LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap KPN naar Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Schoontje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2010 15:15

Overstap KPN naar Online

Ongelezen bericht door Schoontje »

Ook ben overgegaan van KPN naar Online met behulp van hun overstapservice??:

Wij helpen u met het opzeggen van uw contract
U zit geen dag zonder internet
U profiteert van razendsnel én voordelig internet


Sinds 27 juli 2009 technisch overgegaan maar KPN vond het nodig om zonder toestemming van mij mijn abonnement over te zetten van "Internetplusbellen" naar "internetbasis". En omdat Online mijn abonnement niet had opgezegd volgens KPN blijf ik facturen ontvangen en na 6 maanden dan toch echt een incassobureau. Diverse keren met KPN Collections (Hoe durf je een afd. zo te noemen!) gebeld en het lag echt aan Online. Online gebeld en die hebben ook KPN gebeld en het zou worden opgelost... dus mooi niet!

Ik wordt gemangeld omdat ik de opzegdatum van zowel KPN als Online niet kan controleren en wordt nu gedwongen te betalen.

Mijn advies ... Geen overstapservice gebruiken!!!

Heeft iemand nog advies voor mij?

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Overstap KPN naar Online

Ongelezen bericht door oppie11 »

Beide bedrijven hebben een speciaal overstapteam. Uiteindelijk zal de fout moeten worden hersteld door het bedrijf waar de fout gemaakt is. Klantenservice van beide bedrijven kunnen op de 1 of andere manier dit laten uitzoeken door het overstap team van het desbetreffende bedrijf. Tevens kunnen zij onderling contact opnemen om dit uit te zoeken. Op basis hiervan kan dan verdere afhandeling volgen. Het is zo dat via een geautomatiseerd systeem er een opzegbericht wordt verstuurd en dit ook zonder afwijzing bevestigd moet worden door de oude aanbieder om te zorgen dat de overstap goed wordt uitgevoerd. In sommige gevallen, zelfs wanneer de berichten goed over en weer gaan, wil het toch wel eens mis gaan, Dan is bovenstaande actie noodzakelijk om dat te achterhalen. Uiteraard kan provider A pas opzeggen bij provider B per eerst mogelijke opzegdatum. Met andere woorden, indien er nog sprake is van een contractverplichting dan zal dat eerst uitgediend moeten worden en kan er pas per eerstmogelijke opzegdatum het abonnement administratief worden stopgezet.

KPNEE
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:19

Re: Overstap KPN naar Online

Ongelezen bericht door KPNEE »

Zie andere berichten in dit forum. Dit zijn vooral overstappen van KPN naar een andere provider. En steeds is het KPN die rekeningen blijft sturen omdat er niet zou zijn opgezegd. Het ligt dus blijkbaar niet aan de overstapservice maar aan KPN.

WINNEN
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:01

Re: Overstap KPN naar Online

Ongelezen bericht door WINNEN »

Ik ben overgestapt van KPN op Online
om minder maandkosten te moeten
betalen omdat kpn te vaak noopt tot
vaker bellen en online goedkoper is.
Ik heb zelf moeten opzeggen:
het probleem hiermee is dat er een touwtrek-
ken ontstaat tussen de partij waar je weggaat én de nieuwe
Ik dacht ook dat het internet zonder dag overslaan
overstappen zou zijn maar Ik heb meer dan een maand
niet kunnen internetten en op de nieuwe dure laptop
kon Ik het internet niet meer realiseren
dus adviseerde online me om Gideon te vragen
naar de internet aansluiting te kijken
deze man zei dat het niet meer kon op dat Laptop
en dus was Ik genoodzaakt om een extra laptop
aan te schaffen om weer te kunnen internetten
waardoor Ik omdat het een mini LT is ook nog een external
voor invoer van cd voor installaties moest aanschaffen en een
nieuwe printer omdat de andere printer welke ik aan de Laptop
niet paste bij de mini laptop.
KPN heeft ook maanden nodig gehad om de overstap te verwerken
en ik heb mijn abonnement t/m 08-2009 moeten betalen.
je moet zowat alles nagaan als je overstapt
het beste is per email voortdurend nagaan of er niets aan de hand is
dan speel je een eventuele geldzucht van degene waar je weggaat
eerder uit hun zinnen,
het beste is om alles te overleggen met beide partijen
en hun te laten begrijpen dat hun emotie niet gevraagd wordt maar hun accurate
reactie t.a.v. het feit dat je overstapt
ze moeten er dus geen slaatje uit slaan als je overstapt
en je niet langer aan het lijntje houden
als Ik niet principieel denk was Ik qua kosten niet beter af
pas na verloop van tijd. :roll:
winner

dunechtebrab
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2008 00:46

Re: Overstap KPN naar Online

Ongelezen bericht door dunechtebrab »

Ik heb op 25 november 2009 met de overstap service van Online het abo van Internetplusbellen basis KPN opgezegt, de datum van ingang heb ik op 1-1-2010 gezet, er zou na 2 weken vanaf 25 november 2009 een bevestiging van KPN komen, echter deze heb ik niet ontvangen, de overzetting van 1-1-2010 ging perfect zonder haperingen ook de telefoon omzetting ging zonder problemen, op 8 januari 2010 kreeg ik van de KPN een bevestiging dat het abo van de KPN met ingang van 8-1-2010 beeïndigd zou worden, doch op 31-12-2009 s`middags om 12.00 uur werd de verbinding van KPN verbroken om binnen 30 minuten Online te kunnen ontvangen.

Ik heb de KPN laten weten dat ik per 1-1-2010 heb opgezegt dus alle bedragen die zijn afgeschreven heb ik direct terug laten boeken en het KPN bank nr laten blokeren, zodat zij niks meer af kunnen schrijven.

Het enige minpunt wat op Online slaat is dat ze het MCAfee veiligheids pakket welke inclusief het abo van 25 Euro valt, zij toch een maandelijks bedrag van 4 Euro hebben afgeschreven en wel m.i.v. 1 december 2009, en tot nu toe kan ik ze niet aan hun verstand brengen(als ze dat hebben, maar dat denk ik wel maar het IQ zal niet erg hoog liggen) dat ze dat moeten verekenen in januari 2010, alleen hebben ze in in januari 2010 weer dit bedrag af geschreven, nu hebben ze verklaard dat beide fouten in februari 2010 worden gecorrigeerd, als ze dat dan nog niet gedaan hebben dan ga ik naar de politie toe om aangifte te doen van oplichting, want dan raakt mijn geduld op.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Overstap KPN naar Online

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik heb al eens geprobeerd bij de politie aangifte te doen van verduistering (tegen online, lees m'n topic 'Online steelt geld) en dat gaat niet werken.. Gelijk naar de geschillencommissie of je trekt aan het kortste eind -.-

Gesloten