LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Natuals
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 dec 2009 10:06
Re: Natuals
aangegeven werd dat de zaak Natuals erg veel overeenkomsten vertoont met Naturpost, ook al bekend op dit Forum; hierover is het volgende gepost;
Consuwijzer:
Hartelijk dank voor uw reactie van 16 februari jl. waarin u aangeeft dat u wederom wordt gemaand om te betalen voor een openstaande nota van het bedrijf Naturpost. U wilt weten of er meer meldingen bekend zijn bij ons. Wij kunnen u het volgende mededelen. Wij bieden u onze excuses voor de late reactie op uw mail.
Het bedrijf Naturpost heeft een boete opgelegd gekregen voor onder meer overtredingen van de wet koop op afstand en het ongevraagd toezenden van producten. Het sanctiebesluit kunt u terugvinden op http://www.consumentenautoriteit.nl
Graag ontvangen wij ter informatie een kopie van de brieven die u ontvangen heeft. Er kan mogelijk sprake zijn van het niet naleven van de opgelegde verplichtingen. Wij zorgen er voor dat uw klacht onder de aandacht wordt gebracht van de Consumentenautoriteit. Wij kunnen op dit moment helaas niet aangeven of er meer meldingen bekend zijn.
Een incassobureau heeft geen wettelijke bevoegdheden. U bent daarom niet verplicht om mensen binnen te laten of überhaupt te woord te staan. Indien een bedrijf een betaling wil afdwingen, dan zal zij naar de rechter moeten stappen.
Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2956856. Op http://www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.
ConsuWijzer wil u graag nog beter van dienst zijn. Wij hebben onderzoeksbureau Synovate gevraagd ons hierbij te helpen. Synovate gaat daarom consumenten, die hier aan mee willen werken, vragen of zij tevreden zijn over het contact met ConsuWijzer. U kr ijgt hiervoor binnenkort een uitnodiging per mail. Wij hopen dat ook u uw mening wilt geven.
Met vriendelijke groet,
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Corina gaf al terecht aan dat er wellicht sprake kan zijn van dezelfde eigenaren oid...onderzoekswaardig dit...
Consuwijzer:
Hartelijk dank voor uw reactie van 16 februari jl. waarin u aangeeft dat u wederom wordt gemaand om te betalen voor een openstaande nota van het bedrijf Naturpost. U wilt weten of er meer meldingen bekend zijn bij ons. Wij kunnen u het volgende mededelen. Wij bieden u onze excuses voor de late reactie op uw mail.
Het bedrijf Naturpost heeft een boete opgelegd gekregen voor onder meer overtredingen van de wet koop op afstand en het ongevraagd toezenden van producten. Het sanctiebesluit kunt u terugvinden op http://www.consumentenautoriteit.nl
Graag ontvangen wij ter informatie een kopie van de brieven die u ontvangen heeft. Er kan mogelijk sprake zijn van het niet naleven van de opgelegde verplichtingen. Wij zorgen er voor dat uw klacht onder de aandacht wordt gebracht van de Consumentenautoriteit. Wij kunnen op dit moment helaas niet aangeven of er meer meldingen bekend zijn.
Een incassobureau heeft geen wettelijke bevoegdheden. U bent daarom niet verplicht om mensen binnen te laten of überhaupt te woord te staan. Indien een bedrijf een betaling wil afdwingen, dan zal zij naar de rechter moeten stappen.
Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2956856. Op http://www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.
ConsuWijzer wil u graag nog beter van dienst zijn. Wij hebben onderzoeksbureau Synovate gevraagd ons hierbij te helpen. Synovate gaat daarom consumenten, die hier aan mee willen werken, vragen of zij tevreden zijn over het contact met ConsuWijzer. U kr ijgt hiervoor binnenkort een uitnodiging per mail. Wij hopen dat ook u uw mening wilt geven.
