LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen Online Breedband BV
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 nov 2009 03:13
Problemen Online Breedband BV
Ik heb in april 2009 een internetabonnement aangevraagd bij Online. Het zou per juni ingaan, maar vanaf het begin steeds problemen: geen verbinding. Wel facturen en zelfs aanmaningen. Volgens Online medewerker hoefde ik niet te betalen en moest ik wachten op nieuwe factuur met verrekening, want geen verbinding = geen betaling verschuldigd. Twee keer is een monteur geweest en pas in de tweede week van juli werkte het voor even. Voor even, want kort daarna werd ik geblokkeerd i.v.m. betalingsachterstand. Ik heb Online gebeld en een brief gestuurd, maar ik krijg maar geen reactie. Inmiddels heb ik een brief van Intrum gerechtsdeurwaarders gekregen met een bedrag van € 463,54. Dit blijkt dus voor een heel jaar internet te zijn, ingangsdatum 1 juni 2009 en beëindiging mei 2010.
Dit moet ik betalen voor 2 dagen internet, want vanaf het begin is dat het enige wat ik heb gekregen. Vandaag de dag heb ik nog steeds geen internet, maar wel een sommatie tot betaling van de deurwaarder. Online wilt mij niet spreken, ze sturen me meteen door naar Intrum en Intrum roept alleen: Betalen!
Help!!! Hoe kom ik hiervan af! Voor 2 dagen internet moet ik zo'n hoog bedrag betalen. Ik heb dit inmiddels bij rechtsbijstandverzekering (Das) aangemeld. Het liefst heb ik Online in de show bij Radar. Er gaat veel fout daar en ze werken langs elkaar heen. Ik heb een heel verslag liggen.
Dit moet ik betalen voor 2 dagen internet, want vanaf het begin is dat het enige wat ik heb gekregen. Vandaag de dag heb ik nog steeds geen internet, maar wel een sommatie tot betaling van de deurwaarder. Online wilt mij niet spreken, ze sturen me meteen door naar Intrum en Intrum roept alleen: Betalen!
Help!!! Hoe kom ik hiervan af! Voor 2 dagen internet moet ik zo'n hoog bedrag betalen. Ik heb dit inmiddels bij rechtsbijstandverzekering (Das) aangemeld. Het liefst heb ik Online in de show bij Radar. Er gaat veel fout daar en ze werken langs elkaar heen. Ik heb een heel verslag liggen.
Re: Problemen Online Breedband BV
Ik ben op zoek naar een nieuwe internet provider i.v.m. mijn huidige lage snelheid bij Xs4all. Ik ging even kijken bij Online. Nu word ik geconfronteerd met dit verhaal. Mijn uitgangspunt is: ik wil niet overstappen naar een andere provider om te worden geconfronteerd met dit soort ellende! Ik ga ze zelf confronteren (per email) met je beschrijving en vragen wat ze daarover te zeggen hebben. Ik stap niet over naar Online als ze dit niet op correcte manier oplossen!
Re: Problemen Online Breedband BV
Ik heb je beschrijving naar [email protected] gestuurd met de vraag of – gelet op dat verhaal – ze me kunnen overtuigen om een abonnement bij Online te nemen.
Tegelijkertijd wil ik je verwijzen naar incassoklacht.nl: daar staat een duidelijke beschrijving van hoe een incassoprocedure verloopt en hoe je je kunt verweren. Als je een goed dossier hebt opgebouwd kunnen ze weinig met je doen, behalve bang maken.
Tegelijkertijd wil ik je verwijzen naar incassoklacht.nl: daar staat een duidelijke beschrijving van hoe een incassoprocedure verloopt en hoe je je kunt verweren. Als je een goed dossier hebt opgebouwd kunnen ze weinig met je doen, behalve bang maken.
Re: Problemen Online Breedband BV
mailjanice
IK heb sinds vorige week ook online met nummerbehoud.
Dat laatste ging mis heb gebeld zou 12dagen duren.
Aan telefoon werd verteld dat dat de procedure was en dat hij er niks aan kon doen.
Ik zei dat ik daar niet mee akkoord ga en dat ik klacht hier over wil indienen.
Heb netjes adres gekregen en heb gelijk volgende dag klacht per brief verstuurd.
