LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ohra tandartsverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
LoekK

Ohra tandartsverzekering

Ongelezen bericht door LoekK »

:( :(
In de mooie Ohra Gids Zorgverzekeringen 2010 staan de verzekeringen vermeld.
Zo ook de vergoedingen.
Bij de beide tandartsverzekeringen staat dat tandheelkundige behandelingen door een tandarts of mondhygienist voor onderhoud van het gebit voor 100% worden vergoed tot het verzekerd bedrag.
Er staat nergens vermeld dat er uitsluitingen zijn.
Ik heb sinds 2009 een dergelijke verzekering. Ik dacht dat ik mijn kosten voor de behandeling van de mondhygienist vergoed zou krijgen.
Niets is minder waar. De rekening van zowel mij als van mijn vrouw zijn niet ontvankelijk verklaard terwijl het een normale reguliere behandeling betrof.
Reden: De mondhygienist heeft op de factuur een T-code vermeld.
Ik heb Ohra om reactie gevraagd. Het antwoord was dat in de kleine letters op de polis niet vermeld staat dat T-codes worden vergoed. Bovendien was de reactie van Ohra bepaald klantonvriendelijk. Lang wachten aan de telefoon met veel doorverbindingen.
Ik vind de Gids van Ohra getuigen van grove misleiding. Er staat niets over codes in bovendien vind ik dat je als klant niet de codes hoeft te kennen.
Er wordt immers gesuggereerd dat je 100% vergoeding krijgt.
Ik vind dat Ohra moet stoppen met dergelijke misleidende informatie.
Ohra bevestigt met bovenstaande het beeld dat consumenten van verzekeraars hebben. Zij beloven veel maar blijven vaak in gebreke.
Bijlagen
Ohra Gids 2010<br />Vergoedingen tandartsverzekeringen
Ohra Gids 2010
Vergoedingen tandartsverzekeringen
Ohra Gids 2010.jpg (187.77 KiB) 2571 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

witte angora

Re: Ohra tandartsverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben op zoek naar een tandartsverzekering, en zoals gewoonlijk moet je altijd even opbellen en doorvragen voor je een verzekering afsluit. Je komt dan wel ontzettend veel aan de weet.

Je wilt niet weten hoe bedrieglijk de vergoedingenoverzichten zijn, zeker niet als er bemiddelaars, tussenpersonen, vage collectieven en weet ik wat bij betrokken zijn.

Mijn tandarts heeft van iedere maatschappij een overzicht van wat wel of niet vergoed wordt, de premies enzovoorts. Dus voordat die aan de gang gaat kijkt hij eerst even of het vergoed wordt, overlegt, blablabla...

Geef mij maar het oude ziekenfonds, was toch een stuk makkelijker.

Hoewel ik niet van internetverzekeren hou zal ik waarschijnlijk toch naar de FBTO gaan, kan daar kiezen uit een vergoeding voor 200, 400 en 800 euro per jaar maximaal, heb de komende jaren wat kronen nodig. Voor kronen is er een wachttijd van 6 maanden, verder is er volledige acceptatie. Voor zover ik weet worden verder alle behandelingen vergoed.

Maar voor ik dát gevonden had. En wat ik tegengekomen ben. :cry:

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

U stelt:
I
n de mooie Ohra Gids Zorgverzekeringen 2010 staan de verzekeringen vermeld.
Zo ook de vergoedingen.Bij de beide tandartsverzekeringen staat dat tandheelkundige behandelingen door een tandarts of mondhygienist voor onderhoud van het gebit voor 100% worden vergoed tot het verzekerd bedrag.
Er staat nergens vermeld dat er uitsluitingen zijn.
Ik ben het niet met u eens onder deze bewuste lijst staat dudielijk vermeld:
Deze overzichten geven de vergoedingen en dekkingen op hoofdlijnen weer. Voor de volledige inhoud en omvang van de verzekeringspakketten verwijzen wij u naar de polisvoorwaarden. Aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend.

