LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jgoedhart

Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!

Ongelezen bericht door jgoedhart »

Al een jaar of anderhalf word ik bang gemaakt door vershillende medewerkers van de Rabobank, dat het telebankieren extra gaat stoppen en dat ik moet overstappen op internetbankieren. Ik heb dat steeds weggewuifd en tot op heden dus ook gelijk gekregen. 2 weken terug kreeg ik weer een zeer dringend telefoontje dat het nu écht afgelopen uit is, en dat per 30 september a.s. de stekker er definitief uitgaat. Ik moet het eerst nog zien, maar goed, laten we aannemen dat ze gelijk hebben. Ik baal als een stekker. Wij gebruiken telebankieren zakelijk al jaren en zijn hierover erg tevreden. Ook ken ik meerdere bedrijven die hetzelfde programma gebruiken en ik heb hierover ook van hen nog nooit klachten gehoord. Ik hoor van iedereen om me heen dat het verschrikkelijk is, dat het stopt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik de enige ben die dit zo jammer vindt. Het internetbankieren komt gewoon niet in de buurt van de gebruiksvriendelijkheid van het telebankieren extra. Dit is wat mij betreft gewoon geen goed alternatief.
Graag hoor ik meer meningen over dit onderwerp

GezondVerstand10

Re: Telebankieren van de Rabobank stopt nu écht!?!

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Blijkbaar ben je ondernemer. De Rabobank mag produkten aanbieden die zij wenst. Jij voert toch ook geen produkten die niet meer winstgevend voor je zijn? Waarom verwacht je dat dan wel van de Rabo? Ben je het er niet mee eens? zoek een andere bank zou ik zeggen. De wereld verandert dus ook de software

packer

Ongelezen bericht door packer »

Wij (ondernemers) gebruiken Rabo Telebankieren ook al jaren naar volle tevredenheid, en liggen dus inmiddels ook met de Rabobank overhoop omdat onze telebankpas sinds vorige week (N.B.: dus later dan de eerder aangekondigde einddatum van 30 September 2009!) "onbekend" is op de Rabobankcomputer. Wij zijn van mening dat Rabo bestaande klanten niet kan dwingen om een inferieur product te accepteren. Uiteraard zijn we bereid om t.z.t. met Internetbankieren te werken (zij het met tegenzin gelet op de extra handelingen die verricht moeten worden t.o.v. Telebankieren; zoveel cijfers steeds inkloppen...), mits de functionaliteit van Internetbankieren minimaal de functionaliteit van Telebankieren evenaart. Recente mededelingen op Telebankieren (o.a. dat men werkt aan een oplossing voor problemen met specificaties van gecomprimeerde transacties) doen ons vermoeden dat er wel degelijk bedrijven zijn die nog steeds door Rabo de mogelijkheid geboden worden om met Telebankieren te werken. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat zij nog steeds toegang tot de Rabobankcomputer hebben??

jgoedhart

Ongelezen bericht door jgoedhart »

Fijn om te zien, dat er meer mensen zijn die niet tevreden (de understatement van het jaar) zijn over het internetbankieren van de Rabobank. Er zitten een heleboel nadelen aan dit programma, ten opzichte van het gewone telebankieren.

Ik snap ook niet goed, waarom wij nooit een enquete, onderzoek, telefoontje hebben gekregen om de klanttevredenheid te checken. Dat lijkt me toch het minste wat je kunt doen als bank, als je op het punt staat zo'n drastische verandering door te voeren. Ze zouden dan hebben gemerkt dat veel bedrijven alles heel graag bij het oude zouden hebben gelaten.
Dat gedoe met dat pasje, 4 x opnieuw inloggen omdat ik te lang heb gewacht. (ik werk alleen op kantoor, dus als de telefoon gaat, moet ik alles even onderbreken), wéér alles opnieuw invoeren, omdat na het opnieuw inloggen, het al ingevoerde weer verdwenen is, het uitprinten van de afschriften, een drama en ga zo maar even door.

