LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorgenomen opheffing Labouchere fondsen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Tonton

Voorgenomen opheffing Labouchere fondsen

Ongelezen bericht door Tonton »

Gisteren (vrijdag 14-11-03) de volgende brief van Dexia ontvangen:

Amsterdam, 13 november 2003

Betreft: Voorgenomen opheffing Labouchere fondsen

Geachte heer.... en/of mevrouw .......,

U belegt op dit moment bij Dexia in het Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en/of Labouchere Obligatiefonds N.V. Deze twee fondsen zijn relatief klein geworden. De beheerkosten drukken om die reden relatief zwaar op het rendement van die fondsen. In uw belang stelt de directie voor om deze fondsen op te heffen. De daarmee gepaard gaande kosten zal Dexia Bank Nederland voor haar rekening nemen. De procedure rondom deze opheffing zal in deze brief nader worden toegelicht. Indien u wilt blijven beleggen in beleggingsfondsen, kan Dexia u een alternatief aanbieden waarbij geen aankoopkosten in rekening zullen worden gebracht. Neemt u voor informatie hierover contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 0800-2355344.

De huidige Labouchere fondsen worden in de week van 15 december omgezet in geld.

Zoals gezegd is de directie van de fondsen voornemens om de twee eerdergenoemde beleggingsfondsen op te heffen. Wij zullen automatisch de uit de opheffing voortkomende gelden bijschrijven op uw beleggingsrekening.

Uw bestaande belangen in Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en/of Labouchere Obligatiefonds N.V. kunt u natuurlijk ook per direct verkopen. In dit geval zullen wij u geen verkoopkosten in rekening brengen.

Procedure opheffing Labouchere fondsen

Hieronder lichten wij de procedure tot opheffing van Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en Labouchere Obligatiefonds N.V. nader toe.

-Op de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van de Labouchere fondsen op 1 december 2003, zullen de voorstellen tot ontbinding van de vennootschappen aan de orde worden gesteld. Verwacht wordt dat de voorstellen door de aandeelhouders worden aangenomen. waarna de procedures tot het ontbinden van de vennootschappen worden gestart teneinde de opheffingen te effectueren. Belanghebbenden hebben vervolgens twee maanden de tijd in verzet te gaan tegen de voorstellen tot verdeling. Na aloop van de verzetestermijn zal de daadwerkelijke opheffing volgen.

- De vereffeningsprocedure vergt circa twaalf weken. De twee Labouchere fondsen zullen naar verwachting begin december hun beleggingen verkopen en stoppen met het uitgeven en inkopen van eigen aandelen. De liquidatiestukken zullen half december samen met de balansen worden gedeponeerd bij de KvK in Amsterdam. Daaraan voorafgaand zullen de verwachte liquidatieuitkeringen bij voorbaat aan de aandeelhouders worden uitgekeerd. Dit heeft voor u, als belegger in de Giro, tot gevolg dat uw belegging in het fonds/ de fondsen automatisch wordt/ worden omgezet in geld. Omzetting vindt plaats tegen de dan geldende koers(en). De liquidatieuitkering zal op uw beleggingsrekening worden bijgeschreven. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Indien u nog vragen heeft, dan kunt u op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur contact met ons opnemen via telefoonnummer 0800-2355344

Met vriendelijke groet,

Dexia Bank Nederland N.V.

==Betekent dit dat ik er over een paar weken van af ben? Er wordt niet gesproken over een restschuld e.d.==

16again

Re: Voorgenomen opheffing Labouchere fondsen

Ongelezen bericht door 16again »

blijkbaar bent u deelnemer in een van de genoemde Dexia huisfondsen.

Deze fondsen hebben bij mijn weten niets te maken met de lease constructies.
Mogelijk heeft Dexia bij het versturen van deze standaardbrief het adressenbestand niet op orde gehad, en zijn ook niet-deelnemers aan deze fondsen ingelicht

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

Deze fondsen worden in iedergeval wel gebruikt voor de depot aandelenlease constructies.

Mvg Pieter

verstrate

Ongelezen bericht door verstrate »

wie weet wat er nu gebeut als die fondsen worden op gegeven
zitten bij mij in het overwaarde effect depot.
maar ook aandelen van kon olie ing ahold unilever.
ik snap het niet meer word nu alles opgeven en ben je er van af dan.

liba

Ongelezen bericht door liba »

betekend dit ook voor mijn winstvierliesdriedubbel

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Pieter schreef:
Deze fondsen worden in iedergeval wel gebruikt voor de depot aandelenlease constructies.
Het opheffen van die fondsen zal dan wellicht een extra stuk keuzevrijheid betekenen voor diegene die via dit soort producten indirect deelnemen in deze fondsen. Ik denk hierbij aan eigen fondskeuzes en betere switchmogelijkheden.

Deze dexia-actie, een dag na de verloren rechtszaak, kan door een cynicus gezien worden als de eerste stap in een vrijwillige ontmanteling :)

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Heeft denk ik niks te maken met het feit dat het een dag na de uitspraak is, aangezien we dit soort berichten al vaker op het forum gelezen hebben. Kennelijk is Dexia al langer bezig om fondsen te ontmantelen.

Los daarvan denk ik dat Dexia (in ieder geval als merknaam, maar wellicht ook als bedrijf) helemaal van de Nederlandse markt zal verdwijnen.

klökske

Ongelezen bericht door klökske »

ik heb met Dexia gebeld. Alleen de fondsen worden opgeheven (het depot dus). vanaf de dag dat het depot leeg is moeten we zelf de maandkosten (die normaal uit het fonds komen) betalen.
helaas, we zijn er nog niet vanaf.
Erik

Caro

Ongelezen bericht door Caro »

Ze laten voorkomen of er nog heel wat geld te verdelen valt. Maar in mijn geval zou ik nog 54 euro op dit moment terug krijgen (ligt aan de op dat moment gelden koersen). Flink bedrag he.

Gesloten