Met vriendelijke groet,
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Corina gaf al terecht aan dat er wellicht sprake kan zijn van dezelfde eigenaren oid...onderzoekswaardig dit...
Re: Natuals
Een heel goed idee!
Ik mail vanavond mijn verhaal met bijbehorende mailtjes van en naar Natuals naar het emailadres [email protected]
Passende naam overigens
Ik mail vanavond mijn verhaal met bijbehorende mailtjes van en naar Natuals naar het emailadres [email protected]
Passende naam overigens
Re: Natuals
fijn dat iedereen zo positief is, nogmaals het is van groot belang dat iedereen zijn verhaal naar het [email protected] mailt zodat Jeroen en ik kunnen werken aan een gezamelijk dossier en hiermee stappen kunnen ondernemen.
Probeer het kort en bondig te houden.
Ik zal z.s.m. proberen de mailing met het verzoek om je verhaal te mailen naar [email protected] versturen, met name naar de mensen uit 2008 omdat we heel nieuwsgierig zijn hoe dit is afgelopen.
Weet iemand iets van Vince? Ik zie geen berichten meer van hem.......
Groet,
Corina Alias Joes
Probeer het kort en bondig te houden.
Ik zal z.s.m. proberen de mailing met het verzoek om je verhaal te mailen naar [email protected] versturen, met name naar de mensen uit 2008 omdat we heel nieuwsgierig zijn hoe dit is afgelopen.
Weet iemand iets van Vince? Ik zie geen berichten meer van hem.......
Groet,
Corina Alias Joes
Re: Natuals
@claudia, fijn als je wilt helpen, ik zal je binnenkort even benaderen via een privemail.........
Groetjes,
Corina Alias Joes
Groetjes,
Corina Alias Joes
Re: Natuals
Vandaag kreeg ik een mail terug:
Zoals al eerder aangegeven blijft Natuals bij haar standpunt. Wij hebben u in september een proefpakket gestuurd. Wij hebben van Selektmail geen melding ontvangen dat uw pakket onbezorgbaar was, tevens hebben wij uw pakket niet retour ontvangen. Alle retour ontvangen pakketten worden geregistreerd in ons systeem. Wij gaan er dan ook vanuit dat u het proefpakket in goede orde ontvangen heeft.
In de brief die u samen met de proefzending heeft ontvangen staat duidelijk aangegeven dat Natuals, indien er niet tijdig is geannuleerd, automatisch een vervolgzending verzendt. Aangezien wij uw annulering te laat hebben ontvangen, hebben wij u een kwartaalzending toegestuurd. Het retour sturen van onze producten ontslaat u niet van uw betalingsverplichting. Als u wenst kunnen wij u uw pakket nogmaals toesturen
Ik zal dit antwoord en mijn mail sturen naar het hotmail adres.
Weten jullie of er toevallig zin heeft om aangifte te doen bij de politie?
Zoals al eerder aangegeven blijft Natuals bij haar standpunt. Wij hebben u in september een proefpakket gestuurd. Wij hebben van Selektmail geen melding ontvangen dat uw pakket onbezorgbaar was, tevens hebben wij uw pakket niet retour ontvangen. Alle retour ontvangen pakketten worden geregistreerd in ons systeem. Wij gaan er dan ook vanuit dat u het proefpakket in goede orde ontvangen heeft.
In de brief die u samen met de proefzending heeft ontvangen staat duidelijk aangegeven dat Natuals, indien er niet tijdig is geannuleerd, automatisch een vervolgzending verzendt. Aangezien wij uw annulering te laat hebben ontvangen, hebben wij u een kwartaalzending toegestuurd. Het retour sturen van onze producten ontslaat u niet van uw betalingsverplichting. Als u wenst kunnen wij u uw pakket nogmaals toesturen
Ik zal dit antwoord en mijn mail sturen naar het hotmail adres.
Weten jullie of er toevallig zin heeft om aangifte te doen bij de politie?
