LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Cruz
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2009 09:24

Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Cruz »

Wij zijn radeloos met ons 2 maandjes oude wasmachine en Bauknecht geeft geen gehoor tenzij we de kosten van de monteur zelf betalen..

betalen terwijl we garantie hebben op de machine lijkt me niet echt fair

dit zijn de problemen in 2 maanden tijd
Technische probleem F02 verschijnt in scherm waarop de wasmachine 15 min voor tijd stopt en opnieuw gedraaid moet worden

was blijft vuil de hardnekkig maar ook de mild bevuilde was blijft vuil

de wasverzachter word niet gebruikt het water blijft drijven in de zeepbak

en er is een waterlekkage ontstaan (er zit waterstop op)

bauknecht kon over het vuile was alleen zeggen dat dat normaal is..en dat een wasmachine niet de functie heeft om kleding schoon te wassen. een wasmachine is volgens hen alleen om te kunnen draaien spoelen en de juiste temperatuur te geven.. vuiligheid is iets wat we zelf moesten schrobben..

Toolboy

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Toolboy »

Pm me maar en ik stuur u de tech info

Groet T

Cruz
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2009 09:24

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Cruz »

Bauknecht Wak Steam dit is volgens mij de eerste wasmachine met stoom van Bauknecht
typenr kan ik nergens vinden..

De F02 melding is een elektrische storing zoals de gebruiksaanwijzing dit aangeeft.. deze melding kreeg ik 4 dagen na aankoop. bij de mediamarkt mocht ik hem niet inruilen omdat de machine niet meer in de originele verpakking zat.. de verpakking hebben zij zelf eraf gehaald.. en tjah het is toch logisch dat je pas mankementen ontdekt als je het product gebruikt?

de 1e monteur heeft er niets aan kunnen veranderen.. de 2e monteur heeft het computersysteem gereset waardoor we de f02 melding niet meer kregen.. nadat de wasjes volledig werden afgedraaid kregen we de andere mankementen te zien..

Toolboy

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Toolboy »

Typenr staat vaak aan de binnenkant van de deur bauknecht begint met 85............

T

Cruz
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2009 09:24

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Cruz »

Hallo,

Ja klopt ik heb de gebruiksaanwijzing indd erbij gepakt toen ik dit voor het eerst tegenkwam. Heb hem zoals erin staat op 3 sec reset gedrukt, ik heb hem op afpompen gedraaid maar dit mocht helaas niet baten.

Bij elke wasbeurt en het maakte niet uit watvoor programma ging hij op die f02 storing dus herhaaldelijk komt die terug..

858362720000

Toolboy

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Toolboy »

Om u een testprogramma te kunnen mailen zal u mij toch eerst een pm moeten sturen.
Groet T

Cruz
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2009 09:24

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Cruz »

sorry ik weet echt niet hoe ik kan Pm :oops:

maar dat f02 probleempje was bij de 2e monteur al verholpen hij heeft het gereset zij hij.. ook moesten we de vloeibaar wasmiddel niet meer gebruiken maar poeder..

ik heb ze van bauknecht 5 min geleden gebeld omdat mijn machine nu aan het lekken is aan de onderkant.. het is over 2 weken 2 maanden geleden dat ik die machine heb gekocht en raad es wat ze zeiden.. mevrouw, de monteur komt langs en als de monteur constateerd dat dit een gebruikersfout is dat wil zeggen als u teveel zeep heeft gebruikt of de machine op andere wijze gebruikt heeft dan betaald u de kosten van 99 euro zelf! 99 euro!! en dat terwijl ik weet wat de monteur vanochtend heeft gezegd..namelijk dat er helemaal niets mankeerd met de machine!!!

daar zit ik dan ik heb totaal geen vestand van dit soort problemen maar weet wel dat rechtvaardigheid het niet is.. mijn machine is niet in orde afgeleverd.. en ik mag ook nog de mankementen vegoeden.. Tjah ik kan ook gewoon niets doen en het water dat mijn machine afgeeft iedere keer dweilen totdat hij stukgaat en een nieuwe kopen.. maar daar heb ik het geld helemaal niet voor..

Toolboy

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Toolboy »

Cruz envelopje aanklikken :wink:
T

Gert Luykx
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2009 00:27

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Gert Luykx »

Hoi lotgenoten,

Je bent echt niet alleen met die probleem !!
Ik ben ook de fiere bezitter van zo een Bauknecht STEAM wasmachine (13/12/2008).
Vanaf dag 1 problemen(14/12/2008), afvoerpomp blijft pompen na de eerste was stap en het programma loopt leuk verder tot aan het centrifugeren en daar blijft de machine dan in deze toestand draaien tot we het uitschakelen !!.