Wat schetst mijn verbazing toen ik thuis kwam, mijn oude nummer werkte nu ineens wel. En kreeg vandaag pas brief binnen dat ze mijn klaht gaan onderzoeken ??.
Misschien is het voor jouw ook een idee een klacht per brief te sturen.
Schijnbaar zijn ze daar wel gevoelig voor.
groetjes richard
IK heb sinds vorige week ook online met nummerbehoud.
Dat laatste ging mis heb gebeld zou 12dagen duren.
Aan telefoon werd verteld dat dat de procedure was en dat hij er niks aan kon doen.
Ik zei dat ik daar niet mee akkoord ga en dat ik klacht hier over wil indienen.
Heb netjes adres gekregen en heb gelijk volgende dag klacht per brief verstuurd.
Wat schetst mijn verbazing toen ik thuis kwam, mijn oude nummer werkte nu ineens wel. En kreeg vandaag pas brief binnen dat ze mijn klaht gaan onderzoeken ??.
Misschien is het voor jouw ook een idee een klacht per brief te sturen.
Schijnbaar zijn ze daar wel gevoelig voor.
groetjes richard
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 jun 2009 16:17
Re: Problemen Online Breedband BV
@ mailjanice
Beste Mailjanice,
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?
U kunt uw klantnummer mailen naar [email protected].
Zou u tevens aan willen geven op welk (mobiel) nummer u overdag bereikbaar bent?
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Beste Mailjanice,
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?
U kunt uw klantnummer mailen naar [email protected].
Zou u tevens aan willen geven op welk (mobiel) nummer u overdag bereikbaar bent?
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Re: Problemen Online Breedband BV
Vergeet het maar... ik heb ook eens mijn beklag gedaan op dat forum en kreeg toen ook een PM van dat zgn Online Service Team. Echter, nadat ik de gevraagde gegevens gestuurd had heb ik er nooit meer wat van gehoord.Online Service Team schreef:@ mailjanice
Beste Mailjanice,
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?
U kunt uw klantnummer mailen naar [email protected].
Zou u tevens aan willen geven op welk (mobiel) nummer u overdag bereikbaar bent?
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Ze beloven van alles, maar uiteindelijk gebeurd er niets.
Persoonlijk raad ik dan ook iedereen af naar Online over te stappen, want administratief is het een zooitje, als daar eenmaal een foutje in sluipt ben je gewoon de pineut.
Als je ook telefonie bij ze hebt ben je meer OFFline dan Online.
Voor telefonie was de enige "oplossing" die Online bood dat je zelf maar iedere keer je Livebox moest resetten. ik heb zelfs een tijd een tijdklok op de Livebox gehad waardoor deze iedere dag dus even gereboot werd.
Want van Online hoefde ik geen oplossing te verwachten.
Ik ben achteraf ook blij dat ze me gisteren te vroeg hebben afgesloten en ik gelukkig al bij mijn nieuwe provider terecht kon.
zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=76493
Re: Problemen Online Breedband BV
Ik wil een goede ervaring melden...
Internet sinds 26-11. Helaas geen verbinding, want de telefoonlijn bleek niet aangesloten te zitten. (de kabel was bijna weg..) Aangezien het geen eigen huis betreft, met de verhuurder aan de slag. Ze haalden er een ETB bij. Die kwamen na een uur tot de conclusie dat zij niets konden doen. De kpn moest een nieuwe kabel trekken... Afijn, 6 januari ben ik boos geworden op de verhuurder want ze ondernamen verder niets meer en de telefoontjes werden niet meer beantwoord. Toen kreeg ik eindelijk fiat om kpn te laten komen op hun kosten. Na 3 kwartier bleek dat ik niet bij de kpn moest zijn maar bij online. (de kpn heeft geen aansluiting op mijn naam staan, dat heeft online...) Online gebeld. Wel een half uur bezig geweest op dat 0900-nummer (dat is wel slechte service overigens!) maar ik had iemand aan de lijn die het probleem begreep en ook begreep dat het tijd werd dat we aangesloten werden. Nog geen 24 uur later is de kpn langs geweest, is de aansluiting gerepareerd en kan ik eindelijk internetten!
Dat vond ik nou snelle service van online! Bedankt meneer Isic!
