LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN blijft rekeningen sturen
KPN blijft rekeningen sturen
Drie maanden geleden heb ik internetplusbellen van KPN opgezegd.
Bellen en internet was vlot afgesloten maar KPN blijft geld van mijn
rekening halen. Nu vinden ze ook nog dat ik moet wachten tot de betreffende afdeling tijd heeft om dit geval te behandelen. Oftewel; wij maken fouten en bepalen zelf wel wanneer wij dit op gaan lossen. Voor mij nooit, nooit en nooit weer KPN. Het wordt de hoogste tijd dat KPN eens een lesje klantvriendelijkheid krijgt.
Bellen en internet was vlot afgesloten maar KPN blijft geld van mijn
rekening halen. Nu vinden ze ook nog dat ik moet wachten tot de betreffende afdeling tijd heeft om dit geval te behandelen. Oftewel; wij maken fouten en bepalen zelf wel wanneer wij dit op gaan lossen. Voor mij nooit, nooit en nooit weer KPN. Het wordt de hoogste tijd dat KPN eens een lesje klantvriendelijkheid krijgt.
Re: KPN blijft rekeningen sturen
Zelf vandaag maar weer KPN aangeschreven. Abbonnement is per 20 mei 2009 beeindigd. Daarna liet KPN steeds weer geld afschrijven. Dit steeds gestorneerd.
Na vele malen bellen, waarbij elke medewerker mij kon vertellen dat er wat mis was gegaan in het systeem waardoor er twee data in de systemen stonden nog steeds geen geld terug van de periode 20 mei - 31 mei. Wel verscheidene dreigbrieven dat ik zou worden afgesloten als ik mijn rekeningen niet betaalde.
Uiteindelijk een telefonisch toezegging gekregen dat de eindrekening zou worden opgemaakt en ik extra € 15,00 zou krijgen voor de gemaakte telefoonkosten.
Na vele weken weer gebeld en hetzelfde verhaal maar nu met € 20,00 extra.
Dit was in september en je raad het al. Het is akelig stil aan de KPN kant.
Dit zijn geen foutjes meer van KPN maar ligt tegen oplichting aan als het het al niet is.
Na vele malen bellen, waarbij elke medewerker mij kon vertellen dat er wat mis was gegaan in het systeem waardoor er twee data in de systemen stonden nog steeds geen geld terug van de periode 20 mei - 31 mei. Wel verscheidene dreigbrieven dat ik zou worden afgesloten als ik mijn rekeningen niet betaalde.
Uiteindelijk een telefonisch toezegging gekregen dat de eindrekening zou worden opgemaakt en ik extra € 15,00 zou krijgen voor de gemaakte telefoonkosten.
Na vele weken weer gebeld en hetzelfde verhaal maar nu met € 20,00 extra.
Dit was in september en je raad het al. Het is akelig stil aan de KPN kant.
Dit zijn geen foutjes meer van KPN maar ligt tegen oplichting aan als het het al niet is.
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15
Re: KPN blijft rekeningen sturen
Als je bevestiging hebt ontvangen dat je opgezegt hebt, en je verder alles betaald hebt blokkeer hun nummer dan bij de bank, totdat hun hun eigen fouten opgelost hebben.jimster schreef:Drie maanden geleden heb ik internetplusbellen van KPN opgezegd.
Bellen en internet was vlot afgesloten maar KPN blijft geld van mijn
rekening halen. Nu vinden ze ook nog dat ik moet wachten tot de betreffende afdeling tijd heeft om dit geval te behandelen. Oftewel; wij maken fouten en bepalen zelf wel wanneer wij dit op gaan lossen. Voor mij nooit, nooit en nooit weer KPN. Het wordt de hoogste tijd dat KPN eens een lesje klantvriendelijkheid krijgt.
veel succes
Re: KPN blijft rekeningen sturen
KPN klantenreacties
Postbus 58800
1040JA Amsterdam
Postbus 58800
1040JA Amsterdam
Re: KPN blijft rekeningen sturen
Vrijdag zou ik teruggebeld worden door KPN. Natuurlijk is dat niet gebeurd.
Mijn nieuwe provider (Ziggo) heeft voor mij in een soort database van de Opta gekeken. Hier stond in dat mijn abonnement bij KPN wel degelijk is opgezegd. Met dit verhaal heb ik KPN gebeld (eerste telefoontje: doorverbonden waarna verbinding werd verbroken, tweede telefoontje: verbinding verbroken terwijl ik nog aan het uitleggen was, derde telefoontje: uw abonnement is niet opgezegd en ik kan niets voor u doen, vierde telefoontje: raak, mijn opzegging is alsnog ingevoerd, hiervan krijg ik een schriftelijke bevestiging en ik word gebeld over een schadevergoeding die ik eis en het intrekken van de machtiging voor automatisch incasso. Het zal mij benieuwen. KPN zit maar wat rond te bankieren op rekeningen waar ze ooit een machtiging voor losgepeuterd hebben. De volstrekte arrogantie die ze tonen als het gaat om hun eigen fouten vind ik ronduit stuitend en om van uit je vel te springen. Die KPN vind ik gewoon een stel crimineel tuig, hoe is het mogelijk dat hun vergunning voor deze markt niet al lang is ingetrokken.
@EagleOne2002 bedankt, dit zal ik zeker doen.
