LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garage v berkel s-hertogenbosch

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

hoi gezond verstand en jeanne-veghel,,
dat is wat mij ook kwaad maakt, wij trekken aan het korste eindje,
maar dat hun fouten maken geven ze niet toe,,
neeee, ik alleen maak fouten!!!!
ik zal het wel allemaal verkeerd begrepen hebben ,,, nee hoor!!
bedank voor de wijze woorden,
ik wacht op de post ,anders gaat bij mij een brief de deur uit,
groetjes astrid
tot vervolg,,,,

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

hoi ,
ik krijg net bericht van de sales verkoper,,
de rekening die mij gestuurd was -770,85
is gecrediteerd, om verdere incasso te voorkomen,,,
maar nu in januari willen ze toch nog de 770,85,,,
welles niettes welles niettes,,, pffff
770,85 blijft op mijn conto,,
ze kunnen het mooi brengen hé,
dus die brief die je krijgt met minus op je conto, is ook niets waard?????
zo kun je het draaien zoals je wil, altijd een weerwoord terug,,,ttttssssss
tot vervolg ''groetjes astrid
o, ja reageren hierop de forum doen ze niet ,, ik heb het zicht zo al vertroebelt''

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

astrid42 schreef:hoi ,
ik krijg net bericht van de sales verkoper,,
de rekening die mij gestuurd was -770,85
is gecrediteerd, om verdere incasso te voorkomen,,,
maar nu in januari willen ze toch nog de 770,85,,,
welles niettes welles niettes,,, pffff
770,85 blijft op mijn conto,,
ze kunnen het mooi brengen hé,
dus die brief die je krijgt met minus op je conto, is ook niets waard?????
zo kun je het draaien zoals je wil, altijd een weerwoord terug,,,ttttssssss
tot vervolg ''groetjes astrid

Wat begrijpen ze niet aan plus nota -/- creditnota is 0 :?:

Laat ze het maar lekker uitzoeken :mrgreen: , want jouw saldo is
0 op papier. Niks meer op jouw conto dus.
Laten ze een andere boekhouder nemen, die het wel snapt :idea:
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 12 jan 2010 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

dat deden ze zeggen ze nu ,,om mij te matsen.
nu mag ik toch betalen ??? raar he

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

astrid42 schreef:dat deden ze zeggen ze nu ,,om mij te matsen.

Papier is geduldig en je hebt het bewijs echt in handen hoor,
dat je hun niets verschuldigd bent.
Tenslotte heb je ook niets afgenomen van ze.

Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan.

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

tanks :)

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

astrid42 schreef:dat deden ze zeggen ze nu ,,om mij te matsen.
nu mag ik toch betalen ??? raar he
misschien kan gezondverstand hier nog iets over zeggen straks.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

astrid42 schreef:hoi ,
ik krijg net bericht van de sales verkoper,,
de rekening die mij gestuurd was -770,85
is gecrediteerd, om verdere incasso te voorkomen,,,
maar nu in januari willen ze toch nog de 770,85,,,
welles niettes welles niettes,,, pffff
770,85 blijft op mijn conto,,
ze kunnen het mooi brengen hé,
dus die brief die je krijgt met minus op je conto, is ook niets waard?????
zo kun je het draaien zoals je wil, altijd een weerwoord terug,,,ttttssssss
tot vervolg ''groetjes astrid
o, ja reageren hierop de forum doen ze niet ,, ik heb het zicht zo al vertroebelt''
Hun hebben een rekening gecrediteerd van - EUR 770,85. Vanuit hun gezien dan?
Probeer alles chronologisch op een a4 te zetten. Het liefst met relevante bewijsstukken.
Hoeveel rekeningen heb je nu precies ontvangen? Ik neem aan twee rekeningen van EUR 770,85 en 1 credit nota? Anders volg ik hun verhaal niet. Ik neem ook aan dat je getekend hebt voor het bestellen van de spullen? Zo nee dan blijft het welis, niet is.
Kun je dit overzicht nog eens geheel op het forum zetten (als je dat wilt).

