LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garage v berkel s-hertogenbosch

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Oops een dag gewerkt en 3 bladzijden met reacties... :mrgreen:

Enfin, ik vind dat we de basis niet uit het oog moeten verliezen. De kosten zijn nodig omdat de dealer vind dat er speling op de aandrijfas zit en dat de EGR klep niet goed functioneert.

Er wordt nu zonder meer geconcludeerd dat dit een foute conclusie is. Dit is echter een onbewezen stelling. Er is zelfs niet gemeld wie "die andere garage "is die vind dat er niks behoeft te worden gerepareerd.

Ik weet dus ook niet zeker of het niet onverstandig is om de reparatie niet uit te voeren. Misschien maak je dan op termijn nog veel meer zaken kapot in de auto.

Enfin , Ik woon zelf in s-Hertogenbosch en ben bereid om te proberen een gesprek tussen de after-sales manager van van Berkel , mijzelf een Astrid te arrangeren, om zodoende een voor alle personen aanvaardbare oplossing te bereiken. Indien Astrid dit aandurft zal ze mij even een PB moeten sturen, met wat contactgegevens, dan zal ik ze bellen.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

seagoing racer2 schreef:Beste,

Oops een dag gewerkt en 3 bladzijden met reacties... :mrgreen:

Enfin, ik vind dat we de basis niet uit het oog moeten verliezen. De kosten zijn nodig omdat de dealer vind dat er speling op de aandrijfas zit en dat de EGR klep niet goed functioneert.

Er wordt nu zonder meer geconcludeerd dat dit een foute conclusie is. Dit is echter een onbewezen stelling. Er is zelfs niet gemeld wie "die andere garage "is die vind dat er niks behoeft te worden gerepareerd.

Ik weet dus ook niet zeker of het niet onverstandig is om de reparatie niet uit te voeren. Misschien maak je dan op termijn nog veel meer zaken kapot in de auto.

Enfin , Ik woon zelf in s-Hertogenbosch en ben bereid om te proberen een gesprek tussen de after-sales manager van van Berkel , mijzelf een Astrid te arrangeren, om zodoende een voor alle personen aanvaardbare oplossing te bereiken. Indien Astrid dit aandurft zal ze mij even een PB moeten sturen, met wat contactgegevens, dan zal ik ze bellen.

Is dat schrikken dan voor je :mrgreen: Ik vind de aangeboden oplossing
om mee te gaan een geweldige zaak voor Astrid.
Ik hoop dat ze gebruik maakt van dit aanbod.

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

seagoing racer2 schreef:Beste,

Oops een dag gewerkt en 3 bladzijden met reacties... :mrgreen:

Enfin, ik vind dat we de basis niet uit het oog moeten verliezen. De kosten zijn nodig omdat de dealer vind dat er speling op de aandrijfas zit en dat de EGR klep niet goed functioneert.

Er wordt nu zonder meer geconcludeerd dat dit een foute conclusie is. Dit is echter een onbewezen stelling. Er is zelfs niet gemeld wie "die andere garage "is die vind dat er niks behoeft te worden gerepareerd.

Ik weet dus ook niet zeker of het niet onverstandig is om de reparatie niet uit te voeren. Misschien maak je dan op termijn nog veel meer zaken kapot in de auto.

Enfin , Ik woon zelf in s-Hertogenbosch en ben bereid om te proberen een gesprek tussen de after-sales manager van van Berkel , mijzelf een Astrid te arrangeren, om zodoende een voor alle personen aanvaardbare oplossing te bereiken. Indien Astrid dit aandurft zal ze mij even een PB moeten sturen, met wat contactgegevens, dan zal ik ze bellen.
En zoals U al heeft gemeld u bent er klant (geweest?) u kent het bedrijf en misschien de after-salesmanager dus weet u waar u aan begint het zal geen wespen nest zijn toch :wink:

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

beste seagoingracer2 bedankt voor het aanbod, maar ik heb geen zin als hun alle woorden verdraaien, om daar dan nog naartoe te gaan.
onderling hebben ze een verschil van mening, van de een moet ik betalen van de ander niet , daarbij heb ik de afspraak netjes afgebeld, wat moeten ze nog??
het is toch te gek voor woorden , een miljoene bedrijf wil op deze manier geld verdienen ,
echt ik ben veel te kwaad, ik weet dat ik heel rechtvaardig ben,,en niets verkeerd heb gedaan , ze hebben de spullen nog en niets gedaan voor mij, heb ik ook nog een grote beurt laten doen , en dan zo achterbaks doen,
ik heb er geen goed woord voor over , de heer s,tegen mij
ja de jongens zijn in opleiding ,,, maken veel fouten bla bla bla sorry en een brief met -------- het bedrag en dan later een ander die er niet mee eens is jeeeetje
ze zoeken het maar uit,
van een kale kip valt niet te plukken
gr astrid

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

van een kale kip valt niet te plukken
gr astrid
Advocaat van de duivel :twisted: :
Daar komt de aap uit de mouw:geen geld reden misschien wel waarom u geannuleerd hebt? en nu een ander met het probleem opzadelt? Auto al verkocht?want hij was echt niet goed? auto al laten repareren bij ander want die was goedkoper? allemaal uw goed recht maar niet oprecht
Dus beste Seagoingracer2 nee natuurlijk wil Astrid42 niet mee stel dat het opgelost wordt op een redelijke wijze en u dit verteld op dit forum dat is niet de bedoeling.Ik vroeg me al af waarom me deze topic zo interesseerde nu weet ik het ik heb er een neus voor :mrgreen:

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

ach dom advookaatje, wees blij met dit forum,,,
of heb je het liever in het week krantje :idea:
maar zo te horen ben jij ook een bekende van het bedrijf
meschien de , heer W ??

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

astrid42 schreef:ach dom advookaatje, wees blij met dit forum,,,
of heb je het liever in het week krantje :idea:
maar zo te horen ben jij ook een bekende van het bedrijf
meschien de , heer W ??

Tja, 11 januari aangemeld :oops: 's avonds en nog maar 7 berichten en
er gingen er 6 over Astrid en 1 over iemand anders.

Tja, hoeveel toeval kan dit nu zijn? :mrgreen:

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Dit soort geleuter krijg je dus van mensen (vrouwtjes) die de hele dag fora afstruinen :D

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

kopermoleen schreef:Dit soort geleuter krijg je dus van mensen (vrouwtjes) die de hele dag fora afstruinen :D
Wat doe je zelf dan ?

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

astrid42 schreef:ach dom advookaatje, wees blij met dit forum,,,
of heb je het liever in het week krantje :idea:
maar zo te horen ben jij ook een bekende van het bedrijf
meschien de , heer W ??
Geen spoken gaan jagen Astrid42, ik ben kritisch beide kanten.Ik heb net zo'n hekel aan louche bedrijven als aan louche mensen. en dom ach meschien schrijf je misschien wel anders, vandaar ook telkens de rode lijntjes onder de tekst :wink:
Hoe het mij als buitenstaander overkomt ; U zoekt niet een oplossing u zoekt een uitweg sorry

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

kopermoleen schreef:Dit soort geleuter krijg je dus van mensen (vrouwtjes) die de hele dag fora afstruinen :D
Pas op dadelijk werk je er ook :lol:

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

advocaatjeleefjenog schreef:
astrid42 schreef:ach dom advookaatje, wees blij met dit forum,,,
of heb je het liever in het week krantje :idea:
maar zo te horen ben jij ook een bekende van het bedrijf
meschien de , heer W ??
Geen spoken gaan jagen Astrid42, ik ben kritisch beide kanten.Ik heb net zo'n hekel aan louche bedrijven als aan louche mensen. en dom ach meschien schrijf je misschien wel anders, vandaar ook telkens de rode lijntjes onder de tekst :wink:
Hoe het mij als buitenstaander overkomt ; U zoekt niet een oplossing u zoekt een uitweg sorry

De heer Kopermolen noemt het geleuter van mij en eerst werd er over mij gesproken door u ::: Wijze woorden van Jeanne.