Re: Natuals
Ik heb een mail gestuurd naar het hotmailadres.
Re: Natuals
Hier ben ik dan weer, sorry dat het zo lang heeft geduurd voor dat ik weer met een reactie kwam, ik schrik wel van de vele reactie's, ben een half uur aan het lezen geweest. Doe ook zeker mee met de nooitmeernatuals.hotmail. Nog niks bekend bij directpay Barendrecht afd dagvaardigingen. Weer een mail gestuurd naar natuals en directpay, misschien dat ze het daarom niet hebben door gestuurd naar Barendrecht. Zolang het in behandeling is doen ze niks. Kan nog steeds een rechtszaak worden, ik zie het wel. Bij mij is het TNT die de bezorgingen moet doen van Satan Natuals.
Radar bellen of mailen lijkt ook wel zinloos, beetje jammer. Maar zal radar ook wel weer een mail sturen. Denk alleen niet dat het helpt..........................
Hieronder mijn mail op hun antwoord :
Hierbij wil ik graag reageren op uw reactie.
Zoals al eerder aangegeven heeft mijn vriendin alleen een proefpakket Personal Multi gehad en 2 weken later gelijk nog een vervolgzending.
Dus geen tijd gehad om het op tijd op te zeggen maar deze wel retour gestuurd, met retour afzender, omdat ze er geen interesse in had.
Mevr. M heeft hier ook een brief bij gedaan waarin ze wil opzeggen. Ze heeft hier een copie van thuis liggen.
Toen ook gelijk gebeld naar de klantenservice om dit door te geven dat ze het niet meer wilt ontvangen. En daar is toen geen probleem van gemaakt. En sindsdien zijn er ook geen vervolgzendingen meer geweest.
De fout ligt dus bij de klantenservice van Natuals of bij TNT post. Ik ga zelf ook nog contact opnemen met TNT om te vragen of de fout bij hun kan liggen, maar ik denk dat de fout bij Natuals ligt. Er worden wel vaker fouten gemaakt met opzeggingen van klanten, omdat ze na telefonisch contact geen interesse meer hebben in die vitamine.
Mijn vriendin M. is bereid om 1 x €12.90 te betalen. Ik ben het daar niet mee eens en laat het liever voorkomen bij de rechter. Omdat ik weet dat wij in onze recht staan, maar mijn vriendin wil graag van dit gezeur af zijn. Wij zijn dus ook niet bereid om het totale bedrag te betalen waar we nu voor worden "aangeklaagd". Dat bedrag is nu bijna €160 incl alle incasso kosten.
Ik wil bewijzen van jullie zien waaruit blijkt dat TNT daadwerkelijk die pakketjes bezorgd heeft op dit adres. Kunnen jullie dit niet aantonen dan lijkt het mij duidelijk dat die pakketjes nooit zijn aangekomen. Zonder deze bewijzen kunnen jullie nooit de rechtszaak winnen. Mijn vriendin heeft verder ook nooit acceptgiro's ontvangen waarin staat dat ze moet betalen en ik vind dat jullie hier wel erg laat mee komen.
Graag verwacht ik binnen 8 dagen een reactie en een oplossing om van dit probleem af te komen waar we het beide mee eens kunnen zijn.
Ik zou het ook fijn vinden als er een naam onder staat van wie ik een reactie krijg, dat is wel zo netjes.
Met vriendelijke groet,
Vincent
Date: Thu, 7 Jan 2010 15:01:26 +0100
From: [email protected]
Subject: Re: aankondiging reachtsmaatregelen!!!!!
Geachte heer Van der V.
Hartelijk dank voor uw e-mail.
In april 2008 hebben wij u, in overleg met u, een proefpakket Personal Multi toegestuurd.
In de brief die u samen met de proefzending heeft ontvangen staat duidelijk aangegeven dat Natuals,
indien er niet tijdig is geannuleerd, automatisch een vervolgzending verzendt.
