LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
HermantB

Re: Jelle Hendrickx stapt op bij SSP

Ongelezen bericht door HermantB »

@SJZ
Je hebt gelijk!!!!! Volgens mij heb je wat er aan de orde helemaal door en met dit gegeven zijn de gedupeerden echt geholpen. Chapeau!!

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

In Vrij Nederland van deze week:

Jelle Hendrickx profiteert dubbel van DSB-gedupeerden

Jelle Hendrickx gebruikt zijn rol als belangenbehartiger voor DSB-gedupeerden om hiermee geld te verdienen voor zijn eigen financiële adviesbureau.

Voor een deel van de in problemen geraakte klanten van de bank sluit hij zelf nieuwe hypotheken af. De provisies strijkt zijn eigen bedrijf FC&S op. Dat erkent Hendrickx in Vrij Nederland deze week. Hij vermengt op die manier zijn functies als voorzitter van een stichting zonder winstoogmerk en als directeur van een commercieel bedrijf.

Hendrickx geeft toe dat dit erg veel van belangenverstrengeling weg heeft. ‘Ik ben het er wel mee eens dat het beter is die rollen gescheiden te houden.’ Hendrickx zegt zijn aandelen eind deze maand in te leveren.

Hendrickx heeft altijd geclaimd meer dan tweeduizend gedupeerden bij te staan. Maar verschillende partijen zeggen in Vrij Nederland dat het werkelijke aantal naar alle waarschijnlijkheid veel lager is.

Hendrickx weigerde ze stelselmatig inzicht te geven in zijn namenlijst. ‘Ik vermoed dat er in zijn administratie een mix zit van mensen die daadwerkelijk een opdracht hadden gegeven een klacht in te dienen en veel mensen die alleen als steunbetuiging een mailtje hadden gestuurd,’ zegt Financieel Ombudsman Jan Wolter Wabeke. Tegen de curatoren zei Hendrickx steeds dat hij zich eerst door duizenden mails heen moest worstelen, aldus woordvoerder Charles Huijskens. ‘Merkwaardig, want hij was al heel lang met DSB bezig.’

Bron:
http://www.vn.nl/Archief/Economie/Artik ... eerden.htm
Het volledige artikel is te lezen in de papieren versie van Vrij Nederland van deze week

RTL neemt dit nieuws over:

Hendrickx profiteert van DSB-gedupeerden

Jelle Hendrickx gebruikt zijn rol als belangenbehartiger voor DSB-gedupeerden om hiermee geld te verdienen voor zijn eigen financiële adviesbureau.

Provisies
Voor een handjevol van de in problemen geraakte klanten van de bank sluit hij zelf nieuwe hypotheken af. De provisies strijkt zijn eigen bedrijf FC&S op. Dat erkent Hendrickx in weekblad Vrij Nederland.

Dubbele functie
Hij vermengt op die manier zijn functies als voorzitter van een stichting zonder winstoogmerk en als directeur van een commercieel bedrijf. Hendrickx geeft toe dat dit erg veel van belangenverstrengeling weg heeft. ,,Ik ben het er wel mee eens dat het beter is die rollen gescheiden te houden.'' Hendrickx zegt zijn aandelen eind deze maand in te leveren.

Geen inzicht
Hendrickx heeft altijd geclaimd meer dan tweeduizend gedupeerden bij te staan. Maar verschillende partijen zeggen in Vrij Nederland dat het werkelijke aantal naar alle waarschijnlijkheid veel lager is. Hendrickx weigert stelselmatig inzicht te geven in zijn namenlijst. ,,Ik vermoed dat er in zijn administratie een mix zit van mensen die daadwerkelijk een opdracht hadden gegeven een klacht in te dienen en veel mensen die alleen als steunbetuiging een mailtje hadden gestuurd'', zegt Financieel Ombudsman Jan Wolter Wabeke.

© RTLZ.nl

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja en.....mag je in NL geen geld meer verdienen dan....

HermantB

@Ron1
Onderbroeken nog niet kwijt????
Volgens mij ben je een beetje verdwaald geraakt op dit forum. Is Marktplaats niet de site die je zoekt?

ron1

Graag ontopic blijven,ook als het u niet bevalt.Wat is er mis met dat deze man dubbel verdiend dan...het is toch de legale weg die hij bewandeld,als het niet bevalt moet u de overheid hebben,de afm e.a.niet de personages zelf...ik zou het ook doen. :D

HermantB

@Ron1

Hetzelfde verzoek aan jou.
Het laatste, ik heb nog een duopack bjorn borg onderbroeken voor u....geeft u de maat even door....
Wat is er mis met dat deze man dubbel verdiend dan...het is toch de legale weg die hij bewandeld,als het niet bevalt moet u de overheid hebben,de afm e.a.niet de personages zelf...ik zou het ook doen.
Dat je het zelf ook zou doen hoef je niet verder toe te lichten, je reacties spreken voor zich.
Legaal of illegaal zijn niet de enige begrippen waar het bij transactie omgaat, moraliteit is daar ook onderdeel van en ik denk zo maar dat dit begrip bij jou alleen afdwingbaar is door regelgeving of sancties. Het geeft in ieder geval een aardig beeld van je intrensieke waarde...

ron1

Nee,moraliteit,dat is iets uit de jaren 70, dit is keihard zakendoen.Mogelijk zoekt meneer J.H.nog een persoonlijk assistent. :D Uiteindelijk worden, hoe pijnlijk ook voor sommigen, dit soort mensen toch de winnaars...

HermantB

@ron1
Ik zou zeggen: veel succes met je zoekactie naar het grote geluk!
(Dat moet gaan lukken, de juiste mentaliteit heb je nl. al...)

PS. laatste reactie naar je wegens gebrek aan toegevoegde waarde.

ron1

Dank voor uw reactie.

Succes.

:)

Gesloten