Alles goed, na enkele service beurten van bauknecht => geen oplossing => Nieuwe identieke machine gekregen (06/2009).

Maar, idd daar komt de maar => vanaf dag 2 storing ' F02 ' en nog andere onverklaarbare meldingen + de machine blijft hangen in het programma zonder foutmelding.

Vandaag ( 30/10/2009), heb ik de afspraak dat ik volgende week nog eens een fonkel nieuwe bauknecht steam krijg van bauknecht uit.

Brrrrr, zou deze naar behoren werken ??????

Wordt zeker vervolgd !

toelichting: vooraleer de melding 'F02' op het scherm komt gebeurt bij mijn wasmachine volgend: op +- 15 a 13 min van het einde van het programma, gaat de machine de laatste spoelbeurt doen => maar deze neemt water tot +- 2/3 van de waskuip vol is ( is veel veel te veel ) => dan gaat de afvoerpomp starten en pompt het water weg ( zonder dat de trommel ook maar één omwenteling gedraaid heeft ! => tegelijkertijd verschijnt dan ook de melding 'F02' => machine wordt leeggepompt en daar staat ie dan te knipperen met de fout melding.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Gert,

na drie keer een slechte machine, dus nog even wachten of de volgende het ook heeft, de koop ontbinden. Zal dus gewoon een slecht product zijn en duur betaald neem ik aan.

F2, is een fout op de printplaat en die valt el tijdelijk op te lossen, maar komt toch steeds weer terug. Ga de volgende keer meteen terug naar de winkel, die zijn immers verantwoordelijk voor het product wat ze verkopen!

Moest wel lachen over de uitleg van Bauknecht bij de Topic starter, een wasmachine hoeft niet schoon te wassen. Nou wat moet deze dan wel doen, voor de sier staan?
Ik zie het al voor me als je een wasmachine koopt, nee mensen deze wast niet hoor, dit is een kunststuk in uw huis, maar verder wast deze niet!

Ik heb na veel ellende in de afgelopen 20 jaar dat ik het genot mocht hebben om te wassen, meestal met dure merk krengen van machines, nu een wasmachine te hebben, het goedkoopste van het goedkoopste, die gewoon wast!
Ik heb Bauknecht gehad, Siemens, whirlpool, Indes(h)it, niets waste schoon, maar dat hoeven ze ook niet te doen las ik net, dus mijn fout, sorry fabrikanten!
De laatste machine een Wixl 125 van indesit, heeft het krap aan 2 jaar goed gedaan, de was rook muf, was nooit schoon, leek op een raket.
Maar de programma's duurde niet echt lang, dus kon ik spelen.

Ik heb nu een Beko, hij wast, mensen, ik heb een wasmachine die wast!
Deze danst niet, hij stijgt niet op, hij gaat niet onverwachts koken, Whirpool, de was ruikt schoon, nou dat is al iets op zich! Ik maak geen reclame, ik vertel hier gewoon mijn ervaring met een goedkope machine. Al zou deze maar twee jaar mee gaan, zoals de verkoper zei, dan ben ik nog altijd goedkoper uit dan met dure merken. Op wat de verkoper zei, had, doe mij dan maar 3 jaar garantie extra, lol.

Ik heb een naaimachine thuis, die naait!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door plumber »

Wordt zeker vervolgd !
toelichting: vooraleer de melding 'F02' op het scherm komt gebeurt bij mijn wasmachine volgend: op +- 15 a 13 min van het einde van het programma, gaat de machine de laatste spoelbeurt doen => maar deze neemt water tot +- 2/3 van de waskuip vol is ( is veel veel te veel ) => dan gaat de afvoerpomp starten en pompt het water weg ( zonder dat de trommel ook maar één omwenteling gedraaid heeft ! => tegelijkertijd verschijnt dan ook de melding 'F02' => machine wordt leeggepompt en daar staat ie dan te knipperen met de fout melding
.




Volgens mij niveauregelaar.
Maar ja Bauknecht ?????????????/

Cruz
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2009 09:24

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Cruz »

hallo

wij hebben lang niet meer van ons laten horen.. maar na de 5e bezoek van de monteur hebben we gedreigd met het inschakelen van juridische hulp.
Ze hebben het eindelijk opgegeven door ons aan te bieden een andere machine te krijgen. Wij waren daar absoluut niet tevreden mee en hebben ons geld terug geeist.

we konden meteen een nieuwe wasmachine uitzoeken van een ander merk en wij zijn de trotse eigenaren geworden van een Samsung. We zijn er hartstikke blij mee! Ik ben blij dat ik af ben van dat rot ding! ongelooflijk watvoor ellende het met zich heeft meegebracht!

