LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asus dealers verkopen nep garantie
Asus dealers verkopen nep garantie
heb al 2 jaar en 2 maanden een asus laptop.Echter deze begeeft het.Moederbord en harde schijf kapot( en dat na een update van windows..naja).
RV computers lelystad gebeld, en ik moest de computer maar opsturen naar asus, want ik had immers 1 jaar extra bijgekocht(toen ook gevraagd of het asus garantie was, en dat was het)Opgestuurd en kreeg van Asus een rekening van 360 euro(heb je een nieuwe bijna voor)Asus heeft een reparatieservice, waar mensen je te woord staan in heel goed slecht verstaanbaar nederlands.Moest maar weer bij RV computers melden, die niet eens wisten wat voor garantie me destijd verkocht hebben.Uiteindelijk werden ze wakker, en moest ik de computer opvragen bij Asus (incl rekening onderzoekskosten) en opsturen naar RV computers.Nu nog niet terug..en word er moedeloos van.Ik open dit Forum voor bedrijven en particulier, dat men goed informeert bij aanschaf van een produkt, en men doet garantie verlenging, van wie de garantie is.Aldi levert electronica produkten met 3 jaar garantie, vaak medion.Dit is echte garantie.
Betreft Asus en Rv computers Falen ten eerste: men brengt en verkoopt rotzooi op de markt, en ten tweede weet men niet wat het woord: SERVICE betekend.
RV computers lelystad gebeld, en ik moest de computer maar opsturen naar asus, want ik had immers 1 jaar extra bijgekocht(toen ook gevraagd of het asus garantie was, en dat was het)Opgestuurd en kreeg van Asus een rekening van 360 euro(heb je een nieuwe bijna voor)Asus heeft een reparatieservice, waar mensen je te woord staan in heel goed slecht verstaanbaar nederlands.Moest maar weer bij RV computers melden, die niet eens wisten wat voor garantie me destijd verkocht hebben.Uiteindelijk werden ze wakker, en moest ik de computer opvragen bij Asus (incl rekening onderzoekskosten) en opsturen naar RV computers.Nu nog niet terug..en word er moedeloos van.Ik open dit Forum voor bedrijven en particulier, dat men goed informeert bij aanschaf van een produkt, en men doet garantie verlenging, van wie de garantie is.Aldi levert electronica produkten met 3 jaar garantie, vaak medion.Dit is echte garantie.
Betreft Asus en Rv computers Falen ten eerste: men brengt en verkoopt rotzooi op de markt, en ten tweede weet men niet wat het woord: SERVICE betekend.
Re: Asus dealers verkopen nep garantie
Mijn Lidl radio van €40,- is perfect werkend en met 3 jaar garantie....
Vroeger werd dit model onder een groot bekend merk ook verkocht, duurder en slechts 1 jaar garantie....
Dus naast de Aldi is ook Lidl vaak beter ondanks de mening van Radar afgelopen maandag op het verplicht direct naar importeur of service bedrijf moeten sturen!
Vroeger werd dit model onder een groot bekend merk ook verkocht, duurder en slechts 1 jaar garantie....
Dus naast de Aldi is ook Lidl vaak beter ondanks de mening van Radar afgelopen maandag op het verplicht direct naar importeur of service bedrijf moeten sturen!
Hah,
ongeveer hetzelfde meegemaakt met die nep garantie van Medion.
Notebook gekocht online bij de Medionshop
Na amper 5 maanden gebruik gaat het moederbord stuk.
Ik meld het telefonisch, ja stuur maar op.
Drie weken later nogmaals bellen, en hoe staat het ermee.
De factuur is onderweg, eerst betalen dan reparatie.
Hoezo en de garantie dan?
Inderdaad waar blijft de service die je mag verwachten als consument.
Je wordt van alle kanten belazerd.