Eerst dit dan dat.

Kopermolen komt even voorbij en weet ineens hoe het werkt. :idea:
Had hem trouwens nog niet gezien op dit topic.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

advocaatjeleefjenog schreef:
kopermoleen schreef:Dit soort geleuter krijg je dus van mensen (vrouwtjes) die de hele dag fora afstruinen :D
Pas op dadelijk werk je er ook :lol:

Kopermolen heeft zich niet sinds gisterenavond aangemeld en u dus wel. :D

Hij was er al voor het probleem hier kwam.

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

eerst werd er over mij gesproken door u ::: Wijze woorden van Jeanne..
heeft betrekking op uw advies: ga praten dat lost problemen op, is het zelfde als ik heb proberen duidelijk te maken en vind dat nog steeds wijze woorden van Jeanne :wink:

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

even voor de duidelijkheid,, ik ga geen 800,- betalen
voor NIKS,!
dom advokaatje ,, ja, pak me op mijn schrijffouten,,
ik doe me ook niet voor als geleerde,,
ik wil gewoon mijn recht halen.
gr, astrid

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

astrid42 schreef:even voor de duidelijkheid,, ik ga geen 800,- betalen
voor NIKS,!
dom advokaatje ,, ja, pak me op mijn schrijffouten,,
ik doe me ook niet voor als geleerde,,
ik wil gewoon mijn recht halen.
gr, astrid

Ik wil dit toch even tegen astrid zeggen, dat iedereen graag met respect
wordt behandeld, ook mensen die een andere visie hebben dan jijzelf
op je zaak. :mrgreen:
Wat je nu doet is eigenlijk iemand uitschelden en dat moet je gewoon niet
doen, want het voegt echt niets toe.
Gewoon beleefd blijven, doe ik altijd, wat ze ook zeggen of doen. :D

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door astrid42 »

ja is ook zo,
tot vanavond ik moet weg groetjes,

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Wat ik eigenlijk nog steeds niet begrijp, dat de garage maar blijft
vasthouden aan de bestelde onderdelen, die eigenlijk door Astrid
niet lang daarna weer zijn afbesteld.
Naar mijn mening bestaat er toch altijd een mogelijkheid om
iets terug te sturen voor het bedrijf naar de leverancier.

Stel dat het verkeerde wordt afgestuurd en ze hebben er niets
aan, dan lijkt het me toch stug dat er geen retour mogelijkheid
bestaat.
Daar geloof ik dus helemaal niets van, want waar gewerkt wordt,
worden fouten gemaakt en retour sturen, behoord zeker tot
een van de mogelijkheden, lijkt me.

Ze hebben waarschijnlijk een vaste leverancier, dus die zal
daar zeker niet moeilijk over doen.
Ik denk gewoon even mee. :idea:

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik heb net met onze garage gesproken en die eigenaar snapt echt
het probleem niet van van Berkel.
Mijn garage zegt, stel ik bestel een as voor je en de volgende dag
word je auto per total gereden, moet ik je dan toch die as
laten afnemen?
Er bestaat inderdaad zegt hij, tenminste bij zijn garage, een mogelijkheid
om onderdelen terug te sturen die nog niet zijn gebruikt.
Het leek hem wel logisch, dat er wat administratiekosten cq handlingkosten
berekend kunnen worden aan Astrid, maar meer toch niet.
Ook het feit dat ze niet heeft getekend maakt,
dat ze een sterke zaak heeft en die gaat ze voor de rechter
altijd winnen.
Mijn advies aan de garage van Astrid is, stuur haar een kleine nota
voor de gemaakte administratie en handlingkosten en ga verder
met de volgende klant.
Uw bedrijf staat goed bekend, daar ben ik echt van overtuigd
en u bent echt niet de minste in deze, als u voor deze oplossing
zou kiezen, wel de verstandigste.
Sorry Astrid :lol:


Met een kleine nota, bedoel ik dan ook een kleine nota. :mrgreen:

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: garage v berkel s-hertogenbosch