Internet sinds 26-11. Helaas geen verbinding, want de telefoonlijn bleek niet aangesloten te zitten. (de kabel was bijna weg..) Aangezien het geen eigen huis betreft, met de verhuurder aan de slag. Ze haalden er een ETB bij. Die kwamen na een uur tot de conclusie dat zij niets konden doen. De kpn moest een nieuwe kabel trekken... Afijn, 6 januari ben ik boos geworden op de verhuurder want ze ondernamen verder niets meer en de telefoontjes werden niet meer beantwoord. Toen kreeg ik eindelijk fiat om kpn te laten komen op hun kosten. Na 3 kwartier bleek dat ik niet bij de kpn moest zijn maar bij online. (de kpn heeft geen aansluiting op mijn naam staan, dat heeft online...) Online gebeld. Wel een half uur bezig geweest op dat 0900-nummer (dat is wel slechte service overigens!) maar ik had iemand aan de lijn die het probleem begreep en ook begreep dat het tijd werd dat we aangesloten werden. Nog geen 24 uur later is de kpn langs geweest, is de aansluiting gerepareerd en kan ik eindelijk internetten!
Dat vond ik nou snelle service van online! Bedankt meneer Isic!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 mar 2010 02:13
Re: Problemen Online Breedband BV
Verleden jaar 2009 wou ik mijn abonement opzeggen,Maar krijg van een medewerker van online een mooi aanbod.
En dat was als ik zou blijven zou ik nog maar 17.50 gaan betalen in plaats van 29 euro.
Maar wat blijkt ik betaal dus nog steeds 29euro,Gebeld met online 2weken terug en die mevrouw gaf toe dat het klopte dat de afspraak 1750euro is.
Maar dat ik in maart even terug moets bellen dan konden ze het voor elkaar maken.
Dus vandaag gebeld en jahoor ze wisten van niets,ik was woeden en heb gelijk mijn abo opgezegd,Vanaf 6 april.
Mensen ik voel me opgelicht en vies genaaid
Dit wou ik even kwijt.
Groetjes
En krijg nu weer een email dat het op 07-05-2010 pas beeindigt word.
Ik vind het oplichters 1ste klas.
ga niet naar oline want ze bedonderen de kluit.
Jackie
En dat was als ik zou blijven zou ik nog maar 17.50 gaan betalen in plaats van 29 euro.
Maar wat blijkt ik betaal dus nog steeds 29euro,Gebeld met online 2weken terug en die mevrouw gaf toe dat het klopte dat de afspraak 1750euro is.
Maar dat ik in maart even terug moets bellen dan konden ze het voor elkaar maken.
Dus vandaag gebeld en jahoor ze wisten van niets,ik was woeden en heb gelijk mijn abo opgezegd,Vanaf 6 april.
Mensen ik voel me opgelicht en vies genaaid
Dit wou ik even kwijt.
Groetjes
En krijg nu weer een email dat het op 07-05-2010 pas beeindigt word.
Ik vind het oplichters 1ste klas.
ga niet naar oline want ze bedonderen de kluit.
Jackie
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 apr 2010 09:51
Re: Problemen Online Breedband BV
Ik heb sinds juli 2009 een abonnement bij Online. Geen problemen gehad totdat ik ging verhuizen in februari 2010:
Ze hebben een standaardtermijn van 3 weken om je internetabonnement te 'verhuizen' naar het nieuwe adres en de kosten die ze hiervoor in rekening brengen zijn 50 euro.
Op de dag dat internet geleverd moest worden, brandde mijn DSL-lampje niet. Dus ik had geen internet. Ik heb ze meerdere malen gebeld en kreeg iedere keer een andere uitleg over welke kleur draadjes ik bovenin de wandcontactdoos moesten bevestigen. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd van de kleur draadjes die ze mij adviseerden te gebruiken, maar geen van ze deed het.
Vervolgens kreeg ik een brief kreeg waarin stond dat ik bovenop het maandelijkse bedrag van 20 euro nog 10 euro p.mnd. moest gaan betalen voor KPN lijnhuur (terwijl op de website staat vermeldt dat mensen zonder vaste telefoonlijn ook een abonnement voor 20 euro kunnen aanvragen en niet extra hoeven te betalen). Ik ben hier achteraan gegaan en heb uiteindelijk mijn gelijk gekregen.
