LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht op Marktplaats.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
peedee
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2009 07:27

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door peedee »

Opnieuw een bericht van de gedupeerde van de telefoon van iemand uit limburg: ik bedank iedereen die gereageert heeft op mijn uitlating, en natuurlijk kun je makkelijk iemand schaden. Ik ben alleen woedend omdat ik na 4 mnd mailen en beloftes niet anders meer kan,:een kat in het nauw kan rare sprongen maken! Ik noem geen namen meer en hoop dat deze persoon zich aan zijn woord houdt, deze keer nml. Binnen 2 weken ontvang ik geld! Ik spreek met jullie af dat ik jullie op de hoogte houdt. En nogmaals bedankt!! vr. Gr. Peedee

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Spreek het maar met uzelf af, het interesseert me persoonlijk werkelijk geen ene malle moer.Iedereen weet dat je van particulieren geen gsm's op MP moet kopen omdat het risico te groot is.Spijtig maar....welterusten.

peedee
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2009 07:27

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door peedee »

Hallo, hierbij wil ik even vermelden dat de persoon in kwestie het geld heeft overgemaakt, na 4 mnd welliswaar, maar ik heb mijn lesje geleerd. :roll: Groeten Peedee

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

O gelukkig maar.

carolas21
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2009 19:54

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door carolas21 »

Ik vind dat marktplaats een klachtentelefoon moet aanschaffen. Die 24u bereikbaar is.

Zet ik een advertentie op marktplaats vandaag. Halen ze gelijk 65euro van mijn rekening. Waar is die advertentie..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NERGENS..!!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik wil mijn geld terug. Maar nee hoor. Moet je eerst mailen.. en binnen 5 werkendagen krijg je hopelijk reactie. Nou ik wil gewoon dat mijn advertentie der op komt te staan NU..!!

Dus marktplaats doe er wat mee.. SCHAF EEN KLACHTENNUMMER AAN..!!

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door mar42 »

:? :? moet je betalen dan als je een advertentie neerzet op marktplaats?
Wel veel geld dan als je daar € 65,00 voor moet betalen als je iets wil verkopen.

carolas21
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2009 19:54

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door carolas21 »

Ja als je 6 maanden als top advertentie wil staan. Moet je 65 euro betalen.

Ik heb inmiddels een reactie na al mijn mailtjes naar marktplaats. En ik kreeg 65 euro te goed van ze. Heb in middels de advertentie opnieuw opgezet. Maar er gaat nog van alles fout.

Dus ik w8 maar weer een reactie af.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door mar42 »

:wink: ohw oke dacht al.
Maar wel flink balen als het niet werkt.

carolas21
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2009 19:54

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door carolas21 »

Na veel poehhh en paahhhh is het gelukt hoor.

Er is iemand van marktplaats die op zondag wel de tijd neemt voor problemen van klanten.

Het is helemaal goed gekomen en het staat erop zoals we het wilde hebben.

Maar ik blijf erbij dat ze een klantenservice aan moeten stellen voor problemen van klanten..!! ;)

Mardrie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2009 11:32

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Mardrie »

het blijkt nog steeds dat er onder mijn bedrijfsnaam gepubliceerd wordt, en onder andere op deze site mijn gegevens achter te halen zijn, wat ik zeer betreur!Even voor alle duidelijkheid, ik ben geen oplichter, en zou dat ook nooit kunnen!Ik heb dan ook de sommatie uit handen gegeven aan het O.M, die de zaak verder zal uitzoeken1verder is bij het forum ook bekend dat ik inmiddels stappen heb ondernomen bij het vrijgeven van mijn prive gegevens.U hoort verder wel hoe dit afloopt, mits de moderator van dit forum zich bedenkt, en dit topicc sluit!Ook leuk om te weten.........inmiddels al 3000,- boete,(gerekend per maand, zoals opgelegt!) omdat ze zich gewoonweg niet aan de afspraak houden!Ps, kijk eens op google, zoek naar oplichter md venlo, en je ziet mijn gegevens!!!schande tros, maar we zijn nog lang niet klaar!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Wat een toestanden, het forum van marktplaats is ook sinds niet zo heel lang opgedoekt...dit ivm de vele klachten die daar op stonden.....voor sokken en onderbroeken en tot een bepaald bedrag is leuk, maar verder niet....

