LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met afvalvermalers?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
technokennis
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2009 22:46

Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door technokennis »

Wie heeft er ervaringen met afvalvermalers (Insinkerator). In Amerika gemeengoed maar hier hoor je er weinig van. Via Doeco zijn ze echter gewoon te koop, maar je hoort of leest er nooit wat over.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 12 feb 2010 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Even een goedkoper alternatief, overgebleven etensresten in de mond stoppen, heel goed kauwen, uitspugen in een diepvrieszakje en deze weer vacuum trekken, Hoppa, weinig afval.
Wat ook helpt is de etensresten in de keukenmachine vermalen, zelfde effect :lol:
Geintje natuurlijk, nutteloos apparaat voor zunige Hollanders die niks weggooien of iemand moet van zijn schoonmoeder afwillen :mrgreen:

fijne kerst :D

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door legoleek »

en ze maken een herrie

technokennis
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2009 22:46

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door technokennis »

OK veel voorstanders van de groene kliko dus!

Gelukkig ruikt deze nooit, blijft lekker schoon, rijdt zelf naar de ophaalplaats! Maar ja je schoonmoeder past hier wel in!

Andere nadelen prijs (bestel uit Engeland via internet voor 1/3 van de NL prijs!) en geluid (de nieuwste Evolution hoor je nauwelijks!) zijn m.i. achterhaald.

Wie gebruikt ze in praktijk & heeft ervaringen om te delen?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 12 feb 2010 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

hafeenst
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2009 16:17

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door hafeenst »

en zo is het en niet anders :lol:

technokennis
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2009 22:46

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door technokennis »

Ik vraag niet naar meningen maar naar ervaringen. Een ervaring komt van iemand die zo'n ding gebruikt een mening van een ieder die er wel of geen heeft. Dus Pfff heb je zo'n apparaat gebruikt of alleen een mening?

Het ding dat in ons vakantiehuis zat stonk niet & maakte nauwelijks herrie.
Onze kliko stinkt wel en wordt maar eens in de 14 dagen opgehaald. Vandaar.

In Nl wordt er tot 700 euro voor gevraagd en hetzelfde ding in Engeland kost minder dan de helft.

Dus ja voor ik zo'n ding uit praktisch gemak zou kopen ben ik benieuwd naar gebruikerservaringen! Niks voor de buren dus en al zeker geen "hype" koper

stofzuigertje

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In Amerika zaten ze op Riool en spoelden door met water, dus naast stroom ook nog drinkwater verspillen....

Verder is de zuivering van gemalen Groen afval een verstoring van de riool dus die moeten alles er uit halen en dus extra kosten maken.
Daarom ben ik voor een verkoop verbod voor ze ooit hier ook populair gaan worden.

Kijk nu eens wat de kosten zijn voor Tampons en Condooms die zij verwerken en dit erbij zal de rioolbelasting duurder worden omdat enkele buren dit dure apparaat gaan ge(mis)bruiken.

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door enpassant »

Beste Dirk,

Is het mogelijk jouw stofzuigertje een poosje uit te zetten. Het is Kerstmis bedankt voor de service alvast en een goed 2010 gewenst :D

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Stofzuigertje heeft anders volkomen gelijk maar als ik zie dat mensen alles maar in alle kliko's gooien, vooral in andermans kliko (vooral mensen met kinderen nemen het niet zo nauw en ik maar papier en lege flessen wegbrengen) en alles maar door de plee spoelen heeft Stofzuigen een punt.
Ze gooien de strontluiers in mijn kliko welke de enige is die pas in de ochtend wordt neergezet, ouders zijn de grootste milieucriminelen maar wel zeuren als ik , als ik het voor het zeggen had, zou verdommen voor hun afval te betalen.
En daar helpt geen afvalvermaler tegen, de grootste rotzooi dumpen ze toch bij anderen.
Ook fijne kerst :roll:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »


stofzuigertje

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb bewust niets over merken en prijzen en kwaliteit gezegt hoewel ik de link naar een Canadees onderzoek hier zou kunnen plaatsen.

Deze bevat de meeste merken en moddellen maar ik ben tegen het gebruik van deze!
Daarom dit milieu vriendelijke antwoord dat ik gaf.
Mensen kopen deze meestal pas nadat ze het elders ook zagen en nu ook willen en hoe meer verkoop adressen en testen welke beste zijn, hoe groter de verkoop,
dus ik zwijg over gegevens die de vragensteller juist graag zou willen!

Prettige Klets dagen en Zalig Vreet feest.. want zo zie ik dat komende 3 kerstdagen, 2e en 3e zijn helaas vele winkels open.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door maxx »

dus ik zwijg over gegevens die de vragensteller juist graag zou willen!
Beste Stofzuiger alias Dirk,

Als je nu ook eens zwijgt over gegevens waar niemand op zit te wachten dan zijn we allemaal winnaar!!
Prettige Klets dagen en Zalig Vreet feest.. want zo zie ik dat komende 3 kerstdagen, 2e en 3e zijn helaas vele winkels open.
Tja, als je vrouw je verplicht mee te lopen over de meubelboulevard dan kan het zwaar zijn natuurlijk. Bedank haar in ieder geval hartelijk van me!!! Ieder uur dat je niet op het forum kunt ronddwalen is toch weer meegenomen. Trouwens, Zalig Vreet feest zeg je ......... heb je nooit geleerd dat je niet mag praten met volle mond... waar zijn je manieren!!