Aangezien wij geen annulering van u hebben ontvangen, hebben wij u vervolgens vier kwartaalzending (goed voor 3 maanden) toegestuurd (adres:, Pernis Rotterdam). Geen van deze zendingen hebben wij onbezorgbaar retour ontvangen van TNT post, wij gaan er dan ook
vanuit dat deze allemaal geleverd zijn.
De kosten van deze zending (3x € 12,90 per zending) dient u dan ook te voldoen.
Voor vragen over betalingen/aanmaningen kunt u contact opnemen met DirectPay,
tel. 0900-333 22 00(keuze 1, gevolgd door 1) of [email protected].
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Een fijne dag gewenst en een vriendelijke groet,
Klantenservice Natuals
Ik ben benieuwd wat hun reactie nu weer is.
Groeten en sterkte
Vince
Radar bellen of mailen lijkt ook wel zinloos, beetje jammer. Maar zal radar ook wel weer een mail sturen. Denk alleen niet dat het helpt..........................
Hieronder mijn mail op hun antwoord :
Hierbij wil ik graag reageren op uw reactie.
Zoals al eerder aangegeven heeft mijn vriendin alleen een proefpakket Personal Multi gehad en 2 weken later gelijk nog een vervolgzending.
Dus geen tijd gehad om het op tijd op te zeggen maar deze wel retour gestuurd, met retour afzender, omdat ze er geen interesse in had.
Mevr. M heeft hier ook een brief bij gedaan waarin ze wil opzeggen. Ze heeft hier een copie van thuis liggen.
Toen ook gelijk gebeld naar de klantenservice om dit door te geven dat ze het niet meer wilt ontvangen. En daar is toen geen probleem van gemaakt. En sindsdien zijn er ook geen vervolgzendingen meer geweest.
De fout ligt dus bij de klantenservice van Natuals of bij TNT post. Ik ga zelf ook nog contact opnemen met TNT om te vragen of de fout bij hun kan liggen, maar ik denk dat de fout bij Natuals ligt. Er worden wel vaker fouten gemaakt met opzeggingen van klanten, omdat ze na telefonisch contact geen interesse meer hebben in die vitamine.
Mijn vriendin M. is bereid om 1 x €12.90 te betalen. Ik ben het daar niet mee eens en laat het liever voorkomen bij de rechter. Omdat ik weet dat wij in onze recht staan, maar mijn vriendin wil graag van dit gezeur af zijn. Wij zijn dus ook niet bereid om het totale bedrag te betalen waar we nu voor worden "aangeklaagd". Dat bedrag is nu bijna €160 incl alle incasso kosten.
Ik wil bewijzen van jullie zien waaruit blijkt dat TNT daadwerkelijk die pakketjes bezorgd heeft op dit adres. Kunnen jullie dit niet aantonen dan lijkt het mij duidelijk dat die pakketjes nooit zijn aangekomen. Zonder deze bewijzen kunnen jullie nooit de rechtszaak winnen. Mijn vriendin heeft verder ook nooit acceptgiro's ontvangen waarin staat dat ze moet betalen en ik vind dat jullie hier wel erg laat mee komen.
Graag verwacht ik binnen 8 dagen een reactie en een oplossing om van dit probleem af te komen waar we het beide mee eens kunnen zijn.
Ik zou het ook fijn vinden als er een naam onder staat van wie ik een reactie krijg, dat is wel zo netjes.
Met vriendelijke groet,
Vincent
Date: Thu, 7 Jan 2010 15:01:26 +0100
From: [email protected]
Subject: Re: aankondiging reachtsmaatregelen!!!!!
Geachte heer Van der V.
Hartelijk dank voor uw e-mail.
In april 2008 hebben wij u, in overleg met u, een proefpakket Personal Multi toegestuurd.
In de brief die u samen met de proefzending heeft ontvangen staat duidelijk aangegeven dat Natuals,
indien er niet tijdig is geannuleerd, automatisch een vervolgzending verzendt.
