LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 7 van Medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
dick45

Windows 7 van Medion

Ongelezen bericht door dick45 »

Zijn er mensen die net als ik een Medion p.c. hebben aangeschaft in de periode october 2009, daar zit een coupon bij waarmee je gratis ( dat gratis bleek € 19,95 te zijn ) Windows 7-upgrade zou ontvangen. In jan. 2010 nog steeds niets ontvangen, mailen naar Medion en die verwijzen naar ene Firma Buhl in Duitsland, wanneer men die mailt beloven ze steeds te leveren en daarna hoor je niks meer, de actie loopt tot 31-01-2010, heb je dan niets ontvangen dan heb je pech gehad, maar wel betaald.
Wat haast niet te geloven is: ik mail Medion over de gang van zaken en stel ze verantwoordelijk omdat ik bij Medion de p.c. heb gekocht en niet bij Firma Buhl, krijg ik een kort mailtje met de mededeling: u moet zich in verbinding stellen met de Firma Buhl want die levert Windows 7.
Weet iemand wat ik zou moeten doen om mijn betaalde Windows 7 van Medion te ontvangen????

kopermoleen

Re: Windows 7 van Medion

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Windows 7 kun je beter nog niet installeren, zie klachten Vista. XP is nog steeds goed! Windows 7 volgde Vista wel erg snel op toch.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Windows 7 kun je beter nog niet installeren, zie klachten Vista. XP is nog steeds goed! Windows 7 volgde Vista wel erg snel op toch.
Ten eerste heeft dit niets met de vraag van TS te maken en ten tweede is het niet waar ook. Windows 7 is wel degelijk probleemloos te installeren en te gebruiken, als je maar de juiste hardware gebruikt. En eigenlijk geldt dat voor Vista ook. Ik gebruik Vista al bijna een jaar op een laptop (die de juiste hardware bevat) zonder enig probleem en op mijn nieuwe laptop draait Windows7 zonder problemen

Maar om bij de vraag van TS te blijven. Zoek eens wat rond op dit forum, want hierover is al veel geschreven. Ik denk toch dat je moet proberen om contact te zoeken met de firma Buhl, want daaraan heeft Medion het uitbesteed. Volgens mijn hebben (bijna) alle PC/Laptop leveranciers de upgrade naar Windows7 uitbesteed aan een andere firma. Ik wens je veel succes.

robertwebbe

Ongelezen bericht door robertwebbe »

Op de bestelpagina(https://windowsupgrade.buhl.de/medion.aspx?language=nl) stond toch duidelijk vermeld dat levering vermoedelijk pas in februari 2010 zal plaatsvinden? Misschien heb je die over het hoofd gezien?

Het is rijkelijk laat maar hij komt wel.

dick45

Bij mij niet Robert, Windows 7 zou eerst enkele dagen na introductie geleverd worden, daarna is het december geworden en nu beloven januari, zal inderdaad wel februari of maart worden. Wat mij zo irriteerd is de houding van Medion, iedere mail beantwoorden ze met een kort mailtje "hiervoor moet u bij de firma Buhl zijn" ik heb die p.c. bij Medion gekocht en niet bij Buhl, over de p.c. ben ik heel tevreden maar de volgende zal geen Medion worden. :twisted:

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

kopermoleen schreef:Windows 7 kun je beter nog niet installeren, zie klachten Vista. XP is nog steeds goed! Windows 7 volgde Vista wel erg snel op toch.
Dit is geen reactie op de vraag en je post slaat nog eens nergens op ook. als je er geen verstand van hebt post dan maar gewoon niet.

-Medion schakelt voor de upgrade een extern bedrijf in zoals vrijwel elk merk eigenlijk.
Deze behandelen het hele traject van de upgrade. Helaas zal Medion je niet helpen en moet je je richten tot dat bedrijf.

pyt2009

Ongelezen bericht door pyt2009 »

Windows 7 is een heerlijk werkend systeem.
Het bevat alle snufjes van Vista met de snelheid van XP.
Vriend en vijand is het erover eens. Microsoft heeft een goed product geleverd.

Jammer dat Medion haar klanten hier misleidt en 19,95 aftroggelt.

Gelijk heb je.

Medion MOET leveren wat ze belooft.

Niet verwijzen naar een of ander vaag bedrijf.

chmulder

Ongelezen bericht door chmulder »

Bij ons hetzelfde probleem.

Het aantal Medion producten dat wij in de loop der jaren hebben gekocht is niet te bevatten. Altijd vonden we de kwaliteit en service goed. Helaas zijn dit de laatste producten van Medion (Instabiele pc en 4! slechte monitoren).

Maar goed, Over Win7
Eerst is er een misleiding door te doen of je rechtstreeks met Medion zaken doet.
Ten tweede is er van levering binnen 6 tot 8 weken na introductie geen sprake meer.
Ten derde zit je nu met een pc waarop Vista instabiel draait (daarom bij ons Ubuntu) en waarop je niet kunt werken zoals jij dat zou willen (de beloofde Win7 is immers nog niet binnen), de pc is inmiddels al een half jaar oud.
Ten vierde past men ineens de website aan, waarin ineens de firma Buhl verschijnt (door alle klachten denk ik dan) en er staat ineens levering in februari!?!?

De enige juiste weg moet zijn dat je aan de bel trekt bij Aldi, waar je de pc hebt gekocht. Zij moeten hier verder mee aan de slag. Echter, blijf hier wel achteraan zitten en neem geen genoegen met... U moet Medion / Buhl bellen.
Hoe meer mensen naar Aldi bellen hoe beter.