MVG

WRH
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2010 16:35

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door WRH »

hier jarenlange ervaring, zowel in vorige keuken (aangeschaft in 2004) als in huidige keuken (aangeschaft in 2008) en zou niet meer zonder willen.
vermaler is in de gootsteen gemonteerd, water laten lopen, troep erin, op knopje drukken en de boel is vermalen en weggespoeld.

scheelt ons wekelijks flink in aantal vuilniszakken omdat bij het koken al het afval van bv groenten snijden of eierschalen van gepelde eitjes direct in de gootsteen verdwijnt.
in de zomer bij hoge temperaturen geen vieze geurtjes meer uit de bak omdat er een week lang etensresten liggen te rotten.
zou zelf niet meer zonder willen.


zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Binnenland, zaterdag 24 april 2004
Schoonebeek.
Afval mag in riool in plaats van biobak

In een nieuwe woonwijk in Schoonebeek mag over een jaar afval gewoon in het riool worden gestort. De biobak wordt daarmee verleden tijd. Dat meldt het Dagblad van het Noorden. Het afval mag echter niet zo maar in de wcpot worden gestort, de wijkbewoners krijgen een shredder( voedselrestenvermaler ) in de keuken, dat het afval eerst vermaalt. In een riool wordt biogas gevormd. Door daar afval aan toe te voegen, ontstaat een sterke gisting, waardoor nog meer gas wordt gevormd. Dat levert de energie dat ervoor zorgt dat uit het rioolsysteem uiteindelijk schoon water komt.

Copyright: Algemeen Dagblad

Blijft vreemd, in de ene gemeente mag het wel, in de andere niet!?
Lijkt wel of de restvermaler-bezitters onder de groep "wietverkopers" geschaard worden, het mag wel verkocht worden, maar niet gebruikt (in bepaalde gebieden), controle en straffen zijn ongedefinieerd. :? Wat een land!?

Gelukkig bestaan er ministers die alles weten (zie heden Afghanistan/Financiele crisis/Culemborg) en blijven over elkaar struikelen om te zeggen dat ze verder debatteren.
Van Geel constateert dat de
studie zich alleen richt op de zuiveringsinstallatie
en niet op het gehele
afvalwatersysteem. Dus vindt hij dat
er sprake is van een beperkte scope.
Bovendien zijn enkele aannames gedaan
die Van Geel op zijn minst aanvechtbaar
acht. Maar zelfs als de
conclusie juist is, namelijk dat verwijdering
via de ‘natte’ route leidt tot
een marginaal hogere biogasproductie
in de vergistingsinstallatie, betekent
dat volgens hem niet meer dan
een marginaal argument in de discussie.
Wederom; welkom in Nederland....en.....beslis gewoon zelf maar of je een voedselrestenvermaler de moeite waard vind of niet, geniet van de (beperkte) keuze-vrijheid :wink:

WRH
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2010 16:35

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door WRH »

klopt, het mag formeel in heel veel plaatsen niet.
persoonlijk vind ik het juist een goed systeem, er zijn massa's mensen die etensresten vlak voor de afwas zo wegspoelen, terwijl het met een voedselvermaler wordt vermalen tot enorm kleine stukjes, lijkt mij beter.
sinds we de voedselvermaler hebben ingebouwd hebben wij nooit meer, in geen van beide huizen, nog verstopte afvoer gehad.

technokennis
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2009 22:46

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door technokennis »

Als je dat artikel zo leest is het niet te hopen dat de ambtenaren tot de conclusie komen dat ook ontlasting een vaste stof is, akthans meestal wel, en dat ook dat gescheiden van de voeibare stroom moet worden aangeboden. Zit die groene kliko snel vol! :lol:

En net als de Grieken doen we het toiletpapier niet meer door het riool maar gewoon bij de toch al gescheiden papierinzameling :roll:

Moraal van het verhaal: of je de insinkerator of je eigen darmkanaal het voedsel laat verwerken, het overschot eindigt toch in het riool......

En voor de gebruikservaring sluit ik me graag bij WRH aan!

ajager
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:51

Re: Ervaringen met afvalvermalers?

Ongelezen bericht door ajager »

Ik heb al ongeveer 10 jaar een afvalvermaler in de gootsteen. Fantastisch. Je hebt altijd afval na het versnijden van groenten. En ik haal ook vaak het vet van vlees en de bloedstukken van kip. Het komt ook vaak voor dat fruit niet meer goed is wat op de schaal ligt.
Geen geuren meer buiten als de kliko buiten staat, geen maden meer in de zomer.
Er kunnen ook botten in vermaald worden.
Nu is ie helaas op maar er komt weer een nieuwe. Ik heb ze al gezien voor € 99,=.
Deze was toen bijna € 900,=, is ongeveer € 90,= pj. (€ 7,50 pm).
Je houdt zo wel alles schoon en zeker in de zomer minder vervelende luchtjes. De kliko wordt ook maar eens in de 2 weken opgehaald. Wij gooiden er eerst ook altijd poeder in zodat het minder overlast veroorzaakt en lieten m ook reinigen.
Dat alles hoeft niet meer.
In elk huis zou er 1 moeten zitten. Scheelt veel in de ophaalkosten enz. Het is organisch dus kan gewoon in de rioolzuivering meegenomen kunnen worden. Minder last voor millieu volgens mij. Minder vrachtwagens in de straat dus ook veiliger :D

Gesloten