Uiteindelijk heeft Online toegezegd dat ik geen 10 euro p.mnd. hoef te betalen, maar eenmalig 5 euro met de maandelijkse kosten van 20 euro per maand. Nadat ik meerdere malen contact met ze heb opgenomen en het probleem van een niet werkend DSL-lampje heb uitgelegd, kreeg ik een telefoontje van KPN of een monteur langs kon komen om mijn internet in orde te maken. Ik was blij dat Online zo'n service had geregeld.
Na deze persoonlijke ervaringen met de klantenservice van Online, zou ik Online NIET aanraden. De ADSL-abonnementen die ze aanbieden zijn relatief goedkoop vergeleken met andere internetproviders en de klantenservice is goed bereikbaar, maar let op, het is een 0900-nummer dus je telefoonkosten lopen snel op, en vooral bij Online, want ze zetten je voor ieder gegeven dat ze moeten 'verifiëren' lang in de wacht. Verder worden er extra kosten (voor bv. lijnhuur) in rekening gebracht terwijl dat eigenlijk niet hoeft.
Ze hebben een standaardtermijn van 3 weken om je internetabonnement te 'verhuizen' naar het nieuwe adres en de kosten die ze hiervoor in rekening brengen zijn 50 euro.
Op de dag dat internet geleverd moest worden, brandde mijn DSL-lampje niet. Dus ik had geen internet. Ik heb ze meerdere malen gebeld en kreeg iedere keer een andere uitleg over welke kleur draadjes ik bovenin de wandcontactdoos moesten bevestigen. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd van de kleur draadjes die ze mij adviseerden te gebruiken, maar geen van ze deed het.
Vervolgens kreeg ik een brief kreeg waarin stond dat ik bovenop het maandelijkse bedrag van 20 euro nog 10 euro p.mnd. moest gaan betalen voor KPN lijnhuur (terwijl op de website staat vermeldt dat mensen zonder vaste telefoonlijn ook een abonnement voor 20 euro kunnen aanvragen en niet extra hoeven te betalen). Ik ben hier achteraan gegaan en heb uiteindelijk mijn gelijk gekregen.
Uiteindelijk heeft Online toegezegd dat ik geen 10 euro p.mnd. hoef te betalen, maar eenmalig 5 euro met de maandelijkse kosten van 20 euro per maand. Nadat ik meerdere malen contact met ze heb opgenomen en het probleem van een niet werkend DSL-lampje heb uitgelegd, kreeg ik een telefoontje van KPN of een monteur langs kon komen om mijn internet in orde te maken. Ik was blij dat Online zo'n service had geregeld.
Na deze persoonlijke ervaringen met de klantenservice van Online, zou ik Online NIET aanraden. De ADSL-abonnementen die ze aanbieden zijn relatief goedkoop vergeleken met andere internetproviders en de klantenservice is goed bereikbaar, maar let op, het is een 0900-nummer dus je telefoonkosten lopen snel op, en vooral bij Online, want ze zetten je voor ieder gegeven dat ze moeten 'verifiëren' lang in de wacht. Verder worden er extra kosten (voor bv. lijnhuur) in rekening gebracht terwijl dat eigenlijk niet hoeft.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49
Re: Problemen Online Breedband BV
Wie neemt dit laatste stukje van serieus?regenboogje schreef: maar let op, het is een 0900-nummer dus je telefoonkosten lopen snel op, en vooral bij Online, want ze zetten je voor ieder gegeven dat ze moeten 'verifiëren' lang in de wacht. Verder worden er extra kosten (voor bv. lijnhuur) in rekening gebracht terwijl dat eigenlijk niet hoeft.
Ik als helpdeskmedewerkers bij een provider welke doet er niet aan toe vind dit echt nonsens. Waarom zouden WIJ of de helpdeskmedewerkers van Online u onnodig in de wacht houden? Ik neem aan dat zij netals wij gewoon op hun beltijden etc. moeten letten.
Maargoed..