Ik moet zeggen de laatste monteur die bij ons kwam was een heel stuk begripvoller en heel wat klantvriendelijker dan de eerste! nadat de laatste monteur geweest was had hij geconstateerd dat de eerste monteur het probleem heeft verergerd!

Anyways.. ik zou zelf nooit meer voor een bauknecht product kiezen.. al is het alleen maar om de slechte service die ze bieden.. helaas heeft bauknecht meer rotte dan goede appels in dienst!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Toch is en blijft het zo, dat bij een gekocht product tijdens de garantie en zelfs tijdens de gestelde levensduur van de fabrikant, naar de verkopende partij uw rechten moet halen. Deze is aansprakelijk voor het verkochte product.

Cruz
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2009 09:24

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Cruz »

ja daar heb je ook helemaal gelijk in! maar je recht hebben en je recht krijgen zijn tegenwoordig hele verschillende dingen!

Gert Luykx
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2009 00:27

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Gert Luykx »

Beste mensen,

Ik heb ondertussen een 3de wasmachine gekregen van Bauknecht (zelfde model) en na enkele maanden wast deze nog steeds perfect schoon en zonder gekke onverklaarbare storingen.
Ik heb nu een machine van het bouwjaar 2009! (1ste was van 2007)(2de was van 2008)

Tot nu toe weer een tevreden klant.

Hopelijk wordt dit forum onderwerp voor mij hier afgesloten en kan ik op mijn 2 oren wassen ;-)

Mvg Gert

witte angora
Berichten: 31229
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door witte angora »

Tot nu toe weer een tevreden klant.
Dat mag dan wel zo zijn, maar als ik dit topic lees, en ook een ander dat over Bauknegt gaat...

Ik heb zelf een tweedehands Miele, ben er dik, maar dan ook dik tevreden over. Heb eerder een Nordland gehad, maar die was niet al te sterk, wastte wel redelijk schoon; een bovenlader van Zanker, deed het op zich goed tot de centrifuge uit elkaar spatte. En dan nog een of ander goedkoop merk, maar dat is al zó lang geleden dat ik dat echt niet meer weet.

De volgende wordt zeer zeker weer een Miele.

stofzuigertje

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens problemen op forums ben ik gestopt met dit model.....

Ik verkoop liever niets dan problemen en andere merk stoom werkte wel goed.
Dus vraag of je voor ander merk en eventueel ander type kunt ruilen.

Ook in Duitsland diverse klachten op forums gevonden zonder goede oplossing dus te vroeg in winkels gezet.

Wegens niet doen waar deze voor gemaakt is en na 3x reparatie poging kunt U wegens wanprestatie de koop ontbinden!
Dus na 3x monteur of 3x vragen als ze niet kwamen koop Ontbinden, en als je ze een ander model en/of merk laat leveren zullen ze het eerder doen.

Katerbrom
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:51
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Katerbrom »

ik herken dit, want heb er zelf ook last van F02 foutcode
kan de handleiding niet vinden op zolder wegens interne verhuizing
dus wie kan mij zeggen wat dit probleem veroorzaak en oplossen.
het gaat om een bauknecht wake eco 2470
ben vandaag naar de BCC geweest om een monteur te regelen.
ben benieuwd wat deze zal zeggen
de machine hebben we gekocht op 29-11-2009 dus garantie tijd. :?:
Alles is opgelost door de machine ver voorover te kantelen. En langzaam terug te zetten .klep in de pomp zat vast. Monteur af gebeld en nooit meer last van gehad het is nu 2012.de oplossing kwam van iemand van BBC die daar werkte deze had er ook last van gehad. :D
Laatst gewijzigd door Katerbrom op 25 feb 2012 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31229
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Katerbrom:

Miauw? :wink:

Katerbrom
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:51
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Wasmachine bauknecht problemen 2009 wie herkent dit

Ongelezen bericht door Katerbrom »

:D Een update
ik kreeg te horen van bcc service dat de 21/01/2010 de monteur langs zou komen.
heb de hand leiding gelezen (nieuwe aangevraagd bij bauknecht) en las dat de waterstop in machine dicht kon zitten.
Moest hem naar achteren kantelen en langzaam terug zetten.water kraan aanzetten en als je hoorde dat het water in de machine stroomde zat de waterstop vast.
moest dan de monteur bellen.
heb het totaal twee keer gedaan en de machine deed het weer HOERA.
MONTEUR af gebeld.zij ook blij dat er in de handleiding goede adviezen staan.
en wassen maar.

Gesloten