LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door jor »

De bewuste site is een verzamelplaats voor hackers en ander vreemd volk (ieder zijn meuk hoor :D ). Maar niets voor mij, en hulp krijgen daar? vrees eerder het omgekeerde.

aight
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2008 09:48

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door aight »

Ik werk op linux.
Toen ik gehackt was verder gegaan op mijn imac.
Maak een gmail adres aan, plaats het hier. Laat ik je zien hoe simpel je account wordt overgenomen.

En die site kwam ik tegen via google, dus even snel geplaatst.
Oja de hacker is al bekend, zoals in mijn andere postst is te lezen.

Mijn doel is alleen jullie te waarschuwen.

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maak een gmail adres aan, plaats het hier. Laat ik je zien hoe simpel je account wordt overgenomen.
Die uitdaging wil ik wel aan :mrgreen:

[email protected]

Doe je best.. graag een mailtje richting mijn alternatieve adres ( dat je alleen zou kunnen vinden door idd. in te breken ) vanuit mijn gmail-account.
Dan weet ik dat het je gelukt is.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door vipserv »

@aight, gelukt?

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

vipserv schreef:@aight, gelukt?
Ik wilde de vraag net zelf stellen, we hebben nog geen triomfantelijk JA gehoord, dus het zal wel 'nee' moeten zijn. :mrgreen:

Of 8 is nog met zijn brief naar Google bezig, daar is hij gister eindelijk mee begonnen. Dan heeft hij het te druk he. :wink:

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

krijgt het raam niet open, heeft schroevendraaier nodig :wink:

den dries
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2010 09:10

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door den dries »

Alles wat met Google te maken heeft betekend oppassen.
Je hebt toch niet bij toeval Google Earth op je pc staan?
Meteen dumpen dan die zooi en kap ook met Gmail !
Of wil je wereldberoemd worden?
Tja, dan moet je zo doorgaan. :lol:

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

EagleOne2002 schreef:krijgt het raam niet open, heeft schroevendraaier nodig :wink:
Heb het idee dat het raam dermate inbraakbestendig is dat er eerder dynamiet nodig is.

Maar of dat nou zo'n goed idee is? :lol:

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Of wil je wereldberoemd worden?
Tja, dan moet je zo doorgaan.
aight is op dit forum al druk bezig om beroemd te worden hoor. Tot nu toe 2068 bezoekers, dus wat dat betreft...

Reneke
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:43

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door Reneke »

Ik krijg de laatste tijd weer met enige regelmaat mailtjes van website's die je gebruikersnaam en wachtwoord vragen om de e-mailadressen in jou contacten lijst allemaal een mailtje te kunnen sturen.
Erg dom als je deze gegevens invult maar toch doet het grootste gedeelte van de mensen het wel.
Ook website's als hyves kunnen dit wel eens vragen om je vrienden uit te nodigen.
Of dit slim is betwijfel ik dan ook.

Mogelijk heb je op dit soort mails gereageerd.

De wijze waarop je een je vergeten wachtwoord terug krijgt is ongeveer hetzelfde als bij hotmail.

Als je de overal bekende door stuur mailtjes (stuur dit door naar 10 mensen en je wordt heel gelukkig ) etc door stuurt hebben ze ook de gegevens van jou adressenboek en wat je ongeveer stuurt.

Dit zou dus ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Heel veel mensen vullen alles zomaar klakkeloos in zonder erover na te denken.
Hoeveel mensen hebben er hyves? Een onbekende ziet ook hier vrijwel alles van je.
Vervolgens gaan we praten over onze privacy...

Je zit in de ict dus ik hoop dat jij dit hierboven allemaal weet maar je weet nooit.

Rene

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Jups, nu al 2747 bezoekers, het gaat nu wel erg hard.

Van onze vriend 8 nog steeds geen bericht dat hij de Gmail van angel1978 heeft gekraakt..

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

hij mag wel opschieten anders wordt het wel erg koud hé -15 :lol:

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de complete computer-dont-know die ik ben gelijk had, en dat de ellende niet in dat formuliertje van gmail zat, maar in de site waar meneertje de webmaster zonodig illegale hackrotzooi van moest downloaden.

Waarbij meneertje de webmaster het ook nog nodig vind om zijn wachtwoorden in een gratis gmail te bewaren, wat meneertje computer-dont-know niet zou doen.

En meneertje webmaster die toe moet geven dat een absolute leek gelijk heeft, dat is blijkbaar een beetje teveel van het goede hé. :mrgreen:

Mijn weekend is weer goed... :lol: :lol:

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels 3259 bezoekers om 19.15 uur, het schiet nu wel erg omhoog, onze vriend 8 (aight dus) wordt steeds beroemder...