Re: Problemen Online Breedband BV
hallo allemaal,
ik heb ook een probleem met online en raad iedereen aan om geen contract met ze aan te gaan. nadat ik een abbonement heb genomen van online kreeg ik meteen al geen verbinding. Toen heb ik contact met ze opgenomen en is er een monteur bij me thuis geweest en bleek het probleem buitenshuis te zijn. Probleem opgelost dacht ik. Niet dus want ik heb toen een verhuizing doorgegeven en ben inmiddels 3 maanden verhuisd en nooit internet. Vele malen contact met ze opgenomen maar zij stellen voor een monteur op te sturen op mijn kosten. MIJN KOSTEN, die zijn gek. Terwijl ik 3 maanden voor niets heb betaald.Inmiddels me contract beeindigd maar moet wel tot maart 2011 verder betalen, en heb daardoor dus vandaag met ze gebeld en dringend verzocht om internet om ik me diensten wil hebben waarvoor ik betaal. Komt mevrouw mijn vertellen dat ik wat draden binnen bij de stopcontact met verwisselen en dergelijke, dat kan ik allemaal niet, ik hou nog net een schroevedraaier vast. Ikk heb toen boos opgehangen en aangegeven dat ik maatregelen zal nemen. Wie weet misschien waar je een klacht kan indienen hierover. Ik dacht zelf aan de geschillen commissie.
ik hoop dat radar ze een keer uitnodigd en mensen zullen inzien dat ze niet met online in zee moeten gaan. ik zal tot mijn probleem verholpen is maatregelen nemen en overal adverteren dat online niet deugd.
ik heb ook een probleem met online en raad iedereen aan om geen contract met ze aan te gaan. nadat ik een abbonement heb genomen van online kreeg ik meteen al geen verbinding. Toen heb ik contact met ze opgenomen en is er een monteur bij me thuis geweest en bleek het probleem buitenshuis te zijn. Probleem opgelost dacht ik. Niet dus want ik heb toen een verhuizing doorgegeven en ben inmiddels 3 maanden verhuisd en nooit internet. Vele malen contact met ze opgenomen maar zij stellen voor een monteur op te sturen op mijn kosten. MIJN KOSTEN, die zijn gek. Terwijl ik 3 maanden voor niets heb betaald.Inmiddels me contract beeindigd maar moet wel tot maart 2011 verder betalen, en heb daardoor dus vandaag met ze gebeld en dringend verzocht om internet om ik me diensten wil hebben waarvoor ik betaal. Komt mevrouw mijn vertellen dat ik wat draden binnen bij de stopcontact met verwisselen en dergelijke, dat kan ik allemaal niet, ik hou nog net een schroevedraaier vast. Ikk heb toen boos opgehangen en aangegeven dat ik maatregelen zal nemen. Wie weet misschien waar je een klacht kan indienen hierover. Ik dacht zelf aan de geschillen commissie.
ik hoop dat radar ze een keer uitnodigd en mensen zullen inzien dat ze niet met online in zee moeten gaan. ik zal tot mijn probleem verholpen is maatregelen nemen en overal adverteren dat online niet deugd.
Re: Problemen Online Breedband BV
Misschien was het handig, iemand van je familie/kennissen te vragen, of zij kunnen helpen.
Als je amper een schroevendraaier kunt vasthouden, dan denk ik, dat het probleem bij de aansluiting zit.
Waarom de helpdesk jou heeft geadviseerd, draadjes te verwisselen, weet ik ook niet.
Als je amper een schroevendraaier kunt vasthouden, dan denk ik, dat het probleem bij de aansluiting zit.
Waarom de helpdesk jou heeft geadviseerd, draadjes te verwisselen, weet ik ook niet.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Problemen Online Breedband BV
Ik raad je aan om je klacht neer te leggen bij de Geschillencommissie SGC. Online is bij de SGC aangesloten. Je hebt hier dus verder geen rechtsbijstandsverzekering voor nodig.
Met kopiëren en plakken kun je het meeste van wat je hierboven hebt gepost in het geschillenformulier zetten.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd
Verder niet betalen aan Intrum Justitia maar de vordering schriftelijk betwisten.
Met kopiëren en plakken kun je het meeste van wat je hierboven hebt gepost in het geschillenformulier zetten.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd
Verder niet betalen aan Intrum Justitia maar de vordering schriftelijk betwisten.