Dat ze niet willen reageren is hun recht. Ik vind het echter niet voor ze pleiten

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

oke , ze geven toe dat ik voor de reparatie heb afgebeld,
dat ik toch moet betalen voor de bestelde producten ,, die ik niet ondertekend heb.
ik heb op volgorde een rekening die betaald moest worden 770,85
. rekening die zegt -770,85
, toen een rekening nog te betalen 770,85,
daarom zeg ik ook welles niettes,
het lijkt dat ze onderling anders denken over de rekening,, er is nu een derde verkoper bij gekomen die mij een mailtje heeft gestuurd,
en de gebroken as bleek wat speling te zijn??
snap je dat nou
groetjes astrid
,

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

astrid42 schreef:oke , ze geven toe dat ik voor de reparatie heb afgebeld,
dat ik toch moet betalen voor de bestelde producten ,, die ik niet ondertekend heb.
ik heb op volgorde een rekening die betaald moest worden 770,85
. rekening die zegt -770,85
, toen een rekening nog te betalen 770,85,
daarom zeg ik ook welles niettes,
het lijkt dat ze onderling anders denken over de rekening,, er is nu een derde verkoper bij gekomen die mij een mailtje heeft gestuurd,
en de gebroken as bleek wat speling te zijn??
snap je dat nou
groetjes astrid
,
Blijkbaar heeft dus iemand nadat is afgebeld, de rekening gecrediteerd. Daarna is hij waarschijnlijk teruggefloten en is een nieuwe rekening opgemaakt. Ik heb de volgende vragen:
Hoe lang is verstreken tussen het moment dat je ja zei tegen het bestellen van de spullen en het afbellen?
Wat staat precies op de credit nota (omschrijving) en wanneer heb je die ontvangen (hoe lang na nota 1?)
Wat staat op nota 3 en wanneer heb je die ontvangen?

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

weer een mail

Bedankt voor uw snelle reactie.
U hoeft mij de facturen niet te sturen deze heb ik ook.
Ik ga niet in discussie over wat er wel dan niet is gezegd, wij als bedrijf hebben altijd hetzelfde standpunt en daar wijkt uw redenatie van af.
Nogmaals ons standpunt is altijd met betrekking voor speciaal besteld onderdelen ,al dan niet aanbetaald, dat deze afgenomen moeten worden. Wij hebben u vertrouwd door de delen te bestellen zonder dat we ze u hebben laten (aan)betalen , dat is het vertrouwen dat we in u hadden.
Ik had u gevraagd om een oplossing die voor beide partijen passend zou zijn deze lees ik helaas niet in uw reactie.
Vooralsnog blijf ik bij ons standpunt de onderdelen aftenemen en te betalen, in achtneming van de normale betalingstermijn.
Nogmaals mevrouw .......... ik heb niets aan "het forum", u heeft daar zo'n gekleurd beeld geschept dat zo ver van de realiteit staat dat ik daar totaal geen waarde aanhecht. Ik vind het jammer dat u niet opzoek bent naar een oplossing maar meer aan het kijken bent hoe zwart u ons kunt maken op het forum daar werk ik niet aan mee.
Als de oplossing ligt in het naar elkaar toe komen van de hoogte van het bedrag staan wij daar voor open
Met

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

Mij is verzocht om op uw email te reageren.Ik verzoek u, om de lijnen zo kort en duidelijk mogelijk te houden en omdat ik normaal alle klachten behandel, alle correspondentie ook aan mij te richten .

Allereerste is het altijd vervelend als u geconfronteerd wordt met mankementen aan uw auto, helemaal als het hoge kosten met zich meebrengt. Als wij dit constateren aan een auto ten tijde dat deze bij ons in de werkplaats is, wordt er overlegt met u hoe verder te gaan met de reparatie. Zo is dit ook gebeurt bij uw auto, er waren reparatie punten te weten een aandrijfas (homokineet) waar speling op zat en een EGR klep die niet goed functioneerde maar beide geen APK afkeur betrof. Dit is u duidelijk uitgelegd en met u afgesproken om deze delen speciaal te bestellen daaruit volgend is er een nieuwe afspraak gemaakt voor de reparatie. U heeft vóór deze afspraak datum telefonisch doorgegeven dat u de afspraak niet kon nakomen, direct bent u door ons gewezen op het feit dat speciaal bestelde onderdelen moeten worden afgenomen.
Wij hebben u toen de delen berekend zoals u verteld is door Dhr W.. Hierna heeft u nog contact gehad met Dhr S. omdat u financieel niet bij machte was om de reparatie te betalen, met Dhr S. heeft u afgesproken dat deze factuur zou worden gecrediteerd, om incasso te voorkomen, en dat u in januari de reparatie gewoon zou laten uitvoeren als u het wel kon betalen.
Wij hebben in januari wederom contact met u gezocht om de reparatie uit te voeren, nu gaf u aan deze helemaal niet meer te laten doorgaan, waarop we wederom hebben gemeld dat de onderdelen wel moeten worden afgenomen en conform u een factuur hebben gestuurd.

