venne000,
Dank voor jouw uitgebreide verslag. We weten nu ongeveer hoe Suprieur werkt
. Het nut op zich hiervan voor Pretium is nog niet helder anders dan dat zij jouw ouders voor 1 jaar opnieuw in het pak naaien. Dom van ze, want ze hadden de weinige tevreden klanten, die Pretium Telecom nog heeft, met rust moeten laten. Je hoeft niet naar een advocaat toe om dit contract de nek om te draaien: Situatie 2 zonder procedure bij de Geschilencommissie uit De Telefoongids (klik hierop)
Je kunt ze ook een ultimatum stellen: Of terug naar Pretium Telecom zoals vroeger Of je laat De Telefoongids er op los en dat is Toedeledokie voor ze.
Let op! De Telefoongids is zware kost want het is een beproefde killer. Hij werkt en beschadigt Pretium
"Veel leesplezier!" wenst de schrijver HettDoktorOetker, maar dat is een kwestie van smaak en HerrDoktor is niet representatief voor de gemiddelde Nederlander
.
Kijk voor het laatste nieuws op het "Grote Pretium Telecom Forum" bij Tros Radar. Het is het beste om daar te reageren om versnippering van alle klachten te voorkomen. Pretium, Gerecht Incasso en Suprieur, het is 1 pot nat! United we stand, Divided we fall!
Groetjes,
MementoMori
Dank voor jouw uitgebreide verslag. We weten nu ongeveer hoe Suprieur werkt
Je kunt ze ook een ultimatum stellen: Of terug naar Pretium Telecom zoals vroeger Of je laat De Telefoongids er op los en dat is Toedeledokie voor ze.
Let op! De Telefoongids is zware kost want het is een beproefde killer. Hij werkt en beschadigt Pretium
"Veel leesplezier!" wenst de schrijver HettDoktorOetker, maar dat is een kwestie van smaak en HerrDoktor is niet representatief voor de gemiddelde Nederlander
Kijk voor het laatste nieuws op het "Grote Pretium Telecom Forum" bij Tros Radar. Het is het beste om daar te reageren om versnippering van alle klachten te voorkomen. Pretium, Gerecht Incasso en Suprieur, het is 1 pot nat! United we stand, Divided we fall!
Groetjes,
MementoMori
-
KrikvdKruK
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom en dochter Suprieur !
Hallo Venne000,
Met suprieur internetbellen is de situatie er niet simpeler op geworden en kunnen er verschillende contractproblemen mogelijk zijn.
Je hebt het in je bericht over een modem. Is dat een ADSL-modem, wie heeft dat ooit geleverd en waarvoor wordt het gebruikt? Hebben je ouders internet? Wie is de provider of leverancier van ADSL (Pretium KPN?). Gaat Pretium er in ziijn brief vanuit, dat je ouders zelf alles aansluiten?
Mijn ouders (80+) zijn ooit ook dankzij doofheid gepakt door Pretium, maar het gebeurt kennelijk nog steeds. Helaas weigert staatssecretaris Heemskerk (PvdA) hardnekkig de consument in bescherming te nemen tegen deze trucs met de voicelog.
Overleg met Consuwijzer en meldt aan bij Belmenietregister https://www.bel-me-niet.nl/
Sterkte
Met suprieur internetbellen is de situatie er niet simpeler op geworden en kunnen er verschillende contractproblemen mogelijk zijn.
Je hebt het in je bericht over een modem. Is dat een ADSL-modem, wie heeft dat ooit geleverd en waarvoor wordt het gebruikt? Hebben je ouders internet? Wie is de provider of leverancier van ADSL (Pretium KPN?). Gaat Pretium er in ziijn brief vanuit, dat je ouders zelf alles aansluiten?
Mijn ouders (80+) zijn ooit ook dankzij doofheid gepakt door Pretium, maar het gebeurt kennelijk nog steeds. Helaas weigert staatssecretaris Heemskerk (PvdA) hardnekkig de consument in bescherming te nemen tegen deze trucs met de voicelog.
Overleg met Consuwijzer en meldt aan bij Belmenietregister https://www.bel-me-niet.nl/
Sterkte
-
Tonneke1958
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27 nov 2007 01:26
Re: Pretium Telecom en dochter Suprieur !
Mijn schoonmoeder is gepakt door Pretium Telecom, Ze gaven zich uit als KPN en omdat ze al zolang lid is van KPN hadden ze een kadootje voor haar.
Ze mocht gaan bellen voor 13.00 euro en nogmaals u bent zo`n trouwen klant van KPN sturen wij het kado op papier u toe..
Sorry: kunnen ze ouderen mensen daar mee lastig vallen? ze is namelijk 84 jaar.
En dan wordt er door sommige mensen gezegt,moet je aanmelden bij belmeniet.nl.
Veel oudere mensen hebben geen pc of kunnen er niet mee overweg en ze staan er ook niet bij stil dat dit hun kan over komen.
bij Pretium Telecom is het respect ver te zoeken!!
Ik hoop dat dit bel tereur hard en heel hard aangepakt gaat worden.
