LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste SMS-diensten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
quantas01

Re: ongewenste SMS-diensten

Ongelezen bericht door quantas01 »

Die IQ test is een typisch voorbeeld.
Schreeuwerige reclame - en onderaan, in zulke kleine letters dat het nauwelijks te lezen is - de melding die zich het beste vertaald als:

Als u zich aanmeld, kost dit u 3 euro per item wat wij u toezenden. wij zturen 3 items per week. afmelden kan door 'stop' te SMS`en naar... (of ongeveer zoiets)

Je hebt dus waarschijnlijk de kleine lettertjes gemist.
Die lettertjes leest niemand want dat is niet belangrijk.
Maar feit blijft wel dat deze regels ook in de sms staan die je krijgt met de kosten en ook hoe je kan afzeggen.

Maar ook die sms leest men niet en verwijderd men.

MUS2009

Ongelezen bericht door MUS2009 »

Dat zal wel.
Het moet haast het geval zijn geweest.

In deze maatschappij moet je dus altijd met een loep op zak rond lopen :cry:

MUS

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een loep, en een grote dosis wantrouwen. Helaas.

quantas01

Dat wantrouwen idd wel, ik ben ook niet voor dat soort smsjes maar feit blijft wel dat de gemiddelde consument alleen wil lezen en horen wat voor hem/haar gunstig uitvalt.

En dat is wel een kwalijke zaak

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Quantas - vaak wel, ja.

Maar sommige "aanbieders" maken het lezen ook niet makkelijk.

Even als voorbeeld: http://www.dommezel.com/
De voorwaarden en de kleine lettertjes staan onderaan, en vallen bij sommigen weg.

Aan het einde zijn ze duidelijker maar, daar heb je gelijk in, zullen ze in vele gevallen niet gelezen worden.

Mischien zou men als stelregel aan moeten nemen:
overal waar je je GSM nummer in moet vullen - moet je vooral niet doen.
(De link is trouwens voor een IQ test - m.i. als je je nummer invult, ben je gezakt)

quantas01

Guardian72 schreef:Quantas - vaak wel, ja.

Maar sommige "aanbieders" maken het lezen ook niet makkelijk.

Even als voorbeeld: http://www.dommezel.com/
De voorwaarden en de kleine lettertjes staan onderaan, en vallen bij sommigen weg.

Aan het einde zijn ze duidelijker maar, daar heb je gelijk in, zullen ze in vele gevallen niet gelezen worden.

Mischien zou men als stelregel aan moeten nemen:
overal waar je je GSM nummer in moet vullen - moet je vooral niet doen.
(De link is trouwens voor een IQ test - m.i. als je je nummer invult, ben je gezakt)
Kleine letters staan onderaan met een 107 cm zie je het goed maar kleiner heb je een loup nodig.
Maar buiten dat wordt alles ook nog eens bevestigd in de sms.

Kijk dat je het op het scherm niet duidelijk ziet ben ik geheel met je eens, maar die sms is net zo als alle andere dus daar kan je het er niet op gooien ik wist het niet hoe ik af moest melden etc etc

MUS2009

Ongelezen bericht door MUS2009 »

Inderdaad - ik heb de test nog een keer gevonden, en ik heb de vragen doorgelopen en ik kwam op het punt, waar je je mobiele telefoonnummer intoetst.
Ik heb het een beetje laat op de avond gedaan. Duidelijke TE laat !!!

Het kost 9 euro per week, als je het goed leest.
Hoe KON ik toch ZO dom zijn?

Groet, MUS2009

http://www.dommezel.com/index6.html?p=1 ... name=petra

Skep

Ongelezen bericht door Skep »

Ooit zal men leren dat het gebruik van sms-diensten gewoon niet praktisch en slim is.

siegie2

Ongelezen bericht door siegie2 »

Ook ik ben in de val gelopen van de IQtest; zie mijn reaktie op het forum "
5028-smsjes uit het niets".
Ik heb Artiq er op aangesproken dat zij de gedragscode op SMS-diensten overtreden. En mijn provider T-Mobile verzocht mij het aan deze SMS-diensten betaalde bedrag terug te betalen gelet op het vonnis van de Leeuwarder kantonrechter. Daarnaast heb ik de provider verzocht Artiq aan te spreken op voornoemde overtreding van de gedragscode en dit vervolgens aanhangig te maken bij de Commissie Handhaving SMS-Gedragscode. Uit de vele forumreacties blijkt immers dat de aanmeldprocedure op het zg. WIQ62-abonnement verre van duidelijk is voor de consument.

Het lijkt mij een goede zaak als gedupeerden die zich in bovenstaande herkennen eveneens reageren naar de SMS-diensten leverancier en hun eigen provider. Samen staan we immers sterker !

vissy

Ongelezen bericht door vissy »

Het loopt zo langzamerhand de spuigaten uit met al die ongevraagde Sms diensten.
Let u wel op dat ook onze telefoonoperators zoals vodafone.telfort/kpn etc hieraan driftig meedoen en hun zakken vullen. Dat is ook de reden dat ze er als de
kippen bij zijn om u te vertellen dat je dat moet betalen, nogal wiedes want ze krijgen er zelf een deel van.
op www.netsize.com kun je een hoop info vinden over dit soort praktijken u kunt daar ook hun adressen vinden.
Ook Artic Mobile is ook zo,n bedrijf gevestigd aan de Hobbemakade 73 in Den Haag.
Ik heb nog geen telefoonnummers kunnen vinden maar dat komt nog wel en zodra ik die heb laat ik het u hier weten. Dan kunt u hun telefoonverkeer eens goed gaan storen en lamleggen. :oops:

Gesloten