LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenchoice
Greenchoice
Ze zijn weer op pad (Apeldoorn 13-11-09) de jongens van Greenchoice. Vertellen dat ze namens NUON komen en dat je korting krijgt als je je inschrijft. Wazig verhaal (sprookjes Grimm???) over hoe groene stroom werkt env erspreidt wordt. Konden zich niet legitimeren als NUON, want daarwaren ze van zeiden ze??????? Ze belazeren de kluit. Het wordt eens tijd dat er hard tegen opgertreden wordt. Ik heb ze in ieder geval bij de deur verwijderd. (op mijn vriendelijke manier)
Re: Greenchoice
Yep, bij mij ook. Ik opende al met 'ik verander niet van energieleverancier'. Maar ze lieten me geloven dat dit niet het geval was. Geen machtiging getekend voor afschrijven, maar wel voor het storten van een bedrag. Maar ja een extra kruisje is natuurlijk zo gezet. Al contact gehad met Greenchoice en Nuon... We zullen zien of ze dit goed regelen. En dus maar contact opnemen met de betrokken instanties om deze oplichting te melden...
Ik heb er in ieder geval wel een sticker aan overgehouden 'Geen colporteurs aan de deur'. Want dit is de bevestiging dat ik ze tot op heden altijd zonder pardon laat <pier>. Jammer voor de goeien, maar die heb ik dan ook nog nooit aan de deur gehad.
Ah, en maar ff de gele en rode kaart bestellen voor het geval dat ...
Ik heb er in ieder geval wel een sticker aan overgehouden 'Geen colporteurs aan de deur'. Want dit is de bevestiging dat ik ze tot op heden altijd zonder pardon laat <pier>. Jammer voor de goeien, maar die heb ik dan ook nog nooit aan de deur gehad.
Ah, en maar ff de gele en rode kaart bestellen voor het geval dat ...
Re: Greenchoice
Gisteren ook aan de deur gehad en natuurlijk zo dom geweest om de overeenkomst in te laten vullen. De "verkoper" had mooie praatjes over 25 eurocent korting dat je zou krijgen en hij vertelde niet dat ik over zou gaan van m'n huidige aanbieder naar Greenchoice. Het zou allemaal via m'n huidige aanbieder gaan.
Toen ik later de folder doorkeek en op internet naar wat informatie en meningen van mensen keek kwam ik er achter dat dit bedrijf niet zo waterdicht is als het lijkt. Deze mensen kunnen je op een rare manier benaderen en echt onder druk zetten zodat je haast geen andere keuze hebt.
Ik heb een slimme meter van Oxxio en op de website van Greenchoice staat dat je dubbel zou moeten gaan betalen voor de meterhuur en datadiensten. Momenteel ben ik erg tevreden over Oxxio en het is een bekendere leverancier dan Greenchoice waar ik nog nooit over gehoord heb.
Ze zijn van Greenchoice de hele straat doorgeweest. Dat zijn denk ik hun verkooppraktijken en je krijgt niet eens ff bedenktijd. Ik heb geen idee of m'n buren ook zo'n overeenkomst zijn aangegaan, maar ik heb in ieder geval Greenchoice net gelijk gebeld om een afmeldingspakket aan te vragen. Morgen zou ik die binnen krijgen en dan zien we wel weer verder. Overigens werd ik aan de telefoon wel vriendelijk te woord gestaan en de telefoniste betreurde het hoe het gegaan is. Zij hebben dus ook in de gaten dat het niet zo in z'n werk gaat als het zou moeten.
Ze geven wel mooi zo'n stickertje waarop staat GEEN COLPORTAGE. Dus ze weten drommelsgoed waar ze mee bezig zijn. Zovaak krijg ik een colporteurs aan de deur, maar als je ze krijgt zijn ze heel irritant. Heel jammer dat de stickers niet meer bij Radar te verkrijgen zijn, want zo'n sticker waar zelfs de naam Greenchoice op staat ga ik echt niet bij de deur plakken.
Toen ik later de folder doorkeek en op internet naar wat informatie en meningen van mensen keek kwam ik er achter dat dit bedrijf niet zo waterdicht is als het lijkt. Deze mensen kunnen je op een rare manier benaderen en echt onder druk zetten zodat je haast geen andere keuze hebt.
Ik heb een slimme meter van Oxxio en op de website van Greenchoice staat dat je dubbel zou moeten gaan betalen voor de meterhuur en datadiensten. Momenteel ben ik erg tevreden over Oxxio en het is een bekendere leverancier dan Greenchoice waar ik nog nooit over gehoord heb.