Voorwaarden zijn ingewikkeld. Iedere verzekering probeert via een mooie tabel de essentie weer te geven, als alle uitzonderingen vermeld zouden moeten worden, is het geen helder overzicht meer. De verwijzing is opvallend en duidelijke te noemen. Dus zeker geen kleine letters.
Ik heb sinds 2009 een dergelijke verzekering. Ik dacht dat ik mijn kosten voor de behandeling van de mondhygienist vergoed zou krijgen.
Niets is minder waar. De rekening van zowel mij als van mijn vrouw zijn niet ontvankelijk verklaard terwijl het een normale reguliere behandeling betrof.
Reden: De mondhygienist heeft op de factuur een T-code vermeld.Ik heb Ohra om reactie gevraagd. Het antwoord was dat in de kleine letters op de polis niet vermeld staat dat T-codes worden vergoed.
T-codes zijn bedoeld voor behandelingen van ontstoken tandvlees(niet het gebit zelf dus). Als het goed is heeft u tandarts een goed overzicht welke maatschappij wat vergoed. Ik zou hem tot hem of haar wenden. In het vervolg aan de tandarts vragen welke behandelingen wel of niet vergoed worden.
Ik vind de Gids van Ohra getuigen van grove misleiding. Er staat niets over codes in bovendien vind ik dat je als klant niet de codes hoeft te kennen.
In de voorwaarden van Ohra wordt duidelijk vermeld welke code vergoed worden.
Juist om misverstanden te voorkomen worden deze codes gebruikt omdat ze eenduidig zijn en niet voor meerdere uitleg vatbaar is. Met u tandarts kunt dan samen bepalen wat voor u de meest efficiënte behandeling is. Ik vind dat er geen sprake is van grove misleiding.
Er wordt immers gesuggereerd dat je 100% vergoeding krijgt.
Ik vind dat Ohra moet stoppen met dergelijke misleidende informatie.
Ohra bevestigt met bovenstaande het beeld dat consumenten van verzekeraars hebben. Zij beloven veel maar blijven vaak in gebreke.
Mocht u het er niet mee eens zijn dan zijn er door de overheid onafhanleijke instanties die uw klacht kunnen beoordelen en een bindend advies geven, maar ik denk dat u geen zaak heeft. Het staat u echter vrij om er een zaak van te maken.
Naast de zorgplicht van een verzekeraar is er ook een onderzoeksplicht die u als consument heeft. Ohra geeft zowel op de website als de folders als de verstrekte polis duidelijk aan dat het om een versimpeld overzicht is en dat u voor de werkelijke vergoeding in de voorwaarden moet kijken.

rattaplan

Ongelezen bericht door rattaplan »

Ik heb zelf al jaren een tandartsverzekering bij OHRA en moet zeggen alles is altijd netjes betaald. (en helaas is er heel wat bij mij gedaan van tandarts, mondhygieinist, bleken, kronen etc.)

Ik kan eerlijk gezegd ook niet in de voorwaarden iets terugvinden dat T-codes niet vergoed worden.

aanvullende verzekering OHRA TandenGaaf 500 (modelnummer: 7700114)versie 1
Hieronder vindt u het Vergoedingen Overzicht van de aanvullende verzekering OHRA TandenGaaf500
De percentages (%) in dit overzicht zijn gebaseerd op de wettelijke en marktconforme tarieven.

Wat krijgt u vergoed - Hoeveel krijgt u vergoed
- Mondzorg voor verzekerden vanaf 22 jaarinclusief het bleken van
tandenmaximaal € 500,- per jaar vooronderstaande zorg samen
- Overige mondzorg 100%
- Gebitsprothese (codes die beginnen met "P" of"J") 100%
- Kronen, bruggen en inlays (codes die beginnenmet "R")100%

er wordt hierbij nog verwezen naar de voorwaarden bij een gewone aanvullende verzekering, maar hier kan ik verder ook niets terugvinden of geen vergoeding van T-codes.

witte angora

LoekK, welke aanvullende tandartsverzekering heb jij eigenlijk bij de Ohra? Wellicht dat daar het probleem zit?

rattaplan

Ongelezen bericht door rattaplan »

jep dezelfde vraag schoot mij ook al te binnen. Misschien heeft ze de tandengezond verzekering.

Creatura

Ongelezen bericht door Creatura »

Er zit een verschil tussen de "Tandengezond" en "Tandengaaf" polis.
Bij de tandengezond is er een beperking van vergoedingen, met name de T-codes (parodontologie) vallen er buiten. Bij de Tandengaaf-polis is die ristrictie er niet.
Het is maar net hoe je de polis leest, bij de "gezondpolis" staan onder mondzorg expliciet de codes vermeld die worden vergoed, bij de "gaafpolis" is dat voorbehoud niet gemaakt, en moeten alle codes worden vergoed tot het maximum van de afgesloten verzekering.

Voor de topic-starter LoekK: het blijft een kwestie van goed lezen, maar wanneer je een "gaafpolis" hebt, dient Ohra m.i. de T-codes wel te vergoeden.

witte angora

Jep, maar als hij een gezond-polis heeft dus niet.

En dan is het probleem, behoudens het gat in de portemonnee van LoekK, opgelost.

Johanna55

Ongelezen bericht door Johanna55 »

Ik ben ook bij Ohra en krijg bij de tandengaaf alle behandelingen van de mondhyg. vergoed.

Gesloten