LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijstand en vriend

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

comeyer schreef:Ik zit al enige maanden in de bijstand :D
??????? :shock: Waarom reageer je dan zo?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door VioletPrue »

comeyer schreef:Ik zit al enige maanden in de bijstand :D
En daar ben je blij mee?
Is jouw norm hoger dan de mijne ofzo?
Ik word er namelijk niet zo vrolijk van hoor!

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door comeyer »

wanneer je in de bijstand zit en iemand gaat 3 weken bij je in wonen dan is dat gewoon een gezamelijke huishouding, dat weet je gewoon van te voren. En de afstand valt allemaal wel mee in Nederland, zo groot is Nederland niet.
1 dag logeren is natuurlijk totaal wat anders dan 3 weken, en dat weten meestal
deze mensen zelf ook wel.
en elkaar beter leren kennen kan ook wel zonder te overnachten, klinkt misschien hard maar de overheid moet gewoon streng zijn in dit soort situaties omdat er nog teveel word gefraudeerd.
En inderdaad zit ik zelf ook enige maanden in de bijstand, daar ben ik naar mijn gevoel ingedrukt maar daar kan de Sociale Dienst niks aan doen, het is een vangnet en zoveel hebben de mensen in de Soza niet te klagen.

En inderdaad bestaat de staatsschuld voor 10% uit Abn. De totale staatsschuld is 368 miljard euro wat neerkomt op een slordige 23.000 euro per persoon.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: bijstand en vriend

Ongelezen bericht door witte angora »

23.000 euro per persoon.
Dat is dus bijna 24 keer mijn maandelijkse uitkering...

Volgens de Rabo mag ik op grond van mijn uitkering maximaal een schuld hebben van (is puur toeval) 2300 euro. Daar past een aflossing bij van 47 euro per maand, 5 jaar lang.

Het deel van de staatsschuld dat voor mijn rekening komt is dus 10 x zo groot. Dat wordt dus 5 jaar lang iedere maand 470 euro inleveren om van die staatsschuld af te komen...

Zal vast wat houtjes inslaan om op te bijten straks, want dit gaat niet goed.

Gesloten