Ze zijn van Greenchoice de hele straat doorgeweest. Dat zijn denk ik hun verkooppraktijken en je krijgt niet eens ff bedenktijd. Ik heb geen idee of m'n buren ook zo'n overeenkomst zijn aangegaan, maar ik heb in ieder geval Greenchoice net gelijk gebeld om een afmeldingspakket aan te vragen. Morgen zou ik die binnen krijgen en dan zien we wel weer verder. Overigens werd ik aan de telefoon wel vriendelijk te woord gestaan en de telefoniste betreurde het hoe het gegaan is. Zij hebben dus ook in de gaten dat het niet zo in z'n werk gaat als het zou moeten.
Ze geven wel mooi zo'n stickertje waarop staat GEEN COLPORTAGE. Dus ze weten drommelsgoed waar ze mee bezig zijn. Zovaak krijg ik een colporteurs aan de deur, maar als je ze krijgt zijn ze heel irritant. Heel jammer dat de stickers niet meer bij Radar te verkrijgen zijn, want zo'n sticker waar zelfs de naam Greenchoice op staat ga ik echt niet bij de deur plakken.
Re: Greenchoice
Net gebeld door Greenchoice over of alles naar wens was dat die overeenkomst ingevuld is. Direct aangegeven dat ik al een afmeldingspakket heb aangevraagd.
Er werd meteen gezegd "Dan weet ik voldoende" en toen werd het gesprek in één keer verbroken zonder dat ik nog even iets kon antwoorden.
Wat een vuile mentaliteit van dit bedrijf. De beloofde klantvriendelijkheid komen ze echt niet na.
Er werd meteen gezegd "Dan weet ik voldoende" en toen werd het gesprek in één keer verbroken zonder dat ik nog even iets kon antwoorden.
Wat een vuile mentaliteit van dit bedrijf. De beloofde klantvriendelijkheid komen ze echt niet na.
Re: Greenchoice
Dan heb ik nog liever geen groene stroom als het zo moet als deze partij..
Re: Greenchoice
Ik heb dus een afmeldingspakket onvangen. Klinkt als een hele bult werk, maar het is slechts het invullen van 1 formuliertje en terugsturen maar.
Op vrijdag direct verstuurd en nu op woensdag nog niks van Greenchoice vernomen of de afmelding binnen is gekomen dan wel doorgevoerd is. Net maar even een mailtje gestuurd om dit te controlleren.
Ik ben ook zo slim geweest om Oxxio (mn huidige aanbieder) te informeren of ze het op één of andere manier kunnen blokkeren dat ik door Greenchoice overgeschreven wordt. Ze kunnen dit niet doen, maar ze hebben wel een aantekening gemaakt dat ik hierover gebeld heb. Mochten ze me toch overschrijven dan sta ik volgens Oxxio in m'n recht omdat ik al heb laten weten aan Greenchoice dat ik het contract wil ontbinden. En volgens de regels kan dat binnen 8 dagen.
Mocht Greenchoice mij dwars blijven zitten, dan krijgt dit muisje nog een hele lange staart. Ik ben heel blij dat er tegenwoordig heel veel consumentenprogramma's bestaan.
Op vrijdag direct verstuurd en nu op woensdag nog niks van Greenchoice vernomen of de afmelding binnen is gekomen dan wel doorgevoerd is. Net maar even een mailtje gestuurd om dit te controlleren.
Ik ben ook zo slim geweest om Oxxio (mn huidige aanbieder) te informeren of ze het op één of andere manier kunnen blokkeren dat ik door Greenchoice overgeschreven wordt. Ze kunnen dit niet doen, maar ze hebben wel een aantekening gemaakt dat ik hierover gebeld heb. Mochten ze me toch overschrijven dan sta ik volgens Oxxio in m'n recht omdat ik al heb laten weten aan Greenchoice dat ik het contract wil ontbinden. En volgens de regels kan dat binnen 8 dagen.
Mocht Greenchoice mij dwars blijven zitten, dan krijgt dit muisje nog een hele lange staart. Ik ben heel blij dat er tegenwoordig heel veel consumentenprogramma's bestaan.
Re: Greenchoice
Net weer even een belronde gehad.
1: Greenchoice: ter informatie of m'n afmelding doorgekomen is. Deze hebben ze nog niet ontvangen (hoe is het mooooooogelijk?? Was te verwachten.). Ze konden wel in hun systeem vinden dat er wel een afmelding gestuurd was naar Oxxio (m'n huidige aanbieder) door hen (ook logisch). Ik zou dus Oxxio moeten bellen om me weer opnieuw aan te melden.
2. Oxxio: dus Oxxio bellen en die zeggen dat ik sowieso in m'n recht sta en dat het volgens de regels zo is dat je binnen 7 werkdagen na het ontvangen van bevestiging het contract nog kunt ontbinden.
Dus weer bellen naar:
3. Greenchoice: een andere persoon aan de lijn die de overschrijving gewoon heeft geannuleerd. En hij zei dat het wel noodzakelijk was om je weer aan te melden bij de andere leverancier. Dus via internet gedaan.
Ik weer onzeker of dit wel noodzakelijk is.
Dus weer een telefoontje naar Oxxio:
4. Oxxio (0800-nummer): Verhaal uitgelegd en toen moest ik toch bellen naar het 0900 nummer.
5. Oxxio (0900-nummer): Hetzelfde verhaal uitgelegd en het blijkt dus helemaal niet nodig te zijn om je opnieuw aan te melden. Je blijft gewoon klant bij Oxxio als je vroeg van te voren bij de andere energiemaatschappij laat weten het contract te willen ontbinden. Voor annulering van m'n nieuwe aanmelding moest ik weer bellen naar het 0800-nummer.
6. Oxxio (0800-nummer): dubbele aanmeldingen worden sowieso niet behandeld. Als je al klant bent bij Oxxio en je meld je opnieuw aan dan wordt de aanmelding niet in behandeling genomen.
Dus weer even van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. En ik hoop van harte dat het voor de juiste oplossing heeft gezorgd en dat ik nu van al die rompslomp verlost ben. Nu nog de verdere bevestigingen afvragen.
Greenchoice is alles behalve helder in dit soort situaties. Misschien is het net zo handig om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
1: Greenchoice: ter informatie of m'n afmelding doorgekomen is. Deze hebben ze nog niet ontvangen (hoe is het mooooooogelijk?? Was te verwachten.). Ze konden wel in hun systeem vinden dat er wel een afmelding gestuurd was naar Oxxio (m'n huidige aanbieder) door hen (ook logisch). Ik zou dus Oxxio moeten bellen om me weer opnieuw aan te melden.
2. Oxxio: dus Oxxio bellen en die zeggen dat ik sowieso in m'n recht sta en dat het volgens de regels zo is dat je binnen 7 werkdagen na het ontvangen van bevestiging het contract nog kunt ontbinden.
Dus weer bellen naar:
3. Greenchoice: een andere persoon aan de lijn die de overschrijving gewoon heeft geannuleerd. En hij zei dat het wel noodzakelijk was om je weer aan te melden bij de andere leverancier. Dus via internet gedaan.
Ik weer onzeker of dit wel noodzakelijk is.
Dus weer een telefoontje naar Oxxio:
4. Oxxio (0800-nummer): Verhaal uitgelegd en toen moest ik toch bellen naar het 0900 nummer.
5. Oxxio (0900-nummer): Hetzelfde verhaal uitgelegd en het blijkt dus helemaal niet nodig te zijn om je opnieuw aan te melden. Je blijft gewoon klant bij Oxxio als je vroeg van te voren bij de andere energiemaatschappij laat weten het contract te willen ontbinden. Voor annulering van m'n nieuwe aanmelding moest ik weer bellen naar het 0800-nummer.
6. Oxxio (0800-nummer): dubbele aanmeldingen worden sowieso niet behandeld. Als je al klant bent bij Oxxio en je meld je opnieuw aan dan wordt de aanmelding niet in behandeling genomen.
Dus weer even van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. En ik hoop van harte dat het voor de juiste oplossing heeft gezorgd en dat ik nu van al die rompslomp verlost ben. Nu nog de verdere bevestigingen afvragen.
Greenchoice is alles behalve helder in dit soort situaties. Misschien is het net zo handig om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
Re: Greenchoice
Dat is voor mij zelfs nog een raadsel. Al het stroom voor alles huizen loopt door één en dezelfde kabel. Er zijn geen aparte kabels voor grijze en groene stroom. Ze willen meer aan het klimaat denken tegenwoordig en het ligt meer aan het manier van energie opwekken. Eigenlijk krijgt iedereen gewoon dezelfde soort stroom in huis.
Dat je echt 100% groene stroom in huis krijgt is klinkklare onzin.
Dat je echt 100% groene stroom in huis krijgt is klinkklare onzin.
Re: Greenchoice
Ik had eigenlijk ook nog nooit van Greenchoice gehoord
Dat bracht mij op het idee gewoon even rond te neuzen op internet en toen kwam ik uit bij allerlei ontevredenheid over dit bedrijf.
Inmiddels zit er een stickertje bij m'n deur die ik bestel heb via http://www.nietaandedeur.nl en ik denk dat dat wel een beetje gaat helpen. Ik heb er een hekel aan als mensen aanbellen om iets te verkopen (met uitzondering van de kinderpostzegels).
Dat bracht mij op het idee gewoon even rond te neuzen op internet en toen kwam ik uit bij allerlei ontevredenheid over dit bedrijf.
Inmiddels zit er een stickertje bij m'n deur die ik bestel heb via http://www.nietaandedeur.nl en ik denk dat dat wel een beetje gaat helpen. Ik heb er een hekel aan als mensen aanbellen om iets te verkopen (met uitzondering van de kinderpostzegels).
Re: Greenchoice
Ja, met een beetje creativiteit kom je een heel eind. En het is jouw deur en je hebt al het recht om die voor iemands neus dicht te doen.
Nu weer ff ontopic: dit onderwerp gaat nog steeds over Greenchoice en niet over zo'n lullig stickertje.
Nu weer ff ontopic: dit onderwerp gaat nog steeds over Greenchoice en niet over zo'n lullig stickertje.
Re: Greenchoice
Ik kan Greenchoice sowieso afraden.
Ze stemmen niets af met de klant. Je krijgt niets op papier.
Ik had bleek achteraf een vaste prijs voor gas terwijl ik een variabele prijs had aangevraagd. Dit was na de eindafrekening niet meer te wijzigen.
Let ook op : je kunt op de Greenchoice website niet zien of je vaste/variabele prijzen hebt en je kunt ook geen contract datum zien.
Niet doen ik was DUURDER uit dan bij mijn vorige energie-leverancier.
Ze stemmen niets af met de klant. Je krijgt niets op papier.
Ik had bleek achteraf een vaste prijs voor gas terwijl ik een variabele prijs had aangevraagd. Dit was na de eindafrekening niet meer te wijzigen.
Let ook op : je kunt op de Greenchoice website niet zien of je vaste/variabele prijzen hebt en je kunt ook geen contract datum zien.
Niet doen ik was DUURDER uit dan bij mijn vorige energie-leverancier.
Re: Greenchoice
Wat u schrijft is klinkklare onzin omdat u dan het principe van groene stroom niet, althans onvoldoende, snapt.Giliam schreef:Dat is voor mij zelfs nog een raadsel. Al het stroom voor alles huizen loopt door één en dezelfde kabel. Er zijn geen aparte kabels voor grijze en groene stroom. Ze willen meer aan het klimaat denken tegenwoordig en het ligt meer aan het manier van energie opwekken. Eigenlijk krijgt iedereen gewoon dezelfde soort stroom in huis.
Dat je echt 100% groene stroom in huis krijgt is klinkklare onzin.
Goed dan maar even in simpele kindertaal de basis uitleg:
We tappen allemaal uit dezelfde Elektra badkuip. Die badkuip wordt gevuld met Elektra middels de schone en de gewone (vieze) energie opwekking.
We geven beide soorten elektra symbolisch even een kleur:
Schone elektra heeft de kleur wit, vieze elektra heeft de kleur zwart.
Hoe meer mensen kiezen voor schone energie opwekking, hoe meer de kleur wit in die badkuip stroom.
U hebt vroeger vast wel eens geverfd en de kleuren zwart en wit met elkaar gemengd. Des te meer wit u toevoegt, des te lichtergrijs het werd. Bleef u wit toevoegen werd de kleur uiteindelijk gewoon weer wit.
Kortom, het gaat er om met welke kleur, oftewel stroomopwekkings methode die badkuip, waaruit u en ik elektra tappen, overwegend gevuld wordt.
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15
Re: Greenchoice
mooi uitgelegd, wist niet dat een badkuip zoveel in paste hehe geintje
Re: Greenchoice
@ Shine: en dat is wat bij de meeste mensen nog niet eens duidelijk is. Zo zwart-wit kunnen mensen dus denken over groene stroom als ik eerder dacht. Bij reclame over groene stroom wordt nooit uitgelegd wat het precies inhoud terwijl dat best een belangrijk detail is.
En nu weer over naar Greenchoice. Mijn problemen lijken opgelost. Dat is heel mooi. De gevraagde schriftelijke bevestiging van m'n afmelding heb ik tot nu toe niet ontvangen. Maar goed, daar ga ik niet meer achterheen.
En nu weer over naar Greenchoice. Mijn problemen lijken opgelost. Dat is heel mooi. De gevraagde schriftelijke bevestiging van m'n afmelding heb ik tot nu toe niet ontvangen. Maar goed, daar ga ik niet meer achterheen.