Aangezien wij geen annulering van u hebben ontvangen, hebben wij u vervolgens vier kwartaalzending (goed voor 3 maanden) toegestuurd (adres:, Pernis Rotterdam). Geen van deze zendingen hebben wij onbezorgbaar retour ontvangen van TNT post, wij gaan er dan ook
vanuit dat deze allemaal geleverd zijn.
De kosten van deze zending (3x € 12,90 per zending) dient u dan ook te voldoen.
Voor vragen over betalingen/aanmaningen kunt u contact opnemen met DirectPay,
tel. 0900-333 22 00(keuze 1, gevolgd door 1) of [email protected].
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Een fijne dag gewenst en een vriendelijke groet,
Klantenservice Natuals
Ik ben benieuwd wat hun reactie nu weer is.
Groeten en sterkte
Vince
Re: Natuals
Het is dus echt overal hetzelfde.
Ik heb ze inmiddels geantwoord met de woorden dat ze moeten bewijzen dat de proefzending verstuurd is.
Ik ben ook heel erg benieuwd wat eruit komt.
Zijn er mensen geweest die aangifte hebben gedaan tegen Natuals?
Ik heb ze inmiddels geantwoord met de woorden dat ze moeten bewijzen dat de proefzending verstuurd is.
Ik ben ook heel erg benieuwd wat eruit komt.
Zijn er mensen geweest die aangifte hebben gedaan tegen Natuals?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 dec 2009 10:06
Re: Natuals
ja iedereen heeft nagenoeg hetzelfde verhaal. Daarom proberen we ook als collectief iets te verzinnen en acties te ondernemen. Iedereen die dus bepaalde relaties kan inschakelen, gewoon doen!
Groetjes,
Groetjes,
Laatst gewijzigd door jeroen1208 op 17 jan 2010 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Natuals
Dus als ik het goed begrijp krijgen wij van jou een mail Jeroen?
Re: Natuals
Mijn verhaal heb ik ook net verstuurd!!!
Succes!!
Succes!!
Re: Natuals
Ik ga vanavond hier ook eens even een mail naar sturen:
http://www.thuiswinkel.org/consumenten/ ... rborg.html
http://www.thuiswinkel.org/consumenten/ ... rborg.html
Re: Natuals
Aan Cvk, hier heb ik ook al eens een mail naar gestuurd aangezien zij ook voor de belangen van de consument op dienen te komen! Zij hebben toen aangegeven dat de klacht wordt doorgestuurd naar Natuals. Vervolgens nog wel een mailadres van de jurist van thuiswinkelorganisatie gekregen, deze naam heb ik ook in "mijn verhaal" richting Corina en Jeroen vermeld. Natuals schijnt nog steeds aspirant lid te zijn.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 dec 2009 10:06
Re: Natuals
Corina is bezig met de mail en zal deze zo snel mogelijk sturen. Inmiddels stromen de mails aardig binnen. Hoop morgen een puntenlijstje te maken en dan hoop ik na maandag weer meer te weten. Kan nu nog even niets loslaten hierover.Cvk schreef:Dus als ik het goed begrijp krijgen wij van jou een mail Jeroen?
Groetjes
Re: Natuals
@CvK
De algemene mail die ik wil versturen gaat naar alle auteurs op het forum met het verzoek om hun verhaal te mailen naar nooitmeernatuals, een hele algemene mail met verder geen informatie. De mail heb ik al wel opgesteld maar ben er nog niet aan toegekomen deze te versturen aangezien dit nogal een klus is, hopelijk lukt het me morgen om het eerste deel van de auteurs de mail te versturen.
Als je op de hoogte gehouden wilt worden van onze bevindingen kun je het beste je verhaal mailen naar het hotmail adres, de mensen die daar bekend zijn voor ons houden we op de hoogte van onze actie's en bevindingen. We moeten voorzichtig zijn met dingen te melden op het forum aangezien een ieder dit kan lezen.