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

advocaatjeleefjenog schreef:Wijzewoorden jeanne-veghel

Ik hoop niet dat jij een echte advocaat bent(ik hoop u ook niet). Als je vind dat je in je recht staat is elke euro te veel. Ik zeg niet dat Astrid gelijk heeft. probeer het verhaal te destilleren uit hetgeen aan info beschikbaar komt(1). Als je jezelf onrecht vind aangedaan neem je wel eens wat grove bewoordingen in de mond maar het is begrijpelijk. Uiteraard sta jij hier geheel boven en zou jou dit nooit gebeuren, de rest van de mensheid kan dat wel gebeuren.(1)

De mails van het garagebedrijf vind ik zonder aanvullende info wazig(2) en kunnen net zo hard gelogen zijn dan het verhaal van Astrid. Geloof me Advocaatje als ik zeg dat ik veel mensen vies heb zien worden voor geld. Of het nu particulieren of bedrijven zijn.......(3)


Dit is een consumentenforum, daarom kom ik met adviezen voor de consument tot dat vaststaat dat er gelogen wordt
(4)

Nou daar gaan we dan als advocaat van de duivel :lol:

(1:) Aan de ene kant zegt U dat u distilleerd wat er gezegd wordt en daar uw conclusies uittrekt. Daarna in dezelfde alinea veroordeelt u mij als afwijkend van uw soort...... is een conclusie die u trekt uit mijn reacties
(2:) Behalve de citaten van de garage die volgens mij redelijk duidelijk zijn is het verhaal van Astrid42 net zo wazig. Zoiets van: Garage besteld lukraak onderdelen en Astrid42 moet ze betalen, kom er zal best een mondelinge? afspraak zijn gemaakt en of de diagnose wel of niet goed was of verkeerd begrepen ach de communicatie tussen beide is niet best geweest dat is duidelijk
(3:) Dus U hebt alle wijsheid nu ineens in pacht, als ik kijk waar u allemaal op reageert op het forum heeft u in ieder geval overal verstand van....
(4:) In mijn ogen is uw advies (mooie brief trouwens) in dit geval een slecht advies, als ik de tekst van de garage goed lees vraagt hij om een oplossing waar ze allebei mee kunnen leven.Ik zou willen dat alle bedrijven zo'n insteek hadden.Nee de oplossing die U aandraagt; stuur maar een brief,dit is nu net waar de hele maatschappij steeds afstandelijker van wordt. Pak nu eens gewoon de telefoon en je krijgt aan de andere kant waarschijnlijk gewoon een man of vrouw, misschien ook met kinderen die zoals je leest het wil oplossen.Maak een afspraak en ga samen aan tafel zitten met een kop koffie, ja dat kost je 1 uur maar je verdiend er veel meer meeterug,als je er dan uitkomt samen ga je naar huis met een voldaan gevoel en wie weet waar je elkaar weer treft en je elkaar weer nodig hebt. Het is dan ook meteen afgewerkt en kun je verder met je leven. Een brief is weer wachten op reactie voor Astrid42 weer onzekerheid. En Als Astrid42 gewoon de waarheid spreekt heeft ze niet te vrezen toch...
Beste GezondVerstand10 u krijgt van mij het laatste woord, ik zal daar niet meer op reageren zie het als mijn boerenverstand gebruiken[/quote]

Topic is nog steeds zeer actief. Advocaatje heeftzijn "repliek" geschreven, hetgeen zijn recht is. Enige wat daar nog aan toevoeg. Ja ik reageer bij veel topics omdat ik zeer geschoold ben "op de universiteit van het leven". Daar leer je meer dan in de boeken :lol:

Ben het wel eens met de stelling dat je er beter over kunt praten maar dat wil Astrid niet. Trouwens wat is dan je visie op het feit dat de factuur gecrediteerd werdt om incasso te voorkomen? Dat is het sumnum van wazigheid?

Trouwens heel veel mensen laten zich ompraten als ze tegenover een pak zitten. OF ze nu eerlijk zijn of niet

Gesloten