LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstap van Essent naar Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door comeyer »

Na ongeveer 1 jaar bij Essent te hebben gezeten ben ik overgestapt naar Greenchoice, er kwam toen een keer een jonge man bij mij langs en Greenchoice was goedkoper etc, u kent die verhalen vast wel.
Nadat ik een ik een contractbevestiging kreeg van Greenchoice volgde enkele dagen later een eindafrekening van Essent. Of ik effe ruim 1100,- euro wilde gaan betalen. Nadat ik de papieren eens goed bestudeerde bleek dat er op de eindejaarsafrekening van Essent gewoon ruim 1500m3 teveel gas was berekend en ook teveel electra.
Ik heb beide partijen hierop aangesproken en ze gaven toe dat het een misverstand was en is! Maar toch moet ik die 1100 euro betalen en is inmiddels al opgelopen richting de 1400,-
Binnenkort dreig ik te worden gedagvaardigd.
Ik heb zelfs een maatschappelijk werker laten bellen en na een uurtje heen en weer gebel werd hij er ook flauw van. Men schuift het op elkaar af en de klant is en word gewoon de dupe.
Lekkere democratie hier!

Pobox '67
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:14

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door Pobox '67 »

dit helpt je waarschijnlijk wel:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=78131

de rechter heeft Essent hiervoor al eerder op de vingers getikt!. laat ze maar dagvaarden. deze jurispedentie is duidelijk genoeg.

jij hebt een contract met Essent; alleen zij zijn evrantwoordelijk voor een correcte eindafrekening. afspraken met andere leveranciers of netbeerders kunnen dat niet in de weg staan

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Comeyer,

In uw bericht van 10 januari op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over uw eindafrekening. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door comeyer »

Ik heb een mail verzonden, ik wacht nu af en zal de uitslag hierneer zetten. :)

Albert67
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:36

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door Albert67 »

Hier exact hetzelfde probleem.!jaar gebruik gemaakt van Essent en nu ook de overstap naar greenchoice.
We betaalden voor een rijtjeshuis 200euro p/mnd. December gebruik gemaakt van de gebruiksmanager daar bleek dat we echter 30 euro teveel betaalden en dat we 167 euro terug zouden krijgen.waar we nu nog op wachten. Toen kregen we een rekening dat we in januari 310 euro moesten gaan betalen voor een rijtjeshuis met 2 personen ! en dubbele meter! Ook het gas is veels te hoog aangeslagen en nu willen ze dat we 271 euro gaan betalen. inmiddels al zeker 6 contact gehad en ze hebben een nieuwe berekening gemaakt en daar kwamen ze uit op 150 euro p/m.hier zouden we een bevestiging van krijgen.tot op heden ook niet gehad.daarna weer gebeld en toen hebben ze weer een berekening gemaakt en nu moeten we 271 euro gaan betalen.Alles wordt naar elkaar afgeschoven! En de klant is de dupe.Ook het gas klopt voor geen meter.1000m3 teveel berekend!Nu gaan we de overstap maken naar greenchoice maar we moeten wel een boete betalen omdat we tot juli vast zitten bij Essent. Essent NOOIT MEER!

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door comeyer »

Toen mijn maatschappelijk werker belde werd er vanuit Essent gezegd dat de regeling OPTIE 2 moest worden uitgevoerd :D Dat hebben we toen aan Greenchoice vermeld en hun wisten niet eens wat optie 2 inhield, het moet volgens Essent een vakjargon zijn maar bij Greenchoice wisten ze van niks. In een uur tijd heeft de maatschappelijk werker ongeveer 10 keer gebeld en men schuift het op elkaar af. Als ik het allemaal van te voren had geweten was ik gewoon bij Essent gebleven, ofzowel: overstappen zorgt voor problemen
30% van de mensen die overstappen ondergaan problemen.
Ik hoop dat de Essent mij belt en ben zelfs wel bereid om weer terug te gaan indien mogelijk, want Greenchoice waar ik nu bij zit laat me ook totaal in de kou staan met als gevolg dat ik wellicht word gedagvaard. Maar als het goed is neemt Essent contact met mij op en dan komt het hopelijk goed :lol:

witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoop dat de Essent mij belt en ben zelfs wel bereid om weer terug te gaan indien mogelijk, want Greenchoice waar ik nu bij zit laat me ook totaal in de kou staan met als gevolg dat ik wellicht word gedagvaard.
Niet bang zijn voor de dagvaarding. Essent zit fout.

Mocht je voor de rechter komen dan hoef je alleen maar mee te nemen:

jaarafrekeningen van vorige jaren
foto van de meters met de huidige standen

Laat Essent dan maar uitleggen hoe het kan dat je in het afscheidsjaar ineens zoveel verbruikt, en hoe het kan dat de meterstanden niet kloppen.

Niet bang zijn, komt wel goed. De kosten van de procedure zijn voor rekening van Essent, je moet wel even bij de rechter aangeven dat je compensatie wil voor de kosten die jij zelf maakt.

Wat je waarschijnlijk niet zult krijgen, maar wat je wel kunt proberen is een (kleine) schadevergoeding voor geleden emotionele schade. Kijken wat er gebeurd.

village
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:33

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door village »

.... ben zelfs wel bereid om weer terug te gaan indien mogelijk
niet doen! niet terug gaan naar Essent!!!!

het ergste van deze zaak is dat het geen fout van Essent is, maar tactiek van Essent om doelbewust te cashen....

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door Athoz »

Heel bekend verhaal. Ook ik heb momenteel een incassoburo op m'n dak omdat Essent en Nuon de schuld naar elkaar schuiven over een meterstand die in geen velden of wegen in de buurt komt van mijn doorgegeven standen. In dit geval wijst Essent dan voornamelijk naar Enexis (netwerkbeheerder en dochteronderneming van Essent).

Het is één grote zooi bij Essent en wij draaien er voor op. Correcties weigert Essent te doen omdat ze tot 50% van het jaarverbruik ernaast 'mogen' zitten, aldus een medewerker van Essent -.-

Pobox '67
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:14

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door Pobox '67 »

1. foutieve eindafrekening gewoon terugboeken.
2. bezwaar sturen naar Essent (gratis aangetekend via pakket naar antwoordnr)
3. incasso's niet betalen en niet op reageren
4. afwachten op een dagvaarding
5. bewaar opsturen naar rechtbank + bovenstaande jurispedentie
6. evt een zitting
7. zaak gewonnen

al met al niet veel tijd in steken dus. het lijkt veel, maar het is hooguit een uurtje naar de rechtbank en 2 korte briefjes

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: overstap van Essent naar Greenchoice

Ongelezen bericht door comeyer »

bij mij is het opgelost en de Essent medewerkster heeft het geregeld, ik krijg zelfs geld weer :mrgreen:

Gesloten