LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar greenchoice.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Twijg »

@VT01:

Goed 'gesproken'! Denk dat verkopertje niet meer zoveel verkoopt en dacht, ik ga even een positief verhaaltje vertellen!
:D

ajeto
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2009 01:17

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door ajeto »

haha ik vind het lachwekkent als iemand een positief verhaaltje op een forum zet dat hij word aangezien voor een deur aan deur verkoper. wat ik nog meer lachwekkent vind is dat deze meneer twijg weer en weer en weer en weer te vinden is op verschillende forums, met 1 doelstelling en dat is de gc afkraken sorrie maar ik geloof in feiten die zwart op wit staan, en niet op afzijk methodes en afraad adviezen door mensen die eens een keer er iets over hebben gehoord . nee sorrie geef mij maar feiten... en dan om terug te komen op het verhaal dat gc de prijzen omhoog gooit naar 2 maanden, ik zal het afwachten en ik zal zien wat ze doen. als ze dat doen heeft gc een probleem omdat ik in mijn recht sta door het eerder genoemde "valsheid in geschriften"

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Twijg »

@ Beste mevrouw? Ajeto,

Als u mijn stukjes op de forums over GC goed had gelezen, had u kunnen lezen dat ik persoonlijk ervaring heb,met de oplichtingspraktijken van de colporteurs van Greenchoice, en velen met mij!
Verder wens ik u een prettige avond toe met als slotopmerking:
Zalig zijn de dommen en de onwetenden!


n.b. lachwekkend wordt al sinds jaar en dag met een d op het eind geschreven en sorrie bestaat ook niet., het is sorry :D

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@VTO1
Ook wij zijn nu al sedert 2006 bij GreenChoice en ik moet zeggen dat het tot nog toe goed bevalt. Wij gaan per omgaande verhuizen dus zal er een afrekening moeten komen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat, ofschoon wij onze voorschotten omhoog hebben gezet, wij moeten bijbetalen omdat wij halverwege het jaar verhuizen hetgeen mij logisch voor komt maar het mag niet teveel verschil maken met het gemiddeld berekende. Ik houd u op de hoogte.

nihouka
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2009 23:35

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door nihouka »

Vandaag een colporteur van Greenchoice aan de deur gehad. Deed zich ook voor alsof hij in opdracht van de Nuon kwam en begon aan zijn verhaal.
Voor ik het me realiseerde had ik een formulier ondertekend wat later een overeenkomst bleek te zijn om groene stroom en gas af te nemen bij Greenchoice. Ik ben gelijk op internet gaan zoeken, waar ik dus meerdere ervaringen las die hetzelfde waren als de mijne met de collporteur van Greenchoice.
Hoe kun je zo'n organisatie nu vertouwen als hun colporteurs je al voorliegen?
Ik ben gelijk de straat opgegaan om te kijken of ik de desbetreffende persoon nog kon vinden. Toen ik hem had gevonden heb ik hem vriendelijk verzocht om mij de zojuist ondertekende papieren aan mij terug te geven, omdat ik afzag van het aangaan van de overeenkomst. Dit wilde hij in eerste instantie niet. Hij wilde weten waarom ik de overeenkomst ongedaan wilde maken. Heb hem verteld dat ik de negatieve reacties had gelezen en het niet meer vertrouwde, Maar hij ging gewoon naar een ander huis om daar aan te bellen en negeerde mij. Dit wekte mijn woede en heb de betreffende bewoners gewaarschuwd dat hij er niet in moest trappen, waarop de man de deur weer dicht deed. Hierdoor had ik de collporteur woedend gemaakt, waarna hij nog min of meer een dreigement uitte door mijn naam te noemen en te zeggen: "dat zal ik onthouden....". Uiteindelijk liep het zo uit de hand dat de andere colporteurs er ook bij kwamen. En heb ik nogmaals verteld dat ik afzag van de overeenkomst en dat hun verhaal niet klopt. Zij zeiden natuurlijk dat hun verhaal helemaal niet misleidend is en dat ze het verhaal niet eens zo mogen overbrengen. Toen ging de betreffende colporteur dwarszitten en vroeg mij om de folder die ik van hem had gekregen terug te geven. Nadat hij me uiteindelijk mijn papieren had teruggegeven heb ik voor hem de folder gehaald (ik ben de moeilijkste niet). Toen ik hem die folder gaf verscheurde hij deze en de stukken werden op straat gegooid.