Veel winkels verkopen extra garantie's maar bij veel computers ook de fabrikant. Dus enige verwarring snap ik wel. Maar als het goed is heb je een aankoopbon waar dat op zou moeten staan. In die zin begrijp ik totaal niet hoe die verwarring ontstaan kan zijn.
-
Rotzooi gaat snel kapot, niet na twee jaar.Ericoso schreef:heb al 2 jaar en 2 maanden een asus laptop.Echter deze begeeft het
......
.....
Eerste aanspreekpunt bij garantie is de winkel waar je het produkt gekocht hebt.
Wettelijk ligt de bewijslast binnen 6 maanden na aankoop bij de verkoper, daarna bij de consument. Wanneer je extra garantie hebt gekocht, koop je eigenlijk de bewijslast voor die periode af.
Service is extra dienstverlening en heeft niets met garantieafhandeling te maken. Bijvoorbeeld gratis bezorging, aansluiten en installeren van een TV is service, een leentoestel is bijvoorbeeld ook service.
Hoe lang was de oorspronkelijke garantie (zonder de bijgekochte)?
Wanneer je de extra garantie bij RV computers gekocht hebt, moeten zij de afhandeling doen. Heb je de extra garantie afgesloten bij Asus (door bijvoorbeeld een coupon), dan kunnen zij dit afhandelen.
Het beste dat je kunt doen is een email sturen, waarbij je een kopie CC't naar 2 bekenden/familieleden. Print dit emailbericht uit en zend deze ook per post naar RV.
Maak een samenvatting van de klacht en de afhandeling. Laat ze weten dat zij verantwoordelijk voor de afhandeling van garantie omdat jij met hun een koopovereenkomst hebt afgesloten. Vermeld ook dat de notebook op hun aanwijzing bij Asus is beland voor de garantieafhandeling. Geef in de email een redelijke termijn waarin je de zaak opgelost moet zijn (bijv 2 weken).
Kijk ook even op de consuwijzer site (en natuurlijk op de Radar site).
Succes!
-
Garantieafhandeling is geen service, maar een recht dat bij de koopovereenkomst aangegaan is. Garantie en service zijn twee gescheiden zaken.pyt2009 schreef:Hah,
Wanneer een apparaat binnen 6 maanden een defect vertoond, moet de verkoper sowieso aantonen dat dit door verkeerd gebruik is ontstaan. (wettelijke garantie) Kan hij dit aantonen, dan mag hij kosten voor reparatie in rekening brengen. Wanneer je echter het produkt normaal hebt gebruikt, mag je verwachten dat een notebook toch zeker 3 jaar mee mag gaan.
Zodra je de factuur binnenhebt moet je iig een brief sturen, (en/of emails die je uitprint en opstuurt). Vermeld hierin ook de data waarop je telefonisch kontakt hebt gehad.
Maak de brief kort en bondig en zeg dat je de koop ontbindt wanneer ze weigeren.
Schriftelijke afspraken zijn te bewijzen, telefonische afspraken worden welles/nietes.
Tip: Schrijf de brief/email en stuur hem de volgende dag -nadat je hem nog een keer hebt gelezen- op.
Op http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie staat e.e.a. beschreven en ook voorbeeldbrieven/tips.
-Asus is een uitermate degelijk merk, Medion daarentegen....Ericoso schreef:Ik open dit Forum voor bedrijven en particulier, dat men goed informeert bij aanschaf van een produkt, en men doet garantie verlenging, van wie de garantie is.Aldi levert electronica produkten met 3 jaar garantie, vaak medion.Dit is echte garantie.
-Aldi biedt GEEN service, Aldi schuift af op de fabrikant...
-Asus treft geen schuld, Rv Computers wel, die hadden moeten weten wat ze u verkopen.
Koop voortaan maar bij Aldi, ga dan eens terug als je een vraag hebt over een driver en aanschouw het gezicht van de medewerker. Altijd leuk.
-
Correctie: Asus WAS een degelijk merk, je moest eens weten hoe slecht RMA's afgehandeld worden, soms krijg je zelfs een slechter bord terug. Voorlopig geen Asus-meuk meer voor mij.mukkiefuk schreef: -Asus is een uitermate degelijk merk, Medion daarentegen....
-Aldi biedt GEEN service, Aldi schuift af op de fabrikant...
-Asus treft geen schuld, Rv Computers wel, die hadden moeten weten wat ze u verkopen.
Koop voortaan maar bij Aldi, ga dan eens terug als je een vraag hebt over een driver en aanschouw het gezicht van de medewerker. Altijd leuk.
Ik heb al menig Asus-mobo in handen gehad met vreemde kuren. Ik herinner me nog heel goed de ellende met de A8N, en mobo's met gare condensators, waar niets aan gedaan werd. Service van Asus vind ik echt beneden peil. Asus heeft natuurlijk ook zeer goede moederborden in haar assortiment, die probleemloos draaien, maar dat geldt zeker niet voor elke serie.
Medion heeft overigens ook menig Asus moederbord in haar desktops gehad.
Dat Aldi geen technische ondersteuning verleend lijkt me vrij vanzelfsprekend, het is geen computerwinkel. Vaak ben je ook beter met de Medion-service/helpdesk af dan het antwoord van de gemiddelde dozenschuiver. Garantieafhandeling is over het algemeen toch wel redelijk tot zeer goed geregeld.
Gigabyte UD-serie mobo's overtreffen imo Asus, zeer goed afgewerkt en tot nog toe geen noemenswaardige problemen in 24/7-systemen gehad mee gehad.
Meningen en ervaringen staan altijd op zichzelf.Toevallig kan ik het vergelijk aldi en asus c.q. rv computers maken, omdat ik beide heb.De prijs kwaliteit verhouding van aldi is goed.En ja, geen losse onderdelen en in de winkel heeft men geen verstand(dat is omdat het geen computerwinkel is maar een supermarkt).Asus geeft maar 2 jaar.Als je wasmachine binnen 3 jaar kapot is, sta je ook vreemd te kijken als men zou zeggen: nieuwe trommel, en besturing defect.Degelijkheid mag je toch ook heden verwachten van computers?????Rv computers heeft nog gebeld, dat ze er een voeding bij doen(omdat je die bij asus niet hoefd mee te sturen en wij hem van asus direkt doorgestuurd hebben naar RV computers lelystad)...want ze denken dat die misschien ook wel kapot zou kunnen zijn..terwijl de conclusie van de asus reparateur duidelijk in het kopie erbij zat..: moederboord en harde schijf.Maar...........dinsdag krijgen we hem terug(weggeweest totaal: 9 weken)...wij geloven het nog niet....eerst zien....
-
Asus is het beste wat er is..
Je moet alleen weten hoe je ermee om moet gaan en dat kunnen de meeste niet al die hobbyisten
Je moet alleen weten hoe je ermee om moet gaan en dat kunnen de meeste niet al die hobbyisten
-
Ik mag hopen dat je dit ironisch bedoelt.Menasor2002 schreef:Asus is het beste wat er is..
Ach, ik heb meer dan 25 jaar ervaring met het bouwen van computers (hobbymatig en beroepsmatig). Heb ook mobo's gemodificeerd om het maximale eruit te kunnen persen en/of ze wat stabieler te krijgen.
De kwaliteit van Asus echt niet zo goed meer als vroeger (T2P4, TX97, P2B, etc). Vroeger werkte Asus anders, met de best mogelijke componenten, goede en snelle ondersteuning, ook voor oudere modellen kwamen er bijvoorbeeld nog af en toe bios updates uit.
Niet alle Asus borden zijn nu nog kaarsrecht, zoals dat vroeger wel het geval was. Ook niet alle toegepaste componenten zijn van topkwaliteit (wel bij de topmodellen, maar dan betaal je ff bijna 300 Euro voor een mobo). RMA afhandeling is ronduit slecht. Kijk eens op GoT hoe goed het Asus van tegenwoordig is. Vraag het eens aan de service desk van computerwinkels die componenten verkopen hoe 'soepel' de afhandeling van klachten bij Asus is.
Tot een paar jaar geleden kocht ik uitsluitend Asus bordjes voor bedrijfskritieke toepassingen (simpele servers, beveiligingssytemen etc.), na een paar slechte ervaringen kijk ik nu wel uit en pak meestal een Gigabyte bordje uit de UD-serie.
Asus is zeker niet meer het beste dat er is, kijk maar naar het bericht van de OP (topicstarter).
-
sorry maar Asus is nogsteeds top of the range
maarja als u niet meer dan 5 tientje wilt uitgeven kan je niet verwachten dat je top of the state spul krijg he bekende hollandse mentaliteit dubbeltje eerste rang......
Ikzelf had altijd Abit ook super en sinds laatste jaren Asus waaronder nu een Asus Crosshair ja die kost geen 5 tientjes nee maar dat is ook niet zo gek voor zo board...
En de service tja ik heb er nooit problemen mee gehad dus tja pech gevalletje dan..?
overigens kun je voor weinig geld ook het AsRock spul kopen draait ook prima (= ook asus) dus.
Maargoed je kan ook gewoon een ander merk proberen
enne overdrijven is ook een vak 25 jaar terug had je nog geen losse onderdelen om te bouwen toen had je alleen dos en Commodore
maarja als u niet meer dan 5 tientje wilt uitgeven kan je niet verwachten dat je top of the state spul krijg he bekende hollandse mentaliteit dubbeltje eerste rang......
Ikzelf had altijd Abit ook super en sinds laatste jaren Asus waaronder nu een Asus Crosshair ja die kost geen 5 tientjes nee maar dat is ook niet zo gek voor zo board...
En de service tja ik heb er nooit problemen mee gehad dus tja pech gevalletje dan..?
overigens kun je voor weinig geld ook het AsRock spul kopen draait ook prima (= ook asus) dus.
Maargoed je kan ook gewoon een ander merk proberen
enne overdrijven is ook een vak 25 jaar terug had je nog geen losse onderdelen om te bouwen toen had je alleen dos en Commodore
-
Ik gebruik verschillende merken en heb toch echt wel meer dan 25 jaar ervaring met bouwen.
Toen de VIC 20 werd vervangen door de C(r)ommodore 64 (1982/1983?), waren er al 8088 PC's (de IBM XT)
Om precies te zijn heb ik vóór 1984 mijn eerste PC gebouwd, gebaseerd op de 8088. Ik weet dit zo zeker omdat ik nog geen rijbewijs had, en ik met de lompe kast met het openbaar vervoer moest. Paco computers leverde mij de componenten. Twee 5 1/4"FDD (geen HDD, die waren onbetaalbaar) en maar liefst 512 k intern geheugen.
Later ook AT klonen gebouwd, daarna 80386 (DX geen SX), 486, AMD/Cyrix/PentiumIBM etc etc Heb elke socket wel gezien.
Voor de PC ben ik op Z80(A) gebaseerde systemen aan de slag geweest, begonnen met de zx81.
Voor de Sinclair zx spectrum heb ik samen met een vriend een joystick interface met autofire ontwikkeld en gebouwd. Ook van 16k model een 48k model gemaakt door de rammetjes te vervangen door werkende exemplaren. Sinclair gebruikte deels uitgevallen ram voor de 16k versie.
Die 5 tientjes mentaliteit gaat voor mij zeker niet op (zie de gekozen moederborden in het verleden). Wel ga ik voor de biggest bang for the buck. Gigabyte is ook niet de goedkoopste. Van mijn Abit BP6, die ik direct toen hij op de markt kwam heb gekocht, heb ik nog het langst plezier gehad. 2 celerons 366@550 werkten zelfs nog onder Win XP super.
Ook van de Asus P2B heb ik erg lang plezier gehad en heel wat van deze systeempjes gebouwd vv Celeronl 300A@450, en later PIII 550.
