Slimmekoper schreef:NUON mag niet onaangekondigd 2 voorschotten in één keer afschrijven.
Wat u kunt doen is bellen met de klantenservice en vermelden dat u het teveel betaalde bedrag gaat laten storneren omdat Nuon geen geldige reden heeft dit bedrag te incasseren. Zorg ervoor dat u zeker weet dat de medewerker een aantekening van uw klacht en stornering maakt, zodat in de toekomst andere medewerkers van Nuon uw verhaal kennen.
Vervolgens geeft u uw bank de opdracht het teveel betaalde bedrag terug te boeken van de rekening van Nuon.
Vervolgens is het aan Nuon om te bewijzen waarvoor ze het geld nodig hebben, de bal ligt dan bij hen!
@ Slimme koper, ik heb dat indertijd gedaan, storneren, kreeg meteen een rekening van 15 euro voor incassokosten er bovenop. Wat een ellende ik daar mee gehad heb. Uiteindelijk hoefde ik die incassokosten niet te betalen, later kwam er weer een rekening van 15 euro incassokosten omdat ik een ander bedrag gestorneert had (er was trouwens geen herinnering verstuurd, maar meteen: rekening, 15 euro erbij, hop).
Alles recht gepraat en rechtgebreid met veel pijn en moeite, tig telefoontjes per week van vele tientallen minuten, maar die 30 euro incassokosten werden kwijtgescholden omdat de fout toch echt bij hen lag.
Komt na een aantal maanden de jaarafrekening.
Ik zou geld terug krijgen, dat kwam 2 maanden !! later, was er gewoonweg 30 euro van het bedrag afgehaald. Weer bellen, werd er gezegd dat de incassokosten nog openstonden en dat ik daar geen schriftelijk bericht zou krijgen dat die 30 euro alsnog ingehouden zouden worden. Uiteindelijk heb ik die 30 euro toch nog terug gekregen, maar vraag niet hoe.
@ Irmpie Het advies van storneren zou ik beslist niet opvolgen, je krijgt er alleen maar meer gedonder mee. Even de eindafrekening afwachten als dat toch deze maand komt, dan zie je wel wat je wel of niet terugkrijgt.
Elkaars aantekeningen lezen doen ze niet, en niet alleen dat, sommige uitspraken en afspraken kunnen de medewerkers niet verantwoorden naar een blijkbaar dominante-driftkikker-baas en staan dan ook niet in de computer. Ik heb tenminste wel het gevoel dat er daar een angst-cultuur heerst, heb dat ook in een brief aangegeven.
De NUON heeft voor mij definitief afgedaan.