Wat u stelt in uw mail dat u van Dhr S. niet meer hoefde te betalen verwijzen ik dan ook naar het land de fabelen. Hier is niet over gesproken we hebben gezocht naar een schappelijke oplossing voor beide zijde. Tot dat u met een voor u en ons schaplelijke oplossing komt blijft het bedrag van € 770,85 staan op uw conto. Graag verneem ik van u wat volgens u de juiste oplossing is in deze kwestie.

Met verbazing lees ik wat u op het forum schrijft, u noemt namen en maakt ons uit voor bedriegers daarom willen wij ook niet reageren op dit forum omdat u de realiteit al dusdanig heeft vertroebeld . Desalniettemin blijven wij zoeken naar een oplossing.
In afwachting op een reactie uwerzijds,



Hoogachtend,


After-Sales Manager



Van Berkel Automobielbedrijven
dealer van Ford, Mazda en Hyundai
Laatst gewijzigd door astrid42 op 12 jan 2010 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

even alles op een rijtje,
hun reageren niet ,,nou ik wel.
groetjes astrid

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

woorden worden verdraaid ik heb niets afgesproken met s.

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

de eerste nota op 22-10-2009
de tweede op 23-10-2009
de derde op 08-01-2010 gr astrid

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@ Astrid,

Het beste lijkt mij, om gewoon een persoonlijk gesprek met ze aan te gaan
en dat is echt niet zo gek hoor.
Uit hun schrijven blijkt dat ze best bereid zijn, om met je tot een oplossing
te komen, want ik vind dat ze daar hun best voor doen.

Ikzelf ben nooit weggelopen voor dingen, want dat lost namelijk niets op.
Bel ze op en maak een afspraak met ze en je zult zien, dat er best mee
te praten valt.
Maak de afspraak voor over een paar dagen, omdat je nooit moet gaan
als je nog erg boos bent, dat werkt n.l. altijd averechts voor je.
Denk maar eens na over dit voorstel van mij.

Misschien komt gezondverstand nog met iets anders.

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

ja meschien wel ??
ik laat het even rusten,
groetjes astrid

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

astrid42 schreef:Mij is verzocht om op uw email te reageren.Ik verzoek u, om de lijnen zo kort en duidelijk mogelijk te houden en omdat ik normaal alle klachten behandel, alle correspondentie ook aan mij te richten .

Allereerste is het altijd vervelend als u geconfronteerd wordt met mankementen aan uw auto, helemaal als het hoge kosten met zich meebrengt. Als wij dit constateren aan een auto ten tijde dat deze bij ons in de werkplaats is, wordt er overlegt met u hoe verder te gaan met de reparatie. Zo is dit ook gebeurt bij uw auto, er waren reparatie punten te weten een aandrijfas (homokineet) waar speling op zat en een EGR klep die niet goed functioneerde maar beide geen APK afkeur betrof. Dit is u duidelijk uitgelegd en met u afgesproken om deze delen speciaal te bestellen daaruit volgend is er een nieuwe afspraak gemaakt voor de reparatie.
Welis niet is over: is er nu speling of is gezegd dat hij kapot is. Dat is niet te bewijzen

U heeft vóór deze afspraak datum telefonisch doorgegeven dat u de afspraak niet kon nakomen, direct bent u door ons gewezen op het feit dat speciaal bestelde onderdelen moeten worden afgenomen.
Waren de onderdelen nu al besteld of niet?

Wij hebben u toen de delen berekend zoals u verteld is door Dhr W.. Hierna heeft u nog contact gehad met Dhr S. omdat u financieel niet bij machte was om de reparatie te betalen, met Dhr S. heeft u afgesproken dat deze factuur zou worden gecrediteerd, om incasso te voorkomen, en dat u in januari de reparatie gewoon zou laten uitvoeren als u het wel kon betalen.
Dit vind ik zeer vaag. Hoe zo om incasso voorkomen? Die facturen liggen toch gewoon bij de administratie van de garage? Ze kunnen toch die factuur een maandje laten liggen?, tenzij ze hun voderingen verkopen aan een factooring bedrijf, maar dat kan ik mij niet voorstellen

Wij hebben in januari wederom contact met u gezocht om de reparatie uit te voeren, nu gaf u aan deze helemaal niet meer te laten doorgaan, waarop we wederom hebben gemeld dat de onderdelen wel moeten worden afgenomen en conform u een factuur hebben gestuurd.
Dan neem ik aan dat deze stappen door de garage ook allemaal op papier zijn vastgelegd en dan bedoel ik vanaf de zogenoemde credit factuur, zo niet dan is de administratie op zijn minst slordig
Wat u stelt in uw mail dat u van Dhr S. niet meer hoefde te betalen verwijzen ik dan ook naar het land de fabelen. Hier is niet over gesproken we hebben gezocht naar een schappelijke oplossing voor beide zijde. Tot dat u met een voor u en ons schaplelijke oplossing komt blijft het bedrag van € 770,85 staan op uw conto. Graag verneem ik van u wat volgens u de juiste oplossing is in deze kwestie.
Iemand is hier snoeihard aan het liegen. Wie ik weet het niet, maar vindt het factuur crediteren "om geen incasso te krijgen" zeer vaag en kan ik werkelijk niet volgen bij een garagebedrijf. Ze hebben die facturen toch in eigen beheer?

Met verbazing lees ik wat u op het forum schrijft, u noemt namen en maakt ons uit voor bedriegers daarom willen wij ook niet reageren op dit forum omdat u de realiteit al dusdanig heeft vertroebeld . Desalniettemin blijven wij zoeken naar een oplossing.
In afwachting op een reactie uwerzijds,
Volgens mij mag je binnen de grenzen van de wet dingen aankaarten en advies vragen aan medeforumleden. Voor zover ik wet is Garage Van Berkel te Den Bosch geen wetgever of rechter.

Volgens mij is de omschrijving op de facturen ZEER belangrijk. De rechter zal op feiten afgaan, of die altijd de waarheid vertellen is een andere zaak........

Hoogachtend,


After-Sales Manager



Van Berkel Automobielbedrijven
dealer van Ford, Mazda en Hyundai

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

astrid42 schreef:de eerste nota op 22-10-2009
de tweede op 23-10-2009
de derde op 08-01-2010 gr astrid
Het onderstaande heeft allemaal op 1 dag plaatsgevonden?:
U heeft vóór deze afspraak datum telefonisch doorgegeven dat u de afspraak niet kon nakomen, direct bent u door ons gewezen op het feit dat speciaal bestelde onderdelen moeten worden afgenomen.

Wij hebben u toen de delen berekend zoals u verteld is door Dhr W.. Hierna heeft u nog contact gehad met Dhr S. omdat u financieel niet bij machte was om de reparatie te betalen, met Dhr S. heeft u afgesproken dat deze factuur zou worden gecrediteerd, om incasso te voorkomen, en dat u in januari de reparatie gewoon zou laten uitvoeren als u het wel kon betalen.

Wonderbaarlijk. Welke omschrijving hebben de facturen?

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

wauw, u maakt duidelijk beste, gezond verstand, dat wat ik niet onder woorden kon brengen,
op de factuur staat aleen ,''speciaal bestelde onderdelen doorbelasten.
verder niets,
groetjes en bedankt voor u moeite, met de brief(mail)
astrid
en er heeft geen reparatie of niets plaats gevonden.
Laatst gewijzigd door astrid42 op 12 jan 2010 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten