LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio durft wel
Oxxio durft wel
Zojuist een rekening gekregen van Oxxio: Factuurdatum 31-12-2008 over periode 17-06-2004(?).
Destijds heten ze nog Durion en hebben ze ons telefonisch benaderd voor een informatiepakket. Je werd echter ook gelijk als klant ingeschreven etc. etc. het is een vrij bekend verhaal. Na veel getouwtrek dacht ik duidelijk gemaakt te hebben dat wij nooit klant bij ze zijn geworden (konden ze ook niet hardmaken omdat ik beide contracten nog niet ondertekend in mijn bezit heb, ook is er geen bandopname van het telefoongesprek gemaakt), nu proberen ze het gewoon weer. Maar weer eens met ze bellen. Maar goed dat ik alles bewaard heb.
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Destijds heten ze nog Durion en hebben ze ons telefonisch benaderd voor een informatiepakket. Je werd echter ook gelijk als klant ingeschreven etc. etc. het is een vrij bekend verhaal. Na veel getouwtrek dacht ik duidelijk gemaakt te hebben dat wij nooit klant bij ze zijn geworden (konden ze ook niet hardmaken omdat ik beide contracten nog niet ondertekend in mijn bezit heb, ook is er geen bandopname van het telefoongesprek gemaakt), nu proberen ze het gewoon weer. Maar weer eens met ze bellen. Maar goed dat ik alles bewaard heb.
-
Re: Oxxio durft wel
"Maar weer eens met ze bellen." De meest gemaakte fout in dit soort situaties.
ook nu in dec 2009 een herinnering ontvangen van een factuur d.d. aug 2009(nooit ontvangen) en het betreft een betaling over 2004.
Destijds (2004) binnen 7 dagen geannuleerd, is na herhaling uiteindelijk gelukt.(dacht ik).
Krijg nu toch nog herinnering over 2004, heb ook alles nog bewaard. Andere leverancier geeft aan dat we toen toch bij hen aangesloten zijn gebleven. Ga het maar bewijzen!!! Zij kunnen sturen wat ze willen en jij moet het tegendeel gaan aan tonen, en dat over een periode van 5-6 jaar geleden.
Destijds (2004) binnen 7 dagen geannuleerd, is na herhaling uiteindelijk gelukt.(dacht ik).
Krijg nu toch nog herinnering over 2004, heb ook alles nog bewaard. Andere leverancier geeft aan dat we toen toch bij hen aangesloten zijn gebleven. Ga het maar bewijzen!!! Zij kunnen sturen wat ze willen en jij moet het tegendeel gaan aan tonen, en dat over een periode van 5-6 jaar geleden.
@svm, en daar ga je de fout in. Jij moet niks bewijzen, zij moeten bewijzen.
Hun tactiek is juist wat jij nu doet bang worden en klagen dat jij moet bewijzen.
Zij stellen, dus zij moeten bewijzen.
Hun tactiek is juist wat jij nu doet bang worden en klagen dat jij moet bewijzen.
Zij stellen, dus zij moeten bewijzen.
Ook hier vandaag een brief van Oxxio over 2003.
Nu ik het eerste bericht lees staat me bij dat mijn vrouw een keer heeft gezegd dat ze een informatie pakket moeten opsturen en dat ze ons toen ook gelijk lid wilde maken bij Durion.
Dat zijn we nooit geweest en ik heb net bij Oxxio op de site het contact fomulier ingevuld dat wij niet betalen en dat ze me maar moeten bellen.
Ga niet een duur 0900 nr bellen
Nu ik het eerste bericht lees staat me bij dat mijn vrouw een keer heeft gezegd dat ze een informatie pakket moeten opsturen en dat ze ons toen ook gelijk lid wilde maken bij Durion.
Dat zijn we nooit geweest en ik heb net bij Oxxio op de site het contact fomulier ingevuld dat wij niet betalen en dat ze me maar moeten bellen.
Ga niet een duur 0900 nr bellen
-
- Contacteer:
Beste eggy99, svm en Lomax,
Jullie forumbericht van 12 januari jl. maakt duidelijk dat jullie het niet eens zijn met de ontvangen facturen. Graag zou ik deze situatie nader voor jullie willen uitzoeken. Ik verzoek jullie daarom vriendelijk nickname en uw klant-en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik spoedig contact met jullie kan openemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Jullie forumbericht van 12 januari jl. maakt duidelijk dat jullie het niet eens zijn met de ontvangen facturen. Graag zou ik deze situatie nader voor jullie willen uitzoeken. Ik verzoek jullie daarom vriendelijk nickname en uw klant-en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik spoedig contact met jullie kan openemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
-
Ik heb gisteren een rekening gekregen van Oxxio de vorige eigenaar van mijn huis. Deze rekening stamt uit 2003 en gaat overlevering van stroom ter grootte van EUR 220. Wij wonen er pas vanaf 2006 en hebben essent als leverancier. Ik heb dus niks met Oxxio van doen. Mijn vrouw had de brief al opengescheurd omdat het "heerschap" wat in ons huis woonde blijkbaar hier en daar nog een rekening had openstaaneggy99 schreef:Zojuist een rekening gekregen van Oxxio: Factuurdatum 31-12-2008 over periode 17-06-2004(?).
Nu ou ik best Oxxio willen mailen dat hij er niet meer woont, maar er staat geen email adres op de factuur, alleen een nummer voor 15 cpm. Dat ga ik dus niet bellen. We zijn de deurwaarder wel weer langs komen De buren weten inmiddels ook dat de deurwaarders voor het "heerschap"komen die blijkbaar niet te vinden is?
Mailtje is verstuurd.
Ben benieuwd naar de reactie.
@allen, vraag om een schriftelijk bevestiging aan Oxxio voor als ze jullie zaak afgehandeld hebben. Anders heb je geen poot om op te staan aangaande de bewijsbaarheid van de gemaakte afspraken.
Het is mijn geval eerder andersom, zij hebben geen schriftelijk bewijs van een overeenkomst, dus het lijkt mij dat zij geen poot hebben om op te staan. (maar toch bedankt voor de tip)kuklos schreef:@allen, vraag om een schriftelijk bevestiging aan Oxxio voor als ze jullie zaak afgehandeld hebben. Anders heb je geen poot om op te staan aangaande de bewijsbaarheid van de gemaakte afspraken.
Ik heb mail terug:
Gelijk dus maar om een schriftelijke bevestiging gevraagd voor als over 5 jaar een deurwaarder op de stoep staatBedankt voor uw snelle reactie.
Uit onze administratie blijkt dat de afrekening (EAF*******) onterecht is, u kunt de afrekening dan ook beschouwen als niet verzonden.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Heb dezelfde mail ontvangen. Moet zeggen snelle reactie en keurig opgelost. (maar ik bewaar hem voor de zekerheid wel )
-
Ik ga dat emailadres ook maar eens gebruiken vanavond en meteen bij de gemeente een adresonderzoek laten starten. Kost me wel weer tijd, met paspoort en koopakte van de woning naar de gemeentewinkel gaan. Zal ook nog geld kosten En dat al dankzij de vorige eigenaaeeggy99 schreef:Heb dezelfde mail ontvangen. Moet zeggen snelle reactie en keurig opgelost. (maar ik bewaar hem voor de zekerheid wel )
-
- Contacteer:
Beste GezondVerstand10,
Uw forumbericht van 13 januari jl. maakt duidelijk dat u een afrekening heeft ontvangen gericht aan de vorige eigenaar van uw huis. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’
Uw forumbericht van 13 januari jl. maakt duidelijk dat u een afrekening heeft ontvangen gericht aan de vorige eigenaar van uw huis. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’
-
Bericht is verstuurd aan het e mail adresdeoxxiomedewerker schreef:Beste GezondVerstand10,
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’
Heb ook een mailtje gestuurd naar [email protected], baat het niet dan schaad het niet, dacht ik.
Ook al snel antwoord:
Beste svm,
Bedankt voor de snelle reactie.
Uit onze administratie blijkt dat het factuur dat u heeft ontvangen inderdaad berust op een fout.
Wij hebben deze vergissing inmiddels gecrediteerd en verwijderd, u mag het factuur dan ook beschouwen als niet verzonden.
Hoop dat het hier ook daadwerkelijk mee is opgelost.
Bewaar het in iedergeval wel!
svm
Ook al snel antwoord:
Beste svm,
Bedankt voor de snelle reactie.
Uit onze administratie blijkt dat het factuur dat u heeft ontvangen inderdaad berust op een fout.
Wij hebben deze vergissing inmiddels gecrediteerd en verwijderd, u mag het factuur dan ook beschouwen als niet verzonden.
Hoop dat het hier ook daadwerkelijk mee is opgelost.
Bewaar het in iedergeval wel!
svm
Laatst gewijzigd door svm op 14 jan 2010 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb ook al antwoord Ze zijn wel snel, voor de rest heb ik geen ervaring met Oxxio maar dit gaat top
Geachte heer X,
Ik laat de afrekening blokkeren. De afrekening kan dan niet meer worden opgemaakt.
Er loopt geen incassodossier, anders had ik dat laten sluiten.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Fabiënne X
Klantadviseur Special Attention Desk
Oxxio Nederland B.V.
Geachte heer X,
Ik laat de afrekening blokkeren. De afrekening kan dan niet meer worden opgemaakt.
Er loopt geen incassodossier, anders had ik dat laten sluiten.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Fabiënne X
Klantadviseur Special Attention Desk
Oxxio Nederland B.V.
Hallo svm, mij is het zelfde gebeurd. Het is ZEER Handig om eens artikel 7.28 van het Burgerlijk Wetboek er bij te halen. Dit is een besluit betreffende verjaring .
"bij consumentenverkoop geldt een verjaringstermijn van 2 jaren.Dit betekend dat de verkoper na twee jaren geen betaling meer kan afdwingen.Van consumenteverkoop is sprake wanneer een particulier een overeenkomst afsluit met een professionele verkoper. De kortere verjaringstermijn geldt ook voor energieschulden.Zij proberen verjaring te "stuiten" door te beweren dat er in het verleden reeds een betalingsverzoek is aan jou is verzonden. Om dit te bewijzen moet Oxxio kunnen aantonen dat deze eerste brief jou heeft bereikt !Dit kan Oxxio nooit bewijzen,behalve als je bij de eerste brief op een of andere wijze hierop hebt gereägeerd.Kijk dan naar de datum van verzending ! Echter je moet er wel 100% zeker van zijn dat je nooit een toezegging hebt gedaan.Neem contact op met Consuwijzer.
"bij consumentenverkoop geldt een verjaringstermijn van 2 jaren.Dit betekend dat de verkoper na twee jaren geen betaling meer kan afdwingen.Van consumenteverkoop is sprake wanneer een particulier een overeenkomst afsluit met een professionele verkoper. De kortere verjaringstermijn geldt ook voor energieschulden.Zij proberen verjaring te "stuiten" door te beweren dat er in het verleden reeds een betalingsverzoek is aan jou is verzonden. Om dit te bewijzen moet Oxxio kunnen aantonen dat deze eerste brief jou heeft bereikt !Dit kan Oxxio nooit bewijzen,behalve als je bij de eerste brief op een of andere wijze hierop hebt gereägeerd.Kijk dan naar de datum van verzending ! Echter je moet er wel 100% zeker van zijn dat je nooit een toezegging hebt gedaan.Neem contact op met Consuwijzer.
Hallo svm,heb je een advies gestuurd.Zoek op dit forum HWP 66!svm schreef:ook nu in dec 2009 een herinnering ontvangen van een factuur d.d. aug 2009(nooit ontvangen) en het betreft een betaling over 2004.