Mijn nieuwe provider (Ziggo) heeft voor mij in een soort database van de Opta gekeken. Hier stond in dat mijn abonnement bij KPN wel degelijk is opgezegd. Met dit verhaal heb ik KPN gebeld (eerste telefoontje: doorverbonden waarna verbinding werd verbroken, tweede telefoontje: verbinding verbroken terwijl ik nog aan het uitleggen was, derde telefoontje: uw abonnement is niet opgezegd en ik kan niets voor u doen, vierde telefoontje: raak, mijn opzegging is alsnog ingevoerd, hiervan krijg ik een schriftelijke bevestiging en ik word gebeld over een schadevergoeding die ik eis en het intrekken van de machtiging voor automatisch incasso. Het zal mij benieuwen. KPN zit maar wat rond te bankieren op rekeningen waar ze ooit een machtiging voor losgepeuterd hebben. De volstrekte arrogantie die ze tonen als het gaat om hun eigen fouten vind ik ronduit stuitend en om van uit je vel te springen. Die KPN vind ik gewoon een stel crimineel tuig, hoe is het mogelijk dat hun vergunning voor deze markt niet al lang is ingetrokken.
@EagleOne2002 bedankt, dit zal ik zeker doen.
Re: KPN blijft rekeningen sturen
Een automatische incasso mag een bedrijf niet doen zonder dat je ze daarvoor hebt gemachtigd. Die machtiging kun je ook weer in trekken. Dat is niet iets wat je eist maar doet. En aangezien het abonnement is opgezegd heeft daarmee formeel de machtiging opgezegd.
Re: KPN blijft rekeningen sturen
Ik geloof er niets van dat een medewerker van een provider in de database van opta kan kijken. Trouwens ik gelof er ook niets van dat de Opta weet waar een persoon een abo heeft.
Re: KPN blijft rekeningen sturen
@alfatrion; Ik heb het even nagekeken, je kunt inderdaad je bank de opdracht geven om een door jou verstrekte machtiging voor automatisch incasso op te heffen. Jouw bank neemt dan contact op met de bank van de incassant om te kijken of de machtiging inderdaad niet meer geldig is. Volgens KPN (en dus ook hun bank) heb ik nog steeds een abonnement bij hen en ik voorzie hierdoor problemen.
Liever wil ik de gegevens bij KPN gecorrigeerd zien zodat ik niet meer als klant bij hen sta geregistreerd. Je kunt er anders op wachten dat je ook nog aanmaningen e.d. krijgt.
@SirPeter; Of het waar is weet ik ook niet, dit is wat die man mij heeft verteld.
Hij zei dat ik met dit Opta verhaal de KPN moest bellen en dat het dan wel goed zou komen.
Als ik zie hoeveel mensen er problemen hebben met providers vraag ik me toch af of er helemaal geen toezicht is op deze markt. Als dat wel zo is liggen ze in elk geval te slapen.
Hoever ze we nog verwijderd van de situatie dat we het recht gewoon maar weer in eigen hand moeten nemen.
Liever wil ik de gegevens bij KPN gecorrigeerd zien zodat ik niet meer als klant bij hen sta geregistreerd. Je kunt er anders op wachten dat je ook nog aanmaningen e.d. krijgt.
@SirPeter; Of het waar is weet ik ook niet, dit is wat die man mij heeft verteld.
Hij zei dat ik met dit Opta verhaal de KPN moest bellen en dat het dan wel goed zou komen.
Als ik zie hoeveel mensen er problemen hebben met providers vraag ik me toch af of er helemaal geen toezicht is op deze markt. Als dat wel zo is liggen ze in elk geval te slapen.
Hoever ze we nog verwijderd van de situatie dat we het recht gewoon maar weer in eigen hand moeten nemen.
Re: KPN blijft rekeningen sturen
Als je kunt aantonen dat je geen abonnement meer hebt door een bevestigingsbrief te overhandigen is er geen enkel probleem. Laat ze maar sturen.jimster schreef:Je kunt er anders op wachten dat je ook nog aanmaningen e.d. krijgt.
Re: KPN blijft rekeningen sturen
Een bevestiging van mijn opzegging had ik dus niet. Wel werd ik op de afgesproken datum afgesloten van internet en telefoon, ik heb er niet aan gedacht dat men de rekening gewoon door zou laten lopen terwijl er geen diensten meer werden geleverd. Zoals nu blijkt was het abonnement wel degelijk opgezegd maar was KPN even 'vergeten' dit in de computer in te voeren.
Intussen ben ik door KPN gebeld, ik kreeg de indruk dat men dacht er met wat excuusjes van af te kunnen komen. Ik heb echter honderd euro schadevergoeding geclaimd voor de uren die ik hier mee bezig ben geweest. Dit is uiteindelijk 50 euro geworden. Daarnaast natuurlijk het terugbetalen van drie maanden abonnementsgeld. Dit geld kan pas in februari overgemaakt worden. De rest van mijn leven doe ik geen zaken meer met KPN. Wat een arrogant stel prutsers. En duur ook nog.
Intussen ben ik door KPN gebeld, ik kreeg de indruk dat men dacht er met wat excuusjes van af te kunnen komen. Ik heb echter honderd euro schadevergoeding geclaimd voor de uren die ik hier mee bezig ben geweest. Dit is uiteindelijk 50 euro geworden. Daarnaast natuurlijk het terugbetalen van drie maanden abonnementsgeld. Dit geld kan pas in februari overgemaakt worden. De rest van mijn leven doe ik geen zaken meer met KPN. Wat een arrogant stel prutsers. En duur ook nog.