LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENERGIE DIRECT

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
esmeralda2002

ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door esmeralda2002 »

hallo
wat mij nu overkomen is met energie direct tart alles!
Zij hadden in november € 50,00 te weinig van mijn rekeing afgeschreven.
Ikheb dat niet bemerkt.
Vorige week krijg ik zo maar even een mail met een link naar een idealbetaal website met de mededeling dat ik € 50,00 over moet maken. ZONDER de reden te vermelden!
Na zelf op onderzoek uit te zijn gegaan op mijn afschriften kwam ik er dus achter dat het om een nabetaling ging. Een fout van hen dus.
Omdat ik nog andere werkzaamheden heb ben ik niet onmiddelijk op de idealbetaling ingegaan. En wat gebeurt er vandaag? Ik krijg een telefoontje van de debiteurenbewaking!!!!!! Of ik maar onmiddelijk het geld over wilde maken.
U begrijpt zeker wel dat ik ONMIDDELIJK over gestapt ben naar een andere energieleverancier.
Maar het zotte is dat ik nu niet eens mijn geld aan hen kan overmaken want nergens staat waarheen dat moet. De iDeal mail is verlopen.
Wat een bedrijf. Ik ben ontsteld. Nog nooit in mijn leven heb ik zoiets mee gemaakt.
E.

ikkes

Re: ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door ikkes »

ondanks dat Energie direct een fout maakt kunt u dan niet direct opzeggen.
Indien u een fout constateert moet u uw leverancier zeker de kans geven dit op te lossen
stel de leverancier in gebreken en geef deze een redelijke termijn dit te herstellen.

dat heeft u nu niet gedaan en dus heeft u ook geen ontbindende reden waaronder u het contract kunt beëindigen.
indien u een vaste looptijd heeft afgesproken kan Energie direct dus een boete in rekening brengen.

Ik stel voor dat u uw overstap annuleert totdat u zeker weet dat u hier geen extra kosten door oploopt.

esmeralda2002

Re: ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door esmeralda2002 »

hallo "ikkes"

uiteraard wordt de opzegtermijn in acht genomen.
m.vr.gr.

Gesloten