Alle kosten die worden gemaakt voor het honden beleid en de uitvoering daarvan worden tegenwoordig uit de hondenbelasting betaald. Daarbij moet u denken aan de uitlaat gebieden en het onderhoud daarvan, de communicatie over het honden beleid door onder andere toezending van de honden kaart, de poep afvalbakken en het toezicht op de naleving van de regels. Wat er dan nog aan hondenbelasting overblijft, wordt aan andere zaken besteed.
uitlaatgebieden en het onderhoud
Was het maar waar dat het daar aan besteed werd.
De troep die de jeugd in het honden uitlaat parkje maakt word niet eens geregeld opgeruimd dan heb ik het over flessen drank pakjes sigaretten bierblikjes plastic flesjes chips zakken.
Tja en dan de sloot in dat kleine parkje daar word ook altijd een en ander in gegooid (winkelwagentje, tuinstoel en tafel enz.)
Als de kraan niet open staat zodat het slootwater van de andere sloten bij elkaar kunnen overlopen, dan is die sloot toch een bagger zooi en stinken dat het doet doordat de bladeren op de boden liggen maar eff uitbaggeren nee hoor.
de poep afvalbakken
Oké in dat kleine parkje staan een paar afvalbakken maar die heb ik niet nodig voor mijn 2 honden omdat zij geleerd hebben om in het struikgewas hun behoefte te doen en dan is er in onze gemeente geen opruim plicht.
Verder staan er in onze wijk geen prullenbakken want daar doen de jongeren dan weer leuke dingen mee, dus dan maar zwerfvuil.
Mensen die hun hond wel op de stoep hun behoefte laten doen en niet opruimen zijn er helaas ook, maar de gemeente ruimt dit hier niet op, deden ze dat maar dan weet je nog waarvoor je betaald nu is het gewoon een melkkoe.
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen is paarden stront dat mag ook gewoon blijven liggen en dat vind ik helemaal belachelijk ten eerste is het een hoeveelheid wat een grote hond in een week achter laat, en ten tweede is het voor honden gevaarlijk als de paard ontwormt is ze kunnen er aan dood gaan als ze er van eten, wat veel honden doen, het is gewoon Russische roulette want je weet nooit of het paard ontwormt is dus moet je je hond er altijd bij weg houden.
toezending van de honden kaart
Mag ik eff lachen, 2 jaar geleden digitaal aangifte van hondenbelasting gedaan maar nooit een honden kaart ontvangen.
Verder is het ook onterecht dat de ene gemeente geen hondenbelasting heft en de gemeentes die het wel doen, mogen zelf uitmaken hoeveel waardoor er een oneerlijk prijsverschil is.
Heeft er iemand van de week nog gekeken naar de uitzending de rekenkamer van de KRO wat een kat gemiddeld kost dat word schikken als je de aflevering bekijkt en wat wij niet katten bezitters moeten betalen?
http://player.omroep.nl/?aflID=12135513
Per jaar verbruiken alle katten van Nederland 150 miljoen kilo kattenbakvulling. Een hoeveelheid die integraal bij het huisvuil terecht komt; bijna 4% van de totale Nederlandse afvalberg. En iedereen, ook de mensen zonder kat, betaalt mee aan de verwerking hiervan: per jaar 50 miljoen euro.
Een kat uit de boom halen kost jaarlijks zo'n 10 miljoen euro aan belastinggeld.
Wat er dan nog aan hondenbelasting overblijft, wordt aan andere zaken besteed.
Conclusie alles word in onze gemeente aan andere zaken besteed!!!
Verder heb ik hier een stop de honden belasting petitie
http://www.stophondenbelasting.nl/Petitie.aspx
DE GEMEENTELIJKE AANSLAGEN ZITTEN ER WEER AAN TE KOMEN!!
OM BEZWAAR TE MAKEN TEGEN DE HONDENBELASTING KUNT U HIER
EEN MODELBRIEF DOWNLOADEN. ALLEEN UW NAAM INVULLEN EN OPSTUREN MAAR!
http://www.stophondenbelasting.nl/bezwa ... asting.doc