En 4097 bezoekers om 20.40 uur...
En 5011 bezoekers om 22.49 uur... oftewel pak-hem-beet 450 per uur inmiddels...

jannyholtrop
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:52

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door jannyholtrop »

Nou dit geldt niet alleen voor Gmail. Ik heb Hotmail en ben namelijk gehacked via een nieuwjaarskaart van Hallmark. Ik kreeg deze kaart zonder afzender en heb hem uiteraard niet geopend ivm een mogelijk virus. Mijn virusscanner gaf aan dat de kaart een virus bevatte.Dus direct verwijderd. Blijkt mijn hele adressenbestand te zijn geript. Al mijn contacten hebben vanaf mijn mail adres niet door mij verstuurde mailtjes gekregen van electronica sellers.Ik ben mij wezeloos geschrokken. Heb het probleem aan mijn zoon voorgelegd ( ITer van beroep) en hij heeft mijn pc helemaal geschoond en opnieuw beveiligd.
Hij was hiermee bekend en vertelde dat het rippen van adresbestanden betaald werk is voor hackers. De adressen worden een aantal malen gebruikt om de aanbiedingen te versturen en dan weer verwijderd. Schijnt duizenden malen per dag te gebeuren.

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Janny, wat 8 (aight) aanvoerde is iets anders dan wat er in hotmail gebeurd. 8 Beweert dat iemand van google zijn gmail heeft gehackt en de wachtwoorden die daarin stonden openbaar heeft gemaakt zodat hij zelf niet op zijn eigen sites kon.

Klinkt niet helemaal logisch, maar dat is het verhaal van 8 die we niet meer terug zullen zien.

8 Heeft het Gmail adres van angel1978 nog steeds niet kunnen hacken, we hebben er nog steeds niets van gehoord, maar angel1978 is ook ineens verdwenen.

Jouw verhaal van hotmail herken ik wel, had er net weer eentje die gehackt was en van waaruit ik dus ook een mail kreeg. Terwijl ik de persoon in kwestie al een paar maanden geleden uit de contactpersonen van mijn msn verwijdert heb. Maar dit zijn twee totaal verschillende dingen.

james bond
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2005 17:40

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door james bond »

Beste,

wat dacht je van een ander emailprogamma Thunderbird b.v.

groet

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik geloof dat ie inmiddels een poging heeft gewaagd..
Ik krijg in ieder geval op mijn alternatieve emailadres dit mailtje binnen ( op een moment dat ik 't zelf in ieder geval niet gedaan heb ):
Als u deze e-mail onbedoeld heeft ontvangen, heeft een andere gebruiker
waarschijnlijk uw e-mailadres opgegeven bij een poging om een account te
maken
voor een ander e-mailadres. Als u niet om het bericht heeft gevraagd, hoeft
u verder
geen actie te ondernemen. U kunt deze e-mail veilig negeren.
Ik zie echter nog geen mail van aight vanuit mijn gmail-box..
Ik ga er dus nog maar even vanuit dat 't niet gelukt is :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan weten we ook wat er gebeurd zou zijn als zijn webvriendje daadwerkelijk zijn gmail gehackt zou hebben he.

Als hij dit bericht genegeerd zou hebben dan heeft hij toch echt zelf een probleem...

stofzuigertje

Re: Gmail geeft onbevoegde toegang tot je account!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Advies;

Omdat nooit 100% zeker is of de wachtwoorden of PC gehack is, probeer het online en verander dat wachtwoord.

Gebruik de huidige pc niet meer voor G mail en zelfs een oude kan dit nog voor U doen, ik verwacht dat U meerdere computers heeft.

Verder zou je er ook nog naast Windows ook Linux Ubuntu naast kunnen zetten, veiliger en moeilijker te hacken!
Je kunt zowel Ubuntu op aparte harde schijf zetten als draaien via Wubi onder Windows dus op de meeste computers mogelijk. ( als niet lukte is video kaart van verkeerde merk meest voorkomende probleem)

Een nieuw mail adres bij G mail aanvragen op de oude PC en deze controleren wanneer deze gehackt word en als dat zo is voor mij dan ... dan is uw PC blijkbaar onzichtbaar of moeilijk vindbaar gehackt.

G mail kan als je kunt bewijzen dat er gehackt word wel de IP nummers zien waar deze vandaan kwamen en naast Uw IP nummer dus waar de Hacker zou moeten zitten, maar eerst testen...

Als de onder Linux Ubuntu Uw huidige mail niet meer gehackt word kunt U daar veilig mee verder gaan.
Zolang U een van de weinige is gezien het aantal G mail gebruikers vermoed ik toch dat jou PC gehackt is, en concurenten betalen soms veel aan hackers en die weten ook hoe de meeste controleren en proberen dit zo onzichtbaar mogelijk te doen.

99,9% van alle gehackte computers draaide op Windows!
Ook de door U genoemde beveiliging is prima maar word zoveel verkocht en gebruikt dat hacken rendabel is, dus stap over op minder populair systeem voor dit soort diensten die veilig en betrouwbaar moeten werken.

Ik adviseer U gezien het bedrijfsmatige gebruik niet de nieuwste maar de betrouwbaarste Ubuntu 8.04 te gebruiken en pas in oktober als de problemen met de in April te verkrijgen 10.4 zijn opgelost over te gaan.
Ik loop voor zekerheid en voorkomen problemen graag een half jaar op achter...

Gesloten