In ons geval: Aldi heeft een fax naar Medion gestuurd, hierin stonden ook nog klachten betreffende de pc en monitoren. Daar (Medion) kun je een telefoontje van verwachten van iemand die je arrogant probeert af te wimpelen, desnoods door een grote bek te geven. Ook verwijst deze man je naar Buhl. Vertel hem gewoon dat je Buhl al aan de lijn hebt gehad (hebben wij al voor je gedaan, komt niks zinnigs uit... Bel Medion).
Daarop kun je weer contact opnemen bij de firma waarmee jij een koopovereenkomst bent aangegaan, de Aldi. Aldi heeft de voorwaarde om Win7 achteraf te leveren ook vermeld, dus dit zit in de verkoopovereenkomst. Aldi is momenteel weer aan het overleggen met Medion, die uitslag hebben we niet. Wel hebben we contact opgenomen met Microsoft vanwege een uitspraak van Medion en vanwege het feit dat de goede naam van Microsoft hiermee ook in het geding komt.
De Medion man met de grote mond heeft benoemd dat Microsoft als eis heeft gesteld dat een aangewezen externe firma de levering zou doen, in dit geval Buhl.
Microsoft heeft ons vandaag benoemd dat ze de zaak in onderzoek nemen. Gezien het feit dat we telkens hogerop werden doorverbonden, denken we dat er nu een balletje gaat rollen, hopelijk.

Aldi (vraag om afdeling inkoop): 0165 - 583800
Microsoft: 020 - 5001500

Houd codes, aankoopbewijzen en serienummers gereed. Schrijf van iedereen die je spreekt de naam op en bij voorkeur vraag naar de functie.

Er komt een vervolg...

Het is zo jammer dat je tegenwoordig achter al die bedrijven aanmoet vanwege fouten en incompetentie! Zo zonde van je schaarse vrije dagen.

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste Dick
u schrijft "omdat ik bij Medion de p.c. heb gekocht en niet bij Firma Buhl" maar Medion heeft toch geen winkels in Nederland. U moet bij Aldi, Mediamarkt of in ieder geval uw verkoper zijn. Zij hebben de machine aan u verkocht en niet Medion zelf.
Succes

dick45

Beste CHmulder,
Heel erg bedankt voor uw reactie,ik had de moed al opgegeven maar hier kan ik mee verder.
Het is alleen jammer dat ik nu een weekje op Texel ben want alle gegevens liggen thuis.
Bij thuiskomst zal ik direct Aldi tel. benaderen, ik hou u op de hoogte van de reactie's.
Gr. Dick

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

@vogels, oke een webwinkel dan maar geen stenen ding waar je zelf naar toe kan gaan met je probleem. Btw ik krijg niet eens verbinding als ik de Medion webshop wil openen, homepage is er direct maar de onlinewinkel wil maar niet..

@chmulder, met uw laatste zinnen ben ik het bijzonder eens, je moet de hele dag met die telefooncentra bellen om vervolgens niets op te schieten. Maar we hebben het wel aan onszelf te danken we willen tenslotte ook niets meer als het minst mogelijke betalen (gemiddeld gezien dan) tja en service kost toch echt geld
groet
Rickyman

Miranda63

Ongelezen bericht door Miranda63 »

volgens mij heeft kassa onlangs een item gewijd aan dit onderwerp, veel mensen voelen zich misleid door deze actie die helemaal niet gratis bleek te zijn en ze zijn winkels langs gegaan om te kijken wat er gezegd werd door de verkopers..

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... 1/speel/1/gevonden :lol:

overigens ben ik zeer tevreden over windows 7..ik was een verstokt windows 98 gebruiker en stapte met moeite over op xp :mrgreen: Vista heb ik nooit zien zitten door al de problemen die ik me heen er mee zag, maar toen ik vorig jaar juli een nieuwe pc kocht heb ik me laten overhalen tot 7 en het was liefde op het eerste gezicht :oops:

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Miranda63 schreef:
overigens ben ik zeer tevreden over windows 7..ik was een verstokt windows 98 gebruiker en stapte met moeite over op xp :mrgreen: Vista heb ik nooit zien zitten door al de problemen die ik me heen er mee zag, maar toen ik vorig jaar juli een nieuwe pc kocht heb ik me laten overhalen tot 7 en het was liefde op het eerste gezicht :oops:
En de maanden die je met Windows Vista op je nieuwe pc hebt gedraaid waren een ramp?? Of viel het allemaal wel mee..?

chmulder

Ongelezen bericht door chmulder »

De beloofde update:
Zoals vermeld ging Microsoft aan de slag met mijn klacht. Medion heeft serieus haar best gedaan om alle problemen op te lossen (buiten Win7 had ik nog een aantal problemen), maar hun standaard procedures zijn bizar. Voor een kapotte aan/uitknop moet je bijvoorbeeld de hele pc opsturen. De harde schijf mag je er dan niet uithalen!
Enfin, ondanks alle moeite blijft staan dat het inmiddels februari is en er nog steeds geen Win7 is afgeleverd. :twisted: grrrrr

Verder een re op Rickyman:
Wij hebben het niet aan onszelf te danken dat de bedrijven het steeds ingewikkelder maken, zo ingewikkeld dat ze er zelf vaak niets meer van snappen :lol: . Alles loopt via stappenplannen, protocollen, procedures, service uitbesteden... Maar als jou probleem een tikkeltje afwijkt weten ze niet meer hoe ze je kunnen helpen.
Ik wil uiteraard niet teveel betalen voor een product, maar dit heeft verder niets te maken met de service die men mij moet leveren, zeker niet als ze het al beloofd hadden.

Tot zover mijn bijdrage, die achteraf zinloos blijkt. Het enige zinvolle wat mij rest is: De kwaliteit van Medion is ernstig achteruit gegaan, ik adviseer iedereen om naar een ander merk uit te kijken. Al vanaf de eerste pc bij de Aldi was ik fan en klant! :cry:

Gesloten