LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum justitia verdubbelt incassokosten.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
renegade66

intrum justitia verdubbelt incassokosten.

Ongelezen bericht door renegade66 »

intrum heeft al een tijdje een vordering op mij van eon. vordering betwist ik ook niet, de incassokosten waren 75,-

nu krijg ik een brief waarin staat dat de incassokosten naar 150,- euro zijn gegaan omdat er een ( onterechte ) vordering in hetzelfde dossier is bijgekomen.

kan dit zomaar?

overigens is de vordering die er is bijgekomen onterecht omdat die al lang en breed betaald was.

melvinkef

Re: intrum justitia verdubbelt incassokosten.

Ongelezen bericht door melvinkef »

Wat zijn dan precies de vorderingen, en wat zijn je openstaande te betalen bedragen?

renegade66

de openstaande kosten waren 360 euro daar zijn later 2 bedragen bijgekomen die ik wel aan eon had betaald. dat waren 41 en 120 euro. maar ze hebben alles al weer teruggedraaid.

Babywiel

Ongelezen bericht door Babywiel »

Ook wij hebben problemen met EON. Een nota nog geen 30 dagen te laat betaald waarna de incassoprocedure al was opgestart. Geen brief van EON aan vooraf gegaan. Volgens de klantenservice nieuwe procedure in hun voorwaarden: zij zouden geen brief meer hoeven te sturen dat procedure aan intrum justitia was gegaan. De incassokosten van Intrum zijn niet in verhouding met het te betalen bedrag aan EON. EON geeft geen thuis, alles moet je maar met Intrum regelen. Alleen bleef EON ook nog acceptgiro's sturen die we rechtstreeks aan EON betaalden en bleef Intrum incassokosten berekenen. Gebeld met intrum bleek dat we 180 euro teveel betaald hadden omdat we ook al aan EON betaalden. Het zou uitgezocht worden.....geen reactie wel een brief dat binnen 5 dagen betaald moest zijn, dat maar gedaan maar nu zou er dus 370 euro teveel betaal zijn aan intrum. Ik wil zo snel mogelijk weg bij EON. Echt niet klantvriendelijk hoe het er daar aan toe gaat.
Wie ondervind nog meer problemen met EON/Intrum ?

Dorien

renegade66

sinds wanneer is die nieuwe procedure van kracht? als zij de voorwaarden hebben veranderd zonder je te berichten of nieuwe voorwaarden te hebben gestuurd, kun je volgens mij nu al van ze af. ze zijn namelijk verplicht de nieuwe voorwaarden door te gaven aan de klant.

als dit echt het geval is ben ik ook bij ze weg.

Babywiel

Ongelezen bericht door Babywiel »

Ze hebben mij dit in november meegedeeld, toen de ellende begon. Ik heb dat ook tegen de medewerker gezegd maar volgens haar heeft het met een procedure te maken in hun administratie en niet met een echte wijziging in de algemene voorwaarden. Zo lust ik er nog wel een. Nadat EON één aanmaning verzonden heeft gaat het tegenwoordig direct door naar Intrum justitia, (wat ook mijn ervaring is, soms wachten ze de uiterste betaaldatum niet eens af en ligt het al bij intrum) dit om wanbetalers te voorkomen. Ik heb toen direct de Consumentenbond gebeld en volgens hen kon ik om die reden niet weg bij EON, ik moet me aan de betalingstermijn houden en hoeven zij maar één aanmaning te sturen alvorens ze een incassobureau inschakelen maar dat het onklantvriendelijk was waren ze het wel met me eens. Ik voel me alleen met handen en voeten gebonden, ik wil weg bij EON maar ik vrees dat ik elders veel duurder uit ben. Ik heb de hele avond gezocht op internet naar de verschillende leveranciers.
Wat renegade66 schreef heb ik precies hetzelfde gehad bij EON. Ook incasso kosten erbij gekomen terwijl ik gewoon aan EON de nota betaald had.
Ik hoop maandag bij intrum weer wijzer te worden maar daar vertelt helaas ook de een dit en de ander dat.

renegade66

wat ze administratief veranderen zal me een worst zijn, ze hebben algemene voorwaarden en daar dien jij maar ook zij zich aan te houden. het is er niet voor niets. verder klopt het wat de bond zegt, je moet je wel aan de betaaltermijn houden. verder is het absoluut klant onvriendelijk, maar ja, welk energiebedrijf is tegenwoordig wel vriendelijk? gezien alle reactie's hier op het forum is het gewoon een grote puinhoop en een machtspelletje tussen klant en leverancier. alleen zij hebben het grote geld en kunnen zich veel meer veroorloven. en de regering kijkt alleen maar toe en houden hun hand op en kijken dan de andere kant op. zo zit nederland tegenwoordig in elkaar.

nederland gaat of is al helemaal kapotgemaakt door al dit soort fratsen.

Gesloten