Groet,
Corina
De algemene mail die ik wil versturen gaat naar alle auteurs op het forum met het verzoek om hun verhaal te mailen naar nooitmeernatuals, een hele algemene mail met verder geen informatie. De mail heb ik al wel opgesteld maar ben er nog niet aan toegekomen deze te versturen aangezien dit nogal een klus is, hopelijk lukt het me morgen om het eerste deel van de auteurs de mail te versturen.
Als je op de hoogte gehouden wilt worden van onze bevindingen kun je het beste je verhaal mailen naar het hotmail adres, de mensen die daar bekend zijn voor ons houden we op de hoogte van onze actie's en bevindingen. We moeten voorzichtig zijn met dingen te melden op het forum aangezien een ieder dit kan lezen.
Groet,
Corina
Re: Natuals
Duidelijk Corina !
@ EAM... Heb je dat e-mail adres misschien voor mij van die jurist? hoe meer verhalen hoe duidelijker het verhaal wordt denk ik dan maar.
@ EAM... Heb je dat e-mail adres misschien voor mij van die jurist? hoe meer verhalen hoe duidelijker het verhaal wordt denk ik dan maar.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 09 jan 2010 20:21
Re: Natuals
Misschien helpt het om de directeur zelf te mailen. Zijn mailadres is [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Hij heeft al eerder voor anderen op deze forum het opgelost.
Hij heeft al eerder voor anderen op deze forum het opgelost.
Re: Natuals
Ook ik ben deze week persoonlijk benaderd door [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Hij bood zijn excuus aan en heeft de zaak recht getrokken, ik wordt voor geen enkele bedrag meer vervolgd en mocht zelfs de vervolgingzending als proefpakket beschouwen en gebruiken. Deze had ik al direct retour gestuurd maar toch een mooi aanbod. Verder heb ik zijn toezegging dat er geen herinneringen van Directpay of Webcasso zullen volgen, mocht dit toch het geval zijn kan ik persoonlijk contact met hem opnemen.
Kortom het heeft even geduurd maar bij mij is de zaak nu netjes opgelost, het kan dus blijkbaar wel klantvriendelijk opgelost worden bij Natuals alleen is het jammer dat er zoveel aan vooraf moet gaan. Ik heb [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] met klem verzocht naar alle berichten op dit forum te kijken en hier wat mee te doen, ik hoop echt dat het voor jullie allemaal binnenkort ook opgelost wordt. Het enige wat ik gedaan heb is blijven mailen met Natuals dat ik in mijn recht sta en geen proefpakket heb ontvangen, de aanhouder wint?????
Succes allemaal!
Groetjes,
Corina
Kortom het heeft even geduurd maar bij mij is de zaak nu netjes opgelost, het kan dus blijkbaar wel klantvriendelijk opgelost worden bij Natuals alleen is het jammer dat er zoveel aan vooraf moet gaan. Ik heb [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] met klem verzocht naar alle berichten op dit forum te kijken en hier wat mee te doen, ik hoop echt dat het voor jullie allemaal binnenkort ook opgelost wordt. Het enige wat ik gedaan heb is blijven mailen met Natuals dat ik in mijn recht sta en geen proefpakket heb ontvangen, de aanhouder wint?????
Succes allemaal!
Groetjes,
Corina
Re: Natuals
Hoi Corina,
Doet goed te horen dat hij zelf gemaild heeft en het voor jou opgelost heeft.
Ik zal hem straks nog een mail sturen en ik hoop dat hij het voor mij ook kan oplossen en voor iedereen hier.
Gr. claudia
Doet goed te horen dat hij zelf gemaild heeft en het voor jou opgelost heeft.
Ik zal hem straks nog een mail sturen en ik hoop dat hij het voor mij ook kan oplossen en voor iedereen hier.
Gr. claudia