Als ik al die berichten lees dan zijn ze eigenlijk al jaren bezig.
Ik heb voor mijn schoonmoeder een aangetekende brief geschreven en KPN op de hoogte gebracht en als het moet gaan we door!
Ik vind dit echt niet meer normaal hoe die bedrijven met mensen omgaan.
Ook hoop ik dat Radar weer eens een uitzending aan besteed en
Pretium Telecom aan de tand wordt gevoelt..
Ze mocht gaan bellen voor 13.00 euro en nogmaals u bent zo`n trouwen klant van KPN sturen wij het kado op papier u toe..
Sorry: kunnen ze ouderen mensen daar mee lastig vallen? ze is namelijk 84 jaar.
En dan wordt er door sommige mensen gezegt,moet je aanmelden bij belmeniet.nl.
Veel oudere mensen hebben geen pc of kunnen er niet mee overweg en ze staan er ook niet bij stil dat dit hun kan over komen.
bij Pretium Telecom is het respect ver te zoeken!!
Ik hoop dat dit bel tereur hard en heel hard aangepakt gaat worden.
Als ik al die berichten lees dan zijn ze eigenlijk al jaren bezig.
Ik heb voor mijn schoonmoeder een aangetekende brief geschreven en KPN op de hoogte gebracht en als het moet gaan we door!
Ik vind dit echt niet meer normaal hoe die bedrijven met mensen omgaan.
Ook hoop ik dat Radar weer eens een uitzending aan besteed en
Pretium Telecom aan de tand wordt gevoelt..
-
Willem1957
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37
Re: Pretium Telecom en dochter Suprieur !
Een korte zoektocht op internet leert dat er al behoorlijk geklaagd wordt over dit nieuwe bedrijfje van Pretium Telecom. Het zijn nu opnieuw dezelfde verhalen als in het begin van Pretium Telecom; wederom mensen die besodemieterd worden, of althans dat gevoel hebben. Hieronder een paar links naar websites:
http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... #post32990
http://www.klachtenbond.nl/Klachten/Int ... prieur.htm
http://www.klachtenoplossing.nl/pretium ... superieur/
http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopi ... =18&t=1411
Ik zou zeggen "veel leesplezier", maar dat kun je niet hebben tenzij je bij de malafide club werkt.
groet Willem
http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... #post32990
http://www.klachtenbond.nl/Klachten/Int ... prieur.htm
http://www.klachtenoplossing.nl/pretium ... superieur/
http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopi ... =18&t=1411
Ik zou zeggen "veel leesplezier", maar dat kun je niet hebben tenzij je bij de malafide club werkt.
groet Willem
-
KrikvdKruK
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom en dochter Suprieur !
Hallo Venne000,
Als je toch bezig bent kun je dan vertellen, wat het merk/type van het ATA-kastje is.
In de eerste (welkomst)brief over de Suprieure Pretium-aanbieding staat iets over de mogelijkheid van ontbinding. Wat is de exacte formulering, die hier in staat???
Pretium probeert waarschijnlijk de ontbindingstermijn in te laten gaan bij het wervings telefoongesprek, omdat de welkomstbrief al eerder is verstuurd.
Dat is discutabel, omdat je de overeenkomst pas kunt beoordelen na ontvangst van het pakket (ATA-adapter).
Dat zou dus moeten betekenen, dat je recht hebt op een ontbindingstermijn van 7 werkdagen na ontvangst ATA-adapter .Dit wordt nog eens bevestigd door een gerechtelijke uitspraak van 11 december 2009 tegen Tele2 ( zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BK8810 ).
Als Pretium Suprieur deze ontbindingstermijn niet schriftelijk correct aan u heeft meegedeeld, heeft u volgens de Wet Koop op Afstand zelfs recht op een ontbindingstermijn van 3 maanden, omdat niet alle informatie is verstrekt. Zie ook http://members.home.nl/vd.kraats/suprieur/index.htm voor meer info hierover.
Als je toch bezig bent kun je dan vertellen, wat het merk/type van het ATA-kastje is.
In de eerste (welkomst)brief over de Suprieure Pretium-aanbieding staat iets over de mogelijkheid van ontbinding. Wat is de exacte formulering, die hier in staat???
Pretium probeert waarschijnlijk de ontbindingstermijn in te laten gaan bij het wervings telefoongesprek, omdat de welkomstbrief al eerder is verstuurd.
Dat is discutabel, omdat je de overeenkomst pas kunt beoordelen na ontvangst van het pakket (ATA-adapter).
Dat zou dus moeten betekenen, dat je recht hebt op een ontbindingstermijn van 7 werkdagen na ontvangst ATA-adapter .Dit wordt nog eens bevestigd door een gerechtelijke uitspraak van 11 december 2009 tegen Tele2 ( zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BK8810 ).
Als Pretium Suprieur deze ontbindingstermijn niet schriftelijk correct aan u heeft meegedeeld, heeft u volgens de Wet Koop op Afstand zelfs recht op een ontbindingstermijn van 3 maanden, omdat niet alle informatie is verstrekt. Zie ook http://members.home.nl/vd.kraats/suprieur/index.htm voor meer info hierover.
