LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pritell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Pritell

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ook deze Pretium achtige club is weer (of nog steeds) actief.
Mijn vader van 77 is er door een schattige dame aan de deur ingeluisd.
Ondanks dat hij aangaf per maand slechts 2 a 3 euro te verbellen is hem een "onbeperkt bellen" abonnement aangesmeerd voor 12,95 per maand.
Wat ze vergat te vertellen is dat de gewone abonnementskosten van 19 euro per maand bij KPN gewoon doorlopen en dat hij nu per 2 maanden 38 + (2x12,95)= 63,90 euro kwijt is in plaats van de gemiddelde 44 euro die hij tot nu toe tweemaandelijks betaalde.
"Onbeperkt" betekent bij Pritell maximaal 11 uur, ze hanteren een "fair use policy" die volgens de hele kleine lettertjes (die je pas krijgt na het tekenen) neerkomt op 11 uur per maand. oftewel 22 minuten per dag !!

KPN zelf kent een Belvrij Altijd abonnement wat 32 euro per maand kost, exact hetzelfde bedrag als wat je bij pritell in totaal kwijt bent voor slechts 11 uurtjes.
Bovendien betaal je bij pritell ook nog eens starttarief per gesprek.

Gelukkig durfde hij het binnen 8 dagen op te biechten :lol:

Gisteren heb ik de annulering 3 maal opgestuurd, per fax, per gewone en per aangetekende post.
Het kantoor van dit bedrijf blijkt hier toevallig een paar straten verderop te zitten, dus ga ik straks ook nog even een briefje daar afgeven.
Gezien de vele hits als je naar dit bedrijf zoekt ben ik er nog niet gerust op dat we er werkelijk vanaf zijn, ondanks dat er juridisch geen speld tussen te krijgen is, de colportagewet geeft 8 dagen bedenktijd.

H.Alert
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2010 12:12

Re: Pritell

Ongelezen bericht door H.Alert »

Nu is het 2010 en Pritell gaat lekker door. Ontdekte dat mijn moeder in 2007 ook een contract had afgesloten en al twee jaar dat abonnementsgeld weggooide. Maar een aangetekende opzeggingsbrief en het boeteclausulebedrag van 49,95 braaf betalen hielpen niet.
De brief werd als onbestelbaar geretourneerd. Incassobedrijf Europay uit Bussum blijft aanmaningen sturen en daarin dreigen met juridische consequenties. Oude mensen worden daar erg nerveus van en dat terwijl het hele contract rechtsongeldig is, omdat het niet gedeponeerd is bij de Kvk in Almere, wat verplicht was en men geen ventvergunning bezat. Het is hoog tijd voor een civiele procedure waarin dit bedrijf en zijn handlangers definitief de nek wordt omgedraaid. Misschien moet TrosRadar opnieuw een uitzending aan deze ratten wijden?

BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: Pritell

Ongelezen bericht door BvT »

H.Alert schreef: Misschien moet TrosRadar opnieuw een uitzending aan deze ratten wijden?
Ik verwacht helemaal niks van Tros Radar, want ze hadden allang een hele uitzending kunnen wijden aan diverse zaken op mobiel gebied !

Ik lees hier af en toe nog weleens wat, maar ik heb geen hoge dunk (meer) van Tros Radar :evil:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pritell

Ongelezen bericht door berndv »

Het gaat hier om vaste telefonie, niet om mobiel, en oplichters zijn het.

Gesloten