Mardrie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2009 11:32

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Mardrie »

Allereerst NOOIT (hoe vertrouwend het ook is!)eerst geld overmaken!
Altijd zorgen voor een ip adres.
Als je geld overmaakt, beneden de 200,-, kun je er op rekenen dat de politie niets doet, omdat dit te vaak voorkomt.
En zeg zelf, het is dan ook je eigen verantwoordelijkheid en schuld??
Als ik iets koop op marktplaats, is het heel simpel:
De persoon in kwestie vraagt eerst om het geld over te boeken, jij zegt, Nee, eerst mijn product, waaraan de persoon geen gehoor geeft, en dat zegt al genoeg!Bewaar alle emails, sms-jes e.d.
Het werkt niet altijd, maar je bent zelf een rund, als je met markplaats stunt!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Beetje overdreven, als ik iets te koop aan zou bieden ga ik het toch echt niet eerst opsturen voordat ik geld heb....dan heb je als verkoper weer de kans dat je......je geld.....niet krijgt.....en adressen zeggen tegenwoordig ook niks meer...het kan allemaal via via via via gaan.....

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door vipserv »

marktplaats... tja ach t blijft daar te vrijblijvend.

probleem vind ik het ontbreken van de nu kopen functionaliteit zoals op ebay,
en ook de gebruikers ervan kunnen wel wat eerlijker.

als je een minimum prijs neerzet toch met een veels te laag bod komen. vervolgens verontwaardigd reageren als het bod verwijderd is.

ook afspraken om het op te komen halen die niet nagekomen worden, en dan verontwaardigd zijn als het product toch verkocht is.

of een product getest versturen, en dan een reactie terug dat het product defect ontvangen is, en dan het geld terug eisen. vervolgens niet meer reageren op het verzoek om het artikel terug te sturen zodat ik kan bekijken wat er dan mis gegaan zou moeten zijn.

er zit een hoop tuig tussen, dat is een ding wat zeker is.

angry dragon
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2006 15:43

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door angry dragon »

Nee hoor, doe ik ook niet.
Eerst m'n centjes en dan stuur ik op.
Vaak als pakket, dus kan de koper het ook netjes volgen via track-trace.
Of ze mogen het ophalen natuurlijk.

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

De persoon in kwestie vraagt eerst om het geld over te boeken, jij zegt, Nee, eerst mijn product, waaraan de persoon geen gehoor geeft, en dat zegt al genoeg!Bewaar alle emails, sms-jes e.d.
Wie zegt, als ik het product opstuur, dat ik mijn geld krijg?

Zelfs Wehkamp heeft een afdeling fraude, juist omdat er zoveel fout gaat met producten die wel verstuurd, maar nooit betaald worden, danwel dat een totaal niets vermoedende persoon met een nota wordt bestookt voor iets wat hij nooit besteld of gekregen heeft.

Zie als particulier maar je geld te krijgen als de koper te kwader trouw is.

De tip is al gegeven: zelf ophalen is toch echt het allerbeste. Boter bij de vis, dan gaat het ook niet mis.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zowiezo,

als je persoonlijk afhaalt, of ergens afspreekt - kan de koper eerst kijken, en weet je zeker dat er later geen gezeur over komt.
Want, de koper heeft het, in jouw bijzijn gekeurd, en dus geeft hij/zij aan door de koop te sluiten dat hij/zij accoord gaat.

Ik ben ook actief, sinds kort, op MP - en verzend ook niets, en zet dat er ook bij.
Geen punt om desnoods van Den Helder naar Utrecht te gaan (leve de OV jaarkaart) om spullen te brengen :)

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik ben begonnen met klokken verzamelen, paar keer een hééle mooie gezien op MP, kom ik daar, blijkt dat de foto puur nep was. Zogenaamd goedlopende klokken lopen amper, enzovoorts.

Jammer van de rit, maar goedkoper dan een klok opgestuurd krijgen waar ik niks aan heb.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ron1 »

Vraag me wel eens af wat mensen met klokken doen.Erg interessant.

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

ron1 schreef:Vraag me wel eens af wat mensen met klokken doen.Erg interessant.
Hetzelfde als met postzegels, luciferdoosjes, suikerzakjes, cactussen, enzovoorts: verzamelen.

Waarbij het de lol is om een klok die niet loopt weer aan de praat te krijgen. Alleen dat moet ik nog leren, ben nu bezig met het cosmetische aspect van het oplappen van oude klokken.

Je staat er verbaasd van wat een eenvoudig schoonmaak- en poetsbeurtje al voor een klok kan doen. Alleen van het schoonmaken van de ruitjes gaan de klokken al glimmen, letterlijk, en figuurlijk. :wink: Krasjes wegwerken kan met speciale stiften, je wilt niet weten hoe ze ervan opknappen.

De lol zit voor mij vooral in het leren van nieuwe vaardigheden. Waarmee ik in de toekomst mischien anderen ook weer blij kan maken.

Gesloten