Kortom: Niet echt een proffesionele reactie voor iemand die een product moet promoten en verkopen.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Giliam »

Ik behoor ook onder de ontevreden mensen. Lees mijn verslagen op deze pagina: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=76309

leow88
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:33

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door leow88 »

Ik ben ook zeer ontevreden over Greenchoice.
Ik heb ook een probleem met Greenchoice (zij doen eigenhandig contract bepalingen : vast/variabel en contract datum).
Wanneer er al een rekening is verstuurd willen/kunnen ze dit niet corrigeren en laten ze je barsten.
Let ook op : je kunt op de Greenchoice website niet zien of je vaste/variabele prijzen hebt en je kunt ook geen contract datum zien.
Ik vind het een cowboy-organisatie. :evil: :evil: :evil:

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Giliam »

leow88 schreef: Ik vind het een cowboy-organisatie. :evil: :evil: :evil:
Da's een goeie.
Nu blijkt ook wat voor soort bedrijf het is.

mgielissen
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2006 21:32

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door mgielissen »

Heb nu 3 jaar Greenchoice, je absoluut niet goedkoper uit, zelfs duurder. De prijzen wordt telkens verhoogd zonder opgave. Ik gooi ze binnenkort eruit.

Kulp
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2010 10:08

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Kulp »

Ik ben een korte periode klant geweest bij Greenchoice en kreeg na een verhuizing, waarbij ik mijn overeenkomst met hen heb opgezegd en terug ben gegaan naar mijn oude leverancier, een draconische eindafrekening van bijna € 600,- in de bus. Ik woonde destijds echter in een klein flatje waar ik weinig energie verbruikte. Daarop heb ik met Greenchoice gebeld om om opheldering te vragen. Het gesprek met een mevrouw van de klantenservice ontaardde vervolgens in een ordinaire ruzie, waarop ik het gesprek beëindigd heb.

Protest leverde niets op, vanzelfsprekend werd er op mijn uitgebreide bezwaarschrift nauwelijks inhoudelijk gereageerd. Je kent het wel: "We houden u aan uw contract...u moet gewoon betalen..." - dat soort dingen. Uiteindelijk heb ik het voor de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven laten komen. De vertegenwoordiger van Greenchoice kwam niet opdagen bij de zitting, zodat ik uitgebreid mijn verhaal kon doen. De commissieleden waren erg vriendelijk en hebben Greenchoice uiteindelijk veroordeeld tot het terugbetalen van een deel van de kosten. Dat leverde toch nog enige genoegdoening op.

Nooit, maar dan ook nooit in zee gaan met dit stelletje graaigrage geitenbreiers.

Spiegel12
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2010 09:25

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Spiegel12 »

Gisteravond heb ik het promotieteam van Greenchoice aan de deur gehad. Viel meteen met de deur in huis: Je krijgt korting op hun energierekenig, want Greenchoice wordt de nieuwe hoofdleverancier van electriciteit. Heel verhaal, waarin ik meerdere malen heb ingebroken om te vragen of ze de levering van Nuon over gingen nemen, waarop bevestigend geantwoord werd. Met geen woord werd gerept over het feit dat je overstapt naar een andere leverancier, je tekent alleen voor de korting. Zelf nadat ik het nog eens specifiek heb gevraagd. Ook de programma's Kassa en Radar werden genoemd (niets dan positiefs natuurlijk).

Na telefonisch onderhoud van vanmorgen met een jongen van de klantenservice (aardig, meewerkend) bleek ik dus wel gewoon te zijn overgestapt. Je kunt stellen, had beter gelezen. Echter je staat in het donker zonder bril een vodje te lezen wat je moet tekenen. Alleen om dingen te controleren zegt hij dan....
Gelukkig heb ik niet mijn juiste rekeningnummer ingevuld en heb ik alleen maar een kruisje gezet. (Dat hebben ze dan weer niet door :roll: )

Op zich heb ik geen moeite om over te stappen op groene energie, echter ik ga niet in zee met iemand die mij voorliegt. (Jellema, nr:ppt214)

Vanmorgen de overeenkomst telefonisch maar gelijk opgezegd, dit ook nog eens per mail gedaan. Een en ander gaat bevestigd worden.

Toch vreemd dat ze zelf niet snappen dat er z'n negatief image onstaat door dit soort praktijken. De winst zal er wel tegen opwegen.

village
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:33

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door village »

Ik ben van Essent naar Greenchoice overgestapt. Voor hetzelfde geschatte verbruik betaal ik nu 46 Euro per maand ipv 79 Euro bij Essent.

wel opletten bij je eindafrekening van Essent; zij gebruiken graag geschatte meterstanden die op een of andere manier alijd hoger liggen. Daar hoef je niet akkoord mee te gaan, ookal wil Essent je niet helpen. Leveranciers hebben de stelplicht om de eindafrekening correct op te maken. (zie rechtspraak.nl)