En nee deze borden waren bij de introductie (toen ik ze kocht) toch echt geen goedkope borden.
Abit varieert nogal, sommige borden zijn top, andere brak (slechte spanningsregelaars, condensatoren etc.).
Maar wanneer ik het over kwaliteit en service van Asus heb, baseer ik dit niet op 1 incident. Ik betwist ook niet dat Asus top producten heeft, maar ze lever(d)en ook crap, zoals bijvoorbeeld de A7N, een Slot-A bord (K7) en een op Sis gebaseerd mobo (typenummers weet ik zo snel niet uit mijn hoofd).
Ik heb ook heel wat Asrock mobo'tjes in systemen gezet en deze zijn gewoon goed, no nonsense en zeer aantrekkelijk geprijsd. Standaard zeer stabiel en voor het normale werk perfect.
Toen de VIC 20 werd vervangen door de C(r)ommodore 64 (1982/1983?), waren er al 8088 PC's (de IBM XT)
Om precies te zijn heb ik vóór 1984 mijn eerste PC gebouwd, gebaseerd op de 8088. Ik weet dit zo zeker omdat ik nog geen rijbewijs had, en ik met de lompe kast met het openbaar vervoer moest. Paco computers leverde mij de componenten. Twee 5 1/4"FDD (geen HDD, die waren onbetaalbaar) en maar liefst 512 k intern geheugen.
Later ook AT klonen gebouwd, daarna 80386 (DX geen SX), 486, AMD/Cyrix/PentiumIBM etc etc Heb elke socket wel gezien.
Voor de PC ben ik op Z80(A) gebaseerde systemen aan de slag geweest, begonnen met de zx81.
Voor de Sinclair zx spectrum heb ik samen met een vriend een joystick interface met autofire ontwikkeld en gebouwd. Ook van 16k model een 48k model gemaakt door de rammetjes te vervangen door werkende exemplaren. Sinclair gebruikte deels uitgevallen ram voor de 16k versie.
Die 5 tientjes mentaliteit gaat voor mij zeker niet op (zie de gekozen moederborden in het verleden). Wel ga ik voor de biggest bang for the buck. Gigabyte is ook niet de goedkoopste. Van mijn Abit BP6, die ik direct toen hij op de markt kwam heb gekocht, heb ik nog het langst plezier gehad. 2 celerons 366@550 werkten zelfs nog onder Win XP super.
Ook van de Asus P2B heb ik erg lang plezier gehad en heel wat van deze systeempjes gebouwd vv Celeronl 300A@450, en later PIII 550.
En nee deze borden waren bij de introductie (toen ik ze kocht) toch echt geen goedkope borden.
Abit varieert nogal, sommige borden zijn top, andere brak (slechte spanningsregelaars, condensatoren etc.).
Maar wanneer ik het over kwaliteit en service van Asus heb, baseer ik dit niet op 1 incident. Ik betwist ook niet dat Asus top producten heeft, maar ze lever(d)en ook crap, zoals bijvoorbeeld de A7N, een Slot-A bord (K7) en een op Sis gebaseerd mobo (typenummers weet ik zo snel niet uit mijn hoofd).
Ik heb ook heel wat Asrock mobo'tjes in systemen gezet en deze zijn gewoon goed, no nonsense en zeer aantrekkelijk geprijsd. Standaard zeer stabiel en voor het normale werk perfect.
-
Denk dat elk merk wel zn brakke lijn heeft laten we het daar op houden
overigens die Abit BP6 heb ik ook nog net als een BH6 en KN7G moet ook nog ergens rondzwerven
Maar er gaat nogsteeds niets boven de C= Amiga die was en is nogsteeds zn PC broers ver voor uit al is het maar voor het super stabiele multitasking het echte multitasking dus en dat op 1 MB geheugen !!! Kan en zal een pc nooit aan gaan tippen blij dat deze weer terug op de markt gaat komen dan is het weer byebye PC's ..
Ook ik heb idd alle sockets ect wel gehad/gezien 8088 wat een lol he die heb ik nooit gehad ben ik te jong voor
Maar hoe dan ook ook toen had je al brak en topspul dus niets verandert toch
overigens die Abit BP6 heb ik ook nog net als een BH6 en KN7G moet ook nog ergens rondzwerven
Maar er gaat nogsteeds niets boven de C= Amiga die was en is nogsteeds zn PC broers ver voor uit al is het maar voor het super stabiele multitasking het echte multitasking dus en dat op 1 MB geheugen !!! Kan en zal een pc nooit aan gaan tippen blij dat deze weer terug op de markt gaat komen dan is het weer byebye PC's ..
Ook ik heb idd alle sockets ect wel gehad/gezien 8088 wat een lol he die heb ik nooit gehad ben ik te jong voor
Maar hoe dan ook ook toen had je al brak en topspul dus niets verandert toch
-
Superstabiel multitasken gaat heel goed met een PC, zeker met multicore cpu's. Een voorwaarde: OS moet dan Linux zijn.
Kan ik me alleen maar bij aansluiten..... en sommige merken hebben uitsluitend een brakke lijnMenasor2002 schreef:Denk dat elk merk wel zn brakke lijn heeft laten we het daar op houden
Ik begrijp dat RVcomputers toch netjes de laptop heeft gerepareerd.
Er zijn ook een aantal bedrijven waar je garantie extra op een product koopt, die helemaal van niets weten van je extra aangekochte garantie.
Ik snap dan ook niet wat hier het probleem is. Omdat een laptop 9 weken weg is geweest?
Ik heb ooit eens een samsung televisie gehad die na 17 weken pas een keer terug kwam.
Wat ik ook jammer vind is dat wij niet weten of de laptop inmiddels weer in het bezit is.
Mensen klagen over een hoop dingen waar je eigenlijk niet over hoord te klagen.
Behalve als het bedrijf niet meer bestaat of die de garantie niet verlenen!
Maar nogmaals kennelijk heeft het bedrijf toch uw laptop gerepareerd
Er zijn ook een aantal bedrijven waar je garantie extra op een product koopt, die helemaal van niets weten van je extra aangekochte garantie.
Ik snap dan ook niet wat hier het probleem is. Omdat een laptop 9 weken weg is geweest?
Ik heb ooit eens een samsung televisie gehad die na 17 weken pas een keer terug kwam.
Wat ik ook jammer vind is dat wij niet weten of de laptop inmiddels weer in het bezit is.
Mensen klagen over een hoop dingen waar je eigenlijk niet over hoord te klagen.
Behalve als het bedrijf niet meer bestaat of die de garantie niet verlenen!
Maar nogmaals kennelijk heeft het bedrijf toch uw laptop gerepareerd
Tja....daar zit wat in.Inmiddels heb ik de computer terug.Met de recovery cd rom.Maar tot mijn verbazing stond er op de cd rom met stift geschreven: defect.owk.En nu??? Hebben ze een illegale windows versie erop gezet die 30 dagen geldig is .....en dan moet ik het gaan kopen......tja...ik wil wat gaan zeggen..maar ik doe het niet.Heb zelf een versie windows 7 er nu op...en gelukkig doet alles het nu......Belangrijk van dit forum is niet echt de klacht...van dat het lang duurde, maar eerder een garantie die verkocht is die geen asus garantie bleek te zijn en ons onderzoek kosten heeft gekost van asus, terwijl het gewoon een winkel garantie is.En nog erger de winkel de opdracht heeft gegeven om de laptop op te sturen naar asus en zelf niet weten wat voor een garantie ze verkocht hebben...na telefonisch contact.Maar....nu nog zien de kosten te declareren.........en dan maar zien hoe lang hij het nog volhoud........
-
Of die 9 weken een redelijke reparatietermijn is valt te betwijfelen.
Voor jongeren is de computer vrijwel onmisbaar. Link
Tegenwoordig begin je weinig zonder computer (zoals tele-bankieren om je rekeningen te betalen, mails voor het werk, sociale netwerk, etc.).
Wanneer je TV defect is, zijn de meeste vakwinkels wel bereid een leen-tv gedurende reparatie te leveren. Sommige computerwinkels doen dit ook. Wanneer je laptop buiten je schuld kapot is, en het de enige computer in huis is, lijkt het mij redelijk dat er naar een spoedig herstel gestreefd wordt (Asus werkt batchgewijs). Gaat dit langer dan twee weken duren, dan lijkt me een leen-laptop toch redelijk.
Zelf heb ik een Toshiba Laptop, waarvan na 3 weken de USB-poorten uitvielen (productiefoutje in de serie). Binnen een week had ik hem weer terug (op een donderdag werd de laptop opgehaald, woensdag terug). Zo kan het ook.
Ik heb een LCD TV van Philips, waarvan af en toe het geluid weg viel. Monteur is aan huis geweest, maar had een verkeerde print bij zich. Nieuwe afspraak gemaakt en een week later kwam een volgende monteur, die de tv heeft hersteld (firmware upgrade). Nog beter.
Zelf ben ik o.a. werkzaam in de (binnen)zonweringsbranche, wanneer een reparatie lang gaat duren (> 10 dagen) bieden we, als het enigzins mogelijk is, een tijdelijk vervangend produkt aan (gratis).
Voor jongeren is de computer vrijwel onmisbaar. Link
Tegenwoordig begin je weinig zonder computer (zoals tele-bankieren om je rekeningen te betalen, mails voor het werk, sociale netwerk, etc.).
Wanneer je TV defect is, zijn de meeste vakwinkels wel bereid een leen-tv gedurende reparatie te leveren. Sommige computerwinkels doen dit ook. Wanneer je laptop buiten je schuld kapot is, en het de enige computer in huis is, lijkt het mij redelijk dat er naar een spoedig herstel gestreefd wordt (Asus werkt batchgewijs). Gaat dit langer dan twee weken duren, dan lijkt me een leen-laptop toch redelijk.
Zelf heb ik een Toshiba Laptop, waarvan na 3 weken de USB-poorten uitvielen (productiefoutje in de serie). Binnen een week had ik hem weer terug (op een donderdag werd de laptop opgehaald, woensdag terug). Zo kan het ook.
Ik heb een LCD TV van Philips, waarvan af en toe het geluid weg viel. Monteur is aan huis geweest, maar had een verkeerde print bij zich. Nieuwe afspraak gemaakt en een week later kwam een volgende monteur, die de tv heeft hersteld (firmware upgrade). Nog beter.
Zelf ben ik o.a. werkzaam in de (binnen)zonweringsbranche, wanneer een reparatie lang gaat duren (> 10 dagen) bieden we, als het enigzins mogelijk is, een tijdelijk vervangend produkt aan (gratis).
Het is nu eenmaal helaas zo dat veel bedrijven Notebooks maken als wegwerp producten. Ze zijn gemaakt om hoogstens 2 jaar mee te gaan, omdat ze verwachten dat klanten dan toch al een nieuwe hebben gekocht. Het ergste is wanneer zogenaamde A merken zoals HP en Apple dat kunstje flikken, dan is Sony toch wel de betere keuze alleen jammer genoeg heel erg prijzig. Koop daarom ook nooit een dure notebook die 4 of 5 jaar mee moet gaan, koop liever een goedkopere en vervang deze elke 2 jaar, dan heb je ook geen last van een te erg verouderde notebook.
p.s. weet iemand behalve de altijd probleem gevende HP, Apple en Dell notebooks welke nog meer niet betrouwbaar zijn.
p.s. weet iemand behalve de altijd probleem gevende HP, Apple en Dell notebooks welke nog meer niet betrouwbaar zijn.