Wat betreft die meldingen voor onderhoud die het telebankierenprogramma steeds geeft heb ik ook weleens gedacht dat het raar is dat je toch nog onderhoud gaat plegen aan een programma, dat je van plan bent binnen enkele weken stop te zetten???

Wij zijn ons serieus aan het orienteren bij andere banken. Maar tot dusver lijkt alleen de Abn Amro ook een zakelijk internetbankieren te bieden dat vergelijkbaar zou zijn met telebankieren.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het internetbankieren zakelijk van de Abn Amro? Dit schijnt veel uitgebreide functies te hebben

Graag jullie reacties

The Voice

Ongelezen bericht door The Voice »

Girotel Zakelijk van voorheen Postbank, zelfde laken en pak. Internetbankieren bood lang niet dezelfde functies en ja de vervelende time-outs waren er natuurlijk ook als je een paar minuten lang geen handeling verrichtte.

Voor banken blijft het een kostenpost als men een verouderd product - waarvoor steeds minder klanten kiezen of gebruik maken - in stand moet houden. De systemen die operationeel moeten blijven, de helpdesk die men bemand moet houden, dat kost allemaal geld. Dat zou uiteindelijk door steeds minder mensen opgehoest moeten worden. Vandaar dat men kiest voor een andere variant. En dat die variant niet de schoonheidsprijs verdiend, mag duidelijk zijn.

packer

Ongelezen bericht door packer »

Als Rabo Internetbankieren meteen dezelfde functionaliteit als Rabo Telebankieren zou hebben gehad, konden alle helpdesk medewerkers meteen ingezet worden voor Internetbankieren... Wij hebben inmiddels ook ervaring met ING en ABN zakelijk, en zeker de laatste lijkt meer op Rabo Telebankieren. Er schijnt in November van Rabo Internetbankieren een nieuwe release uit te komen - afwachten wat men verbeterd heeft. Het blijft ongeloofelijk dat Rabo zelfs met de huidige versie van Internebankieren Telebankierders met een kluitje in het riet stuurt! Opmerkingen dat het in stand houden van een verouderd produkt te veel kosten met zich mee zou brengen slaan kant noch wal daar in dit geval het oudere product (Telebankieren) juist meer mogelijkheden en gebruiksgemak bood dan het nieuwe product (Internetbankieren). Van een nieuw product mag toch juist verwacht worden dat er meer (betere, efficientere) i.p.v. minder mogelijkheden geboden worden?? Zeker voor zakelijke toepassingen (maar even zo goed voor privé) schiet Internetbankieren duidelijk tekort in vergelijk met Telebankieren. Dat andere Internetbankiersystemen ook van mindere functionaliteit zijn dan Telebankieren mag geen maatstaf zijn. Uit het feit dat andere internetbankiersystemen al wel meer functionaliteit dan Rabo Internetbankieren hebben, blijkt dat het niet een kwestie van (technisch) niet kunnen, maar van niet willen is dat Rabo achter loopt. Mensen die Rabo Internetbankieren geweldig vinden, hebben blijkbaar niet uitgebreid met Rabo Telebankieren gewerkt (niet verwonderlijk: zelfs ons accountantskantoor was blij verrast toen wij op bepaalde mogelijkheden van Rabo Telebankieren wezen - terwijl zij al dagelijks veelvuldig met Rabo Telebankieren werkten!).

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens steeds minder gebruikers word dit een duur systeem om voor steeds minder mensen in de lucht te houden...

Er verdwijnen regelmatig klanten en er komen geen nieuwe meer bij.
Ook de beveiliging voldoet niet meer aan de huidige eisen waar vele geen telefoon maar
Voip hebben dus via ADSL lijn bellen!