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door thefxr »

in mijn ogen is greenchoice maffia!
Ik had hun verzocht mijn automatische incasso op te zeggen, netjes een bevestiging gekregen via de post.
2 maanden later schijven ze weer geld van mijn rekening onder het mom auto incasso.
In mijn ogen een DSB onder de energie leveranciers.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Muskusrat »

village schreef:Ik ben van Essent naar Greenchoice overgestapt. Voor hetzelfde geschatte verbruik betaal ik nu 46 Euro per maand ipv 79 Euro bij Essent.
Wéér zo'n geniaal persoon... dus stel op het eind vh jaar krijg je een rekening met totaal verbruik van 850 euro. Bij Essent krijg je dan 98 euro terug, bij GC betaal je 298 euro extra erbij... toch mooi he die 46 euro per maand... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ps.. bij Nuon kan je online je maandbedrag op 10 euro zetten... scheelt je weer 36 euro :wink:

village
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:33

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door village »

Muskusrat schreef:
village schreef:Ik ben van Essent naar Greenchoice overgestapt. Voor hetzelfde geschatte verbruik betaal ik nu 46 Euro per maand ipv 79 Euro bij Essent.
Wéér zo'n geniaal persoon... dus stel op het eind vh jaar krijg je een rekening met totaal verbruik van 850 euro. Bij Essent krijg je dan 98 euro terug, bij GC betaal je 298 euro extra erbij... toch mooi he die 46 euro per maand... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ps.. bij Nuon kan je online je maandbedrag op 10 euro zetten... scheelt je weer 36 euro :wink:
jij bent niet zo'n geniaal persoon blijkbaar want je MOET LEZEN.

er stond "voor HETZELFDE GESCHATTE VERBRUIK"
dus in beide gevallen moet ik bijbetalen of krijg ik geld terug.
alleen de prijs is anders

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Muskusrat »

village schreef:
jij bent niet zo'n geniaal persoon blijkbaar want je MOET LEZEN.

er stond "voor HETZELFDE GESCHATTE VERBRUIK"
dus in beide gevallen moet ik bijbetalen of krijg ik geld terug.
alleen de prijs is anders
Het maakt helemaal niets uit wat je per maand betaald... het gaat om de jaar rekening. Dus jij wil beweren dat je met hetzelfde verbruik bijna 400 euro goedkoper uitbent bij GC? Of bedoel je dat je nu minder per maand betaald? (waar ik het nut ook niet van zie...)

Dus wees duidelijk als je iets neerzet.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door antileugens »

De verhalen hier stroken niet helemaal met wat er uit een onderzoek van de Vereniging Eigen Huis onder 11000 leden als resultaat uit de bus komt: http://www.greenchoice.nl/verenigingeigenhuis
Ik heb zelf Greenchoice en het bevalt prima.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door snepke »

VTO1 schreef:nooit aan beginnen Greenchoice
je prijs wordt na 2 maanden bijna verdubbeld en je betaald
GIGANTISCHE eindafrekeningen. Ze zijn te klein om te overleven en dat ga jij betalen. dus niet doen.
Klopt ik was ook van essent naar Greenchoice overgestapt,had een vast jaarcontract afgesloten ,maar toch iedere maand mijn bedrag verhogen en behoorlijk bijbetalen op je jaarafrekening.Na dat jaar gelijk een ander gezocht ,kreeg ik de eindafrekening(iets anders dan jaarafrekening)kon ik weer bij betalen.Ben nu bij eneco ,heb wel een paar honderd euro teruggehad met mijn jaarafrekening bij eneco

village
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:33

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door village »

Muskusrat schreef:
village schreef:
jij bent niet zo'n geniaal persoon blijkbaar want je MOET LEZEN.

er stond "voor HETZELFDE GESCHATTE VERBRUIK"
dus in beide gevallen moet ik bijbetalen of krijg ik geld terug.
alleen de prijs is anders
Het maakt helemaal niets uit wat je per maand betaald... het gaat om de jaar rekening. Dus jij wil beweren dat je met hetzelfde verbruik bijna 400 euro goedkoper uitbent bij GC? Of bedoel je dat je nu minder per maand betaald? (waar ik het nut ook niet van zie...)

Dus wees duidelijk als je iets neerzet.
welk gedeelte van "voor hetzelfde geschatte verbruik" begrijp jij niet??
dat zijn meterstanden die geschat worden. door de netbeerder geschat op basis van mijn verbruikhistorie. Mijn vorige energieleverancier maakte daar gebruik van en Nu Greenchoice ook. alleen is dat contract een stuk voordeliger.

Dus voor je iets neer zet eerst LEZEN

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Muskusrat »

village schreef: welk gedeelte van "voor hetzelfde geschatte verbruik" begrijp jij niet??
dat zijn meterstanden die geschat worden. door de netbeerder geschat op basis van mijn verbruikhistorie. Mijn vorige energieleverancier maakte daar gebruik van en Nu Greenchoice ook. alleen is dat contract een stuk voordeliger.

Dus voor je iets neer zet eerst LEZEN
Dus jij beweerd dat GC 400 euro goedkoper is dan Essent?? Wacht maar tot de eindafrekening... dan ben je minder blij met je 46 euro.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten