Ik hoop dat mensen die wat meer kennis hebben over de regelgeving rond garantie me goede tips kunnen geven.
Ik heb eind september 2007 een bril/montuur bij een bekende opticien gekocht. De glazen en het montuur zelf waren best kostbaar, bij elkaar al snel zo'n 480 euro. Het montuur heeft een zwarte glanslak/kleur.
Na ruim een jaar kwam er een lichte verkleuring in de lak. In het begin viel het me niet zo op maar langzaam maar zeker werd het steeds erger, zodat het lijkt alsof het erg versleten of vaak ergens langs geschuurd is.
Ik ben hier in oktober 2009 mee naar de opticien gegaan. Zij gaven aan dat de garantie van 2 jaar verlopen was. Dat hebben ze ook zwart op wit laten zien, adhv een brief van de leverancier/importeur.
Uiteindelijk na een aantal keer mopperen en klagen is het montuur bewerkt met iets als aceton of spirtius of iets dergelijks. Het resultaat was toen een stuk beter, de glans was er weer, zij het wat streperig.
Nu, een paar weken later, ontstaan 'de slijtplekken' opnieuw. Ik vind dit niet normaal. Op deze manier moet ik straks alweer een nieuw montuur kopen. Moet ik dit pikken of vertelt de winkelier de halve waarheid?
Alvast bedankt voor eventuele tips.