LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vernietigende was/droog combinatie Keukenconcurrent

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Morgenavond

Vernietigende was/droog combinatie Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Morgenavond »

Vorig jaar hebben wij bij de Keukenconcurrent een nieuwe keuken gekocht met daarin een was/droog combinatie. Op papier zag dit er allemaal heel mooi uit maar in de praktijk bleek dit niet te werken. Als het apparaat begon met centrifugeren trilde de gehele keuken mee omdat de inbouw ruimte niet voldoende was. Na een jaar lang ellende en heel veel monteurs van de Keukenconcurrrent over de vloer te hebben gehad is uiteindelijk besloten het apparaat eruit te halen en te vervangen voor een kast. Nu hebben we een was/droog machine in de gang staan en de keukenconcurrent vertikt het om het apparaat terug te nemen.

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een product gekocht dat niet voldeed aan de verwachtingen maar de leverancier (Keukenconcurrent) wil het apparaat niet terugnemen. Wie o wie kan mij helpen / adviseren ?

rattaplan

Re: Vernietigende was/droog combinatie Keukenconcurrent

Ongelezen bericht door rattaplan »

je bedoelt terugnemen en dan je geld terug?

hoe is de vervangende kast dan betaald? kon dat niet met de wasmachine worden verrekend?

Morgenavond

De kast is ingebouwd via de (after sales) service afdeling van de Keukenconcurrent. Deze monteurs hebben ook geadviseerd om de was/droger uit te bouwen voordat deze onherstelbare schade aan zou richten aan de keuken.

Ik heb hiervoor dus nooit een factuur gezien of prijsafspraak gemaakt.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Vorig jaar hebben wij bij de Keukenconcurrent een nieuwe keuken gekocht met daarin een was/droog combinatie
Heeft u hier zelf om gevraagd, of is dit apparaat aanbevolen?
Heeft u vooraf!!! informatie over de plaatsing ingewonnen?
Wie heeft uiteindelijk de beslissing genomen om dit apparaat in de keuken in te bouwen..Als u iets wilt kopen, is dat uw eigen beslissing. En het lijkt me, als ik uw verhaal lees, dat daar verder geen uitvoerige informatie wisseling heeft plaatsgevonden. Dan lijkt het me , dat u ook geen geld terug kunt eisen/vragen.
Deze antwoorden komen voort uit verbazing, dat u een was/droog combinatie laat inbouwen in de keuken.
janny

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

In andere Europese landen is het wel gebruikelijk om de wasmachine in de de keuken in te bouwen. Dit moet dan ook geen probleem zijn, echter de machine moet wel waterpas staan, maar ik neem aan dat dit allemaal goed gedaan is.

Morgenavond

Ja we hebben vooraf voldoende informatie ingewonnen en het apparaat moet ook prima kunnen werken. Maar door de geringe ruimte tussen de wasmachine en het granieten aanrechtblad (wat van te voren bekend was) kan deze machine niet zijn vereiste ruimte / speling krijgen die het apparaat blijkbaar nodig heeft.

De maten en dergelijke waren ver van te voren bekend en de verkoper verzekerde ons ervan dat dit geen probleem zou opleveren. Hij heeft dit ook overlegd met de installatie afdeling en ook die voorzagen geen problemen waardoor wij akkoord zijn gegaan met deze machine.

Helaas pakte het toch anders uit.......

** Deze machine is ons trouwens aanbevolen door de keukenconcurrent omdat wij door ruimtegebrek geen andere plek hadden voor de was/droger.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Wie heeft uiteindelijk de beslissing genomen om dit apparaat in de keuken in te bouwen..Als u iets wilt kopen, is dat uw eigen beslissing
Als je tekeningen van KC hebt, met de centrifuge ingebouwd, dan is KC als professionele partij verantwoordelijk voor een deugdelijk ontwerp.

KC hoort gewoon de wasser terug te nemen. Normaal kan de winkel een vergoeding eisen voor de tijd dat je het apparaat gebruikt hebt, echter normaal gebruik was hier niet eens mogelijk.

Eigenlijk behoort je een oplossing geboden te worden, zodat er wel een wasmachine op normale wijze bruikbaar is in de keuken.

Het vervangen van een apparaat door een kastje is geen oplossing!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij goed plaatsen zou dit mogelijk moeten zijn.
Een 1600 toeren 8 Kg machine van bekend merk heb ik zelf ook ingebouwd!

Maar ik verkoop wegens slechte droog resultaten en dure machines deze niet meer.
De losse wasmachine en droger werken beter en goedkoper!
De gecombineerde zijn storingsgevoelig en wassen en/of drogen slecht, meestal beide....

Als je een 8Kg machine met 1600 toeren zou kopen is via normale waslijn, die je tijdelijk kunt uittrekken op slaapkamer met open raam de was meestal binnen 1½ uur droog.
Dus droger is vaak totaal overbodig als je goed centrifugerende machine koopt en 2e x centrifugeren is nog beter, kost weinig en dan is meestal het na ¾ uur alles al kast droog, tenzij het dikke mist is buiten...

legoleek

Ongelezen bericht door legoleek »

even terugkomen op de kern van het probleem.
is het een echt inbouw/onderbouw apparaat ? Asko of BSH-product of gewoon een vrijstaande "witte", als dat laatste het geval is had het nooit strak ingebouwd mogen worden, zal ongetwijfeld in de handleiding staan.
Dus als je zegt dat de inbouw ruimte onvoldoende was, is mijn eerste conclusie montage of ontwerpfout van KC, simpelweg omdat ze het zo hadden moeten maken/plannen dat het wel past.

even om mijn eigen simpele geest mee te verruimen..
trilt dat ding nu nog net zo veel als ingebouwd ? is er al eens een monteur van de machine zelf bijgeweest
zijn de transport stangen cq. bouten verwijderd ? je zult niet de eerste zijn.
bij elke beetje handyman of bouwmarkt zijn trillingsdempers te krijgen.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

zijn de transport stangen cq. bouten verwijderd ? je zult niet de eerste zijn.
En ook niet de laatste, komt erg vaak voor. Vooral bij monteurs die veel kunnen maar niet vaak met wasmachines in aanraking komen. (keukenmonteurs kunnen het apparaat perfect inbouwen en aansluiten maar vergeten vaak de gebruiksaanwijzing er op na te slaan en te ontdekken dat er een transportbeveiliging op zit!).

Gesloten