Iedere bank mag verliesgevende of niet meer goed beveiligde stoppen.
Dus ondanks de voordelen is de beveiling minder en de Voip verbinding die op Telefoon lijkt is dus ook minder veilig dan de oude kabels voor normale Telefoon....

evelienwierper

Ongelezen bericht door evelienwierper »

Ook wij zijn niet te spreken over het fijt dat RTE stopt.
Ik las hierboven 30 sept.Bij ons is dit 31 okt??????
Wij telebankieren al vanaf de eerste DOS-versie(1997) en ook deze had zo'n rekenmachientje waar codes gegenereerd werden.
Er zat dus een mooie stijgende lijn in qua ontwikkeling.
Maar nu het Internetbankieren eigenlijk precies lijkt op de DOS-versie van welleer,naar onze mening weer terug bij af.
De enige reden die ik kan bedenken waarom de Rabo dit doet is om meer kosten te kunnen berekenen op transacties en inloggen e.d.
B.v. alleen al het ophalen van gegevens van vorige jaren kost 2 cent per transactie!!! Hoezo????Waarom???
En idd het begon allemaal al 2 jaar geleden van : RTE stopt volgende maand!
Wij hebben dit dus mooi kunnen rekken naar nu.
Maar vandaag kreeg ik een brief met de eerste regel:
"Hierbij bevestigen wij uw verzoek uw huidige abonnement op RTE om te zetten naar RIBprof".
Hoezo mijn verzoek? ik heb er niet om gevraagd!!
Ook in de papieren staat al dat de veiligheid ons probleem wordt:
"let op de site of deze veilig is aan de hand van het gesloten hangslot bovenin door erop te klikken kunt u zien of de afzender Rabo is"
Er kunnen dus anderen inbreken en een gelijke site plaatsen.
Ook moet onze virussoftware uptodate zijn enz enz.
Dit laatste is het geval en nog steeds komen er virussen en trojans binnen.
Zowieso vinden wij dit soort info via internet veel riskanter dan het ingepakte pakketjes versturen rechtstreeks aan de rabocomputer.
Omdat wij wel een dagje zonder Telebankieren kunnen ga ik RIB pas activeren als onze vertrouwde RTE echt niet meer wil.Wie weet kunnen we het nog wel een jaar volhouden hahaha.

pkrpkr

Ongelezen bericht door pkrpkr »

Onze ervaringen :evil:
We zijn ongeveer vijf jaar geleden overgestapt naar de Rabobank, vooral omdat het Telebankieren voor ons goed werkt (zakelijke rekeningen, privé rekeningen en spaarrekeningen). Inderdaad zeer prettig om mee te werken. Een paar maanden geleden kregen we informatie over de verplichting om naar internetbankieren over te stappen. Zonder het erbij te zeggen, werden vanaf toen ook dubbele kosten (voor RTE èn Internetbankieren) ingehouden. Eind vorige week vrijdag hebben we met onze accountmanager contact opgenomen en de toezegging gekregen dat we tot eind van het jaar RTE kunnen blijven gebruiken. Op de website staat dat RTE tot eind 2009 ondersteund blijft, maar hiervoor hebben we wel moeten aandringen. Om de dubbele kosten ongedaan te maken werd "per ongeluk" RTE afgesloten. Toen we direct de maandag erop daarover klaagden, kregen we te horen: sorry, het afsluiten kan niet meer teruggedraaid worden. Nadat we duidelijk aangaven dat we RTE zoals afgesproken tot eind 2009 weer actief wilden hebben, bleef maar herhaald worden dat het niet kon. Dat we ontevreden waren over de gang van zaken, is volgens Rabobank onterecht, want Rabobank had toch excuses aangeboden!!??
Na een week verplicht Internetbankieren kunnen we volmondig bevestigen: wat een achteruitgang vergeleken met RTE.
De Rabobank misbruikt naar onze mening hun macht!

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

evelienwierper schrijft
Wij telebankieren al vanaf de eerste DOS-versie(1997) en ook deze had zo'n rekenmachientje waar codes gegenereerd werden.
Nou het is echt wel een heel ander produkt dan 12 jaar geleden. Ik heb vanaf het prille begin de ontwikkeling van nabij meegemaakt.dus terug naar af is onzin.
B.v. alleen al het ophalen van gegevens van vorige jaren kost 2 cent per transactie!
Als je elke week/maand je gegevens ophaalt en deze inleest in een eenvoudig boekhoudprogramma ( ik gebruik davilex Online de Luxe licentie kosten zo'n 10 euro per jaar) en je beheerd je eigen bestanden overzichtelijk en goed.Als je een klein beetje boekhoudkundige kennis hebt is het een voortreffelijk programma. Hoef je dus nooit gegevens op te halen van vorige jaren ze staan gewoon al op je harde schijf of back up disk.

gr Henk

vrikon

Ongelezen bericht door vrikon »

ja, telebankieren van de rabobank, een geweldig goed programma is ingeruild voor een huis- tuin en keuken programma...internetbankieren.
Duidelijk ontworpen door een financiele analphabeet.

mijn antwoord aan de Rabobank.
Ik wil geen programma waarmee ik , en dus ook ieder ander vanuit het buitenland kan inloggen.
ik wil geen programma waarmee niet kan sorteren op bankrekeningnummer, naam, omschrijving, en bedrag. Ik wil namelijk makkelijk kunnen zoeken naar bedragen en faktuurnummers
ik wil geen programma zonder zoekfuntie, ik wil een betaling kunnen opsporen zonder 5 pagina's door te lopen.
ik wil geen programma waar ik iedere keer moet inloggen als ik iets moet opzoeken. ik wil heel de dag direct makkelijk toegang hebben tot mijn gegevens)

Na een paar telefoontjes heb ik vernomen dat de Frieslandbank wel blijft telebankieren. misschien toch maar overstappen??

biggen

Ongelezen bericht door biggen »

Rabobank. Gooi niet alleen je oude schoenen niet weg voor je nieuwe hebt, maar zorg ook dat je ze ingelopen hebt en zeker weet dat ze lekker lopen vóórdat je ze weg mikt!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

vrikon schreef:ja, telebankieren van de rabobank, een geweldig goed programma is ingeruild voor een huis- tuin en keuken programma...internetbankieren.
Duidelijk ontworpen door een financiele analphabeet.

mijn antwoord aan de Rabobank.
Ik wil geen programma waarmee ik , en dus ook ieder ander vanuit het buitenland kan inloggen.
ik wil geen programma waarmee niet kan sorteren op bankrekeningnummer, naam, omschrijving, en bedrag. Ik wil namelijk makkelijk kunnen zoeken naar bedragen en faktuurnummers
ik wil geen programma zonder zoekfuntie, ik wil een betaling kunnen opsporen zonder 5 pagina's door te lopen.
ik wil geen programma waar ik iedere keer moet inloggen als ik iets moet opzoeken. ik wil heel de dag direct makkelijk toegang hebben tot mijn gegevens)

Na een paar telefoontjes heb ik vernomen dat de Frieslandbank wel blijft telebankieren. misschien toch maar overstappen??
Ik onderschrijf de bovenstaande reactie.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik heb 2 weken geleden internetbankieren aangevraagd bij de Rabobank
en er werd gevraagd of ik ook Tele-bankieren erbij wilde hebben??????
Hoezo gaat dit dadelijk niet meer.?

Nu is er zoveel verkeerd gegaan in korte tijd bij de rabobank,
dat ik ze maar vaarwel heb gezegd.

TegenGaz

Ongelezen bericht door TegenGaz »

Erger me elke dag aan het gebruik van internetbankieren na jaren met het uitstekende telebankieren extra te hebben gewerkt.

Ik begrijp niet dat het rond dit onderwerp zo stil blijft; hier moet toch half MKB Nederland last en ergernis van hebben?

Lees mijn insteek op http://www.tegengaz.nl zoekterm rabobank en/of banken.

Of direct naar http://tegengaz.blogspot.com/2009/12/rabo-bank.html

Ook mogelijk hier reacties (zonder registratie) over dit onderwerp te schrijven.

Groet, http://www.TegenGaz.nl

fgverberne

Ongelezen bericht door fgverberne »

Wat een Ellende. Ben per 1 januari noodgedwongen door de Rabobank over moeten stappen op internetbankieren. In eerste instantie wilden ze dat we halverwege 2009 al over zouden stappen, maar heb dit kunnen uitstellen. Per 1 januari was inloggen dus niet meer mogelijk. Maar hoe kun je een Mercedes nu inruilen voor een Trabantje. Het internetbankieren is zeer omslachtig en absoluut niet gemaakt voor ondernemers. Een voorbeeldje Lonen overmaken kostte me in RTE 2 minuten. In Internetbankieren tussen de 15 en 20 minuten. Dit zelfde geld ook voor facturen overmaken. Wij doen dit niet via het boekhoudpakket. Wij voeren dus maandelijks alle facturen tegelijkertijd in. Dit koste me 20 minuten. Gisteren voor het eerst gedaan in internetbankieren en ben ik ruim 2 uur bezig geweest. In tijden dat ondernemers de tijd hard nodig heeft om andere dingen te regelen, zorgen ze nu dat we veel extra tijd nodig hebben om te kunnen bankieren. Ik noem dit een beetje onderneemertje pesten. Klachten gedeponeerd bij de rabobank levert alleen maar een reactie op van "helaas ik kan er ook niets aan doen, dus we moeten het er mee doen". Luisteren ze dan bij de Rabobank die zich toch profileren als bank met Leden niet naar hun klanten.Ik denk dat er GEEN ondernemer die er anders over denkt als diegene die in dit forum hier iets over hebben geschreven. Kunnen we als ondernemers niet samen 1 blok vormen richting de Rabobank??? Want ik wil Telebankieren Extra weer terug!!!!!!

TegenGaz

Ongelezen bericht door TegenGaz »

Heb al eerder een banken belronde gedaan en vastgesteld dat geen van de Nederlandse banken op termijn nog een "off-line" bankierpakket aanbieden, vergelijkbaar met RTE (Rabo Telebankieren Extra).

Rond september 2009 hadden de ABN en de ING bank nog een soortgelijk pakket, maar beide banken stelden dat dit er op een termijn van 12 tot 18 maanden ook uit zou gaan, waarna er alleen nog internetbankieren overblijft.

Iemand hier bekend met een bank die wel een "off-line" pakket heeft en zal blijven ondersteunen? Ik zag hiervoor ergens een vermelding van de Friesland Bank, maar bij navraag bleek dit ook om een internet pakket te gaan.

Nu een paar maanden gewerkt met RIB (Rabo Internet Bankieren), waarschijnlijk prima voor particulier gebruik, maar hopeloos voor zakelijk gebruik. Moet bijvoorbeeld voor ingelezen opdrachten, directe opdrachten en buitenland betalingen maar liefst 3x apart verzenden, met de daarbij behorende nummerseries op de random reader. Waanzin.

Waar blijven de protesten?

TegenGaz.nl

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Kort door de bocht, maar zeker wel een feit: je zult echt met de tijd mee moeten gaan (of zou je voor telebankieren de hoofdprijs willen betalen).

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

je zult echt met de tijd mee moeten gaan
ja ja, dat je ingelezen opdrachten (clieops), rechtstreeks ingevoerde betaalopdrachten en buitenlandbetalingen allemaal apart moet verzenden dat noemt u "met de tijd meegaan"? Ik vind het hopeloos ouderwets dat dat niet strak geregeld is.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Hm, toch een kwestie van kiezen of delen. Nogmaals, wil men ervoor betalen of niet? Ik gok het laatste, rest er verder niks anders. Punt. Klaar, af.

Gesloten